Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 14:46
maaike0
maaike0 is offline
Hi allemaal!

Ik ben mn tentamen voor m&o aan t voorbereiden en stuit elke keer op dezelfde vragen:

In mijn boek staan voor het bedrijfs-, transactie-, en bezettingsresultaat wel formules en hier kan ik meestal ook wel mee werken, maar ik begrijp eigenlijk niet wat het nu precies betekend!

Dit staat niet in mn boek uitgelegd, of althans niet zo dat ik het snap! weet 1 van jullie dit misschien?

Alvast bedankt!
Oud 19-03-2003, 15:16
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 19-03-2003 @ 15:46:
Hi allemaal!

Ik ben mn tentamen voor m&o aan t voorbereiden en stuit elke keer op dezelfde vragen:

In mijn boek staan voor het bedrijfs-, transactie-, en bezettingsresultaat wel formules en hier kan ik meestal ook wel mee werken, maar ik begrijp eigenlijk niet wat het nu precies betekend!

Dit staat niet in mn boek uitgelegd, of althans niet zo dat ik het snap! weet 1 van jullie dit misschien?

Alvast bedankt!
Bedrijfsresultaat is het resultaat dat ontstaat als gevolg van een bedrijf te voeren. Alleen in deze moet je bedrijf even wat ruimer zien. Ze bedoelen hiermee dat je je acties uitvoert die je als bedrijf zinnig acht. Dus bijvoorbeeld producten verkopen e.d.

Transactieresultaat zal het resultaat zijn dat ontstaat door gunstige transacties af te sluiten.

Bezettingsresultaat komt mij niet bekend voor...
Oud 22-03-2003, 21:15
@Moon
@Moon is offline
Bedrijfsresultaat is volgens mij juist de netto winst.

Van transactieresultaat heb ik nog nooit van gehoord. Is het niet verkoopresultaat??

Het bezettingsresultaat geeft de mate in waarin de constante kosten gedekt (terugverdiend) worden.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 09:13
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
@Moon schreef op 22-03-2003 @ 22:15:
Bedrijfsresultaat is volgens mij juist de netto winst.
Sorry, maar dit zijn dus echt aparte begrippen. Soms heb je de kans dat ze gelijk uitvallen, maar in het merendeel van de gevallen zal het anders zijn...
Oud 23-03-2003, 11:05
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 23-03-2003 @ 10:13:
Sorry, maar dit zijn dus echt aparte begrippen. Soms heb je de kans dat ze gelijk uitvallen, maar in het merendeel van de gevallen zal het anders zijn...
Hummm vaag, maar er staat in mijn boek dat dat tot stand komt door brutowinst te verminderen met de kosten, dus bv. overheadkosten, inkoopkosten etc plus interestsaldo. Nou ja dat is dan bedrijfsresultaat ui gewone bedrijfsuitvoering.....hmmm
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:34
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
@Moon schreef op 23-03-2003 @ 12:05:
Hummm vaag, maar er staat in mijn boek dat dat tot stand komt door brutowinst te verminderen met de kosten, dus bv. overheadkosten, inkoopkosten etc plus interestsaldo. Nou ja dat is dan bedrijfsresultaat ui gewone bedrijfsuitvoering.....hmmm
Klopt, maar om de netto winst te krijgen moeten er nog andere mutaties op uitgevoerd worden. Je kunt bijvoorbeeld wel een positief bedrijfsresultaat hebben, maar je netto winst kan dan toch nog negatief zijn.
Reageren

Regels voor berichten