Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 18:39
Verwijderd
maakt het je gelukkiger of niet? om iets aan je lichaam te laten behandelen..
deze discussie hebben wij op school.
ik denk van niet, want het innerlijk is wat echt telt. je hoeft niet mooi te zijn om een vriend of vriendinnen te hebben. en als je bijv. iets aan je borsten laat doen.. gaan de jongens juist daar op vallen, en kijken ze niet meteen naar je innerlijk
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:49
Imke_BF
Imke_BF is offline
Ik vind het onnodig... oke, dat mensen niet tevreden zijn met dingen aan zichzelf... dat kan ik begrijpen... dat heb ik zelf ook wel.
Maar niemand is perfect... iedereen is uniek waarom zou je wat aan jezelf veranderen, je bent mooi zoals je bent.
Dat mensen graag aan het ideale modebeeld willen voldoen snap ik ook niet helemaal, Nobody's perfect, ook die modellen enzo niet.
Ik ben het wel eens met reconstructieve chirurgie, maar jah daar gaat het nu niet over. Ook kan ik het helemaal begrijpen dat mensen iets aan hun lichaam veranderen als ze er last van ondervinden, bijvoorbeeld hele erge flaporen, of een grote cupmaat waardoor je pijn in je rug krijgt.
Kusz
Oud 26-03-2003, 18:53
Evito
Evito is offline
Nee. Natuurlijk maakt dat je niet gelukkiger. Om het te laten uit angst voor valse vriendschappen is ook weer een ander uiterste.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:36
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 26-03-2003 @ 19:39:
maakt het je gelukkiger of niet? om iets aan je lichaam te laten behandelen..
deze discussie hebben wij op school.
ik denk van niet, want het innerlijk is wat echt telt. je hoeft niet mooi te zijn om een vriend of vriendinnen te hebben. en als je bijv. iets aan je borsten laat doen.. gaan de jongens juist daar op vallen, en kijken ze niet meteen naar je innerlijk
Innerlijk is dat wat telt? Face it, in de grote wijde wereld gaan mensen wèl af op je uiterlijk en wordt je aan de hand van je uiterlijk en uitstraling al snel be- of veroordeeld.

Verder sluit ik me aan bij Bloempjuh
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:39
Evito
Evito is offline
Citaat:
SpiritX schreef op 26-03-2003 @ 20:36:
Innerlijk is dat wat telt? Face it, in de grote wijde wereld gaan mensen wèl af op je uiterlijk en wordt je aan de hand van je uiterlijk en uitstraling al snel be- of veroordeeld.
Ja, en StefanLovertje ge eft dus duidelijk aan dat ze daar geen fuck om geeft
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:39
Evito
Evito is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 26-03-2003 @ 20:24:
Als je bijvoorbeeld door flaporen of cup A of F erg onzeker bent, niet gelukkig met jezelf, en door één enkele operatie kan die onzekerheid worden weggenomen, ja, dan maakt het je gelukkiger denk ik.
Is dat werkelijk geluk? Na operaties tevreden met jezelf zijn>?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:42
Verwijderd
euh ik geef ook geen fuck om het uiterlijk....

ben ik dan echt de enigste?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:43
Evito
Evito is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 26-03-2003 @ 20:42:
euh ik geef ook geen fuck om het uiterlijk....

ben ik dan echt de enigste?
nee!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 26-03-2003 @ 20:43:
nee!
ok daar ben ik heel blij om
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:56
Verwijderd
ik denk het wel..

ik vind het toch wel belangrijk dat je innerlijk en je uiterlijk bij elkaar passen..ik bedoel, als jij zelf een heel aardig mens bent dat altijd met iedereen alles deelt enzo en altijd met anderen rekening houd, en je heb een kop van een onwijs aso persoon.. en je krijgtook echt van iedereen te horen dat ze jou vermijden omdat ze dachten dat je een aso kutwijf was, terwijl je dat helemaal niet bent.. tja dan zou ik wel balen.. okeej slecht voorbeeld..

of als je dr heel erg afwijkend uitziet, een beetje om dr mooier uit te zien en meer geaccepteert te worden heb ik geen probleem mee..

maar als het gewoon is omdat ze denken dat iets mooier bij hun staat, nee dat vind ik geen reden..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:01
Evito
Evito is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 26-03-2003 @ 21:00:
Als je voor de rest al gelukkig bent, en alleen dat ene wat je niet mooi vindt aan je lichaam maakt jou minder gelukkig, dan helpt het daar toch bij.

En wie kent werkelijk geluk? Wat is werkelijk geluk eigenlijk? Maar alle beetjes helpen toch?
Voor de rest? Bestaat er deel-geluk? Geluk komt vanuit de geest en heeft niets te maken met het lichaam!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 26-03-2003 @ 21:02:
Als je verliefd zou zijn op 2 jongens, qua karakter, omstandigheden, alles precies hetzelfde, alleen de een is ontzettend lelijk (In jouw ogen) en de ander vind je ontzettend mooi, welke kies je dan?
de lelijke.. weet ik zeker dat geen een meisje met hem vreemd wil gaan
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:04
Evito
Evito is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 26-03-2003 @ 21:03:
de lelijke.. weet ik zeker dat geen een meisje met hem vreemd wil gaan
vind je dat een goed argument?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:08
SpiritX
SpiritX is offline
Om het nog lastiger te maken:
Wat nu als een man zich vrouw voelt en dus ook graag op die manier door het leven wil, of een vrouw die zich man voelt....
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:11
Evito
Evito is offline
Citaat:
SpiritX schreef op 26-03-2003 @ 21:08:
Om het nog lastiger te maken:
Wat nu als een man zich vrouw voelt en dus ook graag op die manier door het leven wil, of een vrouw die zich man voelt....
Dan vind ik het wel ok, maar ik geloof dat er bij mensen die zich zo voelen een bepaalde balans mist...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 26-03-2003 @ 21:04:
vind je dat een goed argument?
ja wat moe 'k anders.. 'k moe toch een keuze maken.. maargoed het gaat hier niet over..
het gaat erover of jij er zelf gelukkiger van word als je iets aan jezelf laat doen.
'k hoef hier ook niet over na te denken ik heb een lieve vriend en ik vind hem mooi

Citaat:
Bloempjuh schreef op 26-03-2003
als het de perfecte jongen is gaat hij sowieso niet vreemd
bestaan die dan? perfecte jongens?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:20
Evito
Evito is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 26-03-2003 @ 21:18:
Maar is het niet zo, 'het oog wil ook wat?' Het is toch veel leuker om naar een mooie jongen te kijken dan naar een jongen die je totaal onaantrekkelijk vind qua uiterlijk?
Het oog wil helemaal niets. Onaantrekkelijk is een lastig begrip. Er zijn zoveel manieren van schoonheid, zoveel andere manieren dan die oppervlakkige, gangbare, zichtbare manier van kijken.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:32
Verwijderd
Ja!

als je ontevreden bent over iets van je lichaam merk je het aan je innerlijk, zodra dat weg is, ben je blijer enz. dus merk je dat gewoon.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:56
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 26-03-2003 @ 22:32:
Ja!

als je ontevreden bent over iets van je lichaam merk je het aan je innerlijk, zodra dat weg is, ben je blijer enz. dus merk je dat gewoon.
niet, ik vind mijn kont en mijn benen ook niet mooi.. maar daarom kan ik wel gelukkig en blij zijnm zonder er iets aan te veranderen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 31-03-2003 @ 14:56:
niet, ik vind mijn kont en mijn benen ook niet mooi.. maar daarom kan ik wel gelukkig en blij zijnm zonder er iets aan te veranderen
jij spreekt nu voor jezelf, er zijn ook zat mensen waarbij t wel geld, het is een persoonskwestie
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 31-03-2003 @ 14:56:
Maar misschien zou je wel gelukkiger zijn als je het wel kon veranderen en veranderd hebt. Je kan alleen maar op vermoedens uitgaan wat dit betreft...

Er zijn zoveel vrouwen die cosmetische chirurgie aangaan, omdat ze denken dat ze als ze mooier zijn gelukkiger zullen zijn... En een hoop zullen dat ook zijn. Want 1 onzekerheid kan je doodongelukkig maken, terwijl je het met een operatie kunt veranderen...

Ik denk zeker dat ik gelukkiger zou zijn, als een paar dingen veranderd zou zijn... Dat ik het niet doe? Het is duur, ben nog niet uitgegroeid, maar wie weet doe ik het ooit wel, als je daardoor gelukkiger kan zijn. Het zit natuurlijk allemaal van binnen, 'je' kan je lichaam niet accepteren en bent daardoor niet helemaal gelukkig, nou als je dat zo kan veranderen, vermoed ik dat je zeker gelukkiger bent. En als niemand zo zou denken, zouden er zeer waarschijnlijk niet zoveel klinieken zijn waar dit kan...
Oud 01-04-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
SpiritX schreef op 26-03-2003 @ 20:36:
helemaal mee eens.. en ja.. ik ben er wel gelukkiger van geworden..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten