ik vind het persoonlijk héél gemakkelijk om altijd zo op de Amerikanen te zitten 'ziften'. Het is heel spijtig dat er oorlog is en het is afschuwelijk dat vaak onschuldige (burger)slachtoffers worden gemaakt, maar het is niet fair dat men zo hard op de kap zit van Amerika ! want :
* het is niet Amerika die beslist heeft over een oorlog hé , het zijn een handvol mensen in Washington en London ! Het Amerikaanse volk dat achter de besluiten staan moet je toch kunnen begrijpen !! Er zijn verdomme 3000 slachtoffers gevallen in hun land 3 jaar geleden (weliswaar betwistbaar of Irak hier iets mee te maken heeft )
*Amerikaanse soldaten hebben geen woord te zeggen hé , zij volgen gewoon orders, maak hen dan toch aub niet zo tot schande !! De meeste zitten daar tegen hun wil hé en vergeet ook niet dat deserteren strafbaar is !
*Sadam's regime (net als Al-Quada -wtf ge het ook schrijft ! - ) waren/zijn afschuwelijke regimes. Willekeurige mensenmoord, lijfstraffen, vrouwenmishandeling, ... Dagelijks hé, stel dat je in Irak gewoon 1 maal zegt "saddam suckt" krijg je al de doodstraf ! in gevangenissen word men gefolterd, zware hongersnood, ... Dit zijn feiten hé , of je voor of tegenstander bent van Amerika
Persoonlijk verafschuw ik ieder soort van geweld, maar men mag nu toch ook niet zeggen dat Amerika "slecht" is, Akkoord er zijn wss wel 'slechte' amerikanen, maar als men begint te veralgemenen zijn alle belgen pedofielen & alle hollanders gierigaards (idd veralgemenen = eigenschap van racisme ! )
Dat Amerika het vooral voor het olie doet, zal wss waar zijn, maar nietemin sterver vele amerikaanse soldaten ook hé