Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 22:01
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Euhm nou dit is t probleem.
Een vriendin van mij (ik noem haar even vriendin 1) is boos op me, en ik snap niet echt waarom. Nouja, ik snap t wel want ze heeft t net uitgelegd, maar het is gewoon een nogal vreemde reden. Het zit zo.
We hebben zegmaar een gezamenlijke vriendin (die noemen we even vriendin 2), zij is iets beter met haar bevriend dan ik, maar ik dus ook wel wat. Nou belde vriendin 1 me zonet op, of ik mee wou naar een of ander concert. Daar hadden we eigenlijk al een afspraak over, dus ik zei heel enthousiast ja enzo. En toen gingen we bedenken wie dr nog meer meekon, en kwamen we dus op die gezamenlijke vriendin, en nog iemand anders. Nou, zij zou ze even bellen, of ze meegingen, en ik zocht ondertussen wat informatie op, en zou vragen of ik meemocht. Dat had ik dus gedaan, en toen wou ik vriendin 1 weer bellen om te zeggen dat ik mocht en door te geven wat ik erover wist. Ik heb het heel vaak geprobeerd, maar ze was de hele tijd in gesprek. Dus ik ging even op msn, en wie was online, vriendin 2. Omdat vriendin 1 in gesprek was, nam ik aan dat het met 1 van die 2 anderen was, dus ik vroeg aan vriendin 2 of vriendin 1 haar al had gebeld. Zij zei van niet, en vroeg waarover t ging. Dus ik vertelde waarover het ging enzo, en vroeg of ze meeging. Even later kwam vriendin 1 online. Dus ik zei dat ik mocht enzo, en dat ik het vriendin 2 ook al had verteld. Maar toen werd ze heel boos, en begon zo'n beetje tegen me te schreeuwen (voor zover dat kan op msn) dat ik niks voor me kan houden, en altijd dingen over haar aan vriendin 2 vertel, zodat zij niks meer kan vertellen enzo. Terwijl ik gewoon enthousiast was over dat concert, en even wou weten of vriendin 2 meeging enzo. Een tijdje geleden vertelde ik wel es dingen aan vriendin 2 over vriendin 1 die dan met uitgaan waren gebeurd bijvoorbeeld, en dat vond vriendin 1 ook niet leuk, dat heeft ze gewoon tegen me gezegd, dat ze dat liever zelf wou vertellen, dus vanaf nu doe ik dat ook niet meer. Dit zag ik gewoon niet als iets wat ik niet zou mogen vertellen. Maar vriendin 1 gaf als verklaring dat het niet zo goed tussen haar en vriendin 2 gaat, en daarom graag dingen aan haar wil vertellen enzo, en dat dat niet wil als ik haar steeds zo irritant voor ben. Maar dat doe ik dus helemaal niet meer de laatste tijd, en dit had ik ook helemaal niet op die manier bedoeld, wist ik veel dat zij t erg zou vinden... Maargoed, ik dat dus uitleggen, maar vanaf toen zei vriendin 1 niks meer.
Ze is wel vaker een beetje pissed over dingen waarover ikzelf niet echt het gevoel heb dat ik er wat aan kan doen, en waarover ik niet wist dat zij t erg zou vinden. Maarja, meestal zegt zij dan van: laat maar zitten, en denk ik ook laat maar want ik heb geen zin in ruzie, zeker niet over van die onzinnige dingen. Maar nu krijg ik dus echt het gevoel alsof ik alles foutdoe bij haar enzo. Ik doe gewoon wat mij normaal lijkt, en bij andere vriendinnen heb ik daar nooit problemen mee, dus ik vind ook niet echt dat het aan mij ligt, dat ik een verkeerd beeld zou hebben van of iets wel of niet kan.

Maar okee, sorry voor dit lange lulverhaal, maar ik moest t gewoon even goed uitleggen.
Wat kan ik hier nou aan doen?? En is t mijn schuld?? Nouja, ik hoop op wat reacties...
Oud 22-03-2003, 22:05
Isa
Isa is offline
of het nou je eigen shculd is of niet, het heeft geen zin in het verleden te blijven hangen, tenzij het is om problemen te verwerken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 22:12
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 22-03-2003 @ 23:05:
of het nou je eigen shculd is of niet, het heeft geen zin in het verleden te blijven hangen, tenzij het is om problemen te verwerken.
Ik zie dit niet echt als in het verleden blijven hangen. Dit is nog het heden. Ik heb geen zin om die vriendin kwijt te raken, want ik mag haar verder heel graag. Jij suggereert meer dat ik er verder niet over na moet denken, haar moet dumpen en verder gaan met mn leven? Nou, sorry maar dat lijkt me onmogelijk. Ik kan allebei die vriendinnen onmogelijk negeren, dus zou er toch echt wat aan moeten doen.
Oud 23-03-2003, 06:29
Verwijderd
Praat er over met elkaar. Dat lijkt me de beste oplossing. En als ze niet wil praten, dan schrijf je haar een brief/mail ofzo. Iets anders zou ik ook niet weten.

En doe je echt alles fout? Bedenk bij je zelf of JIJ vindt dat je iets fout doet. En sowieso, waar er twee 'vechten' hebben er twee schuld. Dus die vriendin heeft er net zo goed 'schuld' aan (als er al sprake van schuld is).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 10:42
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-03-2003 @ 07:29:
Praat er over met elkaar. Dat lijkt me de beste oplossing. En als ze niet wil praten, dan schrijf je haar een brief/mail ofzo. Iets anders zou ik ook niet weten.

En doe je echt alles fout? Bedenk bij je zelf of JIJ vindt dat je iets fout doet. En sowieso, waar er twee 'vechten' hebben er twee schuld. Dus die vriendin heeft er net zo goed 'schuld' aan (als er al sprake van schuld is).
Ja, ik wacht denk ik eerst even tot zij wat onderneemt, want ik zie mezelf niet echt als degene die sorry moet gaan zeggen ofzo... maar als dat heel lang duurt mail ik haar wel ofzo.

Enne ik vind dus niet dat ik iets fout doe... ik deed gewoon wat mij normaal leek enzo. Maar ik ga er dus toch aan twijfelen, omdat ze dus pissed wordt op mij, of ik niet toch iets fout heb gedaan...
Oud 23-03-2003, 11:34
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
KissMyJackass schreef op 23-03-2003 @ 11:42:
Enne ik vind dus niet dat ik iets fout doe... ik deed gewoon wat mij normaal leek enzo. Maar ik ga er dus toch aan twijfelen, omdat ze dus pissed wordt op mij, of ik niet toch iets fout heb gedaan...
Je beantwoord je eigen vraag al. Jij vindt niet dat je iets fout hebt gedaan. Je kunt niet alles bij iedereen goed doen, je moet doen wat jou het beste lijkt en niet wat anderen altijd het beste lijkt.

Je zou even kunnen afwachten of ze weer contact met je opneemt. En anders zou je contact met haar op kunnen nemen ja. Maar het lijkt mij ook het beste als je er wel even met haar over praat.
Het gaat namelijk niet alleen om wat zij vindt, maar ook om wat jij vindt. Maak haar duidelijk dat je het echt niet met kwade bedoelingen hebt verteld, dat je echt geen idee had dat zij het zo erg zou vinden. En dat vriendin 1 ook jou vriendin is enz..
Gewoon, vertel haar hoe je erover denkt, wat jij ervan vindt.
Oud 23-03-2003, 12:50
Verwijderd
Citaat:
KissMyJackass schreef op 23-03-2003 @ 11:42:
Ja, ik wacht denk ik eerst even tot zij wat onderneemt, want ik zie mezelf niet echt als degene die sorry moet gaan zeggen ofzo... maar als dat heel lang duurt mail ik haar wel ofzo.
Er over praten is niet per se sorry zeggen, toch?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 15:31
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-03-2003 @ 13:50:
Er over praten is niet per se sorry zeggen, toch?
Neej als ik jou was zou ik ook geen sorry zeggen....hallow...zij is degene die flipt!Jij weet diep van binne heus wek dat je niet fout zat want hallo vriendin 2 is net zo goed joun vriendin en je was hartstikke blij dat je mocht enzo......
Duzz als ik jou was w88 op bericht van vriendin 1....Zo niet jammer dan!Laat ze maar naar jou toe komen (vind ik hor)

Succes en good luck ermee.....
Oud 23-03-2003, 17:43
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 23-03-2003 @ 16:31:
Neej als ik jou was zou ik ook geen sorry zeggen....hallow...zij is degene die flipt!Jij weet diep van binne heus wek dat je niet fout zat want hallo vriendin 2 is net zo goed joun vriendin en je was hartstikke blij dat je mocht enzo......
Duzz als ik jou was w88 op bericht van vriendin 1....Zo niet jammer dan!Laat ze maar naar jou toe komen (vind ik hor)

Succes en good luck ermee.....
yups
I agree. Misschien komt het hard over, en is het moeilijk om er op die manier op te reageren, je moet geen sorry zeggen. Wat ik uit jou verhaal op maak is het hoe dan ook niet jou schuld. Als ze over zoiets begint te zeuren, what kind of friend is ze dan?!! Ik zou dit echt raar vinden. Good luck inderdaad......
Oud 23-03-2003, 18:10
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ze heeft haar excuses aangeboden enzo... gezegd dat ze er spijt van heeft en dat soort gedoe, en ze ziet nu volgensmij ook wel in dat ik er niks aan kon doen en het niet kon weten. We hebben het er dus een beetje over gehad... maarja het zit nog niet goed, op de een of andere manier. Ik ben toch best wel teleurgesteld in haar, dat ze dit zo op mij afreageert enzo. Maarja... bedankt voor jullie adviezen enzo
Verder zie ik t allemaal wel denk ik...
Oud 23-03-2003, 18:18
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
KissMyJackass schreef op 23-03-2003 @ 19:10:
Ze heeft haar excuses aangeboden enzo... gezegd dat ze er spijt van heeft en dat soort gedoe, en ze ziet nu volgensmij ook wel in dat ik er niks aan kon doen en het niet kon weten. We hebben het er dus een beetje over gehad... maarja het zit nog niet goed, op de een of andere manier. Ik ben toch best wel teleurgesteld in haar, dat ze dit zo op mij afreageert enzo. Maarja... bedankt voor jullie adviezen enzo
Goed dat zij haar excuus heeft gemaakt! Het had niet andersom moeten wezen! Ik snap heel goed dat je teleurgesteld in haar bent. Ze zou er toch aan moeten gaan werken denk. Want als het zo door blijft gaan is het voor jou ook niet leuk. In ieder geval, suc-6 ermee!

*deoverbekendeknufdieikbijnaaltijdgeef* wendy
Oud 23-03-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
KissMyJackass schreef op 23-03-2003 @ 19:10:
Nogmaals, praat er over. En dan dus niet 'sorry', 'okee', maar een echt gesprek. Waarom wil zei niet dat jij die dingen verteld? Vast niet alleen maar omdat zij het wil vertellen. En vertel ook jouw kant van het verhaal, dat je enthousiast bent en dat je ook wel eens wat wilt vertellen ed. En dat je het echt niet doet om haar te zieken ed. Zeg haar dat je teleurgesteld bent en/of dat je het niet leuk vindt dat ze zich op jou afreageert. Enz. enz. enz. Zoals ik al zei, een echt gesprek dus.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:14
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
We hebben het er nu over gehad... ik blijf er opzich bij dat haar reactie fout was, maar dat ziet ze zelf ook wel in enzo, en ik verwacht niet dat ze t nog een keer doet.
Dus ja het is wel weer goed... maar dat ging eigenlijk allemaal via de mail dus ik ben benieuwd of t wel weer hetzelfde is als ik haar zie
Oud 24-03-2003, 22:01
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
KissMyJackass schreef op 24-03-2003 @ 21:14:
We hebben het er nu over gehad... ik blijf er opzich bij dat haar reactie fout was, maar dat ziet ze zelf ook wel in enzo, en ik verwacht niet dat ze t nog een keer doet.
Dus ja het is wel weer goed... maar dat ging eigenlijk allemaal via de mail dus ik ben benieuwd of t wel weer hetzelfde is als ik haar zie
via de mail?? dat zou ik echt nooit kunnen.....
Oud 25-03-2003, 17:18
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
... schreef op 24-03-2003 @ 23:01:
via de mail?? dat zou ik echt nooit kunnen.....
Ik eerder andersom niet... dan kom ik niet uit mn woorden enzo, en bedenk pas later van: ja, dit had ik moeten zeggen.
Via de mail vind ik eigenlijk wel een beetje... ja laf ofzo... maarja die vriendinnen zitten allebei niet bij me op school, en ik zie ze niet dagelijks, dus dan moet je diegene op gaan zoeken om ruzie te maken, komt ook weer zo raar over...
Oud 29-03-2003, 09:02
Fantôme
Fantôme is offline
@ KissMyJackass

.... dus dan moet je diegene op gaan zoeken om ruzie te maken, komt ook weer zo raar over...

je gaat er toch ook niet heen om ruzie te maken, maar om het goed te maken
nee maar, ik vind het ook niet erg hoor, dat je het via mail doet, ik bedoel alleen dat ik zo geen ruzies kan uitpraten... er kunnen zo best misverstanden ontstaan, tenminste vind ik. Mja, ben blij dat ze haar excuses heeft aangeboden. En, hoe gaat het nu?
Reageren

Regels voor berichten