Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2003, 18:42
reissa
reissa is offline
ik heb n vriend van 18 jaar en ben helemaal verliefd op hem...zelf ben ik 14 ik wil wel met hem naar bed maar ben ik hier niet te jong voor? niet dat ik twijfel ofzo maar ik wil gewoon ff jullie mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2003, 18:47
Verwijderd
Ik vind dat dat te jong is, ja...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:03
Verwijderd
Ik vond mezelf nog te jong voor sex toen ik 14 was... en of jij dat ook nu van jezelf vindt, dat is jouw beslissing. Aangezien je zelf zegt dat je het nog wel erg jong vind, kun je denk ik beter nog even wachten, maar 't blijft jouw beslissing.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:06
Davine
ik persoonlijk vinnet wel te jong ja, maar de beslissing ligt helemaal bij jou
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:18
Simple Minded
Simple Minded is offline
Ja.
Oud 27-03-2003, 19:24
reissa
reissa is offline
okeej maar k weet zeker dat ik egt lang met hem zal houden en hou egt heel veel van hem......alleen ik twijfel omdat n paar vriendinnen zeggen dat ik het niet moet doen maar de andere zeggen weer dat ik moet doen wat ik wil....wat nu? en ik heb nog ff een vraagje...is t leeftijds verschil heel groot?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:29
Bambino
Bambino is offline
Het leeftijdsverschil is niet groot, in deze tijden is het normaal! Je zegt zelf idd dat je je er te jong voor voelt/ bent! Trouwens laat je niet beinvloeden door je vriendinnen! Ken wel genoeg mensen die het op hun 14de al hadden gedaan, sommige hadden er spijt van en veel ook niet! Gaat er ook om hoelang je al met iemand hebt
Bedoel het komt ervan als het ervan komt
Good Luck

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:33
Verwijderd
ik voelde me toen ik 14 was niet te jong.. heb het niet gedaan, maar dat is ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:47
AtHell
AtHell is offline

Je wil met hem naar bed, mens leer jij eerst maar eens hoofdrekenen.
Oud 27-03-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Davine schreef op 27-03-2003 @ 20:06:
ik persoonlijk vinnet wel te jong ja, maar de beslissing ligt helemaal bij jou
Of niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:13
Fly_away
Fly_away is offline
Ik vind het te jong, ja
Oud 27-03-2003, 21:51
hi
hi is offline
hahaha je wordt ff door je zus gecorrigeerd
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 00:05
Verwijderd
Citaat:
reissa schreef op 27-03-2003 @ 20:24:
okeej maar k weet zeker dat ik egt lang met hem zal houden en hou egt heel veel van hem......alleen ik twijfel omdat n paar vriendinnen zeggen dat ik het niet moet doen maar de andere zeggen weer dat ik moet doen wat ik wil....wat nu? en ik heb nog ff een vraagje...is t leeftijds verschil heel groot?
Dat weet je helemaal niet. Relaties kunnen op elk moment stuk lopen, just like that. Je hebt geen enkele garantie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 00:10
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Je bent een beetje jong vind ik ook ja. Zeker zon gast die veel ouder is dan jij kan je helemaal up messen. Voor hem is het misschien inmiddels normaal, maar dan moet je nietdenken dat het voor jou al normaal is
Oud 28-03-2003, 13:33
lizzy89
lizzy89 is offline
eehhh wendela dat ben ik niet en trouwens dat zou k ook niet doen.....en trouwens k heb nix met peter hoor.......majah...reissan k vin dat je t zeluf moet weten
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 13:36
The0
The0 is offline
Denk dat het er volledig aan ligt wat jij vind.. Als jij jezelf klaar voelt, dan ben je dat ook.Gemiddelde leeftijd voor eerste keer ligt in nederland op 17.5 geloof ik, je zou dan dus 'vroeg' zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 13:36
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik zeg nu te jong... maar toen d8 ik daar (helaas) anders over..
waarom w8 je niet lekker joh. ?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:46
Miss*Pain
Miss*Pain is offline
Zou d'r nog maar is ff over nadenken ..
Oud 28-03-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 28-03-2003 @ 14:36:
Denk dat het er volledig aan ligt wat jij vind.. Als jij jezelf klaar voelt, dan ben je dat ook.
Lulkoek natuurlijk. Je verbeelding kan je parten spelen, je kunt beïnvloed zijn door anderen, door de jongen waar je het mee wilt doen, er zijn zoveel factoren. Geestelijke rijpheid valt minder goed te bepalen dan lichamelijke rijpheid, maar ik vind 14 onder alle omstandigheden en in alle gevallen te jong.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:15
Last Resort
Last Resort is offline
mij lijkt het een beetje te jong om eerlijk te zijn, ik zou er mee wachten als ik jou was
Oud 28-03-2003, 16:24
freakinaround
freakinaround is offline
Ik vind het ook nog wel wat jong. En ben je niet bang dat hij het niet serieus zal nemen? Maar gewoon "een one-nightstand"? (of hoe je dat ook schrijft). Strax ben je inderdaad met hem naar bed geweest. En maakt hij het uit. En heb je er hartstikke spijt van. En als je hem idd nog maar 2 weken kent..zou ik sowieso nog wel ff wachten..
Oud 28-03-2003, 16:27
Mo6
Mo6 is offline
als je nog twijfelt kun je maar beter gewoon nog niets doen. wacht af tot je denkt, nou ben ik er oud genoeg voor en geen twijfels meer hebt. anders heb je alleen maar grote kans dat je er spijt van krijgt en het is toch een heel speciaal moment
Oud 28-03-2003, 17:28
Loezzel
Loezzel is offline
Hoelang hebben jullie eigenlijk een relatie?
Als het sinds kort is, zou ik het niet doen.
Als het al langer is, zou het misschien kunnen.
Maar het feit dat je twijfelt, door het hier op het forum te plaatsen, wil al zeggen dat je er nog niet klaar voor bent. Anders had je het al wel gedaan en had je je niet zoveel aangetrokken van de mening van je vriendinnen.
Oud 28-03-2003, 17:30
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 28-03-2003 @ 18:28:
Hoelang hebben jullie eigenlijk een relatie?
Als het sinds kort is, zou ik het niet doen.
Als het al langer is, zou het misschien kunnen.
Maar het feit dat je twijfelt, door het hier op het forum te plaatsen, wil al zeggen dat je er nog niet klaar voor bent. Anders had je het al wel gedaan en had je je niet zoveel aangetrokken van de mening van je vriendinnen.
Klopt idd.. als je twijfelt zoui k het idd ook niet doen.. goeie loezel
Oud 28-03-2003, 17:38
PardonMe
PardonMe is offline
Je moet niks doen waar je zelf niet achter staat.
Als jij er nog niet aan toe bent of het niet zeker weet dan moet je het gewoon niet doen..
Je vriend moet daar maar respect voor op kunnen brengen.
Oud 29-03-2003, 20:48
Eurydice
Eurydice is offline
wil jij met hem naar bed of hij met jou? das nogal n verschil namelijk...

of het te jong is kan ik niet zeggen.. ik weet wel dat ik mezelf toen ik 14 was veelste jong vond...
Oud 29-03-2003, 21:05
tacidvs
tacidvs is offline
Zeg, waarom ook niet? Mócht het onverhoopt een keer uitgaan, kun je die vent van je altijd nog pedofilie aan zijn broek smeren...

En wil iedereen eens ophouden met dat eeuwige 'w8chten' en het hondsirritante gebruik van barbarismen, ja?!?!
Oud 31-03-2003, 14:07
DE vinger
DE vinger is offline
Citaat:
reissa schreef op 27-03-2003 @ 19:42:
ik heb n vriend van 18 jaar en ben helemaal verliefd op hem...zelf ben ik 14 ik wil wel met hem naar bed maar ben ik hier niet te jong voor? niet dat ik twijfel ofzo maar ik wil gewoon ff jullie mening

ik vind van wel maar jij moet met hem naar bed en ik niet.
dus de beslissing ligt bij jou
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:10
Gothic
Gothic is offline
Ja, absoluut te jong...

Leeftijdsverschil is ook te groot. Jij bent met je 14 nog niet toe aan een relatie... niet aan alle kanten die eraan vast zitten. En hij zal stukken verder ontwikkeld zijn en jullie zullen niet op 1 lijn liggen... (dat hoop ik voor die jongen althans)
Oud 31-03-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-03-2003 @ 15:10:
Jij bent met je 14 nog niet toe aan een relatie...
onzin
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 15:32
cerys
cerys is offline
het ligt eraan of je van hem houdt en of je er echt klaar voor bent.
toen ik 14 was kreeg ik verkering met iemand van 19, dat ging dat jaar dat we verkering hadden ook top. maar ik ben dan wel volwassen voor mijn leeftijd enzo
Oud 31-03-2003, 15:54
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 31-03-2003 @ 16:00:
onzin
Welnee.
Natuurlijk kun je op je 14e verliefd zijn en verkering hebben, maar een echte, evenwichtige relatie zit er niet in.
Oud 31-03-2003, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 31-03-2003 @ 16:54:
Welnee.
Natuurlijk kun je op je 14e verliefd zijn en verkering hebben, maar een echte, evenwichtige relatie zit er niet in.
wel, ik kreeg op mijn 14e toch ook verkering.. we hebbe nu toch nog een relatie..

het heeft niets maar dan ook echt niets met je leeftijd te maken... het heeft te maken met hoe volwassen en verstandig je al bent..

sommigen zijn dat niet, sommigen wel.. daarom moet je niet zo over iedere 14 jarige denke
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 31-03-2003 @ 17:05:
wel, ik kreeg op mijn 14e toch ook verkering.. we hebbe nu toch nog een relatie..

het heeft niets maar dan ook echt niets met je leeftijd te maken... het heeft te maken met hoe volwassen en verstandig je al bent..

sommigen zijn dat niet, sommigen wel.. daarom moet je niet zo over iedere 14 jarige denke
verkering en relatie is toch wel even heeeeeeeel iets anders. Wat je ouders hebben (als ze niet gescheiden zijn) is een relatie... al die dingen (ook de lasten) hebben mensen van 14 niet, gewoon omdat het niet zo veel voorsteld en niet zo serieus is.

Een LAT-relatie is weer even heel iets anders... Daar kun je al helemaal niet spreken van een relatie, zeker niet met 14 jaar, je ziet elkaar nauwelijks, de verkering kan daarom dan goedgaan, terwijl als je samen zou wonen, dingen toch even heel anders en stukken serieuser zouden worden/zijn...
Oud 31-03-2003, 16:29
Loezzel
Loezzel is offline
Het principe is dat iemand van 14 met een jongen van 18 heeft. Ik ben het met Gothic eens dat je dan geen fatsoenlijke relatie met elkaar kunt hebben. Die jongen is als het goed is al veel verder ontwikkeld en houdt zich met heel andere dingen bezig dan een meisje van 14. En het feit dat Reissa twijfelt of ze met die jongen naar bed zal gaan, zegt al genoeg...
Oud 31-03-2003, 16:34
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Ik denk dat je beter op je 20 kan denken van: ik had het eigenlijk best eerder kunnen/willen doen, maarja... (als je 'het' op je 20e
doet)
Dan dat je op je 14 'het' doet en later denkt: had ik maar gewacht...ik was er nog niet klaar voor...ik heb spijt...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:52
The0
The0 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 31-03-2003 @ 16:54:
Welnee.
Vind ik dit op mijn beurt weer onzin. Waarom zou dit niet kunnen? Sommige 14 jarige meisjes zijn/gedragen zich gewoon veel volwassener dan hun leeftijd doet vermoeden..
Denk maar zo: leeftijd is ook maar een stom getalletje...

De reactie op mijn post (dat je klaar bent als je dat zelf denkt was achteraf gezien deels terecht, het is immers haar (lees: jou) lichaam) En als zij vind dat ze klaar is, is daar weinig tegen te doen IMHO..

Maarja, als ik zo de reacties lees komt het er op neer dat het grootste deel je te jong vind, en de rest vind dat je zelf moet beslissen; ik ga voor de 2e optie.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
The0 schreef op 31-03-2003 @ 17:52:
Vind ik dit op mijn beurt weer onzin. Waarom zou dit niet kunnen? Sommige 14 jarige meisjes zijn/gedragen zich gewoon veel volwassener dan hun leeftijd doet vermoeden..
Denk maar zo: leeftijd is ook maar een stom getalletje...
Lieve schat... Iemand van 14 komt net in de pubertijd, iemand van 18 komt eruit/is eruit. In die 4 jaar is die van 18 hopelijk veel wijzer, heeft veel meer meegemaakt, en studeert of doet eindexamen. Het meisje van 14 zit misschien in de 2e. Dan begin je aan je eerste 'vriendje'. Handje vasthouden, stiekem achter een schuurtje zoenen, maar zeker niet waar een ouder bij is. Een meisje van 14 blijft 14, hoe volwassen ze zich ook voordoet. Lichamelijk is ze nog lang niet volwassen. Ze is vaak onzekerder dan iemand van 18. Maar je zegt het zelf al: gedragen zich volwassener... Betekent niet dat ze het zijn. Waarom denk je dat ze er een leeftijd aan gegeven hebben? 18, voor een aantal dingen, 21 voor de rest. Waarom denk je dat op je 16e seksuele handelingen pas legaal zijn? Tuurlijk ze moeten een grens trekken, maar ze hebben dat niet bij 14 gedaan.
Kan jij nou echt niet inzien dat iemand van 14 geen relatie kan hebben, zoals haar ouders hebben, of haar oom en tante? Denk is in wat een verschillenen daar inzitten.
En waarom denk je dat het meisje van 14 twijfelt of ze wel met die jongen naar bed moet gaan? Ze denkt er zelf over na en denkt dat het misschien wel wat jong is. Zegt toch genoeg?

Hoe zie je dat trouwens voor je, een evenwichtige relatie? Als die jongen op haar niveau zit, is er chronisch iets mis met die jongen. En nee, meisjes van 14 zijn niet zo volwassen als iemand van 18. Misschien op 1 punt. Maar de rest niet. Een relatie bestaat uit veel meer, en dat 1e punt is dan niet genoeg...
Oud 31-03-2003, 18:29
biep
biep is offline
ik heb ook op m'n 14e met een jongen van 18 gehad, en dat kan echt wel hoor... is heel lang goed gegaan, zolang jullie blij met elkaar zijn.. kijk als hij nou 28 was.... maar de meeste jongens van 18 zijn ook nog niet helemaal volwassen hoor! op m'n 16e heb ik heel lang met een jongen van 25 gehad (de enige reden waarom het uitging was omdat het elke keer 2 uur reizen was en ik in het weekend moest gaan werken), en dat ging prima! we begrepen elkaar, konden super met elkaar overweg, hadden de grootste lol en konden goed met elkaar praten.
Zolang je niet tegen elkaar op kijkt of op elkaar neerkijkt en goed met elkaar om kan gaan zie ik het probleem niet, het ligt er natuurlijk ook aan hoe ontwikkeld jij zelf bent, maar 14 en 18 kan naar mijn mening echt wel hoor.
Of je het wil doen of niet is geheel jouw keuze, de 1 is er op z'n 13e klaar voor en de ander pas op z'n 20e, dat verschilt nou eenmaal per persoon, en daar kan een ander niet over oordelen, en de een hecht gewoon meer waarde aan zijn/haar maagdelijkheid dan de andere.
Ik voelde mezelf er op mn 14e ook wel klaar voor, (heb het trouwens pas 1,5 jaar later echt gedaan, maar nooit spijt van gehad).

Ik vind dat het gewoon je eigen keus is, als je zelf voelt dat je er klaar voor bent moet je het gewoon doen, daar kunnen anderen niet over oordelen.
Ik zou het alleen niet meteen na 2 weken doen, iig 2mnd wachten ofzo, anders is de kans groot dat hij je gebruikt.
Reageren

Regels voor berichten