Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2002, 18:37
punk mae
punk mae is offline
(ik wist niet waar ik dit vragen kon op het forum)

mag dit?
als je een nachtdienst draait van max 11 uur en daarna 12 uur rust, en je bent 17????

moet je hiervoor 18 zijn, zo ja waarom???

waar is hier infomatie over te vinden, het is erg dringend!
please help me
Oud 20-07-2002, 18:41
the 6th gate
the 6th gate is offline
nachtdienst mag niet op je 17e.
Zeiden ze bij uitzendbureau
Oud 20-07-2002, 18:50
Jip
Jip is offline
niet zo zeiken; als het verdient doen, en als je iets anders hebt ingepland, had je verder vooruit moeten kijken.

punt
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:53
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Officieel mag het niet maar ja als je het wilt gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 19:16
Verwijderd
mag idd niet, maar jah boeieh
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 20:53
Monica
Monica is offline
Daar wordt toch niet heel scherp op gecontroleerd?
Oud 20-07-2002, 21:58
rockyj
rockyj is offline
Citaat:
Monica schreef:
Daar wordt toch niet heel scherp op gecontroleerd?
Daar word zo af en toe wel op gecontroleerd (leeftijden in het algemeen dan) maar niet echt scherp
Oud 20-07-2002, 22:00
WolterB
WolterB is offline
het gebeurt regelmatig in de horeca dat deze 'regel' wordt overtreden, mag niet, wordt wel gedaan
Oud 21-07-2002, 09:45
KazzZ
KazzZ is offline
mag niet
alhoewel..toen ik 17 was, heb ik wel savonds gewerkt paar keer maar dat was omdat ik al bijna 18 was...
en ze laten mensen die jonger zijn als mij, ook gewoon savonds werken..snap het ook niet
Oud 21-07-2002, 10:31
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
Jip schreef:
niet zo zeiken; als het verdient doen, en als je iets anders hebt ingepland, had je verder vooruit moeten kijken.

punt
ik zeik niet, ik zeg toch gewoon wat ze wil weten
Oud 21-07-2002, 10:37
Jip
Jip is offline
Citaat:
the 6th gate schreef:

ik zeik niet, ik zeg toch gewoon wat ze wil weten
ik had het ook niet over jou
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Jip schreef:

punt
Het MAG niet, en dat heeft ook een reden!

Het is voor je eigen gezondheid...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:09
carnival xiii
carnival xiii is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Het is onze overdreven moralistische en betuttelende overheid die zegt dat het slecht voor ons is
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:17
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Je hebt gelijk, maar achter zoiets komen ze vanzelf wel hoor na een tijd!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:20
carnival xiii
carnival xiii is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:

Je hebt gelijk, maar achter zoiets komen ze vanzelf wel hoor na een tijd!
Of je nou voor of achter de bar staat maakt weinig uit, bovendien drink je achter de bar minder alcohol
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

get a life
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:35
Internationalist
Internationalist is offline
Wat een quasi intelect weer hier. Het is toch goddomme niet meer dan normaal dan dat de overheid daar regels voor heeft? en dat daar grensbepaling noodzakelijk zijn is dan maar jammer.....

IMO hoort een minderjarige noch overdag noch 's nachts in een kroeg te werken waar alcohol wordt geschonken. Ik ben echt niet heel ouderwets oid, doch vind ik dat de mens wel een beetje tegen zichzelf bescherm mag worden, helemaal als deze nog geen 18 is.

M.a.w het mag, volkomen terecht, niet!
Oud 21-07-2002, 15:37
Internationalist
Citaat:
jellerd schreef:
get a life
Zeg jij?......................................

'Do Homeless people listen to housemusic?'
Oud 21-07-2002, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Internationalist schreef:

Zeg jij?......................................

'Do Homeless people listen to housemusic?'
*komt niet meer bij*................WTF das een uitspraak van een hele gave cabaretier.......L
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Wat een quasi intelect weer hier. Het is toch goddomme niet meer dan normaal dan dat de overheid daar regels voor heeft? en dat daar grensbepaling noodzakelijk zijn is dan maar jammer.....

IMO hoort een minderjarige noch overdag noch 's nachts in een kroeg te werken waar alcohol wordt geschonken. Ik ben echt niet heel ouderwets oid, doch vind ik dat de mens wel een beetje tegen zichzelf bescherm mag worden, helemaal als deze nog geen 18 is.

kijk uit dat je je niet te druk maakt, straks krijg je nog een hartstilstand.....
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:41
Internationalist
Citaat:
jellerd schreef:
*komt niet meer bij*................WTF das een uitspraak van een hele gave cabaretier.......L
Nou en? zei dat die van jou was? ik vind die uitspraak sneu, en jij vindt FA sneu. Kan toch?

(m.a.w. snap jou reply's functionaliteit niet helemaal)
Oud 21-07-2002, 15:42
carnival xiii
carnival xiii is offline
Citaat:

Kun je dan ook uitleggen waartegen ze precies beschermd moeten worden? Vrijwel iedere tiener (wat een kutwoord is dat) gaat in het weekend uit. Waarom zou je wel biertjes mogen drinken, maar ze niet mogen tappen?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:42
Internationalist
Citaat:
jellerd schreef:
kijk uit dat je je niet te druk maakt, straks krijg je nog een hartstilstand.....
zo erg vin ik het niet, van mij mag ze het wel doen, alleen van de overheid niet. Als zij daar wil werken heeft ze mijn zegen en moet ze dat helemaal zelf weten
Oud 21-07-2002, 15:44
Internationalist
Citaat:
carnival xiii schreef:

Kun je dan ook uitleggen waartegen ze precies beschermd moeten worden? Vrijwel iedere tiener (wat een kutwoord is dat) gaat in het weekend uit. Waarom zou je wel biertjes mogen drinken, maar ze niet mogen tappen?
formeel mogen die personen nog helemaal geen sterke drank drinken. Het is dan logisch dat het niet handig is dat ze op die leeftijd daarmee gaan werken. Ik ben geen moraalridder die zegt dat je <18 niet mag drinken, doch moet de overheid simpelweg grenzen stellen. En 17 is voor een kroeg imo toch wat jong.....
Oud 21-07-2002, 15:44
carnival xiii
carnival xiii is offline
Citaat:

zo erg vin ik het niet, van mij mag ze het wel doen, alleen van de overheid niet. Als zij daar wil werken heeft ze mijn zegen en moet ze dat helemaal zelf weten
Ik vind dat je jezelf enorm tegenspreekt. Je bent vóór een wet die haar blijkbaar verbiedt in de kroeg te werken, maar desondanks heeft ze jouw zegen en moet ze het zelf weten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2002, 15:47
Internationalist
Citaat:
carnival xiii schreef:

Ik vind dat je jezelf enorm tegenspreekt. Je bent vóór een wet die haar blijkbaar verbiedt in de kroeg te werken, maar desondanks heeft ze jouw zegen en moet ze het zelf weten?
Jah. Omdat ik vind dat het de overheid haar taak is haar te behouden (en misschien haar ouders oid) en dat is niet mijn taak. M.a.w. ben ik het er wel mee eens als de overheid er een stokje voor steekt, maar van mij hoeft het niet......

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, en je kan vinden wat je wil, ik doe het niet
Oud 21-07-2002, 15:49
carnival xiii
carnival xiii is offline
Citaat:

formeel mogen die personen nog helemaal geen sterke drank drinken. Het is dan logisch dat het niet handig is dat ze op die leeftijd daarmee gaan werken. Ik ben geen moraalridder die zegt dat je <18 niet mag drinken, doch moet de overheid simpelweg grenzen stellen. En 17 is voor een kroeg imo toch wat jong.....
Die wet vind ik ook een beetje achterhaald, want volgens mij drinken júist jongeren veel mixjes (met sterk erin). Voorts drink je als je aan het werk bent niet of weinig. Aan een dronken barman heb je niet zoveel..

Ik snap je punt wel en natuurlijk moet er een grens gesteld worden, maar 16 of 17 lijkt me reëler. Op die leeftijd zijn die mensen toch al wel genoeg aan de kroeg gewend.

Vind je trouwens serveerster wel goed? Die sjouwen immers ook met sterk rond...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:50
Verwijderd
Citaat:

Nou en? zei dat die van jou was? ik vind die uitspraak sneu, en jij vindt FA sneu. Kan toch?

(m.a.w. snap jou reply's functionaliteit niet helemaal)
god heej, ga t anders even hebben over de quotient van de functionalitiet van mijn posts.........

en die uitspraak vink wel goed verzonnen, maar heej, ik weet niet hoor, ik reageer gewoon op iemands uitspraak in deze topic die ik persoonlijk beetje jammer vind en dan begin jij, omdat je kennelijk denkt dat diegene zichzelf niet verbaal kan verdedigen, te parleren over mijn signature.....it's a sad world, with sad people
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:51
carnival xiii
carnival xiii is offline
Citaat:

Jah. Omdat ik vind dat het de overheid haar taak is haar te behouden (en misschien haar ouders oid) en dat is niet mijn taak. M.a.w. ben ik het er wel mee eens als de overheid er een stokje voor steekt, maar van mij hoeft het niet......

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, en je kan vinden wat je wil, ik doe het niet
Dit soort dingen zijn volgens mij ronduit slecht voor het normbesef van het volk. Ze groeien op in een wereld waarin men het niet al te nauw neemt met de wetgeving. Voor je het weet heb je een enorme corrupte en frauderende generatie
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:52
Verwijderd
Citaat:
carnival xiii schreef:

omdat je achter een bar wel wat meer schenkt dan bier......heej maar mij kan t ook niet boeien.
ik stond op mijn 16e ook achter een hotelbar wiskeys aan te bevelen aan zakenlui........dus wat maakt t uit
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:53
Verwijderd
Citaat:

ik durf te wedden dat jij op 17e ook in de kroeg te vinden was
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:54
Joris
Joris is offline
kben 17 ennik doe nachtwerk :/
Oud 21-07-2002, 16:00
euro
euro is offline
Citaat:
Joris-Den-2e schreef:
ja m'n nichtje ook! Dies ook 17...dus ik zou het niet weten!
Oud 21-07-2002, 16:03
Shock
Shock is offline
Citaat:
Joris-Den-2e schreef:
yuh als ik met de band mee ga zijn we vaak ook tot 05.00 bezig... dat kan ook allemaal dus nachtdienst achter de bar moet toch ook kunnen?
Oud 21-07-2002, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Shock85 schreef:

yuh als ik met de band mee ga zijn we vaak ook tot 05.00 bezig... dat kan ook allemaal dus nachtdienst achter de bar moet toch ook kunnen?
Krijg je betaald als roadie dan?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:56
Verwijderd
Als ik de incompetentie van veel barpersoneel aanzie vraag ik me af waarom het niet zou mogen. Maar goed, een grens moet je trekken. Als jij als 17jarige dat werk wil gaan doen is dat best, maar de kans bestaat dat je genaaid wordt. En die verantwoordelijkheid moet je dan ook kunnen dragen..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 05:17
Shock
Shock is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:

Krijg je betaald als roadie dan?
jep
Oud 22-07-2002, 19:03
punk mae
punk mae is offline
mooi hoor mensen al die loze discussies, maar dat vroeg ik helemaal niet, ach laat dan ook maar zitten. tuurlijk weet ik wel dat ik daar niet mag werken maar ik wil er alleen maar een website over ofzo en geen discussie of het wel of niet mag.....
Oud 22-07-2002, 21:49
Methuselah
Methuselah is offline
k ken de reglementering in Nederland niet, maar ik ken 'n meisje van 17 dat in 'n café werkt en vaak pas om half 5 ofzo gedaan heeft met werken
Oud 22-07-2002, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Shock85 schreef:

jep
Welke band eik.?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 13:39
skyscraper
skyscraper is offline
het mag wel volgens mij
ik werk 's nachts in een diso achter de bar en ik werk er wit
Oud 23-07-2002, 15:46
Balance
Balance is offline
kennis van me werkte op z'n 15e in een discotheek waar je 16 moest zijn om d'r binnen te komen
hij werkt d'r nu al bijna 2 jaar en nooit moeilijkheden of whatever gehad....
Oud 23-07-2002, 19:21
Shock
Shock is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:

Welke band eik.?
www.burnwood.nl voor veel lol
www.bakkel.nl voor echte goeie muziek

en ja, geluidsmensen zijn hoeren
elke keer weer ergens anders, en als het kan voor zoveel mogelijk geld
Oud 23-07-2002, 23:50
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
weet niet of het wel/niet mag denk met 17 wel

ik werk bij een cafetaria en heb toelaatst ook tot 3 uur op een feest gestaan.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 16:41
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

JO FA, miscxhien is het wel een keer gezond om lekker laat naar bed te gaan, lekker te feesten achter de bar. Gezonder dan thuis niks zitten doen.... En ik ben 17 en heb er nooit problemen mee gehad. Ik sta op papier. En als het echt verboden was had de belasting enzo echt wel moeilijk gedaan. Of niet?? Er is ook een verschil tussen het werk in een Cafe of Discotheek...
Reageren

Regels voor berichten