Advertentie | |
|
![]() |
|
ik tekende hinkelspellen (hoe orgineel
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
ja, maar het mocht alleen op stoepen met grijze tegels en niet op plaatsen waar m'n moeder het kon zien
![]() Ze vond het lelijk We deden het ook niet mooi, nee we deden op elke tegel een wit kruis, en als iemand daar dan op stond zat 'ie in de gevangenis. En dan het hele fietspad tussen schuttingen alle tegels, en een lol dat we hadden als er dan een buurman overheen liep of fietste! met school hebben we een keer een record gedaan, 24 kilometer stoeptekenen door heel Zoetermeer. Dat was met allemaal scholen. Toen was het thema geloof ik bloemen ofzo. Ik heb er in elk geval nog een héél leuke foto van ![]()
|
Daarmee heb ik in het Guiness book of records gestaan!!
Echt serieus. Toen ik op de basisschool zat toen hadden we met alle basisschoolleerlingen van Zoetermeer een super lange straatekening gemaakt en die was toen de langste ooit, maar ik ga er vanuit dat het record nu alleen weer gebroken is, maar goed ik heb er wel even in gestaan ![]()
|
Verwijderd
|
aah koel
onze straat loopt dood dus helemaal onder kunnen tekenen. Echt koel. hinkelpaden heleboel en lijnen die je moest volgen en speurtochten enzo en als er dan wel een auto aankwam moest je snel alles opzij schuiven. En met je kont in het versgekrijte stuk gaan zitten zodat je broek vies was enzo. |
![]() |
||
Citaat:
|
heheh ik heb toevallig net nog zitten stoepkrijten, maar dan met spuitverf
![]() ![]() Maar ff ontopic, ik kon er vroeger ook wat van, alleen bij mij gingen m'n nagels eraan in plaats van het stoepkrijt, mjah mijn handen zijn altijd wel beschadigd
|
mijn moeder werd altijd kwaad als het op m'n lakschoentjes kwam... en we gingen altijd als andere kinderen zo'n speurtocht aan het doen waren de pijltjes veranderen. weghalen met de plantenspuit en nieuwe maken de andere kant op
![]() |
![]() |
|
Jaaa!!! Stoepkrijten roels!
Ik deed altijd hinkelpotjes tekenen... enneuhm streepjes en vierkantjes en gezichtjes... 1 keer met onze buurt een tennisveld getekend da was coel! ![]()
|
![]() |
Jaaa stoepkrijten is leuk!!
heb je het vaak gedaan? Ja, best wel vaak, en dan het liefst de hele straat vol wat tekende je? gezichten, bloemen, figuurtjes, reclame, zinnen, maar ik heb ook es Gwen Stefani nagemaakt. bleef het lang staan of gingen je ouders met een emmer heet water achter je aan? Tot het regende. Mijn ouders vonden t alleen maar leuk doe je het nu nog wel eens? eigenlijk al een tijd niet meer, maar vast wel weer een keertje... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus je blijft heen en weer lopen, hehehe. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij tekende altijd van die speurtochten, en dan met onderweg allerlei opdrachten zovan:" spring allemaal 5 keer over het paaltje heen" of "loop 10 keer een rond je om de boom heen".
Allemaal van die opdrachten maken zodat je meer tijd had om pijltjes te tekenen en ervoor te zorgen dat je niet werd ingehaald door de groep die de pijlen volgde. Stoepkrijt is echt zo ![]() |
![]() |
|
Waaaaaa weetje hoe gaaf stoepkrijten is?
![]() Ik deed dat echt vaak.. meestal gingen mijn beste vriendin en ik dan paadjes ontdekken en daar een speurtocht maken die nooit iemand volgde, maar toch ![]() Dat waren nog eens tijden whehe ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik voetbalde meer als ik buiten was maar stoepkrijten deed ik soms ook wel. Ja wat tekende ik?... ik kleurde tegels in
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Ik heb nog eens meegedaan aan de stoepkrijtwedstrijd in ons dorp toen ik een jaar of acht (?) was. Tot mijn grote spijt had ik niet gewonnen en dat terwijl ik mijn tekening toch echt de mooiste van allemaal vond.
Ik heb vorig jaar nog enthousiast gestoepkrijt/stoepgekrijt/stoepgekreten met mijn nichtje van vijf. Het is heel leuk om een tantezeggertje te hebben. Onder het mom van met haar meedoen kun je weer eens met al je kinderspeelgoed spelen. Vooral de lego sprak me nog steeds erg aan ![]()
|
![]() |
Bij ons hebben ze vandaag op school geprotesteerd tegen de oorlog onder het motto: VOOR bellenblazen en stoepkrijten, TEGEN oorlog. Tsjah je moet maar op het idee komen. Zelf heb ik best wat af gestoepkrijt
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hallo, ik heb even hulp nodig. Mc Kauw | 17 | 27-06-2012 09:18 | |
De Kantine |
Het grote typ-je-nickname-op-google-in-topic! starfishie | 179 | 11-02-2006 17:57 | |
ARTistiek |
Stoepkrijt Verwijderd | 22 | 27-06-2005 09:41 | |
Liefde & Relatie |
Valentijn, wat gaan jullie doen? Vini-Vidi-Vici | 113 | 11-02-2004 11:01 | |
Verhalen & Gedichten |
snoopy heldine | 4 | 15-12-2003 07:59 | |
Muziek |
Hoe verkracht je de Smiths? Fjall | 64 | 13-08-2003 00:39 |