Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 20:48
Yamyam
Yamyam is offline
Ik wordt verliefd op jongens, maar vindt ze afstotelijk.
Ik wordt niet verliefd op meisjes, maar vindt ze aantrekkelijk.
Dus noem ik mezelf maar biseksueel omdat ik liever iets zou willen beginnen met een meisje, omdat ik me bij haar op mijn gemak voel, en een jongen wegjaag.

*En dus krijg ik geen relatie, omdat ik (jeej wat is het moeilijk uitleggen, ik snap t zelf al niet) bang ben voor degene waar ik verliefd op ben*

Want ik ben dus gewoon bang voor diegene. En daarom durf ik ook niks. En jaag ik diegene weg.

Snapt iemand t?

Iedereen roept dat t misschien bindingsangst is, maar ik herken me helemaal niet in de beschrijvingen erover, en ik heb ook geen 'korte relaties' achter elkaar ed, ik heb er helemaal geen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 20:57
Verwijderd
Een post vol met spelfouten (flauw).

Heb je soms nare ervaringen achter de rug met jongens ofzo? Ben je ooit heel erg gekwetst door een jongen waar je verliefd op was?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:04
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
perseus schreef op 23-03-2003 @ 21:57:

Heb je soms nare ervaringen achter de rug met jongens ofzo? Ben je ooit heel erg gekwetst door een jongen waar je verliefd op was?
Ik ben mijn hele leven al gekwetst door alles en iedereen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 23-03-2003 @ 22:04:
Ik ben mijn hele leven al gekwetst door alles en iedereen.
Tja, dan is het begrijpelijk denk ik . Je zult weer mensen moeten leren kennen die je echt kan vertrouwen, en dat kost tijd en een berg zelfontplooing.
Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:18
poesiefox
poesiefox is offline
Hoe is de verstandhouding met je vader? Slechte ervaringen met hem kan de interesse in mannen(onbewust) aardig verpesten.
Oud 23-03-2003, 21:27
igfy
igfy is offline
hmm.. klinkt een beetje als mijn vriend... die heeft me ook een paar keer proberen weg te jagen toen hij verliefd op me was en we nog niets hadden. nu begrijpt hij het nog niet dat ik bij hem wil zijn.

waarschijnlijk ben je bang om je kwetsbaar op te stellen tegenover degene waarop je verliefd bent, omdat je bang bent om gekwetst te worden. dat is best vervelend, want zo loop je ook een hele hoop goede momenten mis.
Oud 24-03-2003, 06:32
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 23-03-2003 @ 22:18:
Hoe is de verstandhouding met je vader? Slechte ervaringen met hem kan de interesse in mannen(onbewust) aardig verpesten.
Nu wel goed, maar we hebben jarenlang ruzie enzo gehad.
Maar het is overigens niet zo dat ik alle jongens haat ofzo, ik ga wel met ze om (voor zover ik ermee om gaat), maar een relatie...tja...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 06:38
Freshh~
Freshh~ is offline
*Nu ik dit zo lees, herken ik mij daar wel een eigenlijk in...
ik heb dat dus ook, alleen geen idee waarom.
Ook eeen soort angst voor binden en ook precies zo met dat bi-seksuele , raak er zelf in de war van..
maar ben op een of andere manier wel een beetje blij dat ik niet de enigste ben... *
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 07:43
elledc
elledc is offline
Ik vind niet dat je je daarom biseksueel moet noemen. Je bent nog jong en vanbinnen nog op zoek naar wat je echt wil. Is het dan zo'n ramp om aan je 16 geen vriend/in te hebben?
En dat je jongens afstotelijk vindt (by the way het is "ik worD", wat een rampzalige fout!!) heeft denk ik enkel te maken met onzekerheid en met jezelf.
Ik zeg je dat omdat ik het ook meemaakte. Ik werd verliefd op jongens maar toen ze té dicht kwamen (figuurlijk), nam ik afstand, was ik in de war en wist ik niet wat doen.
Ik was nogal kwetsbaar en voelde me ook niet zo goed in mijn vel toen.
Nu ben ik inmiddels ietsje ouder hehe en heb dus wel iemand gevonden hoor die wel bij me past en die ik niet afstoot. Laat de dingen gewoon gebeuren zoals ze gaan zonder je al teveel zorgen te maken. Dat je veel gekwetst bent geweest zoals ook ik, kan je proberen te vergeten, je mag je zelfvertrouwen daar zeker niet door laten beinvloeden. (trouwens ik heb enkele reacties van je gelezen onder andere bij een of ander fototopic en dat lijkt me zeker geen probleem voor je )
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:43
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Vleermuisje schreef op 24-03-2003 @ 07:38:
*Nu ik dit zo lees, herken ik mij daar wel een eigenlijk in...
ik heb dat dus ook, alleen geen idee waarom.
Ook eeen soort angst voor binden en ook precies zo met dat bi-seksuele , raak er zelf in de war van..
maar ben op een of andere manier wel een beetje blij dat ik niet de enigste ben... *
mailen/msnnen? (jij bent tot nu toe de enige die zegt hetzelfde te hebben)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:46
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 24-03-2003 @ 08:43:
Ik vind niet dat je je daarom biseksueel moet noemen.

Je bent nog jong en vanbinnen nog op zoek naar wat je echt wil. Is het dan zo'n ramp om aan je 16 geen vriend/in te hebben?

(by the way het is "ik worD", wat een rampzalige fout!!)
Over dat eerste: hoe moet ik me dan noemen? Hetero vind ik te beperkt, en ik ben toch zeker wel een paar keer verliefd geweest op een meisje geloof ik, maar veel minder dan jongens. ofzo.

Het 2e: Ik ga er niet dood van nee, maar het is voor mij erg belangrijk.

Het 3e: Hehehehe. Ach ja, als je dat al rampzalig noemt...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:29
Ilona1
Ilona1 is offline
Hee
Wat voel je dan precies? Ik wil het er wel graag met je over hebben, want een jongen gedraagd zich ook zo zeg maar, en ik ben hardstikke gek op hem.
Ik zou die gevoelens graag wat beter begrijpen.
-x-je
Oud 25-03-2003, 16:04
Gothic
Gothic is offline
Ben je ooit aangerand of verkracht?
Oud 25-03-2003, 16:50
Verwijderd
Het zou kunnen dat je heteroseksueel bent en dat je door nare ervaringen problemen met mannen hebt.
Het zou ook kunnen dat je zelf nog te veel worstelt met wat je geaardheid is, om tot een conclusie te komen.
En er zouden nog meer dingen kunnen, maar jij kent jou beter dan ik jou ken... dus waarschijnlijk weet jij beter wat er aan de hand is dan ik.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 08:43
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-03-2003 @ 17:04:
Nee.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 08:43
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 25-03-2003 @ 16:29:
Hee
Wat voel je dan precies? Ik wil het er wel graag met je over hebben, want een jongen gedraagd zich ook zo zeg maar, en ik ben hardstikke gek op hem.
Ik zou die gevoelens graag wat beter begrijpen.
-x-je
Kunnen we dat over msn doen, is dat goed?
Mijne is rdamstra@hotmail.com (ook mijn emailadres, en ik ben vaak online)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 10:48
SounD
SounD is offline
Ik herken hier veel van.

Ik ga veel met jongens om en wordt snel verliefd op ze.. echt overgaan tot sex hoeft van mij niet..
Mijn ex heeft me wel aangerand dus kan zijn dat ik daarom bijna flip bij het denken aan meer dan zoenen met een jongen.
Meisjes vind ik veel aantrekkelijker en veel mooier, maar wil minder lukken een relatie met hen..

Heb het zelf dus misschien iets minder sterk.
Een vriend van me noemt zichzelf ook bi.. hij valt emotioneel wel op meisjes, maar sexueel gaat zijn voorkeur uit naar jongens.

Deel vanhet probleem is dat men in hokjes denkt..
val je op andere geslacht : hetero, zelfde geslacht : homo/lesbi, beide : bi

simpel toch?

Zo simpel is het dus niet.. ieder mens is anders er is eerder een gradatie van vele mogelijkheden.

Ik zou me er dus niet al te veel zorgen over maken, komt vast vaker voor dan je denkt. Je bent gewoon jezelf, met je eigen voorkeuren.

x-je

SounD

(Als je wil emailen erover kan je bij mij ook terecht)
Oud 26-03-2003, 12:02
elledc
elledc is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-03-2003 @ 17:04:
Wat een vraag seg, alsof dat iets alledaags is
Trouwens, moest ik ooit verkracht zijn geweest zou ik dat niet openbaar vertellen aan forummers die ik niet ken.
Dus
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 26-03-2003 @ 13:02:
Trouwens, moest ik ooit verkracht zijn geweest zou ik dat niet openbaar vertellen aan forummers die ik niet ken.
Dus
Dat kan een oorzaak zijn van bovenstaand beschreven verschijnsel, daarom vraagt ze dat.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 13:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dus
Voel je je aangesproken? Het is gewoon een vraag, hoe je niet zo heftig sarcastisch op te reageren zeg... Of is dit je 2e nick, waarvan die andere YamYam is? Zo ja, lijkt het heel erg alsof ik meteen in de roos gegooid heb met mijn vraag...

En zoals Perseus al schreef, aanranding en verkrachtig kan een oorzaak hiervan zijn, ik zeg dit alleen maar uit eigen ervaring, daarom vraag ik het, de topicstarter wil weten wat het kan zijn, en om beter te kunnen antworoden, 'moet' je zoiets gewoon ook weten, want dit komt vaker voor...
Oud 26-03-2003, 14:44
SounD
SounD is offline
Citaat:
Dus
Kan er heel veel mee te maken hebben.. bij mij in iedergeval wel. Dus is vrij belangrijk bij achterhalen van mogelijke oorzaken om zoiets te weten.

Zou het niet juist makkelijker zijn om het tegen mensen die je niet kent en die je niet zien te vertellen?
Je krijgt dan geen rare blikken of opmerkingen als : Hoe heb je dat kunnen laten gebeuren of Dat had ik van jou niet verwacht..

Ik praat altijd via internet er makkelijker over..minder persoonlijk.. ik ben niet bang dat ik emotioneel wordt want niemand ziet het toch en het helpt wel om het kwijt te kunnen.
Oud 26-03-2003, 15:02
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-03-2003 @ 14:35:
Voel je je aangesproken? Het is gewoon een vraag, hoe je niet zo heftig sarcastisch op te reageren zeg... Of is dit je 2e nick, waarvan die andere YamYam is? Zo ja, lijkt het heel erg alsof ik meteen in de roos gegooid heb met mijn vraag...

En zoals Perseus al schreef, aanranding en verkrachtig kan een oorzaak hiervan zijn, ik zeg dit alleen maar uit eigen ervaring, daarom vraag ik het, de topicstarter wil weten wat het kan zijn, en om beter te kunnen antworoden, 'moet' je zoiets gewoon ook weten, want dit komt vaker voor...
Ik heb maar een nick en dat is yamyam.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:34
Mo6
Mo6 is offline
ik weet niet hoe je je erbij voelt, maar het kan ook best een soort spanning zijn dat je niet goed denkt te weten hoe jongens zijn enzow. misschien heb je gewoon een verkeerd beeld ervan ofzow?

ik had vroeger altijd wel dat ik door mijn verlegenheid vrijwel onmogelijk contact durfde te maken met meisjes, en met jongens nog wel. dat kwam omdat ik dacht te weten hoe jongens ongeveer zijn, maar ik dacht dat ik meisjes enzow nooit zou begrijpen en dat ze helemaal niet met me zouden willen praten

dat was vroeger btw!

misschien heb jij hier ook een soort versterkte vorm van, dat je bang bent een relatie met een jongen aan te knopen omdat je niet weet wat je dan moet doen?
Oud 28-03-2003, 17:17
Loezzel
Loezzel is offline
Eerlijk gezegd, zoals ik het uit je verhaal opmaak, (niet boos worden aub!): ik denk dat je een beetje met je gevoelens in de knoop zit. Veel mensen van jouw en mijn leeftijd worstelen met hun gevoelens over geaardheid. Ik denk dat je er nog achter moet komen of je werkelijk hetero, bi of lesbisch bent. Je weet niet goed wat je wel en niet wilt.
Ik denk dat het bij jou wel de nodige tijd kost voordat je je bij iemand vertrouwd voelt. Daarom zul je ook wel geen relatie hebben en daarom ga je allemaal deze dingen denken. Je ziet immers erg veel gelukkige stelletjes om je heen....
Ik denk dat je gewoon ff door deze periode heen moet. Goed nadenken over wat je wil en er over praten met anderen... Dan zal er wel meer helderheid komen.
Oud 28-03-2003, 18:20
PardonMe
PardonMe is offline
Je zit gewoon nog ff in een moeilijke periode in je leven, je bent niet de enige die hier last van heeft denk ik zo.
Je moet gewoon nog van alles over jezelf ontdekken en ik denk dat je vanzelf de juiste draai zal weten te vinden..
Neem gewoon de tijd om jezelf te ''ontwikkelen''..
Oud 28-03-2003, 19:51
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 28-03-2003 @ 18:17:
Eerlijk gezegd, zoals ik het uit je verhaal opmaak, (niet boos worden aub!): ik denk dat je een beetje met je gevoelens in de knoop zit. Veel mensen van jouw en mijn leeftijd worstelen met hun gevoelens over geaardheid. Ik denk dat je er nog achter moet komen of je werkelijk hetero, bi of lesbisch bent. Je weet niet goed wat je wel en niet wilt.
Ik denk dat het bij jou wel de nodige tijd kost voordat je je bij iemand vertrouwd voelt. Daarom zul je ook wel geen relatie hebben en daarom ga je allemaal deze dingen denken. Je ziet immers erg veel gelukkige stelletjes om je heen....
Ik denk dat je gewoon ff door deze periode heen moet. Goed nadenken over wat je wil en er over praten met anderen... Dan zal er wel meer helderheid komen.
Heej Loezzel,

Ik ben helemaal niet boos hoor , ik denk zelfs dat je wel een punt hebt
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 17:43
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik ben helemaal niet boos hoor
Aah gelukkig. Hihi, maar sommige mensen die met zichzelf in de knoop zitten, die kunnen alle andere reacties nogal vijandelijk opvatten... Maar ben blij dat je wat in mn punt ziet
Oud 29-03-2003, 21:21
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 29-03-2003 @ 18:43:
Aah gelukkig. Hihi, maar sommige mensen die met zichzelf in de knoop zitten, die kunnen alle andere reacties nogal vijandelijk opvatten... Maar ben blij dat je wat in mn punt ziet
Ja dat klopt idd wel, dat vijandelijk opvatten, toen ik een jaar geleden heel erg in een crisis zat had ik ook constant de neiging alles om me heen van me af te slaan. Soms komt dat er nog wel eens uit bij een conflict, maar over het algemeen gaat het wel stukken beter dan toen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:14
Student
Student is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 24-03-2003 @ 08:43:
(by the way het is "ik worD", wat een rampzalige fout!!)
Citaat:
perseus schreef:
Dit is nog veel irritanter dan de spelfout zelf
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:25
Verwijderd
Hm, ik ken er ook wel wat van :\ Ik vind jongens voornamelijk eng. Ik word alleen verliefd op jongens en ik val ook op ze, maar de meeste zijn eng voor lichamelijk contact. Ik word er uitermate zenuwachtig van...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-03-2003 @ 00:25:
Hm, ik ken er ook wel wat van :\ Ik vind jongens voornamelijk eng. Ik word alleen verliefd op jongens en ik val ook op ze, maar de meeste zijn eng voor lichamelijk contact. Ik word er uitermate zenuwachtig van...
Zo eng zijn we toch niet?
(tenminste, het is me wel duidelijk geworden dat je ook maar net de goede moet treffen. Want tussen de meiden zit er net zo goed rotte appels tussen. )
Ben nu ook als de dood om mijn vriendin ergens toe te 'dwingen' want daar heb ik zelf al niet zulke beste ervaringen mee.
Reageren

Regels voor berichten