Advertentie | |
|
![]() |
|
ja daar heb juh gelijk in....had het er laats al over met misfit13.....wat nou als juh een brug hebt die je doormiddel van een hendeltje naar voren en naar achteren kan bewegen, waardoor je dus in principe heel snel en simpel kan wisselen van stemmingen....weten alleen niet of het in de praktijk ook mogelijk zou zijn......volgende week ff na vragen bij gitaar customizer!
![]()
|
Ligt eraan wat je wilt spelen natuurlijk. Drop D voor punkrock slaat nergens op. Ik zou t pas overwegen als ik metalcore of Mosh zou spelen. En dat doe ik niet. En zwaar...ach je kan ook 44 of 446 spelen op EAD. Klinkt anders, maar toch zwaarder. Bovenal vind ik drop D erg gelimiteerd en als ik zwaarder zou willen klinken eerder nog heel die gitaar downtunen.
|
Helaas niet uitgebreid want heb geen effecten. Ik moet gewoon ff m'n nieuwe Ibanez EDB605 laten zien
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
en eh voor metalcore of mosh zouk juist nog een stap lager gaan zitten duz |
![]() |
|
Epiphone Les Paul Studio (0.09 snaren)
(en nog een ESP Ltd) Peavey 112 Boss MT-2 (alhoewel ik wel op zoek ga naar andere distortion pedalen, binnenkort effe een muziekzaak binnenstappen ![]() Ik speel bijna altijd in standard tuning. De laatste tijd alleen maar eigenlijk. Vroeger speelde ik soms nog wel eens in drop-D, maar dat vond ik echt verschrikkelijk saai en die stemming heeft ook veel minder mogelijkheden dan drop-D. (alhoewel ik met drop-D ook nog redelijk creatief kan doen) Ik ben nu trouwens een beetje aan het experimenteren met drop-B. (de E-snaar twee keer zo laag als een D, naar een B)
|
maar tis wel zo dat als juh de punk met meer hogere tonen wil krijgen dat dat wel lastig is of je moet gewoon lager op de hals spelen, ik heb er in ieder geval nog geen hinder van onder vonden...gaat goed met de nummers die we spelen (Pennywise, misfits, murderdolls, no use for a name)
|
Tussen een standaard en een 100 zit nogal wat verschil hehe. Een 100 heeft een platte body waar je duidelijk de houtnerven ziet zitten. Een bold on neck in plaats van een set neck. En inferieure hardware. Standaards zijn lekkere dingen.....ik prefereer SG modellen boven LP's trouwens.
![]()
|
Trouwens Epiphone bezitters. Hebben jullie al last gehad van een weigerende/happerende/kapotte pickup selector? De mijne is aan t eind van z'n latijn(na slechts een paar maanden). Ik wist dat ze slecht waren, maar iemand ervaring met vervanging?(qua kosten etc.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Sorry, maar k heb er meerdere gespeeld en het is echt totaal niks voor mij...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|