Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2002, 17:37
punkyfish
punkyfish is offline
vertel hier al je stoepkrijt-ervaringen!

heb je het vaak gedaan?
wat tekende je?
bleef het lang staan of gingen je ouders met een emmer heet water achter je aan?
doe je het nu nog wel eens?
Oud 08-04-2002, 17:43
Somebody Special
Somebody Special is offline
Stoepkrijten is
Ik deed altijd spelletjes, hinkelspel tekenen, galgje, boter-kaas en eierenen en zo'n spel met pijltjes die je door de halve stad moet volgen
Oud 08-04-2002, 17:44
DrFreeman
DrFreeman is offline
niet zo heel vaak
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:50
M@rco
M@rco is offline
Nooit gedaan
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:53
Piccola
Piccola is offline
Heel vaak gedaan! Ik tekende altijd bloempjes, vlinders, zonnetjes en prinssesjes! En we tekenden er ook vaak hinkelpaden mee! Stoepkrijt is cool! Het gaf alleen wel vieze vlekken op m'n mooie schone kleren..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:24
vixen
vixen is offline
ik wil dat binnenkort nog es doen!....kan je stoepkrijt gewoon bij intertoys kopen? ga k dat lekker ouderwets es doen..

maar goed, ik heb dat 2 jaar geleden voor et laatst gedaan, was een opdracht van een tekencursus..was zwaar mislukt..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:25
miro
miro is offline
Ik maakte altijd fido dido's. En van die hinkelspellen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:26
fruitmand
fruitmand is offline
ik krijtte aaaaaltijd op de tegels
alleen kleurde ik alle tegels effe kleuren, eentje rose, eentje paars, eentje groen, eentje geel, ga zo maar door. Ik tekende nooit bloempjes of honden ofzo

ik ga hier in teveel details
Oud 08-04-2002, 18:27
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
ik ging altijd poppetjes tekenen, en mijn ma vondt het nooit leuk als ik op het terras ging tekenen,dat moest op straat
ze wilde het terras netjes houden
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:44
Verwijderd
Ik zet nog altijd melige speurtochten uit met stoepkrijt
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:51
Boogie
Boogie is offline
vanmiddag liep ik nog over de stoep, vooooooollllllllll met krijt alleen er stonden wel enige enge woorden als "dood", dat snapte ik niet helemaal....
Oud 08-04-2002, 19:29
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
otherside schreef:
kan je stoepkrijt gewoon bij intertoys kopen? ga k dat lekker ouderwets es doen..
jup zekers

heb vandaag weer eens gestoepkrijt, vandaar dat ik dit topic opende... ik heb een oog, nog een oog, een zon, zonnebloem (wat een variatie, wat een variatie), vlinder en een boom getekend. en 3x met dikke letters 'max (L) deep' geschreven...

stoepkrijten roehoelt
Oud 08-04-2002, 19:57
Breg
Breg is offline
ik tekende hinkelspellen (hoe orgineel ), pijlen, dat je de hele buurt door moest, en dan weer bij het beginpunt uitkwam , en ik heb ooit met een paar andere de hele straat volgekleurd, elke steen een andere kleur. Waren we na een halve dag bijna klaar, komt er aan het begin van de straat een boze buurvrouw naar buiten en gooit een emmer water over de straat heen, , was alles voor niks geweest
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:01
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Het domste is dat je als kind ook nag denk dat minstens 100 mensen die speurtocht gaan volgen.
Oud 08-04-2002, 20:03
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
ja, maar het mocht alleen op stoepen met grijze tegels en niet op plaatsen waar m'n moeder het kon zien
Ze vond het lelijk
We deden het ook niet mooi, nee we deden op elke tegel een wit kruis, en als iemand daar dan op stond zat 'ie in de gevangenis. En dan het hele fietspad tussen schuttingen alle tegels, en een lol dat we hadden als er dan een buurman overheen liep of fietste!

met school hebben we een keer een record gedaan, 24 kilometer stoeptekenen door heel Zoetermeer. Dat was met allemaal scholen. Toen was het thema geloof ik bloemen ofzo. Ik heb er in elk geval nog een héél leuke foto van
Oud 08-04-2002, 20:46
Luca
Luca is offline
Vorig zomer hebben we nog in de stad skeletten en doden getekend op het marktplein
Oud 08-04-2002, 21:00
Verwijderd
MIROL! Heb ik ook gedaan! Maar dat doe ik dagelijks. Pas nog op een feest bij Elise, allemaal leuke tekeningetjes gemaakt.

En vanmiddag heb ik een hele mooie vlinder midden op de weg gemaakt. (Mislukte zelfmoordpoging *steekt duim omhoog*)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 21:06
punkyfish
punkyfish is offline
ook leuk, een iemand gaat op de grond liggen, een ander iemand gaat er om heen met een krijtje, gooi er ketchup over heen, klaar! vooral leuk als je het in de buurt van een afgezet stuk doet

Oud 08-04-2002, 21:16
marlies
marlies is offline
Daarmee heb ik in het Guiness book of records gestaan!!
Echt serieus.
Toen ik op de basisschool zat toen hadden we met alle basisschoolleerlingen van Zoetermeer een super lange straatekening gemaakt en die was toen de langste ooit, maar ik ga er vanuit dat het record nu alleen weer gebroken is, maar goed ik heb er wel even in gestaan
Oud 08-04-2002, 21:19
Verwijderd
aah koel
onze straat loopt dood
dus helemaal onder kunnen tekenen. Echt koel. hinkelpaden heleboel en lijnen die je moest volgen en speurtochten enzo en als er dan wel een auto aankwam moest je snel alles opzij schuiven. En met je kont in het versgekrijte stuk gaan zitten zodat je broek vies was enzo.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:06
Noortjuhh
Noortjuhh is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
ook leuk, een iemand gaat op de grond liggen, een ander iemand gaat er om heen met een krijtje, gooi er ketchup over heen, klaar! vooral leuk als je het in de buurt van een afgezet stuk doet

[img]zieligdoodstoepkrijtpopjuh[/img]
mjah dat dezen wij duz altijd! Elkaars lijnen omtrekken en dan de 'lege' pop die je had inkleuren .. kleertjes maken enzow, dawwaz wel wat minder drastisch dan ketsjup, maar wel grappig hehe!!
Oud 08-04-2002, 22:08
Shock
Shock is offline
heheh ik heb toevallig net nog zitten stoepkrijten, maar dan met spuitverf was met m'n brommer bezig maar dat ging niet helemaal goed
Maar ff ontopic, ik kon er vroeger ook wat van, alleen bij mij gingen m'n nagels eraan in plaats van het stoepkrijt, mjah mijn handen zijn altijd wel beschadigd
Oud 08-04-2002, 22:29
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Rosa! schreef:
En met je kont in het versgekrijte stuk gaan zitten zodat je broek vies was enzo.
Oud 08-04-2002, 22:38
rockyj
rockyj is offline
nooit gedaan
Oud 08-04-2002, 23:23
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Vroeger wel eens, maar nu niet meer hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2002, 04:46
zwarte rat
zwarte rat is offline
stoepkrijten is THE BEST!!!!!!
HOLLANDA IS THA BEST!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:06
Kat
Kat is offline
Ja, deed ik vroeger heel vaak. bloemetjes en diertjes enzo. was beswel leuk.
Oud 09-04-2002, 09:12
ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
mijn moeder werd altijd kwaad als het op m'n lakschoentjes kwam... en we gingen altijd als andere kinderen zo'n speurtocht aan het doen waren de pijltjes veranderen. weghalen met de plantenspuit en nieuwe maken de andere kant op mijn buurmeisje heet pas nog mijn schoenen rose gekrijt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:14
Floor k
Floor k is offline
Ik deed het vroeger best veel. Maar echt tekeningen nooit... meestal elke tegel een ander kleurtje
Oud 22-03-2003, 22:35
the dude 01
the dude 01 is offline
up
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 22:37
Verwijderd
Citaat:
the dude 01 schreef op 22-03-2003 @ 23:35:
up
wtf is het nut van het uppen van een topic die bijna een jaar oud is
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 22:40
Cinamon
Cinamon is offline
Jaaa!!! Stoepkrijten roels!
Ik deed altijd hinkelpotjes tekenen... enneuhm streepjes en vierkantjes en gezichtjes... 1 keer met onze buurt een tennisveld getekend da was coel! Ik dat kei vaak en twas kei leuk!
Oud 23-03-2003, 00:51
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Met pijlen aan spoor maken warain mensen zouden moeten gaan lopen.
Oud 23-03-2003, 09:42
Yamyam
Yamyam is offline
Jaaa stoepkrijten is leuk!!
heb je het vaak gedaan? Ja, best wel vaak, en dan het liefst de hele straat vol
wat tekende je? gezichten, bloemen, figuurtjes, reclame, zinnen, maar ik heb ook es Gwen Stefani nagemaakt.
bleef het lang staan of gingen je ouders met een emmer heet water achter je aan? Tot het regende. Mijn ouders vonden t alleen maar leuk
doe je het nu nog wel eens? eigenlijk al een tijd niet meer, maar vast wel weer een keertje...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 09:43
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef op 23-03-2003 @ 01:51:
Met pijlen aan spoor maken warain mensen zouden moeten gaan lopen.
Ja bij ons op straat heeft iemand met graffiti een pijl aan de ene kant van de straat gespoten van: ga naar de andere kant, en dan aan die andere kant hetzelfde van: ga naar de ene kant.
Dus je blijft heen en weer lopen, hehehe.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 10:16
Verwijderd
Wij tekende altijd van die speurtochten, en dan met onderweg allerlei opdrachten zovan:" spring allemaal 5 keer over het paaltje heen" of "loop 10 keer een rond je om de boom heen".
Allemaal van die opdrachten maken zodat je meer tijd had om pijltjes te tekenen en ervoor te zorgen dat je niet werd ingehaald door de groep die de pijlen volgde.
Stoepkrijt is echt zo
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:11
Verwijderd
Stoepkrijt is echt leuk! Ik geef leiding aan 2 groepen bij scouting, en voor een leuk programma is het bijna onmisbaar!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:17
the tourist
the tourist is offline
Stoepkrijten is idd best leuk, ik heb het al een tijd niet meer gedaan trouwens
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:44
Laïs
Laïs is offline
Heb ik ook nog veel gedaan.
Oud 23-03-2003, 11:46
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
tekende altijd zonnetjes
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:49
Anne
Anne is offline
Ik maakte altijd poeder, door met een roze, een geel, een oranje en een wit krijt over één tegel te krijten. En dan verzamelde ik het poeder in een klein doosje.
*heeft zin in stoepkrijten én knikkeren*
Oud 23-03-2003, 12:58
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Waaaaaa weetje hoe gaaf stoepkrijten is?
Ik deed dat echt vaak.. meestal gingen mijn beste vriendin en ik dan paadjes ontdekken en daar een speurtocht maken die nooit iemand volgde, maar toch
Dat waren nog eens tijden whehe
Oud 23-03-2003, 13:09
Ninja_Nina
Ninja_Nina is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 23-03-2003 @ 13:58:
Waaaaaa weetje hoe gaaf stoepkrijten is?
Ik deed dat echt vaak.. meestal gingen mijn beste vriendin en ik dan paadjes ontdekken en daar een speurtocht maken die nooit iemand volgde, maar toch
Dat waren nog eens tijden whehe
Jeps! en hinkelpaden! En ik vergeet ook nooit meer dat er toen bij knutsel bij de oprit een politieauto voorbij reed en die man en vrouw die daarin zaten vroegen wie die stoepkrijttekeningen weer allemaal gingen oppoetsen. Kei zielig voor ons.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:30
Verwijderd
stoepkrijten is gaaf! ik ging vroeger altijd van die vage tekeningen maken of gewoon tegels inkleuren. of hinkelpaden maken
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik voetbalde meer als ik buiten was maar stoepkrijten deed ik soms ook wel. Ja wat tekende ik?... ik kleurde tegels in en tekende huizen, poppetjes, schreef sommen op de straat etc. eigenlijk hetzelfde als ik op met pen op papier deed. Mijn ouders lieten het altijd staan, gingen er dus niet met een emmer wat overheen. Ging vanzelf wel weg of door de regen. O ja, en mijn stoepkrijt maakte ik ook altijd tochten door het dorp, zette ik allemaal pijlen waar je heen moest lopen.
Oud 24-03-2003, 20:40
Onbekende
Onbekende is offline
Ik heb nog eens meegedaan aan de stoepkrijtwedstrijd in ons dorp toen ik een jaar of acht (?) was. Tot mijn grote spijt had ik niet gewonnen en dat terwijl ik mijn tekening toch echt de mooiste van allemaal vond.

Ik heb vorig jaar nog enthousiast gestoepkrijt/stoepgekrijt/stoepgekreten met mijn nichtje van vijf. Het is heel leuk om een tantezeggertje te hebben. Onder het mom van met haar meedoen kun je weer eens met al je kinderspeelgoed spelen. Vooral de lego sprak me nog steeds erg aan
Oud 24-03-2003, 20:46
Suziewafel
Suziewafel is offline
Bij ons hebben ze vandaag op school geprotesteerd tegen de oorlog onder het motto: VOOR bellenblazen en stoepkrijten, TEGEN oorlog. Tsjah je moet maar op het idee komen. Zelf heb ik best wat af gestoepkrijt Tegels inkleuren, speurtochten maken..op ons huis krijten, maar daar waren mn ouders minder blij mee
Oud 24-03-2003, 20:48
Thomas
Thomas is offline
Ik deed eerlijk gezegt maar bar weinig aan stoepkrijten. Ik was meer aan het voetvallen met vriendjes in het park. Of aan het bomenklimmen in de bossen. Of aan het mountainbiken oid.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:08
Anne
Anne is offline
Ik ben voor een stoepkrijt meeting.
Oud 26-03-2003, 11:48
substantial
substantial is offline
kent iemand het spelletje: ik verklaar de oorlog nog?
Reageren

Regels voor berichten