Advertentie | |
|
![]() |
|
Het is maar een klein deel dat het verpest voor de anderen, die alleen maar op straat hangen en geen Nederlands willen leren. Je mag ze niet allemaal over één kam scheren. Toch kan ik me wel voorstellen dat je als Nederlander ook voor een Nederlander (Of Belg voor Belg, je mag hier geen mensen uitsluiten
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar als je Marrokanen en dergelijke bedoelt; nee, denk het niet. Simpelweg omdat ik het volk al uit de weg ga. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, tis ook nog de omgeving die erop reageert en mening geeft.. En als je daar juist net heel veel waarde aan hecht, dan wordt het ook alweer lastiger.
|
Verwijderd
|
Nou, voor mij is het simpel, ik heb niks aan allochtonen in de zin van er verliefd op worden, aangezien 98% van de allochtonen in Nederland moslim is, en over het algemeen wordt het niet op prijs gesteld als een Nederlandse jongen iets met een Islamitisch meisje zou beginnen. Ik weet hoe erg het is, ik ben ook erg gek geweest op een Marokkaans meisje, en het is geen pretje.
|
![]() |
|
Zolang ze zich aanpassen aan de Nederlandse regels, zich aanpassen aan onze vorm van denken en religie (dus geen vrouwen zijn minder bullshit), gewoon een baan zoeken of netjes naar school gaan, en normaal Nederlands praten, mag ik ze wel.
Hieruit kun je afleiden dat ik het nét iets minder heb op bepaalde groeperingen.
|
![]() |
Ik vind allochtonen even leuk als autochtonen. Het gebrekkig nederlands spreken is niet de schuld van de allochtonen, dus dat zie ik niet als een minpunt.
Daarnaast wil ik zeggen dat we de allochtonen niet als 1 groep moeten behandelen. Ze komen namelijk uit heel verschillende landen en verschillen even veel als de Nederlanders onderling. Bovendien verschillen de generaties heel erg.
||
Citaat:
En ja, ik val eerder op wat donkerdere meisjes dan op blondines... vind ik op zich niet erg, maar tis precies wat 648 zegt, dan moeten ze zich wel aan willen passen aan Nederland
|
![]() |
this is sooooobullshit !!!!!
waar slaat dit nou op. ik ben zelf geen nederlandse, ik woon al een jaar of 13/14 in nl maar ik voel me geen nederlander maar daar gaat het nu niet om. jullie zitten alleamaal met zoveel vooroordelen. jullie kennen die volkeren niet eens goed. je ziet alleen maar die negatieve kant van ze. maar als een buitenlanders eens iets goeds doet dan zie of hoor je daar niets van. neem nou die 2 anti's die dat kindje hadden gered daar is maar een ienimini stukje over geplaats en dat allochtonen geen nederlands kunnen is al helemaalshit en zacht praten doe ik al helemaal niet!!!! maar wat heeft de taal nou ermee te maken dat je wel of niet van een allochtoon kan houden ??? want als ik eerlijk moet zijn vind ik de nederlandse jongens ook niet geweldig maar om meteen dan zulke berichten te plaatsen vind ik wederom shit !!! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() je moet toch nie zo agressief reageren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vanwaar kom jij eigenlijk, Queen? Nouky schreef:tjah... wat vinden jullie van nederlanders kun je dan net zo goed vragen... Dat hebben we ook gedaan ![]() |
![]() |
|
Wat ik van allochtonen vind? Och, zolang ze zich gedragen accepteer ik ze. En dat geldt ook voor autochtonen.
Ik vind echter wel dat allochtonen zich móeten aanpassen. Het behouden van hun eigen cultuur mag, daar ben ik voor, maar ze moeten integreren, anders krijg je 'n té grote scheiding in Nederland. |
![]() |
|
Het lijkt mij wel handig dat jullie weten waar je over praat:
Een allochtoon is iemand die buiten Nederland is geboren of waarvan één ouder of beide ouders in het buitenland geboren is. Willem-Alexander is bijvoorbeeld ook een allochtoon, aangezien zijn vader een Duitser is. 'k Heb een aantal allochtone vrienden (gehad) en die gedragen zich echt niet anders dan de gemiddelde Nederlander. Ik zou opzich dus best wel op een allochtoon verliefd kunnen worden. |
![]() |
|
![]() |
Van veel allochtonen merk je niet eens dat ze buitenlands zijn (denk aan 3de generatie of mensen met een buitenlandse ouder)...
Ik zou best verliefd kunnen worden op een allochtoon, maar dan alleen als we een beetje dezelfde normen en waarden hebben. Ik heb wel eens "gedate" met een Antiliaanse jongen, met hem was dat dus niet het geval. Maar in principe is het geen probleem he! |
![]() |
||
Citaat:
Dit klopt niet helemaal. er wordt nix van je geeist als niet-moslim zijnde. De koran zegt zelfs dat het fout is een ander jou geloof op te dwingen en dat je de andere geloven moet respecteren en anderen in hun waarden moet laten. Echter zouden veel familie's het wel graag zien ja, het maakt de boel wel een stuk eenvoudiger. Mijn ma (nederlands) is ook niet meteen moslim geworden toen ze mijn vader (egyptenaar) trouwde. pas na een jaar of 4, toen ze zich er in ging verdiepen. m'n pa en de familie hebben ook nooit iets gedwingt of gevraagd, dat moet echt van de persoon zelf komen. Het is wel zo dat de kinderen meteen moslim zijn als de vader het is, zeker als ze (net als ik en m'n broertje) in een arabisch land worden geboren.
|
over het algemeen moet ik zeggen dat ik vaker op een allochtoon of op een nederlander met buitenlands uiterlijk ben gevallen dan op een rasechte nederlander. kep ook met een paar buitenlanders gezoend en met 1 serieus iets gehad. maar ik ben nu met een rasechte nederlander en dat is toch zeker wel de ware voor me dus voor mij geen allochtoon meer (ook geen andere nederlander!)
|
![]() |
|
Ik moet wel toegeven dat ik niet alle buitenlanders kan verdragen. Wij belgen( ) hebben behoorlijk veel last van het "markanen-probleem". Eelijk gezegd ben ik ook niet zo dol op ze, maar dat komt niet omdat ze van marokaanse afkomst zijn, maar omdat ze zich zo vreselijk gedragen.
*klap klap klap* *bewondert zichzelf voor zo'n mooie speech* Ja ik heb ook gehoord dat Marokkanen in Belgie nog erger zijn dan N.L die zich niet kunnen gedragen. Maar N.L. asso's heb ik meer problemen mee dan Marokanen,maar dat zal wel zijn omdat ik halfbloed ben. Maar met andere Allochtonen heb ik geen problemen Antilaanen Surinamers,Turken,enz kan ik wel makkelijk mee omgaan. Tis ook hoe je met ze omgaat gewoon vriendelijk zijn en niet boos kijken maar ook niet poeslief kijken. Maar val niet zo op Allochtoonse meisjes maar halfbloedjes en lichte Surinaamse en Antiliaanse mogen voor mij wel wezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Kijk als je koeien generaliseert kan ik het wel begrijpen, alle koeien doen namelijk hetzelfde. Maar bij mensen is het een andere zaak, niet alle nederlanders stelen, net zoals niet alle buitenlanders crimineel zijn etc. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Door dit soort dingen raken de welwillende allochtonen onderdrukt, door al die rotvooroordelen. Als een allochtoon werk wilt zoeken komt hij nauwelijk aan de bak door vooroordelen. En wat denk dat diegene dan gaat denken als hij tig keren wordt afgewezen om lullige redenen. Ja dan denkt ie laat ik maar de makkelijke weg kiezen, en me lekker niet aanpassen, omdat die nederlanders met toch niet willen helpen. Het moet van twee kanten komen en niet alleen van de allochtonen. ![]() |
![]() |
|
Hetzelfde als van Nederlanders en wie dan ook, als ze zich "gedragen" en ik mag ze .. dan mag ik ze, mag ik ze niet, dan mag ik ze niet, is persoon per persoon gebaseerd.
Ok, het helpt wel als ze iig nederlands spreken etc, maar verder ..
|
Volgens theorie ben ik allochtoon, voor de mensen die mij ooit gezien hebben ben ik duidelijk hartstikke Nederlands
![]() ![]() Je bent namelijk al allochtoon als je ouders en opa/oma niet in Nederland zijn geboren ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Integreren in 't 'Smulbos' :D mmuddy | 119 | 13-04-2004 16:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
hoe denken jullie over cultuurverschillen binnen Nederland? AAg | 55 | 25-02-2004 13:41 | |
Opmars van Nieuw Rechts WillKillForSex | 86 | 22-10-2003 07:36 | |
allochtonenstop in Rotterdam, jullie mening? Sangria | 140 | 23-09-2003 16:47 | |
De Kantine |
Allochtonen over autochtonen Beloved | 53 | 04-06-2003 23:36 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
moet allochtoon fries leren??? Verwijderd | 47 | 14-02-2003 16:51 |