Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2002, 13:39
Secreet
Secreet is offline
Bv door je dingen te beloven die ze niet doen of waar ze later van af zien, of op welke manier dan ook, je bent teleurgesteld anyway...

Hoe behandel jij dan zo'n persoon wanneer je deze de volgende keer tegenkomt?
Oud 12-07-2002, 13:42
Paulaah
Paulaah is offline
Ligt eraan wie het is..

Bij sommige heb ik het ze zo vergeven en dan vergeet ik het zelfs..

Bij andere blijft het in me hoofd zitten en dan kan ik het niet laten om steeds opmerkingen erover te maken enz.. behandel ze dus ff minder aardig
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 13:46
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ligt eraan hoe erg et is wat hij/zij gedaan heeft.. Als et erg is krijgt men een negeer-behandeling ofzo
Oud 12-07-2002, 13:53
M@rco
M@rco is offline
Dan zeg ik dat gewoon op dat moment tegen zo iemand... ik ga geen wraak-acties beginnen ofzo.
Oud 12-07-2002, 14:24
Gothic
Gothic is offline
Afstandelijk, sarcastisch... maar ja uiteindelijk moet ik wel weer normaal doen tegen een persoon... tegen sommige houd ik het niet vol sarcastisch te doen omdat ik ze gewoon mag
Oud 12-07-2002, 14:35
Piccola
Piccola is offline
Dan maak ik diegene wel duidelijk dat hij/zij me teleurgesteld heeft. Maar ligt er natuurlijk wel aan hoe erg het is. Anders ben ik het zo weer vergeten en maakt het niet wat uit. Maar als het echt erg was dan ga ik negeren of gemene opmerkingen maken.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 14:38
Gonzo
Gonzo is offline
Gewoon de persoon in kwestie aanspreken en als er in mijn ogen een probleem is, uitpraten.
Oud 12-07-2002, 17:59
Blubje
Blubje is offline
hm ik zeg het altijd wel gewoon dat ze me teleurgesteld hebben, en als ze dat erg vinden is dat hun probleem, maar ik ga dr verder niet moeilijk over doen, t ligt er ook wel aan wie t is hoor, want als t iemand is die k niet zo mag dan vergeet ik t minder snel dan wanneer t bij mn beste vriendin is, hoewel, als t bij mn beste vriendin is vind ik het toch vaak erger als ze me ergens in teleurstelt, het ligt gewoon aan de situatie en wat ze bv vergeten is. sommige dingen vergeet je ook sneller dan andere dingen.
Oud 12-07-2002, 18:06
Qamra
Qamra is offline
Ik vergeef totdat het me echt te gek wordt en dan mogen ze zich wel eens bewijzen..En dan is het te laat
Oud 12-07-2002, 18:10
italianboy
italianboy is offline
ik ga voor m staan, steek 2 vingers in mn keel en kots m helemaal onder..

"ik kots van jou"
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 18:42
zeep007
zeep007 is offline
een goede vriend heeft me nu voor de 2e keer gigantisch teleurgesteld... de 1e keer liet ik dat merken door het simpelweg te zeggen maar had weinig impact... Nu ben ik eigenlijk kwaad, maar ik kan dat niet uiten........
ik zit dan nu ook behoorlijk gefrustreerd achter de pc en ik ben alleen zelf de dupe.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 18:44
DarkRaven
DarkRaven is offline
Hangt er van af wat en of het weleens eerder gebeurd is. Meestal vergeef ik mensen snel maar als het te vaak gebeurd ga ik andere dingen doen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 19:04
Monica
Monica is offline
Ligt eraan wie het is en waarmee ze iets beloven en het niet nakomen.. Ik kan het ze snel vergeven of er nog wel een tijdje kwaad om blijven. Maar normaal gesproken vergeef ik vrij snel, of als t moet wil ik nog wel erg graag dat ze hun belofte nakomen.

Deze week heb ik me wel bijzonder kwaad gemaakt, maar dat was op mensen die ik niet kende. De mensen van Planet. Al vanaf vorige week maandag beloofden ze internet binnen een paar dagen weer te deblokkeren, maar dat is uiteindelijk pas vandaag aan het eind van de middag geworden. Daar kan ik me kwaad om maken.
Oud 12-07-2002, 19:09
Paige
Paige is offline
Ik ga dan steken onder water geven en op die manier wil ik ze er dan fijntjes aan herinneren dat ze wat goed te maken hebben..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 22:11
Shock
Shock is offline
als ik het al lang van ze gewend ben behandel ik ze verder normaal, maar neem ik die beloftes niet serieus meer
als het de eerste keer is geef ik ze nog een kans bij een volgende belofte, maar als ze het dan weer hetzelfde doen hebben ze het goed verpest bij mij
dit is met boos worden precies hetzelfde, in het eerste geval zal ik ze goed vertellen dat ik die loze beloftes zat raak, maar in het tweede geval ben ik dan weer wat rustiger
Oud 13-07-2002, 09:18
miro
miro is offline
Ik ben meestal heel kortaf tegen ze en ik laat duidelijk merken dat ik dr niet van gediend ben. Jammergenoeg vergeef ik ze altijd te snel......
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 09:53
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik ben meestal heel kortaf tegen ze en ik laat duidelijk merken dat ik dr niet van gediend ben. Jammergenoeg vergeef ik ze altijd te snel......
Oud 13-07-2002, 10:56
Unexplained
Unexplained is offline
Nou, Mylène, ik ga eens lekker tegendradig zijn nu.

Andere mensen stellen jou niet teleur. Jij stelt jezelf teleur.
Teleurstellingen worden namelijk veroorzaakt door jouw verwachtingen, niet door de eventuele resultaten.

Het is erg onvolwassen om andere mensen de schuld te geven van jouw teleurstellingen.
Oud 13-07-2002, 13:21
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Teleurstellingen worden namelijk veroorzaakt door jouw verwachtingen, niet door de eventuele resultaten.
Dus als iemand jou iets belooft en jij rekent erop dat 'ie zich aan z'n belofte houdt, en hij doet dat dan niet, dan is het je eigen schuld als je teleurgesteld bent? Want dan had je diegene maar niet moeten vertrouwen?

Vreemde logica.
Oud 13-07-2002, 19:40
Jules
Jules is offline
tsja ik heb dat bij 1 vriendin van mij nogal erg .. eerst met mij afspreken dat ze met me meerijd naar lowlands, dan zegt ze dat dat eigenlijk niet kan omdat ze pas op vrijdag gaat, maar dan later wel met een andere vriendin van mij afspreken dat ze met haar meegaat, terwijl zij ook op donderdag gaat..

zo ging het ook met bevrijdingsfestival en met meer kleine dingetjes en ik begin nu wel redelijk pissed te worden op haar .. maar ze is een tijd mn beste vriendin geweest maar als ze zo doorgaat is mn geduld gewoon op
Oud 13-07-2002, 19:44
Jules
Jules is offline
oja wat doe ik dan!

nou met haar (van dat verhaal hierboven) .. daar doe ik gewoon beetje lichtelijk geirriteerd tegen .. heeft ze toch niet door.. maargoed zoals ik al zei, mn geduld raakt op en dr komt een keer een uitbarsting van woede van heb ik jou daar .. kijken wat ze doet dan
Oud 14-07-2002, 15:33
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Dus als iemand jou iets belooft en jij rekent erop dat 'ie zich aan z'n belofte houdt, en hij doet dat dan niet, dan is het je eigen schuld als je teleurgesteld bent? Want dan had je diegene maar niet moeten vertrouwen?

Vreemde logica.
Helemaal geen vreemde logica, alleen een andere invalshoek.

Een belofte an sich heeft geen waarde. JIJ geeft de waarde aan de belofte.

De ander had niet als doel om jou ongelukkiger te maken, maar zichzelf gelukkiger te maken. Kennelijk kon die persoon zijn tijd aan iets besteden waarvan hij gelukkiger werd - dat jij er ongelukkiger van wordt is een indirect gevolg dat hij voor lief neemt.
Oud 14-07-2002, 15:55
rockyj
rockyj is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Helemaal geen vreemde logica, alleen een andere invalshoek.

Een belofte an sich heeft geen waarde. JIJ geeft de waarde aan de belofte.

De ander had niet als doel om jou ongelukkiger te maken, maar zichzelf gelukkiger te maken. Kennelijk kon die persoon zijn tijd aan iets besteden waarvan hij gelukkiger werd - dat jij er ongelukkiger van wordt is een indirect gevolg dat hij voor lief neemt.
Voor egoistische mensen is dit een hele goeie invalshoek, maar ik vertrouw mensen liever
Oud 14-07-2002, 15:57
beuk
beuk is offline
Citaat:
rockyj schreef:

Voor egoistische mensen is dit een hele goeie invalshoek, maar ik vertrouw mensen liever
En blindelings vertrouwen leidt tot teleurstelling. Theorie klopt
Oud 14-07-2002, 16:00
rockyj
rockyj is offline
Citaat:
beuk schreef:

En blindelings vertrouwen leidt tot teleurstelling. Theorie klopt
het kan tot teleurstelling leiden
Oud 14-07-2002, 16:05
beuk
beuk is offline
Citaat:
rockyj schreef:

het kan tot teleurstelling leiden
Eens gaat het fout (wet van Murphy)
Oud 14-07-2002, 16:20
rockyj
rockyj is offline
Citaat:
beuk schreef:

Eens gaat het fout (wet van Murphy)
Ja maar je moet het afwegen met al de keren dat het goed gaat en kijken wat je meer waard is
Oud 14-07-2002, 16:21
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
rockyj schreef:
De mens is PER DEFINITIE egoïstisch. Veel mensen durven het alleen niet toe te geven.
Oud 14-07-2002, 16:24
rockyj
rockyj is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

De mens is PER DEFINITIE egoïstisch. Veel mensen durven het alleen niet toe te geven.
Ben ik het niet mee eens maar dat is meer voor filosofie.
Oud 14-07-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 18:37
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
als mensen het bewust doen: 9/10 keer mogen ze opdonderen

als het onbewust ging; dan overleef ik het wel
Oud 14-07-2002, 18:57
WolterB
WolterB is offline
ligt eraan hoe, als ze iets vergeten mee te nemen ofzo wat neit echt van cruciaal belang is, vind ik t enit echt erg, kan redelijk veel hebben van de meeste mensen.

als ik echt door iemand teleur wordt gesteld kan die person van mij door de grond zakken (is alleen in de hele extreme gevallen en als het bewust gebeurt)
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten