Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 21:17
Multilot
Multilot is offline
heeft iemand dit programma??? Ik heb het gehad, maar alles is gewist (tijdens examen). Ik vond het toch wel erg makkelijk, dus heeft iemand het voor mij???
Oud 23-03-2003, 22:38
[Pierewiet]
[Pierewiet] is offline
Een site met veel links naar programma's is:
http://members.lycos.co.uk/rfam/linksindex.html
of
http://www.casio-programs-avenue.com/
en vervolgens in het linker menu klikken op Educational.
of (Hoe betrouwbaar?)
http://users.keyaccess.nl/~godem01/casioX/prgm.html

Suc6
Oud 24-03-2003, 17:24
ekki
ekki is offline
je kunt het ook zelf maken .

heb ik ook gedaan, en dit heb ik gemaakt:

ClrText
"AX²+BX+C
A"?->A
"B"?->B
"C"?->C
ClrText
B²-4×A×C->D
(-B+wortelD)/2A->E
(-B-wortelD)/2A->F
Locate 1,1,E
Locate 1,2,F
Locate 1,4,"((-B+-wortelD)/2A)"
Locate 1,5," Met D=B²-4AC"
Locat 1,7,"D ="
Locate 5,7,D

Lekker kort en toch simpel. En dat laatste, dat je ook nog ff de formule laat zien, hoeft natuurlijk helemaal niet. Trouwens, lach me niet al te hard uit om dit programmaatje, ik heb overigens wel nog wat ingewikkelder dingen geschreven, maar niet echt mega-ingewikkeld (eigenlijk wel allemaal redelijk simpel). Dit simpele kost iig weinig geheugen.

Succes in ieder geval!
Oud 24-03-2003, 18:41
Miess
Miess is offline
Tsjonge jonge jonge. Dat je dat nodig hebt zeg.

Btw: op de casio zit standaard al een programma voor de abc formule in het menu EQUA. Voor een tweedegraads vergelijking kies je dan de optie POLY (=F2), dan 2de graads (=F1) en ga je gang maar!! In dit menu kun je ook andere vergelijkingen laten oplossen. Pas overigens wel op: bij schoolexamens en centraal schriftelijke examens wordt vereist dat je het OF met ontbinden in factoren oplost of de ABC formule uitschrijft (tenzij er benader staat, maar dan moet je de grafieken plotten en zo het snijpunt bepalen). Maar als er staat 'bereken', en je doet het met dit programma dan wordt er geen enkel punt aan toegekend!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Miess schreef op 24-03-2003 @ 19:41:

Btw: op de casio zit standaard al een programma voor de abc formule in het menu EQUA. Voor een tweedegraads vergelijking kies je dan de optie POLY (=F2), dan 2de graads (=F1) en ga je gang maar!! In dit menu kun je ook andere vergelijkingen laten oplossen. Pas overigens wel op: bij schoolexamens en centraal schriftelijke examens wordt vereist dat je het OF met ontbinden in factoren oplost of de ABC formule uitschrijft (tenzij er benader staat, maar dan moet je de grafieken plotten en zo het snijpunt bepalen). Maar als er staat 'bereken', en je doet het met dit programma dan wordt er geen enkel punt aan toegekend!
op het schoolexamen en het CSE moet je alles opschrijven ja, maar als je ff sommetjes uit je boek aan het maken bent en je hebt een oplossing nodig, is zo'n programma handig. hoe je het eigenlijk doet weet je toch wel!!!
daar is in de 3e klas uitgebreid mee geoefend.
trouwens, op de TI-83 zit ook een oplosser, maar die geeft maar 1 antwoord
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:01
dolphin
dolphin is offline
Ja, heeft iemand misschien ook een programmaatje voor de TI-83 liggen? ik zoek nog een goeie, want die ik zelf gemaakt heb geeft ook maar 1 antwoord.

Misschien een beetje dom, maar ik ben niet zo heel slim met dat ding.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:42
tom1404
tom1404 is offline
Misschien is het gewoon handig om even die ABC formule uit het hoofd te leren, dan kun je hem daarna gewoon invullen en uitrekenen, hoef je niet zo moeilijk te doen met een GR.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
lpm schreef op 25-03-2003 @ 15:01:
Ja, heeft iemand misschien ook een programmaatje voor de TI-83 liggen? ik zoek nog een goeie, want die ik zelf gemaakt heb geeft ook maar 1 antwoord.

Misschien een beetje dom, maar ik ben niet zo heel slim met dat ding.
jazeker, ook een zelfgemaakte (automatisch 1e-graads-oplosser )

Code:
: clrhome
: prompt A,B,C
: if A=0
: then
: -C/B->Q
: Disp "X=",Q
: else
: B2-4AC->D
: disp "D=",D
: if D<0
: disp "geen oplossingen"
: stop
: (-B+sqrt(D))
: ans/(2A)->X
: (-B-sqrt(D))
: ans/(2A)->Y
: disp "X=",X
: if X=Y
: delvar Y
: disp "of X=",Y
ff 2 dingen:
-sqrt is natuurlijk gewoon een wortel
- ik heb aan het begin van de regel na de dubbele punt een spatie gedaan om te voorkomen dat dit forum met allemaal smileys kwam, maar die spaties horen er niet

suc6 ermee

Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:05
Multilot
Multilot is offline
hej dankudanku!!!
Ik gebruik hem ook niet vaak, maar als ik hem dan wil gebruiken of mezelf wil controleren op het examen (waar ik het vorig jaar voor gebruikt heb) dan kan ik dat
Oud 25-04-2003, 21:08
FastJapie
FastJapie is offline
Hey,
Welk teken op de GR ti83 is -> of waar kan ik dit vinden op de GR? Ik ben bezig met grafiekjes enzo, en is best klote als je een 3, 8 haalt voor een proefwrek all1 omdat je twee keer de abc verneukt

Groeten Big Japie
Oud 28-04-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
BigJapie schreef op 25-04-2003 @ 22:08:
Hey,
Welk teken op de GR ti83 is -> of waar kan ik dit vinden op de GR? Ik ben bezig met grafiekjes enzo, en is best klote als je een 3, 8 haalt voor een proefwrek all1 omdat je twee keer de abc verneukt

Groeten Big Japie
"STO", boven het ON-knopje

Dit is overigens mijn ABC-variant....

Citaat:
Prompt a,b,c
B^2-4ac->D
If d<0
then
disp "d<0",d
stop
else
if a=0
then
disp "a=0":stop
else
(-b-wortel(d))/(2a)->e
(-b+wortel(d))/(2a)->f
disp "oplossingen zijn",e,f
(-b)/(2a)->x
ax^2+bx+c->y
disp "xtop=",x,"ytop=",y
output(7,2,"")
Kweetniet in hoeverre het verschilt van die andere progjes, dit is namelijk al een tijdje geleden voor mij, maar misschien heb je er wat aan......

~JOOST
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 18:49
Joostx
Joostx is offline
Citaat:
Miess schreef op 24-03-2003 @ 19:41:

Waarom kun je met je GR geen exacte antwoorden genereren?
Als je numeriek de nulpunten hebt gevonden, dan kwadrateer je ze en weet je waar het de wortel uit is!
Stel dat de antwoorden 3 1/2 en 5 1/4 zijn, dan is de ontbinding:
( x - 3 1/2 )(x - 5 1/4 )

eventueel als je zonder breuken wilt dan vermenigvuldig je de eerste factor met 2 en de tweede met 4. Je moet dan natuurlijk wel ter compensatie voor de haakjes delen door 2x4 = 8, dus:

1/8 (2x - 7)(4x - 21)

Dat is alles.

Joostx
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 20:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom heb je daar een programma voor nodig, de abc-formule staat ook gewoon op je formulekaart
Oud 15-05-2003, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-05-2003 @ 21:41:
Waarom heb je daar een programma voor nodig, de abc-formule staat ook gewoon op je formulekaart
Precies, wilde ik net zeggen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 18:33
Multilot
Multilot is offline
dan hoef je het niet helemaal met de formule uit te rekenen. Je vult een a, b en c in, en voila, de uitkomst...
Oud 20-05-2003, 10:42
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Multilot schreef op 23-03-2003 @ 22:17:
heeft iemand dit programma??? Ik heb het gehad, maar alles is gewist (tijdens examen). Ik vond het toch wel erg makkelijk, dus heeft iemand het voor mij???
Gewist tijdens examen????? Neetoch?

Btw de abc-formule staat toch ook gewoon op de formule-kaart en die mag je er gewoon bij houden
Oud 20-05-2003, 10:53
[Pierewiet]
[Pierewiet] is offline
http://www.henkshoekje.com/
Hier zijn zeer veel programma's voor de TI-83 voor Havo en Vwo op wiskunde-gebied te vinden.
Bes;ist de moeite waard!
Oud 23-05-2003, 17:55
very drunk driver
very drunk driver is offline
1. abc is niet moeillijk
2. staat op je formule kaart
3. het programma kun je toch wel zelf maken
4. je moet opschrijven hoe je eraan komt
5. haal gewoon een onvoldoende en doe de her
Reageren

Regels voor berichten