![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi
Ik heb ADSL thuis en 'n router+switch om 't spul te delen onder een paar pcs. Laatst is het idee ontstaan om een ftp servertje te laten draaien. Ik heb cesarFTP gedownload, volgens mij wel een goed programma (http://www.aclogic.com) alleen ik zit met het volgende probleem: Als ip adres leest ie natuurlijk mn interne netwerk ip en niet m'n eigenlijke ip dat ik van m'n isp heb gehad. Is er 'n manier om dit op te lossen? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
je moet de poorten mappen ja, om 8er je echte ip-adres te komen kun je volgens mij kijken op http://www.myipaddress.com/ je moet eigenlijk alle data die je router ontvangt door laten sturen naar je pc.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Poorten mappen he... dus oftewel als er een ip pakket voor poort 21 (da's idd ftp) bij m'n router binnenkomt wordt ie automatisch doorgestuurd naar de pc met de ftp server als ik het goed begrijp?
En hoe doe ik dat dan? (zat geen hl bij) .. ik hoorde iemand iets zeggen over telnet maar dar heb ik echt de ballen verstand van |
![]() |
||
Citaat:
![]() Welk merk staat er op de router? (en evt. serienummer/typenummer) |
![]() |
|
telnet heeft er nix mee te maken, je moet idd de request die aankomen op poort 21 van je router doorsturen naar een andere poort(of dezelfde
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
OF je gebruikt active mode
OF je zegt tegen de FTPd van 'passive mode voor port die t/m die' en portforward die door bijv: # Port range for passive connections replies. - for firewalling. PassivePortRange 36000 36501 # Force an IP address in PASV/EPSV/SPSV replies. - for NAT. ForcePassiveIP 213.84.xxx.yyy in je ftpd zetten en dan van portforward alles naar port 36000-36501 moeten naar 192.168.xxx.yyy geredirect worden
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
alsteblief maar hij is wel 10 meg ik denk ik waarschuw je ff ![]() |
![]() |
|
![]() |
Je FTP server moet dus.
#1 Port range for passive connections replies. - for firewalling. #2 Force an IP address in PASV/EPSV/SPSV replies. - for NAT. supporten wanneer je passive wilt gebruiken en dan moet je die range van ports van #1 toelaten en forwarden (vanuit je router instellen) naar interne IP. Hoe dat moet met jouw FTP server weet ik niet. En daarnaast ook port 21 toelaten en forwarden dat moet altijd of je nou passive of active mode wilt gebruiken (vanuit je router instellen). Dus het moet op 2 niveau's veranderd worden voor passive mode (FTP server en router) en maar op 1 niveau voor active mode (alleen FTP server)...
|
Verwijderd
|
![]() goed dit krijg ik dus, nu heb ik bij ftp 't ip adres van de ftp server opgegeven en de juiste poorten toegewezen, maar nog krijg ik geen verbinding met mn uitgaande ip adres, overigens nog wel met 't private ip adress van de ftp server Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 23:11. |
![]() |
||
Citaat:
voor ftp heb je idd de poorten 20 en 21 nodig, maar sommige providers vinden het niet nodig dat je zulke diensten gaat draaien en hebben dit dus geblocked. als je het niet zeker weet, kun je beter de poort boven de 1024 gebruiken, staan altijd open. bv 9998 en 9997 (2 poorten voor de ftp! en een poort moet 1 lager/hoger zijn!) ik krijg het ook niet voor elkaar btw, maar de kennis is er wel half bij mij.. alleen dit is alweer tijdje geleden.. met port mapping gaat hierzo alles verkeerd.. de router speedtouch 510 werkt stug hier.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
dys: active mode gaat toch prima? wordt toch geen druk bezochte server. Maar al zou hij passive mode gebruiken en daarvoor 40000 t/m 50000 forwarden, dan nog moet hij port 21 inbound openzetten (forwarden), en port 20 outbound toelaten, anders komt er geen request binnen, dan is die port gewoon closed.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mn provider is hccnet, maar ik zal 'ns proberen die poorten te veranderen. Dat betekend zeker ook dat ik die poorten in m'n ftp server programmaatje moet aanpassen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
oVerigens voor de geinteresseerden, ik had 't gisteren over telnet, dat kun je gebruiken om je nat instellingen te wijzigen als je geen web interface ding bij je router heb (bv als je je alcatel hebt gehackt ofzo) dat is bij mij niet het geval maar hier is de link:
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_automap.php#needtomap |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu doet ie dus helemaal niks meer ook niet als ik ftp://privateip type.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ow jah vergeten, je moet naar
ftp://gebruikersnaam:w8woord@internetip : poort/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
nu ik ook weer ben begonnen met het proberen ervan, zit ik ook mt die problemen..
- de filters van de firewall heb ik geflushed, is dit ok? nu heb ik het probleem dat ik de NAT niet goed kan krijgen.. inside ip: 10.0.0.150 (pc met ftp server) inside port: 21 outside ip: 80.12x.xxx.xx (surf ip) outside port: 21 foreign ip: 10.0.0.138 (router) foreign port: 21 The same voor port 20.. maar wat is er verkeerd aan.. volgens mij houden de filters de port 20-21 pakketjes tegen.. het is een op linux gebasseerd speedtouch 510i router/gateway/modem... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
NB Als je op deze manier een ftp server draait kun je niet via dat "surf ip" op je ftp komen, alleen via localhost/127.0.0.1 Of ik doe iets fout, natuurlijk. Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 16:36. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
effe voor de duidelijkheid, 1 poort mag niet door 2 progs tegerlijk gebruikt worden. Ik had eerst een probleem met pop3 in mn lan omdat ik pop3 lokaal had ingesteld op 110 en naar buiten op 110, en dat werkt niet. Ik heb nu pop3 lokaal op 6511 staan en naar buiten toe 110 natuurlijk
|
![]() |
||
Citaat:
Router settings: NAPT: # Type inside outside prot state 9 Temp 10.0.0.150:21 unspecified:21 tcp NONE 10 Temp 10.0.0.150:20 unspecified:20 tcp NONE ftp geeft ERROR:> Interrupted by user. ERROR:> Can't login. Disconnecting... en de server geeft (000015) 21-3-2003 17:47:22 - (not logged in) (10.0.0.150) > connected to ip : 0.0.0.0 (000015) 21-3-2003 17:47:22 - (not logged in) (10.0.0.150) > sending welcome message. (000015) 21-3-2003 17:47:22 - (not logged in) (10.0.0.150) > 220 Welkom (000015) 21-3-2003 17:47:22 - (not logged in) (10.0.0.150) > disconnected. |
![]() |
|
![]() |
Hmm FTP client logs zeggen niet zoveel./ Debug on?
Maar 't lijkt me hierdoor: #2 Force an IP address in PASV/EPSV/SPSV replies. - for NAT. Je moet in de FTPd instellen dat het IP van de server dus 80.xxx.xxx.xxx is anders neemt ie die van eth0 en da's 10.0.0.150
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Netwerk] FTP-Server achter Sweex router plofke | 15 | 21-04-2004 08:20 | |
Software & Hardware |
apache, netwerk en poorten dragonrider | 14 | 01-01-2004 17:25 | |
Software & Hardware |