Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2002, 17:22
stefanietje
stefanietje is offline
Deel 1:
http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=10174

Deel 2:
http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=10197

------------------

Dit zijn mijn 2 verhalen...

Nu heb ik gisteren gehoord, dat hij een schikking krijgt.
Dat houdt in: hij krijgt een boete, en als hij die betaalt...is het klaar.

Nu ben ik daar best wel boos over, ik bedoel, hij heeft mij heel veel pijn gedaan.

Wat vinden jullie hier nou van????

[edit]Even de url's aangepast, zodat ze werken.[/edit]

Laatst gewijzigd op 04-04-2002 om 18:04.
Advertentie
Oud 04-04-2002, 17:31
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
pagina's doen het niet :/
Oud 04-04-2002, 17:50
*Nightshade*
*Nightshade* is offline
Bij mij ook niet
Oud 04-04-2002, 21:17
Griller
Griller is offline
Wat een kut gast... er is niets dat triester is van Meisjes, vrouwen slaan. Ik vind het dus ook belachelijkk dat de politie zoiemand niet in de cel flikkert en vervolgens hem daar een paar jaar laat zitten ... echt erg...

Succes ermee meid.
Oud 04-04-2002, 21:20
Demi
Demi is offline
Bij mij wel...

Ik vind het heel erg voor je wat er gebeurt is maar je zult hem toch moeten vergeven niet naar hem toe maar voor jezelf.
Verder kan ik uit je woorden opmaken dat je gehoopt had op een grotere straf, maar had dat de pijn verzacht?
Ik denk dat je het voor jezelf moet kunnen accepteren daarna pas kun je weer echt verder met je leven.
Oud 04-04-2002, 21:33
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Demi schreef:
Verder kan ik uit je woorden opmaken dat je gehoopt had op een grotere straf, maar had dat de pijn verzacht?
hoe raar het ook klinkt; ik denk het wel..

hij doet haar iets verschrikkelijks aan .. de persoon die ze vertrouwt als geen ander beschadigt haar vertrouwen op onmenselijke wijze .. als slachtoffer zijnde wil je toch dat hij daarvoor boet als het ware.. niet dat hij door het neertellen van een bepaald bedrag weer vrij uit gaat. Daarmee komt hij er namelijk wel heel makkelijk van af. Ik begrijp best dat ze hem wil zien "lijden" zoals hij haar dat ook heeft aan gedaan...
(dit neemt overigens niet weg dat ze het -zoals jij zegt - moet proberen voor zichzelf te accepteren en een plaatsje te geven in haar leven )

Ik vind het dan ook werkelijk belachelijk dat hij er zó gemakkelijk vanaf komt. Ze moeten die gozer in een cel flikkeren ofzo ; dan kan hij nóg zoveel spijt hebben; hij had ook vantevoren kunnen bedenken dat hij zijn woede maar ergens anders op moest botvieren jesus, wat een eikel zeg (sorry, maar daar kan ik echt kwaad om worden )

Laatst gewijzigd op 04-04-2002 om 21:38.
Oud 04-04-2002, 22:39
RemmY
RemmY is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
hoe raar het ook klinkt; ik denk het wel..
Het maakt denk ik ook uit. Als iemand jou iets aandoet dan wil je graag zien dat hij zijn verdiende straf ook krijgt. Maar als hij er werkelijk spijt van heeft dan is zijn lijden misschien al groot genoeg omdat hij jou nu echt kwijt is.

Tja het is en blijft een enorme eikel. En het zou naar jou toe inderdaad goed zijn geweest als zijn straf hoger was geweest. Maar helaas!! Gewoon doorgaan meid, het verdriet slijt hopelijk wel.

sterkte ermee, Remko
Oud 05-04-2002, 01:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Tja, ik heb niet zoveel verstand van strafmaten, dus daar zal ik me verder niet over uitlaten.

Maar wat ik wel weet is dat je hem onder geen beding terug moet nemen. Ik geloof best dat hij veel spijt heeft, maar als hij je eenmaal een keer geslagen heeft, kan hij het zo een tweede keer doen. Dat soort jongens zijn heel moeilijk te veranderen, en ik zou het zeker niet proberen. Maar dat was je gelukkig ook niet van plan.

Ik wens je veel sterkte, en probeer uit te kijken voor dat soort jongens. Agressie is meestal geen goed teken, hoe lief hij in de eerste instantie ook lijkt te zijn.
Oud 05-04-2002, 10:10
twiety
twiety is offline
"wat denken jullie hier nou van???"

Nou, verschillende dingen:
- Vertel in het onderwerp waar het om gaat!
- Maak niet meer threads/topics over hetzelfde onderwerp!
- Vrouwen slaan is fout, behalve als ze het willen.
- (alleen) een geldboete is belachelijk! Lijfstraffen gvd!
- Niet naar hem teruggaan! En als hij lastig wordt, laat het me maar even weten.
Oud 05-04-2002, 10:48
Internationalist
Internationalist is offline
Sorry, maar ik ben het eigenlijk wel eens met de strafmaat. Ik wil wel zeggen dat ik absoluut niet goed wil praten wat hij heeft gedaan en ik bekijk het vanuit een algemene optiek (de rechtspraak heeft geen gevoel).

Ten eerste betreft het geen ernstige mishandeling, er is geen blijvend letsel. Doch heeft de dader zich op een ernstige manier misdragen, en kan alcohol geen excuses zijn. Echter is het, zo ver ik begrepen, zijn eerste delict en betuigt hij duidelijk spijt. Het was IMHO vrij duidelijk een eemalige, zeer domm actie.

Het is volkomen terecht dat hij schuldig is bovenden. Het is 100% zijn fout en hij is daar verantwoordelijk voor. Ik ben van mening dat de gekregen straf een weloverwogen straf is gezien de ernst van het delict en de buitenstrafrechtelijke straf die de dader ook gekregen heeft.
Oud 05-04-2002, 12:11
RemmY
RemmY is offline
Internationalist, scoort hier volgens mij zeker een puntje. Want het is strafrechtelijk gezien geen zwaar delict. Zeker als je het objectief bekijkt en recht hoor objectief te zijn.
Maar als het in je naaste omgeving gebeurt of het overkomt je, dan zal iedereen de strafmaat veel te laag vinden, wat eigenlijk voor alle delicten geldt.

Ik zeg gevoelsmatig toch dat hij er makkelijk vanaf komt en niet door zijn straf aangezet wordt tot nadenken over zijn daad. misschien zou een paar dagen praten met mensen die mishandeld zijn wel meer indruk maken. Wat denken jullie ervan om iemand op deze manier met zijn daden te confronteren??
Oud 05-04-2002, 12:17
Verwijderd
Ik ben het wel met Internationalist eens. De strafmaat is redelijk. Gezien het feit dat hij een 'first offender' is en de ernst van het feit (geen zwaar lichamelijk letsel) kan ik me wel vinden in de strafmaat.

Bij slachtoffers leeft vrijwel altijd een 'waarom straffen ze hem zo licht'-gevoel, maar dat is vaak misplaatst. Want wat had je dan willen zien? Dat hij naar de gevangenis moet? En hoe lang moet hij daar dan zitten? Één, twee, drie jaar? Je moet het effect en de impact van gevangenisstraf niet onderschatten. Hij heeft zo al genoeg spijt - hij is jou kwijt en iedereen zal hem bekijken als een ontzettende klootzak. Het is onrechtvaardig hem nog harder te straffen.
Oud 05-04-2002, 13:57
twiety
twiety is offline
't Feit dat hij dit nog nooit gedaan heeft en spijt betuigd is mooi, maar ik vind in het geheel straffen voor misdadigers te laag. Er wordt veel te weinig rekening gehouden

"misschien zou een paar dagen praten met mensen die mishandeld zijn wel meer indruk maken" kan wel nuttig zijn in dit geval. Werkt niet bij de 'echte' sadisten, lijkt me, die genieten er alleen maar van. En, al is het misschien beter voor het slachtoffer, je moet (hem/)haar hier niet toe dwingen.
Oud 05-04-2002, 16:13
autodropje
autodropje is offline
waarom post je het hier nog een keer als er al 2 topics over zijn?

Regels voor berichten