Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2002, 16:32
Verwijderd
Wanneer je kwaad bent en iemand bewust wilt kwetsen, hoe doe je dat dan? en komt het vaak voor?

Ik heb dan de neiging om lullige opmerkingen te gaan zeggen. Als mijn moeder bijv. iets heeft gedaan waar ik kwaad om ben, blijf ik daar de hele dag op terug komen en zal ik haar de hele tijd laten merken dat ik daar kwaad om ben. Als ik geen opmerkingen maak, dan zwijg ik.

En als je iemand onbewust kwetst, met wat voor soort opmerkingen is dat dan?

Ik denk dat ik te recht voor mn raap ben dan. Soms ben ik juist te gesloten, maar af en toe kan ik er een opmerking uitflappen waar ik dan meteen spijt van heb. Dan zeg ik er wel meteen bij dat ik het niet persoonlijk/hard/onaardig bedoel, maar dan komt het toch zo over.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2002, 16:36
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik denk niet dat ik iemand onbewust kwets. Maar als ik boos ben en ik iemand wil kwetsen dan lukt me dat wel goed, dan weet ik die zwakke plek van die persoon wel en gebruik die dan.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:55
Paulaah
Paulaah is offline
ik maak gewoon een paar kutopmerkingen..
Soms komt er iets gemeens uit wat ik niet zo bedoel, maar zijn de meeste wel van me gewend.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 18:06
KazzZ
KazzZ is offline
das niet zo moeilijk... ik pak diegene terug op z'n zwakste plekken. Lijkt me vrij logisch.
Oud 19-04-2002, 18:09
Piccola
Piccola is offline
Idd, die zwakke plekken! Ik weet bij de meeste mensen wel waar ik ze echt pijn mee kan doen en dat gebruik ik dan dus. Maar meestal heb ik dan achteraf heel veel spijt. Heel soms kwets ik mensen ook onbewust.. Dan denk ik dat het grappig is, maar bij diegene kan het dan soms nogal hard overkomen. Dit heb ik meestal bij mijn vriend, maar gelukkig wordt ie dan nooit boos ofzo, want hij weet hoe ik het wél bedoel. Maar tis wel kut af & toe.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 18:19
Verwijderd
Als ik iemand op zn zwakke plekken inga dan kwets ik ze niet alleen dan verneder ik ze, dan maak ik van hun ego een hoopje as en ik heb daar niet het lef toe
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 18:20
Talon
Talon is offline
ik lees hier veel over zwakke plekken...
hoe gaat dat dan bij mensen die je niet kent? daarvan ken je de zwakke plekken immers niet
Oud 19-04-2002, 18:23
fruitmand
fruitmand is offline
ik scheld iedereen uit
zelfs mn beste vrienden
vinden ze vet irri maar zo ben ik gewoon, kan er niets aan doen.
en vaak kwets ik ze daarmee maar dan word ik gekwetst omdat ik ze heb gekwetst en als ze merken dat ik het vervelend vind dat ik ze hebben gekwetst vinden ze het niet meer erg, en zijn we weer goede vrienden

(als jullie dit hele verhaaltje niet begrijpen, sorry)
Oud 19-04-2002, 18:26
Talon
Talon is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
ik scheld iedereen uit
zelfs mn beste vrienden
vinden ze vet irri maar zo ben ik gewoon, kan er niets aan doen.
en vaak kwets ik ze daarmee maar dan word ik gekwetst omdat ik ze heb gekwetst en als ze merken dat ik het vervelend vind dat ik ze hebben gekwetst vinden ze het niet meer erg, en zijn we weer goede vrienden

(als jullie dit hele verhaaltje niet begrijpen, sorry)
mensen hoeven mij niet uit te schelden, hoe goed bevriend ik ook met ze ben.
als ze dat doen flikkeren ze maar lekker op, dan maar geen vrienden.
Oud 19-04-2002, 18:29
slisje
slisje is offline
door rustig en kalm te blijven,
en vooral niet overhaaste dingen zeggen, waar ik later spijt van zou krijgen, want als jij iemand anders kwetst kwets je uiteindelijk hier je zelf ook mee...
Ik ben denk ik het gevaarlijkste wanneer ik eerlijk en oprecht ben, aangezien ik me dan geen restricties op leg, en dus gevoelens weg laat, en zeker emoties
Oud 19-04-2002, 18:29
mickael
mickael is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Als ik iemand op zn zwakke plekken inga dan kwets ik ze niet alleen dan verneder ik ze, dan maak ik van hun ego een hoopje as en ik heb daar niet het lef toe
Mooi gesproken.. Helemaal mee eens...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 18:37
KazzZ
KazzZ is offline
Citaat:
Talon schreef:

mensen hoeven mij niet uit te schelden, hoe goed bevriend ik ook met ze ben.
als ze dat doen flikkeren ze maar lekker op, dan maar geen vrienden.
ik scheld ook vrij snel iemand uit... maar dat bennik gewoon aangeleerd thuis; en word gewoon dagelijks uitgescholden hier. Dus noem iemand nogal snel eikel enzo... maar bedoel het vaak niet kwetsend toe maar, zeg het maar, karin, je bent een eikel!
Oud 19-04-2002, 19:00
Li
Li is offline
als ik iemand express wil kwetsen zou ik een hele lullige opmerking moeten maken...Maar ik wil niemand bewust kwetsen, ik houd liever de eer aan mezelf
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 19:24
Gothic
Gothic is offline
Ik zie bij iedereen meestal zwakke plekken, ook bij mensen die ik niet echt ken. Maar je moet mij heel boos krijgen wil ik dat gebruiken. En als iemand me zo boos maakt, meestal scheld ik wat ofzo, ik zorg wel dat iemand zich schuldig voelt ofzo... licht er gewoon aan hoe erg iemand mij pijn doet of boosmaakt. Alhoewel, iemand heeft me een keer heel erg gekwetst en toen kon ik alleen maar ok zeggen, verder die persoon gewoon genegeerd, dat doe ik ook wel als iemand me boos maakt...
Oud 19-04-2002, 20:50
QUEEN B
QUEEN B is offline
sarcastische opmerkingen maken, of liedjes zingen met bijv deze zinnen: you better be care of what you do to me cuz somebody might do it to you etc tec mijn moeder heeft daat een gruwelijke hekel aan
Oud 19-04-2002, 21:10
Jones
Als ik iemand al bewust zou willen kwetsen is dat alleen maar omdat die persoon mij heel erg heeft gekwetst, maar meestal negeer ik die persoon dan gewoon...het heeft weinig nut om uit 'wraak' weer terug te kwetsen...denk wel dat ik af en toe mensen onbewust kwets door bepaalde handelingen ofzo ..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 21:19
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Miss_Kazzz schreef:

ik scheld ook vrij snel iemand uit... maar dat bennik gewoon aangeleerd thuis; en word gewoon dagelijks uitgescholden hier. Dus noem iemand nogal snel eikel enzo... maar bedoel het vaak niet kwetsend toe maar, zeg het maar, karin, je bent een eikel!
dat is bij mij dus ook zo

ik ben niet onaardig ofzo, en ik baal ervan dat ik snel "fuck you" of iets in die catogorie zeg, maar ik heb het gewoon aangeleerd. Ik doe het zeker niet x-pres ofzo
Oud 19-04-2002, 21:21
Iemand2000
Iemand2000 is offline
ik wou dat het vaker lukte, maar het finaal flamberen van iemands argumenten werkt niet vaak genoeg
Oud 20-04-2002, 08:48
boardbabe
boardbabe is offline
Ik probeer mensen niet te kwetsen, want dan kom je al vaak uit op dingen zeggen die er niets toe doen of de ander nog bozer maken. Ik heb eigenlijk ook nooit ruzie, een conflict praat ik (meestal niet uit, maar ik praat wel) en die ruzie met mn broer, ik negeer hem gewoon, dan kan hij toch alleen maar onzin lullen
Ik scheld wel, maar dat is gewoon met 'standaard' scheldwoorden zoals 'trut'of 'eikel', lijkt me niet dat je daar echt door wordt gekwetst
Oud 20-04-2002, 08:57
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
negeren, sarcamse , ironie, gewoon staandaard i guess.
maar meestal negeren, want dan hoef je tenminste ook geen moeiete aan diegene te verspillen
Oud 20-04-2002, 09:50
droomkoningin
droomkoningin is offline
Dan ga ik lullige opmerkingen maken.Niet zo snel een voorbeeld van te noemen op dit moment.Ja eentje, en is net van toepassing geweest.Ik mag niet bij mn vriend slapen vanavond.Vraagt mam waarom ik dat wil.Mijn antwoord: zomaar.Beginnen pap en mam daarover te zeiken.Vraagt pap 10 minuten later: Was *** gister nog hier? Ik: Ja.Zomaar.' En dan worden ze toch kwaad...
En de rest van de dag negeer ik ze.
Oud 20-04-2002, 20:22
Shock
Shock is offline
Citaat:
Paulaah schreef:
ik maak gewoon een paar kutopmerkingen..
Soms komt er iets gemeens uit wat ik niet zo bedoel, maar zijn de meeste wel van me gewend.
Same here. Soms kan ik ook in m'n woede een heel erg persoonlijke opmerking maken waar ik later weer spijt van krijg, maar dan heb je me wel heel erg kwaad gekregen. Verder kan ik ook heel goed schelden als ik echt iemand wil kwetsen.
Oud 22-04-2002, 12:46
cassandra
cassandra is offline
Citaat:
mickael schreef:
Mooi gesproken.. Helemaal mee eens...
teiltje voor het watje please
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 12:56
Verwijderd
Er zijn vele manieren om iemand te kwetsen. De manier waarop ik het doe (als ik het al doe) hangt helemaal van de persoon en zijn / haar situatie af..

1 ding is wel: je wil geen ruzie met mij hebben, al helemaal niet als ik je beter ken. Aan de andere kant is het zo dat ik haast nooit ruzie heb en het ook niet zelf begin. Als je mij normaal behandelt, behandel ik jou ook normaal .. heel simpel
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 13:23
Verwijderd
op hun zwakke plekken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2002, 14:10
Firebolt
Firebolt is offline
Iedereen antwoord 'op zijn zwakke plekken'.
Niemand iets orginelers????

Ik ook niet
Oud 22-04-2002, 15:40
Krugdinho
Krugdinho is offline
met zwakke plekken praten
Oud 22-04-2002, 15:41
Luca
Luca is offline
ik hou er niet zo van om mensen te kwetsen maar meestal doe ik het onbewust door te eerlijk te zijn en mijn mening te uiten.
Reageren

Regels voor berichten