Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2002, 12:54
Verwijderd
Heb je die wel eens gekocht of gelezen?

Ik heb vandaag weer eens de daklozenkrant gekocht. Ik vind die krant eigenlijk helemaal niet zo interessant. Maar ik vind het ook zo zielig voor zo'n dakloze als hij een halve dag voor niets voor de albert staat...
Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2002, 13:04
poki
poki is offline
nee die dingen koop ik nooit...
Oud 30-05-2002, 13:06
kastdeur
kastdeur is offline
jah ik koop ze wel eens en af en toe blader ik ze door...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:11
skyscraper
skyscraper is offline
mijn moeder heeft er volgens mij wel eens 1 verkogt
Oud 30-05-2002, 13:13
Verwijderd
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
jah ik koop ze wel eens en af en toe blader ik ze door...
dat is ook wat ik doe, ik blader ze door...
maar ik voel me altijd zo schuldig dat ik zo'n ding koop, terwijl ik niet oprecht geďnteresseerd ben naar wat er in staat...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:19
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
bertbart schreef:

dat is ook wat ik doe, ik blader ze door...
maar ik voel me altijd zo schuldig dat ik zo'n ding koop, terwijl ik niet oprecht geďnteresseerd ben naar wat er in staat...
wrom? je helpt ze toch door middel van zown krant te kopen? er staan soms gwoon geen boeiende artikelen in...so what?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:20
scala
scala is offline
ik voel me soms juist schuldig dat ik het niet koop maar kheb het dus nog nooit gekocht eigelijk...

[offtopic: ga je meej??gezellig]
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:24
Verwijderd
ik koop et weles, die zwervers kunnen zow zielig kijken erg boeiend vinnik et ook niej, maarjah het gaat ze er toch meer om dat ze geld binnenkrijgen denk k...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:25
Bird
Bird is offline
Als ik ruim in de liquide middelen zit wil ik het nog wel eens doen, al moet ik bekennen dat ik het de laatste tijd niet meer zo vaak gedaan heb.

Ik vind het meestal niet erg om zo'n ding te kopen, behalve als ze bij de bioscoop staat, dat vind ik echt mateloos irritant, ik weet ook niet waarom
Oud 30-05-2002, 13:43
Paige
Paige is offline
Koop ik nooit..Sommige verkopers worden soms echt agressief als je "nee bedankt"..(arrogante kankesnol, koop zo'n ding joh trut, racist, bla bla bla)..Mijn moeder koopt hem wel elke week bij de Appie..(daar staat zo'n vaste verkoper, die is wél gewoon normaal enzo)..Ach ja, mijn moeder is sowieso goede-doelen-gek duss..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:17
de
de is offline
Hmm, ik geef altijd gewoon geld, en zeg 'hou de krant maar'

Ik geen schuldgevoel omdat ik die krant toch niet lees, en hij kan weer meer geld verdienen...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:21
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
de schreef:

Ik geen schuldgevoel omdat ik die krant toch niet lees, en hij kan weer meer geld verdienen...
ik heb gehoord dat de daklozenkrant daarom bijna failliet gaat en dus niet meer kan worden ingekocht door de daklozen die dan dus geen geld meer kunnen 'verdienen'

heel veel mensen geven geld zonder de daklozenkrant mee te nemen. de daklozen hoeven dus minder in te kopen om wel net zoveel te 'verdienen'. dussss....
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:45
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Als ze me voor de zoveelste keer aan mn kop mekkeren met die krantjes bedenk ik altijd bij mezelf hoe het is om zo'n gast in koele bloede af te slachten...

Maar een antwoord op je vraag... nee ik heb ze nog nooit gekocht.
Oud 30-05-2002, 14:45
beuk
beuk is offline
ik vind het net zoiets zinloos als een sponsorloop. als ik geld wil geven aan een goed doel doe ik dat wel gewoon, maar kom niet aan met allerlei troep
Oud 30-05-2002, 14:55
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
ik vind het net zoiets zinloos als een sponsorloop. als ik geld wil geven aan een goed doel doe ik dat wel gewoon, maar kom niet aan met allerlei troep
Idd...net zoals junken en daklozen die stomme ansichtkaarten willen verkopen 'voor wat je ervoor over hebt' (maar wel altijd minstens een euro ). Die gééf ik altijd gewoon geld.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:47
paul's herberg
paul's herberg is offline
ze kunnen er beter onder gaan slapen of op gaan slapen ligt veel zachter en is nog wamer ook
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:48
Verwijderd
koop ze af en toe, vink wel een goed doel.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 16:02
Eva*
Eva* is offline
Ze kunnen toch ook solliciteren bij de Albert Heijn in plaats van een hele dag ervoor te staan en te verkleumen met die krantjes in hun hand?
Of denk ik nou te simpel?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 16:05
Verwijderd
Citaat:
E.v.a schreef:
Ze kunnen toch ook solliciteren bij de Albert Heijn in plaats van een hele dag ervoor te staan en te verkleumen met die krantjes in hun hand?
Of denk ik nou te simpel?
waarschijnlijk wel jah...Denk jij dat de appie daklozen aanneemt?? Die mensen zijn niet voor nix dakloos. vaak zijn ze verslaafd aan het een of het ander, zijn ze in een sociaal isolement gekomen, hebben geen geld voor fansoenlijke kleding... Ze zijn al jaren werkloos...dat alles is geen goede uitstraling voor een bedrijf.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 18:38
ExeCute
ExeCute is offline
Die krantjes ga ik dus echt nooit kopen om de volgende redenen:

Ik kom vaak op station den bosch daar staan altijd wel een paar van die lui met die klote krantjes te zwaaien dag in dag uit terwijl er minimaal 12 uitzendbureau's/arbeidsbureau's in die straat ziten en je maakt mij niet wijs dat ze dan echt geen werk kunnen vinden.
Daarnaast is uit een recent onderzoek gebleken dat de gemiddelde dakloze in den bosch per week 300 euro verdient. Dat vind ik nogal wat dus zoveel medelijden hoef je niet te hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 20:38
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
ExeCute schreef:
Die krantjes ga ik dus echt nooit kopen om de volgende redenen:

Ik kom vaak op station den bosch daar staan altijd wel een paar van die lui met die klote krantjes te zwaaien dag in dag uit terwijl er minimaal 12 uitzendbureau's/arbeidsbureau's in die straat ziten en je maakt mij niet wijs dat ze dan echt geen werk kunnen vinden.
Daarnaast is uit een recent onderzoek gebleken dat de gemiddelde dakloze in den bosch per week 300 euro verdient. Dat vind ik nogal wat dus zoveel medelijden hoef je niet te hebben.
Ik ben het met je eens. Verder vind ik het raar die mensen kiezen er zelf voor om dakloos te zijn blijkbaar want ik nederland hoef je niet dakloos te zijn. Er is genoeg plek waar je terecht kan en genoeg werk. Al zijn het maar kutbaantjes. En als ze aan de shit zitten dan hebben ze dat ook zelf gedaan. Dan ga jij ze geld geven om ze te helpen drugs te kopen. Bij ons staat er ook altijd 1, die loopt gewoon op nike's en heeft een eastpak rugtas en gewone nette spijkerbroek enzo
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 01:50
maar
maar is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:

Ik ben het met je eens. Verder vind ik het raar die mensen kiezen er zelf voor om dakloos te zijn blijkbaar want ik nederland hoef je niet dakloos te zijn. Er is genoeg plek waar je terecht kan en genoeg werk. Al zijn het maar kutbaantjes. En als ze aan de shit zitten dan hebben ze dat ook zelf gedaan. Dan ga jij ze geld geven om ze te helpen drugs te kopen. Bij ons staat er ook altijd 1, die loopt gewoon op nike's en heeft een eastpak rugtas en gewone nette spijkerbroek enzo
kan ook van het Leger des Heils komen..

ik geef die mensen ook regelmatig geld; soms pak ik een krantje uit beleefdheid, soms niet. Toch een medemens in nood, welke reden het ook mag hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 19:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:

Idd...net zoals junken en daklozen die stomme ansichtkaarten willen verkopen 'voor wat je ervoor over hebt' (maar wel altijd minstens een euro ). Die gééf ik altijd gewoon geld.
Pff. Moet je eens in Utrecht komen. Voordat je van het ene eind van HC naar het andere eind bent, ben je op die manier 20 euro lichter.

Daklozen kunnen me de pot op. Ten eerste is het in nederland helemaal niet nodig dakloos te zijn, en ten tweede zijn een groot deel van hun aggresieve psychotische junks die helemaal niet op straat horen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 19:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
maar schreef:

ik geef die mensen ook regelmatig geld;
Waarom? Zodat ze meer drugs kunnen kopen? Geef ze liever een zak friet.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 19:17
Dorus
Dorus is offline
Ik koop er soms wel een, gewoon om hun een plezier te doen.
Oud 31-05-2002, 19:20
Verwijderd
Ik koop die dingen nooit, cker niet nadat ik ruzie heb gehad met zo'n verkoper
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 19:22
Monica
Monica is offline
mijn moeder koopt m meestal, ze is niet goed in 'nee' zeggen.. Ik koop m nooit.
Oud 31-05-2002, 20:30
acid-star
acid-star is offline
Citaat:
de schreef:

Ik hoor juist dat je dat NIET moet doen omdat je dan hun ego heel erg krenkt..

nouja.. Ik koop er heel af en toe een, maar dan eigelijk niet echt om de artikelen...
Oud 31-05-2002, 20:41
Amidala
Amidala is offline
Nog nooit gekocht.
Dan is het natuurlijk wel zo dat je die dingen hier ook gewoon niet kunt krijgen.
(Ik woon in de beschaafde wereld waar iedereen zijn eigen huisje heeft )
En die paar 'kennismakingen' met Dakloos Nederland waren nou niet bepaald om over naar huis te schrijven, dus: no thanks.
Lijkt me ook niet echt boeiend wat er in die dingen staat, maar misschien dat ik ooit eens uit medelijden zo'n ding ga kopen (wat natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling van zo;n man/vrouw is)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 20:44
Verwijderd
Citaat:
acid-star schreef:
Precies... dan geef je ze het gevoel als of ze helemaal voor niets een leuk stukje tekst hebben geschreven...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 20:47
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Amidala schreef:

(Ik woon in de beschaafde wereld waar iedereen zijn eigen huisje heeft
beschaafd...en de Hema is nog niet eens open
Oud 31-05-2002, 20:52
Amidala
Amidala is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:

beschaafd...en de Hema is nog niet eens open
ben bang dat het dan juist gedaan is met de beschaving van Lemmer
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 23:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
acid-star schreef:

Ik denk niet dat dat hun grootste probleem is
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 23:49
Verwijderd
Ja! ik vroeg me altijd af wat er in staat, in zo'n krantje.. nog nooit gekocht, en ze willen het nooit zeggen tegen mij

vertel eens?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 00:29
maar
maar is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Waarom? Zodat ze meer drugs kunnen kopen? Geef ze liever een zak friet.
Ze vragen geld, geen eten. Jij hebt op je verjaardag toch ook liever iets van je verlanglijst dan praktische sokken oid die je volgens anderen veel harder nodig hebt..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 06:57
Frida
Frida is offline
Kheb ze een keer gekocht toen het kei hard regende en ik dr in een shirt stond

Khad dan tenminste iets om boof me hoofd te houden
DRstaat niet zo veel in nee, Ik heb ze vanaf volgend jaar wel nodig voor school dacht ik ...
Oud 01-06-2002, 21:08
Suusjuh
Suusjuh is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Ja! ik vroeg me altijd af wat er in staat, in zo'n krantje.. nog nooit gekocht, en ze willen het nooit zeggen tegen mij

vertel eens?
jah..? Ik had er eigenluk nog nooit van gehoord maarja...! Vertel?
Oud 01-06-2002, 21:34
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

vertel eens?
Ik heb het wel eens gelezen... er staan altijd zgn. interessante reportages in over, hoe kan het ook anders, daklozen... en ook een pagina met ingezonden gedichten, geschreven door, jawel, daklozen...
Oud 01-06-2002, 21:43
Mara
Mara is offline
Nog nooit gekocht.
Ze worden hier niet verkocht.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 22:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
maar schreef:

Ze vragen geld, geen eten.
Nee, duh. Met een zak friet kun je geen bolletje bruin gaan halen ofwel? Ik geef ze alleen eten JUIST omdat ik niet wil meebetalen aan iemands drugsverslaving.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 23:28
snoopy
snoopy is offline
ik weet niet of het voor alle daklozenkrant-verkopers geldt, maar er staat er eentje waar ik altijd langskom, en die heeft echt wel honger hoor! Laatst had ik zo'n krant bij 'm gekocht, en toen ik er later weer langsliep, vroeg-ie of ik misschien iets te eten had. Ik zei dat ik alleen een geplette boterham had, maar dat-ie die natuurlijk mocht hebben. Hij helemaal blij! Echt waar. Ik zei dat ik ook nog wel een kartonnetje appelsap voor 'm had. Nou, z'n dag kon niet meer stuk. Toen heb ik bij de station-restauratie nog een broodje voor 'm gekocht. Nou, hij was er echt blij mee.
Oud 02-06-2002, 00:24
Verwijderd
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
ik weet niet of het voor alle daklozenkrant-verkopers geldt, maar er staat er eentje waar ik altijd langskom, en die heeft echt wel honger hoor! Laatst had ik zo'n krant bij 'm gekocht, en toen ik er later weer langsliep, vroeg-ie of ik misschien iets te eten had. Ik zei dat ik alleen een geplette boterham had, maar dat-ie die natuurlijk mocht hebben. Hij helemaal blij! Echt waar. Ik zei dat ik ook nog wel een kartonnetje appelsap voor 'm had. Nou, z'n dag kon niet meer stuk. Toen heb ik bij de station-restauratie nog een broodje voor 'm gekocht. Nou, hij was er echt blij mee.
dat vind ik nou echt tof
En Chimera, niet iedere dakloze is drugsverslaafd. En als je verslaafd bent is het heus niet zo makkelijk om af te kicken...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 02:27
maar
maar is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Nee, duh. Met een zak friet kun je geen bolletje bruin gaan halen ofwel? Ik geef ze alleen eten JUIST omdat ik niet wil meebetalen aan iemands drugsverslaving.
het probleem is dat je niet weet of ze drugsverslaafd zijn. Die mensen verkopen de daklozenkrant waarschijnlijk omdat ze niet willen bedelen en zo het gevoel hebben te werken voor hun geld. Als je ze dan eten ipv geld geeft beschouw je ze duidelijk als een minderwaardige en zie je hen als bedelaars.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 03:20
rockyj
rockyj is offline
ik heb er een abbonemet op
Oud 02-06-2002, 10:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bertbart schreef:

En Chimera, niet iedere dakloze is drugsverslaafd.
Het grootste gedeelte is drugsverslaafd om aan de dagelijkse misere te ontsnappen. Waar denk je dat al die ticks e.d. vandaan komen?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 10:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
maar schreef:

Als je ze dan eten ipv geld geeft beschouw je ze duidelijk als een minderwaardige en zie je hen als bedelaars.
Komop zeg, wat is dit voor een links-correct gezemel? Het ZIJN bedelaars! Heb je wel eens zo'n krantje gelezen? Het is A niet door bedelaars geschreven en gaat B over onderwerpen wat geen mens intereseert. Het verkoop van die krantjes is gewoon alternatief bedelen, en de enige reden dat mensen die krantjes kopen, is dat ze die mensen zielig vinden.

En sorry, maar ik heb erg veel moeite om iemand die z'n eten bijmekaar plukt in de McTrash als gelijkwaardig te zien
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 12:12
shanli
shanli is offline
Citaat:
poki schreef:
nee die dingen koop ik nooit...
Oud 02-06-2002, 12:24
Black Bird
Black Bird is offline
Koop ik af en toe. Mijn zus is zelf dakloos, dus 'voel' wel iets voor dei mensen, hoe raar het ook klinkt..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 15:14
Shock
Shock is offline
nej, koop ze nooit
kom ze sowieso bijna nooit tegen, en die ene keer dat ik ns in rotterdam ben loop ik er gezellig voorbij...
Oud 02-06-2002, 15:20
Qamra
Qamra is offline
Koop ik niet.. Zeker niet als er naast die "zwerver" of "arme man" een gloednieuwe mountainbike staat (van hem/haarzelf natuurlijk) en met mooie adidasjes aan met een walkman op z'n kop..

Dan stoptie die krant maar flink DIEP in z'n rijke reet!

Ik vertrouw het dus niet echt
Reageren

Regels voor berichten