Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Het is inderdaad even doorzetten, ja. Maar op termijn plukt de overheid er de zoete vruchten van. 3) Uit de praktijk blijkt dat hij dat - in zijn hang naar kuddegedrag - niet kan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Alles is tegenwoordig toch ongezond... en van een saucijzenbroodje beland je echt niet op de intensive care...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
![]() |
yehh wat een domme idee ...(4 keer zo duur
![]() kom op mensen de pauze izz heilig voor een lui en nie in school geintereseerd KIND ![]() ![]() ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
--- Accijns heffen op iets als snoep is dweilen met de kraan open. Want hef je daar accens op, dan moet je ook accijns gaan heffen op alle andere zaken die net als snoep een bedreiging voor de gozondheid kunnen zijn. Daarmee tast je de vrijheid van de consument aan om zelf te kiezen wat goed is voor hem of haar, en dat is iets wat je niet mag ontnemen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De overheid stelt bijvoorbeeld geld beschikbaar om zieken te genezen. 2) Inderdaad. Dat heb je goed gezien. Alleen de basisbehoeften moeten goedkoop blijven: gewoon eten, gewoon drinken en gewoon wonen. Wil je meer, dan zul je moeten betalen. 3) Dat klopt, maar degene die van goede wil is, raak je niet. Het zal alleen degenen die vreemde behoeften hebben, in hun beurs raken. En die vormen ook "mijn" doelgroep hier. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Men kan van opnieuw vast te stellen prijzen uitgaan. 3) Je voorstelling is wel erg sterk aangezet. Maar goed, liever een paar werklozen dan een hele massa ongezonde mensen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dan loopt de beetje intelligente scholier naar de supermarkt... en daar krijg je voor 2 euro 5x een snicker...
|
![]() |
bij ons op school moet je alles met je chipknip betalen. als er dan niemand met een chipknip in de buurt is, kun je dus geen (ongezond) eten halen... mja. dat heeft er weinig mee te maken geloof ik.
sinds kort hebben we worstenbroodjes, saucijzenbroodjes en appelflappen op school. we hadden al automaten met snickers enzo. ik vind het op zich wel stom dat de worsten- en saucijzenbroodjes duurder zijn dan de snickers e.d. toch worden er meer broodjes verkocht, althans dat idee heb ik... misschien zijn wij wel heel gezonde leerlingen. wie weet... dus, ik vind het slimmer om gezondere dingen goedkoper te maken. voor zover dat kan. dan gaan de leerlingen denk ik eerder die gezonde dingen kopen. maar dat weet ik niet zeker, enzo...
|
Ieder z'n eigen verantwoordelijkheid... zo laten dus. Zelfde als prijzen van roken.. denk je echt dat er minder mensen zijn gaan roken omdat het duurder is? of met autorijden.. nee.. helpt toch niet.
Ohja.. ik heb zelf trouwens op een school gezeten waar ze _geen_ ongezonde dingen verkochten.. ze verkochten er sowieso niets.. alleen koffie, thee en melk kon je er drinken.. en er stond in heel het gebouw geen snoepautomaat of colading ofzo.
||
![]() |
Citaat:
Of die mensen dat wel of niet kúnnen beslissen vind ik niet iets waar een overheid zich mee mag bemoeien. Dan kun je wel zeggen dat de wereld dan niet beter wordt, maar het is naar mijn mening altijd nog beter dan een samenleving waarin alles gecontroleerd wordt door de overheid. |
![]() |
|
|