Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als ik ruim in de liquide middelen zit wil ik het nog wel eens doen, al moet ik bekennen dat ik het de laatste tijd niet meer zo vaak gedaan heb.
Ik vind het meestal niet erg om zo'n ding te kopen, behalve als ze bij de bioscoop staat, dat vind ik echt mateloos irritant, ik weet ook niet waarom ![]()
|
Koop ik nooit..Sommige verkopers worden soms echt agressief als je "nee bedankt"..(arrogante kankesnol, koop zo'n ding joh trut, racist, bla bla bla)..Mijn moeder koopt hem wel elke week bij de Appie..(daar staat zo'n vaste verkoper, die is wél gewoon normaal enzo)..Ach ja, mijn moeder is sowieso goede-doelen-gek duss..
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heel veel mensen geven geld zonder de daklozenkrant mee te nemen. de daklozen hoeven dus minder in te kopen om wel net zoveel te 'verdienen'. dussss.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Die krantjes ga ik dus echt nooit kopen om de volgende redenen:
Ik kom vaak op station den bosch daar staan altijd wel een paar van die lui met die klote krantjes te zwaaien dag in dag uit terwijl er minimaal 12 uitzendbureau's/arbeidsbureau's in die straat ziten en je maakt mij niet wijs dat ze dan echt geen werk kunnen vinden. Daarnaast is uit een recent onderzoek gebleken dat de gemiddelde dakloze in den bosch per week 300 euro verdient. Dat vind ik nogal wat dus zoveel medelijden hoef je niet te hebben. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik geef die mensen ook regelmatig geld; soms pak ik een krantje uit beleefdheid, soms niet. Toch een medemens in nood, welke reden het ook mag hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Daklozen kunnen me de pot op. Ten eerste is het in nederland helemaal niet nodig dakloos te zijn, en ten tweede zijn een groot deel van hun aggresieve psychotische junks die helemaal niet op straat horen. |
![]() |
||
Citaat:
nouja.. Ik koop er heel af en toe een, maar dan eigelijk niet echt om de artikelen...
|
Nog nooit gekocht.
Dan is het natuurlijk wel zo dat je die dingen hier ook gewoon niet kunt krijgen. (Ik woon in de beschaafde wereld waar iedereen zijn eigen huisje heeft ![]() ![]() En die paar 'kennismakingen' met Dakloos Nederland waren nou niet bepaald om over naar huis te schrijven, dus: no thanks. Lijkt me ook niet echt boeiend wat er in die dingen staat, maar misschien dat ik ooit eens uit medelijden zo'n ding ga kopen (wat natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling van zo;n man/vrouw is) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
ik weet niet of het voor alle daklozenkrant-verkopers geldt, maar er staat er eentje waar ik altijd langskom, en die heeft echt wel honger hoor! Laatst had ik zo'n krant bij 'm gekocht, en toen ik er later weer langsliep, vroeg-ie of ik misschien iets te eten had. Ik zei dat ik alleen een geplette boterham had, maar dat-ie die natuurlijk mocht hebben. Hij helemaal blij! Echt waar. Ik zei dat ik ook nog wel een kartonnetje appelsap voor 'm had. Nou, z'n dag kon niet meer stuk. Toen heb ik bij de station-restauratie nog een broodje voor 'm gekocht. Nou, hij was er echt blij mee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En Chimera, niet iedere dakloze is drugsverslaafd. En als je verslaafd bent is het heus niet zo makkelijk om af te kicken... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En sorry, maar ik heb erg veel moeite om iemand die z'n eten bijmekaar plukt in de McTrash als gelijkwaardig te zien ![]() |
![]() |
|
nej, koop ze nooit
kom ze sowieso bijna nooit tegen, en die ene keer dat ik ns in rotterdam ben loop ik er gezellig voorbij...
|
Koop ik niet.. Zeker niet als er naast die "zwerver" of "arme man" een gloednieuwe mountainbike staat (van hem/haarzelf natuurlijk) en met mooie adidasjes aan met een walkman op z'n kop..
Dan stoptie die krant maar flink DIEP in z'n rijke reet! Ik vertrouw het dus niet echt ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Daklozenkrant is creatieve scholier-loos... Z! Amsterdam | 4 | 12-04-2011 13:21 | |
Lifestyle |
is jouw <3 van goud?? Susanne | 70 | 23-09-2004 23:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Het welverdiende kaartje duivelaartje | 28 | 30-07-2004 17:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Het welverdiende kaartje. Ieke | 0 | 04-06-2004 23:07 |