Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kijk eens naar wat de Sex Pistols aanhadden. En de vroege Vivienne Westwood mode. (Zij had wat met Malcolm McLaren.) Leren jekkies, gescheurde shirtjes, veiligheisspelden en ander ijzerbeslag. Vooral slordig ultra kort haar, je had toen nog geen gel. Voor hanekammen had je zeep nodig. En Blondie, was een van de eerste amerikaanse punkbandjes. Hele andere stijl. Ze had rode lieslaarzen van lakleer, in 1978!(Denis) Later kreeg je de Cult, en de Cure, en toen ging het al naar de new wave neigen. Die waren principieel zwart, en toupeerden hun haar. Gingen ook hun gezicht beschilderen. Wat dacht je van Siouxie and the Banshees? Heb er zelf ook zo bijgelopen, was een stuk meer sophisticated dan de goths nu. Man, die maken zich echt alleen maar lelijk. En die skate punk van nu, ach, die kinderen stellen zich gewoon een beetje aan. er zit geen filosofie achter, zoals bij de eerste punkgolf. Dat was engeland in de oliecrisis, disco, niks te doen, armoede. Daar zette punk, en later de mod stijl zich tegen af.
||
Citaat:
![]() Maar het zal wel punk zijn... ![]()
|
misschien kunn je er iets bij voorstellen als ik zeg: veel punkers kraakten huizen.. :? ze zagen er ieniedergeval nie zo fris uut! leer/klerenscheuren/behanglijm/mofjes/zilver/..um. voor de rest heb je al heel veel denkik!
|
naar mijn mening niet..
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
dit heb ik een tijdje geleden gevonden, heb het niet echt doorgelezen ofzo maar het leek me wel interessant. denk wel dat je er wat aan hebt; a history of punk
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Proberen kan geen kwaad toch. |
![]() |
||
Citaat:
|
site over vrouwenpunk
![]() http://www.comnet.ca/~rina/ newwave/goth en punk hangen heel erg samen: het was gewoon een periode van rebellie, waarbij newwave een soort punk was, die gevoeliger en meer in zichzelf gekeerd was. Bv. Siouxsie wordt gezien als de moeder van de punk, maar ook van de newwave/goth. De 'punk' van nu is helemaal iets anders. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oh en marina, bij de bieb even het boek Jong! lenen staan hele subculturen heel duidelijk beschreven en ook het verloop van new wave naar punk ![]() |
![]() |
|
To me it is. Als ik de huidige generatie skatepunkertjes zie dan zakt de moed me in de schoenen. Totaal geen kaas gegeten van DIY ethiek en zelfs idealen en principes zijn een thing of the past tegenwoordig. Punk tegenwoordig=kleding en imago(dus eigenlijk zoals in de beginperiode), maar tis zoveel meer geweest(en is t nog steeds in bepaalde kringen).....
||
![]() |
Citaat:
![]() gelijk minder punk en meer New wave --voor zover ik new wave kan zijn ;-) Maar toch een foto binnenkort. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit:laat maar ![]() Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 15:33. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je had hier een x een foto van een hoofd met gekleurde vlechtjes gepost, en die avond kwam ik het vlechtjesmeisje tegen op een feestje bij een vriendin en wist dat ze Bregje heette. En die avond ging ze met Cas. Maar ik ken jou niet en jij kent mij dus ook niet
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Mensen die Lonsdale dragen M-Bas | 110 | 07-02-2007 21:57 | |
Lifestyle |
lonsdale love all colors DreamQueen | 100 | 12-01-2005 20:41 | |
Algemene schoolzaken |
Geen LONSDALE! E Che Guevara | 73 | 14-12-2004 21:56 | |
Lifestyle |
LoNsDaLe Paulo Nuñez | 180 | 17-11-2004 13:21 | |
Lifestyle |
Karl Kani... Upke | 88 | 30-05-2004 22:37 | |
Lifestyle |
White power, steelo indo, fubu niggah wear and so on. Verwijderd | 105 | 18-05-2004 17:43 |