Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2003, 08:17
TECHNique
TECHNique is offline
Ik las het en dacht van: dit is toch godverdomme te triest voor woordne dat een land dat doet en zichzelf wereldleider noemt?
Frankrijk'sd standpunt?
Oud 14-03-2003, 13:47
Ieke
Ieke is offline
Ach, die Amerikanen... Belachelijk gewoon.
Oud 14-03-2003, 13:49
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Eindelijk van die foute naam af, frieten zijn BELGISCH

De naam French Fries komt trouwens van 't Engelse Frenched Fries, shows hoe dom die Amerikanen wel niet zijn, 't heeft niet eens iets met Frankrijk te maken
Oud 14-03-2003, 14:09
Seb4
Seb4 is offline
Holy shit wat een Anti-Amerikansime weer...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:14
Nate
Nate is offline
Citaat:
Seb4 schreef op 14-03-2003 @ 15:09:
Ach, dat is geen anti-amerikanisme, dat is anti oerstomme acties.
Oud 14-03-2003, 14:44
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Nate schreef op 14-03-2003 @ 15:14:
Ach, dat is geen anti-amerikanisme, dat is anti oerstomme acties.
En dat die nou zoveel in de VS voorkomen is ook niet onze schuld
Oud 14-03-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Seb4 schreef op 14-03-2003 @ 15:09:
Hoe zou dat toch komen hè? Fuck the United Slayers of America.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:05
Seb4
Seb4 is offline
Nate: Ik hoop dat je een grap maakt, want wat je zegt dekt geenzins de lading van deze thread.

Een ludieke actie van een kleine groep inwoners van de VS krijgt onmiddelijk het stempel van een massale haat campagne waar alle Amerikanen achter zouden zitten, wat natuurlijk in deze contreien weer de deur opent voor allerlei anti-Amerikaanse opmerkingen (Haha belachelijk wat zijn Amerikanen toch dom! Amerika is zinloos! Zelfs een aardappel is nog slimmer dan een Amerikaan HAHAHAHAHA...je kunt heel Amerika niet meer serieus nemen!)

Ik zeg tegen iedereen: Kijk eens in die spiegel; jullie Anti-Amerikanisme is niet beter dan een Amerikaan zijn Anti-Franse houding.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:07
Seb4
Seb4 is offline
Fuck the VS!! the United Slayers HAHAHAHAHA!

Ligt het aan mij of is het opeens "cool" geworden om Anti-Amerika te zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Seb4 schreef op 14-03-2003 @ 16:07:

Ik ben het al vanaf m'n veertiende, toen ik langzaamaan achter de smerige spelletjes die de VS spelen kwam.

FF offtopic: Waarom heb je Bin Laden als avatar?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:10
[eitje]Methuselah
Citaat:

Ik ben reeds langer zeer sceptisch als 't om Amerika gaat, dat heeft niet met recente gebeurtenissen te maken maar dingen over 'n langere periode, welke precies is niet van doen hier...

En als je ziet dat men het ook doet in het parlementsgebouw van de VS, tja, dan stel ik me daar toch vragen bij hoor...
Oud 14-03-2003, 15:15
naam onbekend
naam onbekend is offline
@Seb4:
Het is in ieder geval niet 'cool' om blindelings alles goed te vinden wat de Amerikanen doen, en bij een belachelijke actie als deze mogen natuurlijk kritische opmerkingen worden gemaakt. Dat die nogal denigrerend zijn, komt door het stupiditeitsgehalte van de actie.

Ikzelf was oorspronkelijk niet anti-Amerikaans, maar dat ben ik wel geworden door de Amerikaanse houding tegenover het Internationaal Strafhof, en later de Amerikaanse oorlogspolitiek inzake Irak.

Laatst gewijzigd op 14-03-2003 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-03-2003 @ 16:15:

Ikzelf was oorspronkelijk niet anti-Amerikaans, maar dat ben ik wel geworden door de Amerikaanse houding tegenover het Internationaal Strafhof, en later de Amerikaanse oorlogspolitiek inzake Irak.
Ben anti-Amerikaansbeleid sinds de kosovo-oorlog

De hypocrisie vanaf 1999 tot nu druipt er gewoon vanaf (en eht zou me niet verbazen als het daarvoor ook zo was, maar dan was me het toen nog niet opgevallen).

Frankrijk is overigens ook hypocriet. Zitten zeiken over vetorecht, terwijl ze in Ivoorkust nog niet eens de Veiligheidsraad zien staan

Verschil is echter dat de VS de meeste macht heeft tot nu toe en daarmee ook meteen de meeste kritiek kan verwachten (tenzij Frankrijk zich nog eens 30 keer idioter gaat opstellen).

Deze actie was overigens bij het blode (dat duits woord) af.
Oud 14-03-2003, 15:25
[eitje]Methuselah
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-03-2003 @ 16:15:
@Seb4:
Het is in ieder geval niet 'cool' om blindelings alles goed te vinden wat de Amerikanen doen, en bij een belachelijke actie als deze mogen natuurlijk kritische opmerkingen worden gemaakt. Dat die nogal demigrerend (of hoe je het ook schrijft) zijn, komt door het stupiditeitsgehalte van de actie.

Denigrerend is het woord dat je zoekt
Oud 14-03-2003, 15:31
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
[eitje]Methuselah schreef op 14-03-2003 @ 16:25:
Denigrerend is het woord dat je zoekt
Toch wel? Ik twijfelde tussen demigrerend en denigrerend.

Ik heb 'm veranderd. Bedankt.

@Gatara:
bij de Kosovo-oorlog was ik nog net te jong (14 jaar) om alle Amerikaanse praktijken te kunnen doorzien. Dus bij mij is het vorig jaar begonnen.
Oud 14-03-2003, 16:04
Lord
Lord is offline
Citaat:
Drexz schreef op 13-03-2003 @ 12:44:
Sorry hoor maar dit is toch gewoon triest.
helemaal mee eens, dit is gewoon het boycotten van Frankrijk. Zie het als een wanhopige poging om Amerikanen tegen Frankrijk op te zetten. Of het met dit soort simplistische methodes ook zal lukken is nog maar de vraag
Oud 14-03-2003, 17:13
Seb4
Seb4 is offline
Niet al te lang geleden was ik ook redelijk anti-Amerikaans. Op Amerikaanse forums verzette ik mij tegen de daar heersende sentimenten en standpunten door allerlei feiten te posten die de daden van de VS in een kwaad daglicht stelden. Misschien wel juist doordat ik middels discussies in de anti-amerikaanse hoek gedreven werd, begon ik me steeds meer te omringen door bepaalde, achteraf eenzijdige, interpretaties van de feiten (Ik werd dan ook al snel een dagelijks bezoeker van websites als www.whatreallyhappened.com )en werden mijn sporadische opvattingen over enkele incidenten een vaste overtuiging met als kern dat de VS feitelijk het internationaal kwaad was dat bestreden diende te worden.

Op een gegeven moment realiseerde ik me echter dat ik wel erg partijdig begon te worden, en enkel nog de zwarte kant probeerde te vinden aan alles dat Amerikaans was. Elke interpretatie van elke gebeurtenis had feitelijk een motivatie die allesbehalve objectief genoemd kon worden.

Sindsdien...en dat is pas een paar maanden geleden, probeer ik me steeds meer te distantieren van die (nog altijd bestaande) anti-Amerikaanse gevoelens, en een meer volledige visie op de werkelijkheid te ontwikkelen, die zich niet kenmerkt door een dominante a priori afkeur voor een van de partijen.

Ik denk dat ik daar redelijk goed in geslaagd ben. Ik heb geen probleem meer om daden van de VS aan te prijzen als dat nodig is. Dit betekent natuurlijk niet dat ik opeens een fan van Bush ben geworden, in tegendeel....
toch schrik ik er opeens van hoe heersend die voormalige opvatting van mij opeens is; op dit forum is bijna iedereen net zo sterk gekant tegen de VS als ik ooit was! En ik dacht nog wel dat ik een grote uitzondering was...

Kijk, er is nooit iets mis met het stellen van scherpe vragen over iemands beleid...maar laat het niet te ver door slaan...probeer redelijk en objectief te blijven.....dat is mijn advies van deze week..voor de rest vanje leven
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 17:37
Gatara
Gatara is offline
Seb, nogmaals:

1. er is een verschil tussen anti-amerikaans en anti-idioteacties (zoals deze of anti-amerikaansbeleid

2. daarnaast is de VS de wereldmacht op dit moment dus kan het ook veel kritiek verwachten (domweg omdat ze ons doen of willen doen geloven dat zij de goeden en de juisten zijn, maar ze dat in hun acties (beleid) niet aantonen).

Of misschien zoals een Belg schreef (en dan had ie het over het westen in het algemeen en niet over de VS), ik citeer:
"In een kleurenkatern van Vrij Nederland zag ik onlangs nog fotos van kleine, afschuwelijk misvormde Vietnamese kinderen, late (maar niet de laatste) slachtoffers van de ontbladeringsmiddelen die ginds kwistig werden uitgestrooid om onze "vrijheid" en onze "welvaart" en ons "geluk" te kunnen verdedigen. Want wij zijn immers de kampioenen van de mensenrechten, het is nog altijd zoals ze ons vroeger al vertelden in de les van de vaderlandse geschiedenis: we behoren soms wel tot het verliezende kamp, maar nooit tot het foute."

Het geeft je te denken, toch?
Oud 14-03-2003, 18:01
Gatara
Gatara is offline
En niet alleen de frietjes, ook de conservatieve internetsite www.newsmax.com heeft het volgende bedacht:

NewsMax Launches
"Boycott France" Ad Campaign

NewsMax has launched – with the help of its readers – a nationwide campaign urging Americans to boycott French goods and products.

Already, NewsMax has sent out millions of emails urging a boycott.

On Wednesday, March 12, NewsMax launched its print ad for its "Boycott France" Campaign in the Washington Times, one of America's most influential papers.
http://www.newsmaxstore.com/contribu...nce/index2.cfm

We zullen het houden op persvrijheid; alleen triest dat de pers ZELF vergeet dat Frankrijk net zo goed de vrijheid zou moeten hebben om er een andere mening op na te houden.
Oud 14-03-2003, 18:24
NN
NN is offline
Ik vind het heel erg zielig dat de VS zelfs op het gebied van patatjes haar oorlogsfanatisme laat merken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:30
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Echt sneu...
En alsof het wat helpt...dat veto komt er toch wel, wordt Chinees food dan ook opeens verboden? Of Wodka? Of wat te denken van de o zo beroemde Hamburgers? Er zijn wel meer landen die met een veto dreigen...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 19:16
Martian
Martian is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-03-2003 @ 19:01:

Already, NewsMax has sent out millions of emails urging a boycott.
Spammers, aanklagen!
Oud 14-03-2003, 19:23
Verwijderd
Moeten ze vooral doen. Laten ze maar lekker alle goederen- en kapitaalstromen in en uit hun land blokkeren. Dan zie je binnen een half jaar wat de onaantastbare economie van de VS echt waard is. Dat hele zootje hangt aan elkaar van buitenlands geleend geld.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 16:52
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2003 @ 20:23:
Moeten ze vooral doen. Laten ze maar lekker alle goederen- en kapitaalstromen in en uit hun land blokkeren. Dan zie je binnen een half jaar wat de onaantastbare economie van de VS echt waard is. Dat hele zootje hangt aan elkaar van buitenlands geleend geld.
Oud 16-03-2003, 17:00
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik snap iets niet

Frankrijk is tegen de oorlog, dus VOOR freedom (vrijheid)
En dan veranderen ze de naam van frensh fries naar freedom fries
Oud 16-03-2003, 17:01
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Terwijl het godverdomme Belgische frietjes zijn!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:19
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 16-03-2003 @ 18:01:
Terwijl het godverdomme Belgische frietjes zijn!
vlaamse
Oud 16-03-2003, 22:39
Nate
Nate is offline
Citaat:
Seb4 schreef op 14-03-2003 @ 16:05:
Nate: Ik hoop dat je een grap maakt, want wat je zegt dekt geenzins de lading van deze thread.
Ach, maak je niet druk, ik weet zelf niet eens meer of ik het als grap bedoeld had of niet.
Oud 16-03-2003, 22:41
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Seb4 schreef op 14-03-2003 @ 16:05:
Ik zeg tegen iedereen: Kijk eens in die spiegel; jullie Anti-Amerikanisme is niet beter dan een Amerikaan zijn Anti-Franse houding.
Volgens mij beginnen de Franse geen vuile, imperialistische oorlog..
Oud 16-03-2003, 23:25
Tox
Tox is offline
Citaat:

tja met je trieste avater, lekker die terroristische sympathieen

en al dat vaak onderbouwde anti-amerikaans gevoel is ook triest, niet dat jou mening nie onderbouwd is (weet ik nie) maar is wel vaak
Oud 17-03-2003, 20:39
Atje85
Atje85 is offline
Pretzels als antwoord op boycot 'French fries'

Uitgegeven: 17 maart 2003 20:52

PARIJS - Franse burgers zijn een actie begonnen om massaal pretzels, een zoutje, te sturen naar de Amerikaanse president Bush. De actie op de website www.bretzelforbush.com moet tegenwicht bieden aan de boycot van Franse frietjes en 'French toast' (wentelteefjes) door onder anderen leden van het Amerikaanse Congres. Dit initiatief is gericht tegen de anti-oorlogshouding van Parijs in de kwestie-Irak.

Bush verslikte zich begin vorig jaar in een pretzel waarna hij even onderuit ging. Hij liep vervolgens enige tijd rond met een gehavend gezicht door de val. De website vraagt bezoekers nu de zoutjes te kopen voor 7 euro. Daarvan gaat een euro naar een goed doel. De initiatiefnemers stellen dat hun ludieke initiatief gericht is tegen de Amerikaanse regering en niet tegen de Amerikaanse bevolking.

bron: nu.nl

hehehe
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:41
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
e actie
Oud 17-03-2003, 20:43
naam onbekend
naam onbekend is offline

Leuk bedacht van die Fransen.
Oud 17-03-2003, 20:51
Atje85
Atje85 is offline
zeker
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:04
CraigDavid
CraigDavid is offline
de fransen spreken mischien wel abrakadabra maar ze zijn wel origineel.
Oud 18-03-2003, 18:17
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
[eitje]Methuselah schreef op 14-03-2003 @ 14:49:
Eindelijk van die foute naam af, frieten zijn BELGISCH

De naam French Fries komt trouwens van 't Engelse Frenched Fries, shows hoe dom die Amerikanen wel niet zijn, 't heeft niet eens iets met Frankrijk te maken
Ook VTM gekeken
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:22
NN
NN is offline
Ik vind het wel subtiel..... een leider uitschakelen door hem koekjes te voeren in plaats van zijn gehele land plat te bombarderen met massavernietigingswapens.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:52
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
NN schreef op 18-03-2003 @ 19:22:
Ik vind het wel subtiel..... een leider uitschakelen door hem koekjes te voeren in plaats van zijn gehele land plat te bombarderen met massavernietigingswapens.
de fransen zijn altijd al strategisch geweest (napoleon enz)
Oud 18-03-2003, 20:54
REIE
REIE is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 18-03-2003 @ 19:52:
de fransen zijn altijd al strategisch geweest (napoleon enz)
*begint spontaan Waterloo te neuriën*

Ach, zielig toch, maar ze zijn niet de eersten, aangezien Britten in de WOI dachshunden schopten en uitscholden...

Natuurlijk zouden de Amerikanen beter moeten weten. Helaas hebben sommigen sommigen zo'n vervelende mix van invloed en fanatisme daar dat ze dit soort dingen roepen, of dat ze geallieerde lijken terug willen halen uit de evil bodem van Frankrijk. Daarnaast schijnt French Toast uitgevonden te zijn door Joseph French in de 18de eeuw.
Oud 18-03-2003, 21:40
Martian
Martian is offline
Citaat:
REIE schreef op 18-03-2003 @ 21:54:
Daarnaast schijnt French Toast uitgevonden te zijn door Joseph French in de 18de eeuw.
Lekker lullig voor die kerel dan
Oud 19-03-2003, 03:09
[eitje]Methuselah
Citaat:
perfectme_007 schreef op 18-03-2003 @ 19:17:
Ook VTM gekeken
Nee, daar kijk ik nooit naar, af en toe 'n film of de voetbal maar that's it...
Oud 19-03-2003, 04:50
Abercrombie
Abercrombie is offline
Oh guys, ik vind het wel grappig dat iedereen er hier zo overstuur over is. It's nothing. Ik woon in de US en in mijn woonplaast in alle fastfoodrestaurants is het nog steeds 'french fries' net als in de grote steden around me.
Naar mijn weten is het alleen 'Freedom Fries' in de cafetaria van de Congress. En mijn mening hierover, net als mijn vrienden en leraren - belachelijk, het is en blijft French Fries.
Oud 19-03-2003, 07:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Abercrombie schreef op 19-03-2003 @ 05:50:
Oh guys, ik vind het wel grappig dat iedereen er hier zo overstuur over is. It's nothing. Ik woon in de US en in mijn woonplaast in alle fastfoodrestaurants is het nog steeds 'french fries' net als in de grote steden around me.
Naar mijn weten is het alleen 'Freedom Fries' in de cafetaria van de Congress. En mijn mening hierover, net als mijn vrienden en leraren - belachelijk, het is en blijft French Fries.
Daarom juist.
Het cafetaria van het Congress.... tssss
Oud 19-03-2003, 09:31
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-03-2003 @ 08:42:
Daarom juist.
Het cafetaria van het Congress.... tssss
Mogen die ook een keer hun frustratie op een ludieke, geweldloze manier uitleven? Protest tegen de Amerikaanse lijn kijkt niemand van op, doen jullie met tienduizenden in de straten van Amsterdam. Wat is er verkeerd aan een tegengeluid?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 09:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 19-03-2003 @ 10:31:
Mogen die ook een keer hun frustratie op een ludieke, geweldloze manier uitleven? Protest tegen de Amerikaanse lijn kijkt niemand van op, doen jullie met tienduizenden in de straten van Amsterdam. Wat is er verkeerd aan een tegengeluid?
Vanuit een overheidsgebouw?
Hoe kinderachtig kom je dan over?

Daarom.
Oud 19-03-2003, 09:44
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-03-2003 @ 10:40:

Daarom.
Hm, ik geloof dat de Tweede Kamer ook een overheidsgebouw is. Laten jou Jan en Femke dan ook maar snel hun mond houden over de oorlog in Irak.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten