Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 14:42
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Niet dat ik wiet wil kopen ofzo, maar is er eigenlijk een bepaalde leeftijd waarbij je pas wiet kan kopen. Ik bedoel zoals bij alcohol?
Ik weet dat ze daar in coffeeshops niet opletten maar ik vraag me gewoon af of daar een wet voor is....
Oud 20-03-2003, 14:44
Mir-idiotA
18
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 15:12
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
lolacarolala schreef op 20-03-2003 @ 15:42:

Ik weet dat ze daar in coffeeshops niet opletten maar ik vraag me gewoon af of daar een wet voor is....
Er wordt best streng op gelet in de meeste coffeshops vind ik...en het is 18 idd...
Oud 20-03-2003, 16:26
SpiT
SpiT is offline
bij coffeeshops letten ze daar echt wel op hoor. bij sommigen waarschijnlijk niet. maar eigenlijk moeten ze dat wel. vaak staat er ook "onder 18 geen toegang" of iets in die richting.
Oud 20-03-2003, 16:34
Mir-idiotA
Het is wel vaak zo dat ze het maar wat laten gaan als je voorgedraaide joints koopt. Daar zit toch vaak rommel in. Daar kan je dus op je 14e (als je beetje 16 lijkt) ook wel van krijgen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:51
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 20-03-2003 @ 17:34:
Het is wel vaak zo dat ze het maar wat laten gaan als je voorgedraaide joints koopt. Daar zit toch vaak rommel in. Daar kan je dus op je 14e (als je beetje 16 lijkt) ook wel van krijgen.
waarom zou je wel voorgedraaide mogen kopen en geen wiet als je dus 14 bent en 16 lijkt?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:15
very drunk driver
very drunk driver is offline
wat een onzin dat in voorgedraaide rommel zit. bij ons zijn die keigewild. ze hebben speciale doosjes met een kaartje erin met info over het wiet en gebruiksaanwijzing. (ga zitten bij gebruik of ga neit achter het stuur zitten van die dingen)

bij sommige shops zit er rommel in maar niet bij allemaal

en je moet zeker 18 zijn (of lijken) om daar binnen te komen. maar ik was 16 en kon al kopen en mijn vrienden niet dus moest ik altijd voor hun kopen
Oud 20-03-2003, 17:19
Mir-idiotA
Citaat:
]{ing schreef op 20-03-2003 @ 17:51:
waarom zou je wel voorgedraaide mogen kopen en geen wiet als je dus 14 bent en 16 lijkt?
omdat daar dus soms rommel in zit..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:20
Mir-idiotA
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 20-03-2003 @ 18:15:
wat een onzin dat in voorgedraaide rommel zit. bij ons zijn die keigewild. ze hebben speciale doosjes met een kaartje erin met info over het wiet en gebruiksaanwijzing. (ga zitten bij gebruik of ga neit achter het stuur zitten van die dingen)

bij sommige shops zit er rommel in maar niet bij allemaal

en je moet zeker 18 zijn (of lijken) om daar binnen te komen. maar ik was 16 en kon al kopen en mijn vrienden niet dus moest ik altijd voor hun kopen
let op het woordje ''vaak' niet altijd dus. Bij ons zijn er weinig shops waar ze alleen goed spul erin doen. En dus hoef je geen 18 te lijken, maar is 16 al genoeg voor hun.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:24
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 20-03-2003 @ 18:19:
omdat daar dus soms rommel in zit..
soms.. maar dat betekent niet dat het geen wiet is.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:04
Mir-idiotA
Citaat:
]{ing schreef op 20-03-2003 @ 18:24:
soms.. maar dat betekent niet dat het geen wiet is.
yep, maar het betekent ook niet dat je kinderen van 14 voor je deur hebt die van een jointje superstoned zijn. Dat de politie ze ziet en denkt..die zijn stoned. Is toch zo?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:19
pure dutch
pure dutch is offline
Citaat:
Thought Alive schreef op 20-03-2003 @ 16:12:
Er wordt best streng op gelet in de meeste coffeshops vind ik...en het is 18 idd...
dat ligt er serieus aan waar je woont. kwoon in groningen en ben nog nooit om id gevraagd (jah 1 keer dan maar toen wask 14) dus het ligt er maar net aan. weet niet hoe het in andere steden is. heb alleen nog maar wa in leeuwarden gehaald en tilburg. en ben nog steeds geen 18
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:21
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 20-03-2003 @ 19:04:
yep, maar het betekent ook niet dat je kinderen van 14 voor je deur hebt die van een jointje superstoned zijn. Dat de politie ze ziet en denkt..die zijn stoned. Is toch zo?
als de politie ze in de shop ziet en weet dat ze 14 zijn is de eigenaar van de shop de lul, ookal komen ze alleen maar een fruitsapje drinken. maar buiten de coffeeshop maakt het weinig uit lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:22
Mir-idiotA
Citaat:
]{ing schreef op 21-03-2003 @ 19:21:
als de politie ze in de shop ziet en weet dat ze 14 zijn is de eigenaar van de shop de lul, ookal komen ze alleen maar een fruitsapje drinken. maar buiten de coffeeshop maakt het weinig uit lijkt mij.
Huh?? is dat zo? Als ze je niets verkopen zijn ze toch ook niet strafbaar? En als ze buitend e coffeeshop genapt worden en ze weten dat die lui v/d coffeeshop het aan hen verkocht hebben, zijn ze nog evengoed de lul?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:28
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 21-03-2003 @ 19:22:
Huh?? is dat zo? Als ze je niets verkopen zijn ze toch ook niet strafbaar? En als ze buitend e coffeeshop genapt worden en ze weten dat die lui v/d coffeeshop het aan hen verkocht hebben, zijn ze nog evengoed de lul?
jawel, je mag <18 niet in een coffeeshop komen, daar kan de eigenaar en de betreffende persoon wel problemen mee krijgen mocht de politie controleren.
en ja ik denk dat ze dan evengoed de lul zijn, mits een agent ze er op wil pakken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:03
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
pure dutch schreef op 21-03-2003 @ 19:19:
dat ligt er serieus aan waar je woont. kwoon in groningen en ben nog nooit om id gevraagd (jah 1 keer dan maar toen wask 14) dus het ligt er maar net aan. weet niet hoe het in andere steden is. heb alleen nog maar wa in leeuwarden gehaald en tilburg. en ben nog steeds geen 18
Nou hier vragen ze meestal wel, is vooral de laatste tijd een stuk erger geworden, sinds de politie een paar invallen of controles heeft gedaan...ze vragen mij nog steeds soms om id...en in amsterdam hoef je t zoiezo niet te proberen als je er niet echt 18 uitziet...
Oud 21-03-2003, 22:32
Mir-idiotA
Citaat:
pure dutch schreef op 21-03-2003 @ 19:19:
haha fryslan boppe
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 14:22
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Bedankt voor jullie reacties .
Ik ben weer wat wijzer!
Oud 25-03-2003, 19:08
pure dutch
pure dutch is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 21-03-2003 @ 23:32:
haha fryslan boppe

weetje?????

ik snap je post net niet helemaal

wtf heeft fryslan met groningen te maken???? (behalve da ot mooiste plekje in frylan de bushalte naar groningen is MAAAAAAAAR da bedoelde je vaz nie)

gok op het id dat je in frylan ook over al makkelijk wiet kan halen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten