Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 17:26
TpieD
TpieD is offline
ik vind het persoonlijk héél gemakkelijk om altijd zo op de Amerikanen te zitten 'ziften'. Het is heel spijtig dat er oorlog is en het is afschuwelijk dat vaak onschuldige (burger)slachtoffers worden gemaakt, maar het is niet fair dat men zo hard op de kap zit van Amerika ! want :
* het is niet Amerika die beslist heeft over een oorlog hé , het zijn een handvol mensen in Washington en London ! Het Amerikaanse volk dat achter de besluiten staan moet je toch kunnen begrijpen !! Er zijn verdomme 3000 slachtoffers gevallen in hun land 3 jaar geleden (weliswaar betwistbaar of Irak hier iets mee te maken heeft )
*Amerikaanse soldaten hebben geen woord te zeggen hé , zij volgen gewoon orders, maak hen dan toch aub niet zo tot schande !! De meeste zitten daar tegen hun wil hé en vergeet ook niet dat deserteren strafbaar is !
*Sadam's regime (net als Al-Quada -wtf ge het ook schrijft ! - ) waren/zijn afschuwelijke regimes. Willekeurige mensenmoord, lijfstraffen, vrouwenmishandeling, ... Dagelijks hé, stel dat je in Irak gewoon 1 maal zegt "saddam suckt" krijg je al de doodstraf ! in gevangenissen word men gefolterd, zware hongersnood, ... Dit zijn feiten hé , of je voor of tegenstander bent van Amerika

Persoonlijk verafschuw ik ieder soort van geweld, maar men mag nu toch ook niet zeggen dat Amerika "slecht" is, Akkoord er zijn wss wel 'slechte' amerikanen, maar als men begint te veralgemenen zijn alle belgen pedofielen & alle hollanders gierigaards (idd veralgemenen = eigenschap van racisme ! )

Dat Amerika het vooral voor het olie doet, zal wss waar zijn, maar nietemin sterver vele amerikaanse soldaten ook hé
Oud 26-03-2003, 17:35
independancy wanted
independancy wanted is offline
zo hé....
Oud 26-03-2003, 17:37
Verwijderd
amerikanen denken heel anders als wij; veel impulsiever.

"laten we afmaken wat we 12 jaar geleden al hadden moeten doen".

want face it; is het wel negatief dat die oorlog er is?
ja tuurlijk; oorlog is nooit positief; maar saddam gaat niet uit zichzelf weg.

en zijn volk krijgt hem al niet meer weg.

dan is de vraag: is het eerlijk hen te laten lijden terwijl wij er een eind aan kunnen maken.

aan de andere kant kan je zeggen: dan moet je ook die tig staten in afrika uit "hun problemen" helpen.

of nog anders: hebben wij het recht wel, en is het wel eerlijk om andere landen zomaar even door die periode van dictatorschp heen te trekken?

want zo een periode hebben wij ook gehad; maar face it: west europa en midden oosten is "een wereld apart".

persoonlijk denk ik dat het het beste is om naderhand een vredesmacht onder vn-EU vlag te laten helpen bij ordehandhaving en wederopbouw.

neit dat IK geen amerikanen daar wil; maar feit is gewoon dat ze niet populair zijn in de regio, dus hoe langer die "stars and stripes" daar blijven wapperen, des te onstabieler zal het blijven (worden).
maar aangezien duitsland, frankrijk enz. zich tegen die oorlog hebben uitgesproken, denk ik dat zij zich er wel kunnen vertonen.
zonder meteen een brandbom tegen hun plaat geworpen te krijgen.
Oud 26-03-2003, 19:25
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
TpieD schreef op 26-03-2003 @ 18:26:
in gevangenissen word men gefolterd
Wat gebeurt er nu in Guantanamo Bay?
Oud 26-03-2003, 19:50
Gatara
Gatara is offline
dit heeft geen nieuwswaarde
Oud 26-03-2003, 20:18
Martian
Martian is offline
ga bowling for columbine even kijken en kom me dan vertellen dat de amerikaanse overheden na WOII niet ontzettend slechte dingen gedaan hebben.
Oud 27-03-2003, 00:12
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-03-2003 @ 20:50:
dit heeft geen nieuwswaarde
+ er zijn al genoeg topics hierover

Regels voor berichten