Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bijna iedere filosoof van het verleden heeft enorme rare trekjes aan zulke vragen overgehouden ![]() Serieus,... soms kun je beter niet om een antwoord vragen naar een vraag. Domweg, omdat je het antwoord niet weet en niet kunt weten.
||
![]() |
Citaat:
Zo'n leven lijkt me op z'n minst fascinerend, maar of ik het vol kan houden? -> ? En dat heeft temaken met punt 2: Punt 2 is namelijk dat wij hier namelijk in een maatschappij zijn grootgebracht, waar iedereen een schakeltje is in de gigantische machine die het hele circus draaiende houdt. En zie jij maar eens 'rond te komen' zonder al die andere schakeltjes! En verder: of jij het nu wil of niet, je bevindt je midden in het "standaard leven". Want jij doet namelijk net zo hard mee aan in ieder geval dat deel van de ontwikeling van de techniek die de computer heeft mogelijk gemaakt en waardoor jij nu zit te internetten met alle andere "standaard" mensen die ook "standaard" meegaan met die ontwikkeling. En het zou ook kunnen dat jij een mobiele telefoon hebt, en heel heeeeel misschien zelfs wel eentje van het type 'standaard'! Heej ik wens je het beste! Veel geluk! En stay beautiful StayBeautiful! Mooie naam! En mooie moraal! Doei! fil |
![]() |
||
![]() |
Dat is ook wat ik me zo vaak afvraag...
's morgens vroeg opstaan om naar je werk te gaan, rond een uur of 5 is het gedaan en ga je braafjes naar huis, zo steeds opnieuw en opnieuw. Ik ben nu bezig met mijn studies die me in 1 en geen andere richting duwen. Ik had evengoed iets anders kunnen doen, misschien was ik er wel gelukkiger bij geweest? Maar soms is het beter jezelf niet te veel vragen te stellen en gewoon doen wat je te doen staat. Citaat:
Toch sta ik er ook vaak bij stil en zou ik het anders willen doen. Het is moeilijk om te zeggen "ik wil niet meedoen met de maatschappij, ik wil zelf mijn regels bepalen en niemand anders hoeft dat te doen voor mij!" maar helaas is zoiets bijna onmogelijk, we zijn afhankelijk van anderen en van werk om centen te verdienen en ons brood mee te kopen. Helaas is het allemaal zo triest, ik zou het ook anders willen en ik ga dat ook proberen. Sowiezo ben ik geen sociaal persoon, ik zonder me graag af en loop niet graag mee met de massa. Alvast iets moois om over na te denken... |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Werk kan ook plezierig zijn weet je. |
![]() |
|||