Nieuwsbrief ADSL metacrawler, 21 maart 2003: 6 nieuwe centrales die geschikt worden gemaakt voor ADSL in dit kwartaal. Het gaat om de volgende plaatsen:
1.Ederveen
2.Fijnaart
3.Huijbergen
4.Klundert
5.Ossendrecht
6.Putte.
Ik heb er anders nog nooit van gehoord, maar de meesten ook niet van mijn woonplaats denk ik. Ik heb voor mezelf een complete tabel van alle plaatsen in Nederland op ADSL beschikbaarheid gedownload en gecheckt hoeveel aansluitingen bovenstaande plaatsen hadden, wat bleek: allemaal 700 tot 3000 aansluitingen!
Al deze plaatsjes liggen ergens in gelderland of noord-brabant, terwijl mijn woonplaats (Cothen) in Utrecht ligt en álle plaatsen om ons heen wél breedband (kabel of ADSL) hebben. Ook alle centrales, behalve die van ons, zijn dus geschikt. Geen van beiden beschikbaar (want op Casema reken ik sowieso niet)
Wat is nu de motivering van KPN om dit soort plaatsjes tóch van ADSL te voorzien terwijl de meeste ervan maar 700 aansluitingen hebben? En hier 2000 aansluitingen en in de buurt van redelijk grote plaatsen die het al wel hebben. Ik weet wel dat de centrale van mn woonplaats erg modern is maar gewoon nog niet adsl geschikt