Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 10:45
Psssttt NL
Psssttt NL is offline
Hai,

Ik heb pas een nieuw pc'tje gekocht. maar ze hebben nix op die HD gezet. Ik heb geprobeerd om Xp erop te zetten, soms mist hij een bestand (als ik van een lege HD probeer). En soms doetiet en dan gaat ie steeds maar weer opnieuw installeren, alsoftie nix pakt.... wie ken me ff helpen?

(*booten van MS-dos disk kom ik ook niet verder. Ook pakt ie vorige versies van windows ook niet doordat het een ntfs systeem is)

Misschien ff reageren op njcool99@hotmail.com

dankje
Oud 21-03-2003, 10:57
Verwijderd
Staat de hdd waarop je windows wilt installeren wel op Master?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Psssttt NL schreef op 21-03-2003 @ 11:45:
Ik heb geprobeerd om Xp erop te zetten, soms mist hij een bestand (als ik van een lege HD probeer).
Heb je wel de complete, originele versie van XP? Als je bestanden mist lijkt het me vrij raar als je een goed werkende installatie zou kunnen krijgen.

En McLaren: het maakt niet uit of je HD master/slave is voor het installeren. Alleen als je er uiteindelijk van wilt booten zal hij als master geselecteerd moeten zijn (en zal partitie 1 natuurlijk geactiveerd moeten zijn).

Gooi gewoon ff alle partities eraf (daar zijn duizend-en-één verschillende programma's voor) zodat je schijf helemaal clean is, boot dan van de XP CD-ROM en volg de instructies.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:07
Psssttt NL
Psssttt NL is offline
Hmm zal et proberen
Oud 22-03-2003, 16:28
Psssttt NL
Psssttt NL is offline
oke hij mist nix als ik XP gewoon alles laat formatteren tot een ntfs partitie.
dan krijg in xp setup, hij installeerd dan (volgens het scherm), maar kopiërt nix van cd. alsie dan ook klaar is met die instal start ie opnieuw op en begint ie vervolgens weer gewoon opnieuw met installen. telkens weer opnieuw....
Oud 22-03-2003, 16:55
Verwijderd
Geeft-ie daar nog een melding bij? Je zegt dat er niks van CD-ROM gekopiëerd wordt, hoe weet je dat?

Als hij echt eeuwig in een cirkel blijft proberen om te installeren dan kan er een aantal dingen aan de hand zijn...je CD-ROM van XP kan beschadigd zijn. Je kunt een (mislukt) geripte versie van XP hebben. Of er kan een beschadigde track/sector/cluster op je harddisk zitten.

Heb je al 'ns een uitgebreide scan van je harde schijf gedaan? Trouwens, installeert bv. 98 wel goed? Of XP op een FAT32 systeem?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:12
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
pak gewoon fat32, je merkt zelf bijna nix.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 22-03-2003 @ 18:12:
pak gewoon fat32, je merkt zelf bijna nix.
Als 't probleem met 't FS te maken heeft, is de Paus eigenlijk een hindoestaan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:52
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-03-2003 @ 18:39:
Als 't probleem met 't FS te maken heeft, is de Paus eigenlijk een hindoestaan.
tuurlijk niet de paus komt uit china
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:29
Psssttt NL
Psssttt NL is offline
Citaat:
"Trouwens, installeert bv. 98 wel goed? Of XP op een FAT32 systeem?"
Win98 pakt ie niet. Ik moet dan een DOS-opstart partitie maken.
En ik weet mijn goed niet hoe ik em als FAT32 laat formatteren, hij doet vanuit Xp al formatteren naar een NTFS systeem.

Ik weet dat hij nix installeerd omdat mijn cd-rom speler niet aanslaat, verder blijft er steeds: "de installatie duurt nog: 39 minuten" staan. Ik heb al een tijdje gewoon die install door laten gaan, maar hij komt geen steek verder.

Hoe ken ik die HD als FAT32 formatten. Als slave van mijn ouwe computer?

(BTW. als ik mijn ouwe HD in mijn nieuwe comp douw, dan zegtie "NTLDR is missing" ofzo. Terwijl mijn ouwe HD ook XP erop heeft. Normaal zou die et dan toch ook moeten doen?)

Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 03:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten