Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En als je ziet dat men het ook doet in het parlementsgebouw van de VS, tja, dan stel ik me daar toch vragen bij hoor...
|
@Seb4:
Het is in ieder geval niet 'cool' om blindelings alles goed te vinden wat de Amerikanen doen, en bij een belachelijke actie als deze mogen natuurlijk kritische opmerkingen worden gemaakt. Dat die nogal denigrerend zijn, komt door het stupiditeitsgehalte van de actie. Ikzelf was oorspronkelijk niet anti-Amerikaans, maar dat ben ik wel geworden door de Amerikaanse houding tegenover het Internationaal Strafhof, en later de Amerikaanse oorlogspolitiek inzake Irak.
Laatst gewijzigd op 14-03-2003 om 15:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]() De hypocrisie vanaf 1999 tot nu druipt er gewoon vanaf (en eht zou me niet verbazen als het daarvoor ook zo was, maar dan was me het toen nog niet opgevallen). Frankrijk is overigens ook hypocriet. Zitten zeiken over vetorecht, terwijl ze in Ivoorkust nog niet eens de Veiligheidsraad zien staan ![]() Verschil is echter dat de VS de meeste macht heeft tot nu toe en daarmee ook meteen de meeste kritiek kan verwachten (tenzij Frankrijk zich nog eens 30 keer idioter gaat opstellen). Deze actie was overigens bij het blode (dat duits woord) af. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik heb 'm veranderd. Bedankt. ![]() @Gatara: bij de Kosovo-oorlog was ik nog net te jong (14 jaar) om alle Amerikaanse praktijken te kunnen doorzien. Dus bij mij is het vorig jaar begonnen. ![]()
||
Citaat:
|
Niet al te lang geleden was ik ook redelijk anti-Amerikaans. Op Amerikaanse forums verzette ik mij tegen de daar heersende sentimenten en standpunten door allerlei feiten te posten die de daden van de VS in een kwaad daglicht stelden. Misschien wel juist doordat ik middels discussies in de anti-amerikaanse hoek gedreven werd, begon ik me steeds meer te omringen door bepaalde, achteraf eenzijdige, interpretaties van de feiten (Ik werd dan ook al snel een dagelijks bezoeker van websites als www.whatreallyhappened.com )en werden mijn sporadische opvattingen over enkele incidenten een vaste overtuiging met als kern dat de VS feitelijk het internationaal kwaad was dat bestreden diende te worden.
Op een gegeven moment realiseerde ik me echter dat ik wel erg partijdig begon te worden, en enkel nog de zwarte kant probeerde te vinden aan alles dat Amerikaans was. Elke interpretatie van elke gebeurtenis had feitelijk een motivatie die allesbehalve objectief genoemd kon worden. Sindsdien...en dat is pas een paar maanden geleden, probeer ik me steeds meer te distantieren van die (nog altijd bestaande) anti-Amerikaanse gevoelens, en een meer volledige visie op de werkelijkheid te ontwikkelen, die zich niet kenmerkt door een dominante a priori afkeur voor een van de partijen. Ik denk dat ik daar redelijk goed in geslaagd ben. Ik heb geen probleem meer om daden van de VS aan te prijzen als dat nodig is. Dit betekent natuurlijk niet dat ik opeens een fan van Bush ben geworden, in tegendeel.... toch schrik ik er opeens van hoe heersend die voormalige opvatting van mij opeens is; op dit forum is bijna iedereen net zo sterk gekant tegen de VS als ik ooit was! En ik dacht nog wel dat ik een grote uitzondering was... Kijk, er is nooit iets mis met het stellen van scherpe vragen over iemands beleid...maar laat het niet te ver door slaan...probeer redelijk en objectief te blijven.....dat is mijn advies van deze week..voor de rest vanje leven ![]() |
![]() |
|
Seb, nogmaals:
1. er is een verschil tussen anti-amerikaans en anti-idioteacties (zoals deze of anti-amerikaansbeleid 2. daarnaast is de VS de wereldmacht op dit moment dus kan het ook veel kritiek verwachten (domweg omdat ze ons doen of willen doen geloven dat zij de goeden en de juisten zijn, maar ze dat in hun acties (beleid) niet aantonen). Of misschien zoals een Belg schreef (en dan had ie het over het westen in het algemeen en niet over de VS), ik citeer: "In een kleurenkatern van Vrij Nederland zag ik onlangs nog fotos van kleine, afschuwelijk misvormde Vietnamese kinderen, late (maar niet de laatste) slachtoffers van de ontbladeringsmiddelen die ginds kwistig werden uitgestrooid om onze "vrijheid" en onze "welvaart" en ons "geluk" te kunnen verdedigen. Want wij zijn immers de kampioenen van de mensenrechten, het is nog altijd zoals ze ons vroeger al vertelden in de les van de vaderlandse geschiedenis: we behoren soms wel tot het verliezende kamp, maar nooit tot het foute." Het geeft je te denken, toch?
|
En niet alleen de frietjes, ook de conservatieve internetsite www.newsmax.com heeft het volgende bedacht:
NewsMax Launches "Boycott France" Ad Campaign NewsMax has launched – with the help of its readers – a nationwide campaign urging Americans to boycott French goods and products. Already, NewsMax has sent out millions of emails urging a boycott. On Wednesday, March 12, NewsMax launched its print ad for its "Boycott France" Campaign in the Washington Times, one of America's most influential papers. http://www.newsmaxstore.com/contribu...nce/index2.cfm We zullen het houden op persvrijheid; alleen triest dat de pers ZELF vergeet dat Frankrijk net zo goed de vrijheid zou moeten hebben om er een andere mening op na te houden.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
en al dat vaak onderbouwde anti-amerikaans gevoel is ook triest, niet dat jou mening nie onderbouwd is (weet ik nie) maar is wel vaak
|
![]() |
Pretzels als antwoord op boycot 'French fries'
Uitgegeven: 17 maart 2003 20:52 PARIJS - Franse burgers zijn een actie begonnen om massaal pretzels, een zoutje, te sturen naar de Amerikaanse president Bush. De actie op de website www.bretzelforbush.com moet tegenwicht bieden aan de boycot van Franse frietjes en 'French toast' (wentelteefjes) door onder anderen leden van het Amerikaanse Congres. Dit initiatief is gericht tegen de anti-oorlogshouding van Parijs in de kwestie-Irak. Bush verslikte zich begin vorig jaar in een pretzel waarna hij even onderuit ging. Hij liep vervolgens enige tijd rond met een gehavend gezicht door de val. De website vraagt bezoekers nu de zoutjes te kopen voor 7 euro. Daarvan gaat een euro naar een goed doel. De initiatiefnemers stellen dat hun ludieke initiatief gericht is tegen de Amerikaanse regering en niet tegen de Amerikaanse bevolking. bron: nu.nl hehehe ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ach, zielig toch, maar ze zijn niet de eersten, aangezien Britten in de WOI dachshunden schopten en uitscholden... Natuurlijk zouden de Amerikanen beter moeten weten. Helaas hebben sommigen sommigen zo'n vervelende mix van invloed en fanatisme daar dat ze dit soort dingen roepen, of dat ze geallieerde lijken terug willen halen uit de evil bodem van Frankrijk. Daarnaast schijnt French Toast uitgevonden te zijn door Joseph French in de 18de eeuw.
|
![]() |
Oh guys, ik vind het wel grappig dat iedereen er hier zo overstuur over is. It's nothing. Ik woon in de US en in mijn woonplaast in alle fastfoodrestaurants is het nog steeds 'french fries' net als in de grote steden around me.
Naar mijn weten is het alleen 'Freedom Fries' in de cafetaria van de Congress. En mijn mening hierover, net als mijn vrienden en leraren - belachelijk, het is en blijft French Fries.
||
Citaat:
Het cafetaria van het Congress.... tssss ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe kinderachtig kom je dan over? Daarom.
||
![]() |
Citaat:
Vanuit een overheidsgebouw? Hoe kinderachtig kom je dan over? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Heb net voor de eerste keer frietsaus geproefd Macrador | 73 | 08-04-2023 09:17 | |
Onzin |
Hoi seksen in september #1867 Holland Oates | 500 | 14-05-2016 20:21 | |
De Kantine |
Saaisland, aswolkland #1389 Verwijderd | 501 | 25-05-2011 21:01 | |
De Kantine |
Wat is je nieuwste verslaving? Elektro M.J. | 182 | 29-01-2004 20:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Grappige, opvallende of andere niet-serieuze nieuwsberichten autodropje | 257 | 01-12-2003 10:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
MacDonalds aangeklaagd door 'dikke' mensen rockyj | 48 | 28-11-2002 11:52 |