Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2002, 18:33
ExeCute
ExeCute is offline
Ik kwam deze tekst tegen op internet herken jij je in het zusje of in de jongen en hoe zou je hem helpen en vindt je wel dat hij geholpen moet worden?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2002, 19:32
the_conquer
the_conquer is offline
Ik ken dat soort mensen jah, maar wat valt er aan te doen als ze zelf niet willen?????
Oud 04-04-2002, 19:54
Somebody Special
Somebody Special is offline
Gelukkig ken ik ze niet. Lijkt me moeilijk om daarmee om te gaan..
Oud 04-04-2002, 21:55
ExeCute
ExeCute is offline
Nou ik ken dus ook van dit soort mensen en vroeg me nou af hoe jullie daar over denken?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:03
tacidvs
tacidvs is offline
Dat ding komt van de achterkant van de VPRO-gids. Ik zou die mensen laten, als je er last van hebt, ga je toch lekker weg, ze doen je toch niets?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:08
Kazanka
Kazanka is offline
ik vind 't wel jammer als iemand zo leeft, maar als hij dat zelf wil...kan je er niet veel aan veranderen denk ik
Oud 05-04-2002, 11:14
Verwijderd
Ik was ooit eens zo iemand

Vraag maar aan mijn zusje
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:21
Verwijderd
Citaat:
ExeCute schreef:
Nou ik ken dus ook van dit soort mensen en vroeg me nou af hoe jullie daar over denken?
Wat moet ik erover denken? Ik was zelf zo sinds vorig jaar heb ik me veranderd, omdat ik mij realiseerde dat het zo niet verder kon.

Vooral rond mijn 18e / 19e levensjaar ging het echt te ver. Overdag werkte ik, 's avonds zat ik achter mijn opleiding .. 's nachts zat ik te programmeren.

Oftewel: ik leefde achter mijn computers. Nu is dat nog steeds niet zoveel beter, maar wat ik wel heb veranderd:
-> Ik douche me vaker.
-> Ik heb andere kleren gekocht.
-> Ik ben gaan sporten (Taekwondo).
-> En ik ga soms uit.

Vroger deed ik amper wat. Ik had begin vorig jaar nog dezelfde jeans aan die ik al sinds de 3e HAVO ofzo had .. en ze waren te groot .. weet je waarom?

Omdat ik in die periode (dus toen ik 18/19 was) amper nog wat at, niet meer beweegde .. ik verloor 18 kg aan gewicht. Alles wat ik deed, was computeren (werk EN thuis) en TV kijken..

Tsja, wat moet je hiervan denken? Thuis werd het genegeerd .. mijn pa had zoiets van: "ach, dan weet ik tenminste waar hij uithangt" .. mijn moeder en zusje vonden het wel vreemd, maar aansporen tot verandering deden ze mij niet.

Daar kwam ik uiteindelijk zelf mee, toen ik vorig jaar zowat in elkaar zakte (pas toen merkte ik namelijk waar ik mee bezig was, daarvoor had ik het zelf niet door)..

Sindsdien ben ik iets "menselijker" geworden

Laatst gewijzigd op 05-04-2002 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:24
Verwijderd
De vraag is misschien beter: hoe ontstaat zoiets?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:43
Nena21
Nena21 is offline
Mwah tis niet dat ik me echt kan vergelijken met die broer.
Een tijd geleden zat ik best veel binnen,tv te kijken enzo,of in m'n kamer opgesloten,maar het was niet dat ik mezelf niet goed verzorgde,zo iemand ben ik niet.
Ik moet elke dag douchen anders word ik gek,ik moet elke dag andere kleding aan anders voel ik me vies,dus neh dat dagen/weken niet douchen enzo gaat er voor mij niet in.
En de situatie word bij mij wel steeds beter,ik zit echt niet meer de hele dag binnen,dat was vroeger wel anders,maar dat was meer omdat ik me schaamde voor mezelf.
Ik had zoiets van : ik kan maar beter binnen blijven,dan schrik ik tenminste niemand af en dan heeft niemand last van me.
Maar op een gegeven moment realiseer je je wel dat het zo niet meer door kan gaan,misschien gebeurd dat bij die jongen ook wel.
Ik denk dat alleen die jongen zichzelf kan overhalen om weer buiten te komen,zichzelf te verzorgen etc.
Maar goed,nu onderneem ik weer meer,ga vaker leuke dingen doen etc,ik schaam me er echt voor dat ik zo was....
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:15
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik herken er mijn broertje er wel een beetje in!
Oud 05-04-2002, 12:25
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Hmm, een beetje herken ik mijn broertje er wel in. Nah, hij doucht wel iedere dag enzo, maar zit altijd achter zn PC te programmeren...nogal saai... En volgens mij als mijn moeder er niet zou zijn, zou het een nog grotere troep zijn op zijn kamer, en zou hij gerust een paar dagen in dezelfde kleren lopen (en DEO? Volgens mij staat de bus er nog die ik hem een jaar geleden ga voor zijn verjaardag.....)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:33
Verwijderd
Nee ik herken mijn broer daar niet echt in
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 13:34
Lindatje
Lindatje is offline
[OFF-TOPIC] *herkent VPRO gids* [/OFF-TOPIC]

Maar nee ik herken mijn broer er zeker niet in, hij kan ook weleens uren achter de compu zitten maar dat is niet zo erg, vind de rest erger...
Ik denk als zoiemand niet wil dan kun je hem ook niet helpen....
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:39
Sneeuwwitje1985NMGN
Sneeuwwitje1985NMGN is offline
Weetje hoe ranzig hij is....IIIEEEUWWWWWWG
Oud 06-04-2002, 20:19
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
ach.....laat die jonge tog! als ie maar gelukkig is
Oud 06-04-2002, 20:56
woefke
woefke is offline
daar herken ik mijn broer voor een deel in !
Oud 07-04-2002, 17:59
smilegirl
smilegirl is offline
is dit raar ofzo dan??
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 18:03
Piccola
Piccola is offline
Daar herken ik een vriend van me in!! Najah, voor een groot deel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten