Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 21:51
Ironic15
Ironic15 is offline
Allow
Ik heb een vraagje over de zaterdag opleiding van dansacademie FaFa in Den Haag..
Een vriendin van mij wil deze graag gaan volgen, maar kan het niveau niet goed inschatten..
Daarom: zijn er hier mensen die deze opleiding hebben gevolgd of die mensen kennen die deze hebben gevolgd?

Voor alle duidelijkheid, het gaat om de amateurs zaterdag opleiding, hier kan iedereen dus zonder autditie voor een jaar aan mee doen.. Blijkt na een jaar dat je niet goed genoeg bent om verder te gaan, dan wordt je eruit gekickt..
Mijn vriendin heeft alleen 4 jaar 1x in de week street dance lessen gehad, (en nu nog steeds)

Zij wil deze opleiding alleen voor een jaartje proberen, en kijken of het dr lukt.. Graag reacties
Groetjuss
Advertentie
Oud 07-04-2003, 11:11
June bug
June bug is offline
Fafa schijnt niet echt 1 van de beste dansopleidingen te zijn... Wat ik van mensen gehoord heb die daar gezeten hebben is dat het heel veel op show gericht is, en dat er weinig naar techniek wordt gekeken. Waarschijnlijk zal deze zaterdagopleiding voor je vriendin dan wel geschikt zijn, aangezien ik niet denk dat je na 4 jaar streetdance echt veel danstechnieken onder de knie hebt, en hier dus ook niet echt naar wordt gekeken. Als je echt een goede dansopleiding wilt doen moet je zeker klassiek ballet hebben gedaan, en voor een academie in amsterdam of tilburg oid kiezen. Maar dat niveau ligt wel stukken hoger, en dat lukt je waarschijnlijk niet met alleen 4 jaar streetdance. Nou weet ik zelf niet zo heel veel van de zaterdagopleiding van Fafa, zelf heb ik de zaterdagcursus in Tilburg op de academie gedaan, en ik kan wel zeggen dat het behoorlijk zwaar is. Je bent de hele dag intensief aan het dansen en bent echt doodmoe als je thuiskomt. Denk er dus wel goed over na voordat je met zoiets begint.
Oud 27-04-2003, 19:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
als het een amateurs lesje is, zal ze het niveau echt wel aankunnen, het is tenslotte niet voor niets amateurs. dus makkelijk te doen.

ik heb zelf ook niet de beste dingen over fafa gehoord. ze schijnen behoorlijk achterbaks te zijn over leerlingen e.d.

trouwens, tilburg is ook lang niet de beste. als ik zie welke mensen daar worden aangenomen die bij mijn dansschool zijn afgewezen. nou nee, mij niet gezien.

het is inderdaad wel zo, dat als je eenmaal professioneel gaat, het enorm zwaar is. ik ben dan gelukkig op jonge leeftijd begonnen, maar de mensen die nu nog in de groepen stromen, haken vaak na nog geen jaar al af. continu huilen, het niet aankunnen, gestresst zijn. het is echt zwaar. je moet op zo'n late leeftijd een behoorlijk hoog niveau hebben en je hebt dan dus een zware achterstand. zeker als je zo'n simpel lesje 1 keer in de week volgt. want ook al zegt iedereen daar dat je goed bent, dat zegt absoluut niets. want mensen die bij een amateurs clubje goed zijn, blijken vaak op een academie niet zo geweldig te zijn.

Laatst gewijzigd op 27-04-2003 om 19:09.
Advertentie

Regels voor berichten