Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 12:47
Aistie
Aistie is offline
Het onderwerp is duidelijk denk ik. Ik heb op dit forum zo van die opmerkingen gelezen zoals "netten meisjes vallen niet op allochtonen" enz. Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie op een allochtoon verliefd kunnen worden? Waarom wel/niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2002, 13:01
Talon
Talon is offline
hmm
eigenlijk zou ik dit onder een andere naam moeten posten...
maar kheb er ooit eens iets mee gehad (oke was half NL...)

maar wat ik verder van allochtonen vind... hmm, goede mensen als ze in hun eigen land zijn...
Oud 09-05-2002, 13:07
Main
Main is offline
ik had er nix tegen maar na da ons pa 2 keer beroofd is (port. gsm, enz) heb ik het er niet meer zo op
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:27
Aistie
Aistie is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Ik ben alleen nog nooit op een allochtoon gevallen, Voornamelijk omdat ik ze moeilijk versta en in de meeste gevallen nogal domme redeneringen vind hebben, en een slecht gevoel voor humor...
Daar ben ik toch niet helemaal mee eens. Waarom denkt iedereen dat als je een allochtoon ben, dat je dan niet behoorlijk nederlands kan spreken? Ik ken een turks meisje (ze is ondertussen een hele goede vriendin van mij geworden) en ik het nooit ervaren dat ze "anders" was.

Ik moet wel toegeven dat ik niet alle buitenlanders kan verdragen. Wij belgen( ) hebben behoorlijk veel last van het "markanen-probleem". Eelijk gezegd ben ik ook niet zo dol op ze, maar dat komt niet omdat ze van marokaanse afkomst zijn, maar omdat ze zich zo vreselijk gedragen.
*klap klap klap* *bewondert zichzelf voor zo'n mooie speech*
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:34
Monica
Monica is offline
Het is maar een klein deel dat het verpest voor de anderen, die alleen maar op straat hangen en geen Nederlands willen leren. Je mag ze niet allemaal over één kam scheren. Toch kan ik me wel voorstellen dat je als Nederlander ook voor een Nederlander (Of Belg voor Belg, je mag hier geen mensen uitsluiten ) kiest, het is toch je eigen cultuur en toch makkelijker. Maar als ik verliefd zou worden op een marokkaan, tja, zou best kunnen. Het is alleen nog niet gebeurd. Idd zoals secreet zei je kunt er niet voor kiezen.
Oud 09-05-2002, 14:43
Monica
Monica is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Daarbij is het ook idd zo dat culturen het af en toe erg moeilijk kunnen maken voor elkaar.
Ik heb een instelling van: Als ik ooit een relatie met een moslim begin, ik er echt geen hoofddoek voor wil gaan dragen. Ik ben best bereid zijn geloof dan te accepteren, maar hij moet het mijne dan ook respecteren.
Cultuurverschillen kunnen een hoop problemen brengen.

Btw: nu ik erover nadenk heb ik weleens iets met een Half griek gehad...Maar daar zit niet zo heel veel cultuurverschil in...
Het is meestal wel zo dat een moslimse familie in dat geval van je eist dat je volledig Moslim wordt.. Dat lijkt mij iets te moeilijk. (Trouwens, hoe reageert zo'n jongen als ie hoort dat ik Christelijk ben, is hij het daar niet mee eens of zou hij het accepteren? Kan volgens mij ook per persoon weer verschillen..)
Oud 09-05-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Aistie schreef:
Zouden jullie op een allochtoon verliefd kunnen worden? Waarom wel/niet?
Hmm, iemand die niet uit Nederland komt, is technisch gezien al een allochtoon. Ik met mijn Duitse nationaliteit ook

Maar als je Marrokanen en dergelijke bedoelt; nee, denk het niet. Simpelweg omdat ik het volk al uit de weg ga.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:47
fruitmand
fruitmand is offline
jezus, hier ga ik ECHT niet over beginnen
Oud 09-05-2002, 14:49
Monica
Monica is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Mjah dat soort dingen maken het gewoon moeilijk. Nu is het in de nederlandse cultuur al vaak wat makkelijker en minder streng, maar toch blijft zoiets een probleem.
En het geld niet alleen voor moslims, ik ken indonesische mensen die enkelt met eigen soort uit mogen gaan, en er schijnt ook nog steeds een heisa te worden gemaakt als een zwarte met een blanke gaat...Mijn nicht heeft ook een donkere vriend, en van zijn kant wordt dat dus absoluut niet geaccepteerd..
gewoon omdat men et "geen gezicht vind"
vind ik juist wel mooi

Ja, tis ook nog de omgeving die erop reageert en mening geeft.. En als je daar juist net heel veel waarde aan hecht, dan wordt het ook alweer lastiger.
Oud 09-05-2002, 14:54
Aistie
Aistie is offline
Oeps!
Ik heb "Marrokanen" met 1 r geschreven.
Dom dom dom. Ik moet toch eens beter opletten bij Nederlandse les. My exuses for that.
En bedankt voor de reacties, he.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 15:11
Monica
Monica is offline
Citaat:
Aistie schreef:
Oeps!
Ik heb "Marrokanen" met 1 r geschreven.
Dom dom dom. Ik moet toch eens beter opletten bij Nederlandse les. My exuses for that.
En bedankt voor de reacties, he.
Beter: het is 'marokkanen'.
Oud 09-05-2002, 15:18
Aistie
Aistie is offline
Oh ja, dat dacht ik al
Ik wist niet dat ik ZO dom was
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 15:22
Verwijderd
Nou, voor mij is het simpel, ik heb niks aan allochtonen in de zin van er verliefd op worden, aangezien 98% van de allochtonen in Nederland moslim is, en over het algemeen wordt het niet op prijs gesteld als een Nederlandse jongen iets met een Islamitisch meisje zou beginnen. Ik weet hoe erg het is, ik ben ook erg gek geweest op een Marokkaans meisje, en het is geen pretje.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 15:43
italianboy
italianboy is offline
ik vind ze heel lief, tenzij ze lomp doen; dan ben ik wel een racist

behandel mij normaal, dan behandel ik jou ook normaal..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 15:51
Six4Eight
Six4Eight is offline
Zolang ze zich aanpassen aan de Nederlandse regels, zich aanpassen aan onze vorm van denken en religie (dus geen vrouwen zijn minder bullshit), gewoon een baan zoeken of netjes naar school gaan, en normaal Nederlands praten, mag ik ze wel.

Hieruit kun je afleiden dat ik het nét iets minder heb op bepaalde groeperingen.
Oud 09-05-2002, 16:57
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
Ik vind allochtonen even leuk als autochtonen. Het gebrekkig nederlands spreken is niet de schuld van de allochtonen, dus dat zie ik niet als een minpunt.

Daarnaast wil ik zeggen dat we de allochtonen niet als 1 groep moeten behandelen. Ze komen namelijk uit heel verschillende landen en verschillen even veel als de Nederlanders onderling.
Bovendien verschillen de generaties heel erg.
Oud 09-05-2002, 18:58
Luca
Luca is offline
Ik ken er maar weinig echt goed, om er echt een opmerking over te geven.
Oud 09-05-2002, 19:07
GRRR
GRRR is offline
ik was er een en ik vind me wel een toffe gast :] ik ben officieel nederlands en ik heb ook een hekel aan die kolere asociale hangjongeren. mij maakt het geen zak uit of je wit, bruin, zwart of geel bent, als je je misdraagt dan mag je ook oprotten.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 19:47
Shock
Shock is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Zolang ze zich aanpassen aan de Nederlandse regels, zich aanpassen aan onze vorm van denken en religie (dus geen vrouwen zijn minder bullshit), gewoon een baan zoeken of netjes naar school gaan, en normaal Nederlands praten, mag ik ze wel.

Hieruit kun je afleiden dat ik het nét iets minder heb op bepaalde groeperingen.
Met het eerste deel ben ik het helemaal eens, maar in je tweede deel ga je generaliseren. Jouw 'bepaalde groeperingen' bestaan ook uit verschillende mensen, nl. degenen die zich wel aan willen passen en degenen die zich niet aan willen passen. Het tweede soort vind ik ook irritant, maar met het eerste soort kan ik heel goed opschieten.
En ja, ik val eerder op wat donkerdere meisjes dan op blondines... vind ik op zich niet erg, maar tis precies wat 648 zegt, dan moeten ze zich wel aan willen passen aan Nederland
Oud 09-05-2002, 19:51
Griller
Griller is offline
Ligt eraan een aziatische meid misschien wel maar met een moslim vrouw/meid zou ik niets mee kunnen beginnen simpelweg omdat je dan helemaal niet wordt geaccepteerd door haar ouders(mits het redelijk strenge moslims zijn)....
Oud 09-05-2002, 20:21
QUEEN B
QUEEN B is offline
this is sooooobullshit !!!!!
waar slaat dit nou op.
ik ben zelf geen nederlandse, ik woon al een jaar of 13/14 in nl maar ik voel me geen nederlander maar daar gaat het nu niet om.
jullie zitten alleamaal met zoveel vooroordelen.
jullie kennen die volkeren niet eens goed.
je ziet alleen maar die negatieve kant van ze. maar als een buitenlanders eens iets goeds doet dan zie of hoor je daar niets van. neem nou die 2 anti's die dat kindje hadden gered daar is maar een ienimini stukje over geplaats en dat allochtonen geen nederlands kunnen is al helemaalshit en zacht praten doe ik al helemaal niet!!!! maar wat heeft de taal nou ermee te maken dat je wel of niet van een allochtoon kan houden ??? want als ik eerlijk moet zijn vind ik de nederlandse jongens ook niet geweldig maar om meteen dan zulke berichten te plaatsen vind ik wederom shit !!!
Oud 09-05-2002, 21:50
Piccola
Piccola is offline
Ik heb helemaal nix tegen allochtonen!! Waarom zou ik?
Ik ben weleens verliefd geweest op een Turkse jongen.
Kweet alleen niet of ik met een jongen van bepaalde culturen iets zou willen hebben, aangezien hun mening over man-vrouw soms nogal anders is.. Snap?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:52
Piccola
Piccola is offline
Wat ik trouwens wel een beetje irritant vind:
Buitenlanders die hier al jaren wonen alleen weigeren om Nederlands te leren! Ik ken een aantal volwassenen en die willen het gewoon niet. Die blijven maar Turks praten... Dat vind ik dus gewoon shit! Ze wonen hier, taal leren dus!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:54
Verwijderd
Ik heb helemaal nix tegen ze ik heb zelf ook allochtonen vrienden
en zelf van ik ook op donkere (zwarte) types
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:56
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
Shock85 schreef:

Met het eerste deel ben ik het helemaal eens, maar in je tweede deel ga je generaliseren. Jouw 'bepaalde groeperingen' bestaan ook uit verschillende mensen, nl. degenen die zich wel aan willen passen en degenen die zich niet aan willen passen.
Met 'bepaalde groeperingen' heb ik het hier meer over bijv. probleemjongeren van allochtone afkomst (die vind je altijd in grotere groepen). Vaak vind je dit in grote steden in bepaalde buurten, en daar zitten écht meer niet-integreerders dan individuen die dat wel willen.
Oud 10-05-2002, 09:31
Shock
Shock is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:

Met 'bepaalde groeperingen' heb ik het hier meer over bijv. probleemjongeren van allochtone afkomst (die vind je altijd in grotere groepen). Vaak vind je dit in grote steden in bepaalde buurten, en daar zitten écht meer niet-integreerders dan individuen die dat wel willen.
Ohw oke, dan ben ik het volledig met je eens
Oud 10-05-2002, 10:23
hoeva
hoeva is offline
tjah... wat vinden jullie van nederlanders kun je dan net zo goed vragen...
Oud 10-05-2002, 22:11
Aistie
Aistie is offline
Citaat:
QUEEN B schreef:
this is sooooobullshit !!!!!
waar slaat dit nou op.
ik ben zelf geen nederlandse, ik woon al een jaar of 13/14 in nl maar ik voel me geen nederlander maar daar gaat het nu niet om.
jullie zitten alleamaal met zoveel vooroordelen.
jullie kennen die volkeren niet eens goed.
je ziet alleen maar die negatieve kant van ze. maar als een buitenlanders eens iets goeds doet dan zie of hoor je daar niets van. neem nou die 2 anti's die dat kindje hadden gered daar is maar een ienimini stukje over geplaats en dat allochtonen geen nederlands kunnen is al helemaalshit en zacht praten doe ik al helemaal niet!!!! maar wat heeft de taal nou ermee te maken dat je wel of niet van een allochtoon kan houden ??? want als ik eerlijk moet zijn vind ik de nederlandse jongens ook niet geweldig maar om meteen dan zulke berichten te plaatsen vind ik wederom shit !!!
Whow, Queen B, ik denk dat je dringend naar toilet moet.
je moet toch nie zo agressief reageren Ik vind het raar dat je zelfs na 13 jaar je je nog altijd geen nederlander voelt. Ik woon nu in belgie en ik ben ook geen autochtoon daar hoor. Maar ik denk dat het bij mij anders ligt, omdat mijn stiefvader een belg is, en ook omdat ik niet buitenlands lijk/klink. En ik voel me eigenlijk ook niet belg, maar ook geen litouwer( ik heb nota bene 11 jaar in litouwen gewoond). Ik voel me eigenlijk een wereldburger . Ikzelf ben ook wel een bestwel een buitenlandershater (geweest). Dat mag ik niet meer doen, omdat ik er nu zelf 1 ebn, he . Maar buitenlandse vrouwen/meisjes vind ik allemaal wel "cool" . Bij mannen ligt het anders. Want sommige buitenlandse mannen (meestal moslims) denken dat vrouwen voorwerpen zijn om je sexuele wensen te bevredigen en dat ze met ze(met mij dus ook) mogen doen wat ze willen. Dan word ik razend . Maar ja, als ik erover nadenk heb ik niks tegen buitenlanders in het algemeen, maar wel iets tegen het gedrag van sommigen.
Vanwaar kom jij eigenlijk, Queen?

Nouky schreef:tjah... wat vinden jullie van nederlanders kun je dan net zo goed vragen...

Dat hebben we ook gedaan
(zie: wat vinden jullie van autochtonen)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 16:42
Slither
Slither is offline
Wat ik van allochtonen vind? Och, zolang ze zich gedragen accepteer ik ze. En dat geldt ook voor autochtonen.

Ik vind echter wel dat allochtonen zich móeten aanpassen. Het behouden van hun eigen cultuur mag, daar ben ik voor, maar ze moeten integreren, anders krijg je 'n té grote scheiding in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 17:43
Eva*
Eva* is offline
Het lijkt mij wel handig dat jullie weten waar je over praat:
Een allochtoon is iemand die buiten Nederland is geboren of waarvan één ouder of beide ouders in het buitenland geboren is.
Willem-Alexander is bijvoorbeeld ook een allochtoon, aangezien zijn vader een Duitser is.

'k Heb een aantal allochtone vrienden (gehad) en die gedragen zich echt niet anders dan de gemiddelde Nederlander.
Ik zou opzich dus best wel op een allochtoon verliefd kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 18:24
eden6
eden6 is offline
Van veel allochtonen merk je niet eens dat ze buitenlands zijn (denk aan 3de generatie of mensen met een buitenlandse ouder)...

Ik zou best verliefd kunnen worden op een allochtoon, maar dan alleen als we een beetje dezelfde normen en waarden hebben. Ik heb wel eens "gedate" met een Antiliaanse jongen, met hem was dat dus niet het geval. Maar in principe is het geen probleem he!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 22:48
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
Monica schreef:

Het is meestal wel zo dat een moslimse familie in dat geval van je eist dat je volledig Moslim wordt.

Dit klopt niet helemaal. er wordt nix van je geeist als niet-moslim zijnde.
De koran zegt zelfs dat het fout is een ander jou geloof op te dwingen en dat je de andere geloven moet respecteren en anderen in hun waarden moet laten.

Echter zouden veel familie's het wel graag zien ja, het maakt de boel wel een stuk eenvoudiger.

Mijn ma (nederlands) is ook niet meteen moslim geworden toen ze mijn vader (egyptenaar) trouwde. pas na een jaar of 4, toen ze zich er in ging verdiepen.
m'n pa en de familie hebben ook nooit iets gedwingt of gevraagd, dat moet echt van de persoon zelf komen.

Het is wel zo dat de kinderen meteen moslim zijn als de vader het is, zeker als ze (net als ik en m'n broertje) in een arabisch land worden geboren.
Oud 13-05-2002, 11:55
Optima
Optima is offline
...beetje knoflooksaus...en alles valt te pruimen
Oud 14-05-2002, 10:49
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
over het algemeen moet ik zeggen dat ik vaker op een allochtoon of op een nederlander met buitenlands uiterlijk ben gevallen dan op een rasechte nederlander. kep ook met een paar buitenlanders gezoend en met 1 serieus iets gehad. maar ik ben nu met een rasechte nederlander en dat is toch zeker wel de ware voor me dus voor mij geen allochtoon meer (ook geen andere nederlander!)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 11:03
Joostje
Joostje is offline
mensen moet je niet in groepen indelen maar individueel bekijken.
Oud 14-05-2002, 11:09
slisje
slisje is offline
Citaat:
Joostje schreef:

het is de persoon waarom hat gaat!
Oud 14-05-2002, 13:05
ESCO
ESCO is offline
Ik moet wel toegeven dat ik niet alle buitenlanders kan verdragen. Wij belgen( ) hebben behoorlijk veel last van het "markanen-probleem". Eelijk gezegd ben ik ook niet zo dol op ze, maar dat komt niet omdat ze van marokaanse afkomst zijn, maar omdat ze zich zo vreselijk gedragen.
*klap klap klap* *bewondert zichzelf voor zo'n mooie speech*

Ja ik heb ook gehoord dat Marokkanen in Belgie nog erger zijn dan N.L die zich niet kunnen gedragen.
Maar N.L. asso's heb ik meer problemen mee dan Marokanen,maar dat zal wel zijn omdat ik halfbloed ben.

Maar met andere Allochtonen heb ik geen problemen Antilaanen Surinamers,Turken,enz kan ik wel makkelijk mee omgaan.
Tis ook hoe je met ze omgaat gewoon vriendelijk zijn en niet
boos kijken maar ook niet poeslief kijken.

Maar val niet zo op Allochtoonse meisjes maar halfbloedjes en lichte Surinaamse en Antiliaanse mogen voor mij wel wezen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:07
skyscraper
skyscraper is offline
als het een lieve allochtoon is wel Maar ik vind het een beetje raar, want als je de definitie van allochtoon kent dan is je vriendje mischien ook wel allochtoon...
Oud 14-05-2002, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
Aaah, hoe mooi en lief en politiek correct, maar het is helaas niet mogelijk. Ik heb een tijdje bij de studie Sociologie meegelopen op de universiteit, en het eerste wat je daar leert is: als je een uitspraak wilt doen over een populatie, ontkom je soms niet aan generalisatie. Het is in een grote groep gewoon niet mogelijk om elk individu afzonderlijk te bekijken, en in sommige gevallen is dat ook onwenselijk.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:42
Stilo/Seek
Stilo/Seek is offline
Citaat:
nare man schreef:

als je een uitspraak wilt doen over een populatie, ontkom je soms niet aan generalisatie. Het is in een grote groep gewoon niet mogelijk om elk individu afzonderlijk te bekijken, en in sommige gevallen is dat ook onwenselijk.
we zijn toch geen dieren?? of wel soms, leven wij instinctief?? Nee we hebben allemaal een eigen bewustzijn en daarom moet je elk individu afzonderlijk bekijken. Het is wel mogelijk, maar ik geef toe dat het een heel lang karwei wordt, maar generaliseren is verkeerd, hoewel het wel de makkelijkste weg is.
Kijk als je koeien generaliseert kan ik het wel begrijpen, alle koeien doen namelijk hetzelfde. Maar bij mensen is het een andere zaak, niet alle nederlanders stelen, net zoals niet alle buitenlanders crimineel zijn etc.

Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Maar ja,ik zou er niet op vallen omdat ik niet zo van gebrekkig Nederlands hou.
We hadden laatst nog een diagnostische toets nederlands en de meeste die ervoor gezakt waren waren autochtoon en de verhouding autochtoon/allochtoon die meededen aan de toets was ong gelijk.

Citaat:
Secreet schreef:
En daarbij komt, dat ik geen hekel aan buitenlanders heb per individu, maar door de vreselijke meerderheid van de marrokanen, die erom bekend staan zich vreselijk te misdragen, en antillianen, die je nooit zonder wapen zet lopen en geen nee accpeteren (over het algemeen dus) kan ik wel zeggen dat ik aan die 2 volkeren best een hekel heb ja.

Maar daarintegen: Als ik morgen mijn droomprins tegenkom en hij is marrokaans, dan zou ik het daarom niet tegen houden?
Hoe weet je nou dat elke antiliaan een wapen op zak heeft?? Kijk je bij ze allemaal onder hun trui?? Je moet gewoon een keer ergens anders kijken dan naar de antiliaanen die bij het centraal station staan(hoewel veel ervan niet eens kwadaardig zijn) . Het is altijd maar een klein deel die het verpest voor het grote deel(hoe vaak is dit wel niet gezegd), maar men wil het gewoon niet horen lijkt het. Ik ken genoeg antilianen en marokkanen die rustig zijn en bezig zijn met hun opleiding!! ik weet niet wat er in je hoofd speelt, maar hier zeg je dat je marokkanen haat, maar even later wil je best wel met eentje een relatie beginnen, maarja ik geef je de voordeel van de twijfel, dus laten we het ermaar op houden dat je jezelf niet goed kan verwoorden.

Citaat:
Secreet schreef:
en er schijnt ook nog steeds een heisa te worden gemaakt als een zwarte met een blanke gaat...Mijn nicht heeft ook een donkere vriend, en van zijn kant wordt dat dus absoluut niet geaccepteerd..
Jij pakt altijd de 'uitzonderingen'. Zoals dat wel VAAK gebeurd(vooral in de media) Als een zwarte met een blanke gaat wordt er vrijwel nooit een heisa gemaakt. Iniedergeval niet bij de zwarte kant, ik weet niet hoe dat zit bij de blanken, maar volgens mij is het daar ook niet zo'n probleem

Citaat:
Main schreef:
ik had er nix tegen maar na da ons pa 2 keer beroofd is (port. gsm, enz) heb ik het er niet meer zo op
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz door dit soort opmerkingen val ik letterlijk in slaap, hoe vaak hoor je dit wel niet. Mijn scooter is ook wel es gestolen door twee antillianen. Maar ik ben tenminste zo slim om niet meteen heel het volk te verafschuwen, omdat mijn WEL goede antiliaanse vrienden geen recht daartoe hebben.

Door dit soort dingen raken de welwillende allochtonen onderdrukt, door al die rotvooroordelen. Als een allochtoon werk wilt zoeken komt hij nauwelijk aan de bak door vooroordelen. En wat denk dat diegene dan gaat denken als hij tig keren wordt afgewezen om lullige redenen. Ja dan denkt ie laat ik maar de makkelijke weg kiezen, en me lekker niet aanpassen, omdat die nederlanders met toch niet willen helpen.
Het moet van twee kanten komen en niet alleen van de allochtonen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:50
Martin Dude
Martin Dude is offline
Hetzelfde als van Nederlanders en wie dan ook, als ze zich "gedragen" en ik mag ze .. dan mag ik ze, mag ik ze niet, dan mag ik ze niet, is persoon per persoon gebaseerd.

Ok, het helpt wel als ze iig nederlands spreken etc, maar verder ..
Oud 14-05-2002, 16:53
dopehead
dopehead is offline
alochtonen zijn normale mensen en hoezo gebrekkig nederlands?
ik ben ook alochtoon maar sta wel een 7.4 voor nederlands op me rapport.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:58
Gothic
Gothic is offline
Volgens theorie ben ik allochtoon, voor de mensen die mij ooit gezien hebben ben ik duidelijk hartstikke Nederlands

Je bent namelijk al allochtoon als je ouders en opa/oma niet in Nederland zijn geboren ...
Reageren

Regels voor berichten