Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 17:35
Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
soms heb ik als ik opstart of gewoon al in windows zit dat ik een blauw scherm krijg, dan staat er vaak computertaal en codes
en er staat meestal een file deze verschilt nogal
verder staat er nog physical dump of memory, dit lijkt me een geval geheugen? maar aangezien er 512 mb in zit lijkt me dat tog wel genoeg, kan het drom ook aan win xp liggen?

Dit was de log die gemaakt werd van de error:
C:\WINDOWS\Minidump\Mini032903-01.dmp
C:\DOCUME~1\AMD\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml
Oud 29-03-2003, 18:05
Verwijderd
dat is een vastloper in windows XP misschien dat je de log eens kan posten dan kan je zien wat er exact fout ging. Meestal zijn dit trouwes verkeerde drivers (die windows xp ook zelf al aangeeft)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:10
L!nk
L!nk is offline
Heb ik ook (vaak) bij mij ligt het geloof ik aan mijn upload speed van ADSL, als die te hoog wordt crasht mijn pc en krijg ik een vage error. Heel vervelend zoiets, ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
L!nk schreef op 29-03-2003 @ 19:10:
Heb ik ook (vaak) bij mij ligt het geloof ik aan mijn upload speed van ADSL, als die te hoog wordt crasht mijn pc en krijg ik een vage error. Heel vervelend zoiets, ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
wat een onzin zeg... upload heeft imo niets te maken met blauwe schermen hoor
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
BSOD (Blue Screen of Death) wordt veroorzaakt door:

- Fout in het besturingssysteem
- Fout in de gebruikte drivers
- Hardwarematige problemen, zoals een te hoge overclock of een te hoge CPU temperatuur of een voeding die fluctuerende voltages levert.

Als je een BSOD krijgt, moet je goed letten op watvoor melding het is. Er staat dan ergens een melding als: "IRL_NOT_LESS_OR_EQUAL" en soms staat er ook een DLL of andere procesnaam waardoor hij gecrashed is, zoals nvdisplay.dll, de driver van je videokaart.

Om die nutteloze memory dump uit te schakelen ga je naar deze computer en dan rechtermuisknop properties op een leeg wit stuk. Nu zit je in het Systeem/System scherm. Ga naar Advanced (in nl denk ik Geavanceerd) en je ziet bij het 3e item "Startup and Recovery" (Opstarten en Herstellen ofzoiets). Klik daar rechts op settings en onderaan bij Write debugging information (2e item van beneden) kies je voor (none) of Small memory dump. Vink ook Automatisch herstarten uit, maar dat staat al uit denk ik.

Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 23:44.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 20:03
Verwijderd
Ja die staat natuurlijk uit anders restart hij bij het scherm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten