Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2002, 23:51
Nanaki
Nanaki is offline
mjah, ik heb eigenlijk al m'n hele leven vlees gegeten en nu ik weer op kamers ga na de vakantie vind ik het eigenlijk wel een goed id om mijn eetgewoontes ook om te gooien: de enige reden dat ik vlees eet is omdat het makkelijk is om klaar te maken (Chicken tonight )

Nu had ik dus de vraag of iemand een of andere site had met recepten en dingen (of tips ofzo) over vegetarisch koken. Het moet alleen niet al te moeilijk zijn om klaar te maken (kheb geen zin in een afgefikte kamer ) en het liefst ook niet dingen met vleesvervangers (schijnt vies te zijn?), al zal dat wel bijna altijd moeten?

tja, hier zijn vast al 1000 x vragen over bewantwoord maar kon zo gauw niet echt iets vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2002, 00:24
Verwijderd
is nie vies gewoon vreten (ben te lui nu om de rest van je topic te lezen )
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 00:28
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Probeer eerst zelf eens vleesvervangers te eten,smaken verschillen...als je het goed klaar maakt kan het hartstikke lekker smaken
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 00:32
Nanaki
Nanaki is offline
Dat goed klaarmaken is sowieso een probleem
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 00:39
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Nanaki schreef:
Dat goed klaarmaken is sowieso een probleem
oeh...ja dan word het lastig
Magnetrontroep dus
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 09:55
Verwijderd
Vleesvervangers zijn helemaal niet zo vies hoor.. ik had laatst schnitzels daarvan en die waren best wel lekker

Misschien moet je je moeder ofzo om een paar kooklessen vragen? Ga ik ook doen, anders moet ik ook elke dag magnetronvoedsel eten..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 11:01
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
vega eten is een makkie je kan zo een beetje alles eten wat je normaal eet alleen vervang je het vlees door vervangers die in zeer veel gevallen extreem lekker zijn (probeer de uitgebreide selectie van appie hijn eens)
Oud 26-07-2002, 11:38
Roos
Roos is offline
Roerbakken is sowieso een aanrader. Heel makkelijk, eerst de stukjes vlees bakken, dan de groente erbij en op het laatst een sausje erdoor. Eten met rijst of pasta ofzo.

Ik vind het lekker om bijvoorbeeld kipreepjes te eten met groente (chinese mix ofzo) en dan een oosters sausje erdoor, met rijst. Heel makkelijk te maken, en die kip kan je vervangen door "kip" van Quorn o.i.d.

Wat ook lekker is, is het "gehakt" van Quorn. Perfect voor door de pasta met rode saus bijvoorbeeld.

Ik weet niet of je wel vis wilt eten, maar daarmee kan je ook eindeloos varieren. Verder kan je ook lekkere dingen doen met kaas.

Er zijn trouwens ook boekjes met (makkelijke/snelle) recepten zonder vlees. Dus ik zou eens gaan kijken in een boekhandel.
Oud 26-07-2002, 11:39
Roos
Roos is offline
Citaat:
Nanaki schreef:
de enige reden dat ik vlees eet is omdat het makkelijk is om klaar te maken (Chicken tonight )
Nou makkie dus, want volgens mij zijn er wel "kipvervangers"
Oud 26-07-2002, 11:49
Black Sugar
Black Sugar is offline
Cup-a soep is volgens mij ook vega food. (maar weet ik niet zeker)
Oud 26-07-2002, 14:54
Verwijderd
bij de albert heyn heb je dingen als vegetarische schnitzels of hamburgers en die maak je precies hetzelfde klaar als de niet-vegetarische schnitzels/hamburgers/watdanook..

en verder stond op mn cu2 ergens een goede site met vegetarische recepten, heb geen zin om het op te zoeken

[edit] heb het toch maar even opgezocht, de link is www.vegatopia.com en er staan echt ontzettend veel dingen op.. en je hebt ook een afdeling 'snel & makkelijk', dus dat is wel wat je zoekt
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 15:01
Verwijderd
ow, en op www.vegetariers.nl stonden ook recepten volgens mij
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 15:59
Sommetje
Sommetje is offline
Ik vind vleesvervangers best lekker. Zelf heb ik ooit een vegetarisch kookboek gekregen met recepten die er niet al te moeilijk uitzien om te maken. Zoiets kun je best bij de Slegte of een andere boekhandel vinden. En als je nog iemand kent die een vegetariër is, kun je die om tips vragen. Ik ben al jaren vegetariër en krijg thuis goed te eten, dus het moet mogelijk zijn. Ook schijnen er goede vegetarische magetronmaaltijden te bestaan. Dus je zult wel overleven.
Oud 26-07-2002, 18:52
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
albert heijn heeft veel vleesvervangers, en je moet het vooroordeel dat het vies is vergeten want het smaakt ongeveer als vlees (as far as I can remember dus als mensen het dan vies noemen vinden ze normaal vlees ook vies??) en het gewoon proberen, niet zomaar wat aannemen wat mensen zeggen

je hebt het zelfs voor op je brood bij de albert heijn: vegetarische boterham'worst' of vegetarische 'leverworst'
Oud 26-07-2002, 19:20
rodina
rodina is offline
Lifestyle -> De kantine
Oud 26-07-2002, 19:27
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
De kantine -> Lifestyle
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 19:51
Paperz
Paperz is offline
Kan een beetje aanslaan in je kosten...
Oud 26-07-2002, 20:40
Verwijderd
*begint te kokhalzen bij denken aan vleesvervangers*
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 20:48
Belle
Belle is offline
http://www.eva-online.be/php/recepten.html
Oud 26-07-2002, 21:04
Verwijderd
Citaat:
je$u$ crust schreef:
vega eten is een makkie je kan zo een beetje alles eten wat je normaal eet alleen vervang je het vlees door vervangers die in zeer veel gevallen extreem lekker zijn (probeer de uitgebreide selectie van appie hijn eens)
En die van C 1000, en Beckers is ook erg goed (maar duur)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:33
Optima
Optima is offline
FOR GOD SAKE

je moet gewoon goed eten, dat staat voorop, en of je vlees nu wel of niet lekker vind, eens in de zoveel tijd kan geen kwaad.

Maar kom niet aanzetten met die principiele shit, want zodadelijk ga ik mijn chonelly's nog testen of ze wel ecologisch verantwoord zijn
Oud 26-07-2002, 22:24
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Optima schreef:
FOR GOD SAKE

je moet gewoon goed eten, dat staat voorop, en of je vlees nu wel of niet lekker vind, eens in de zoveel tijd kan geen kwaad.

Maar kom niet aanzetten met die principiele shit, want zodadelijk ga ik mijn chonelly's nog testen of ze wel ecologisch verantwoord zijn
je KAN verantwoord gezond en makkenlijk vegetarisch eten...

ik doe het al mijn hele leven...

ZO dom om jezelf zo onstervenlijk belachenlijk te maken door je uit te spreken over iets waar je duidenlijk geen KAAS van hebt gegeten....
Oud 26-07-2002, 22:25
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Havock schreef:
*begint te kokhalzen bij denken aan vleesvervangers*
dan heb je het overduidenlijk nog nooit geprobeerd of je eet goedkope troep....
Oud 26-07-2002, 23:14
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:

Neen.

Meneer is 'te stoer' om iets vegatarisch te zijn... heeft iets met het opkroppen van jeugdtraumas (veel gepest) te maken. dat uit hij nu in zijn dikke, stoere 'panser...' heel interesant hoor, volg zijn postgedrag maar eens... je lacht je echt he_le_maal ziek....
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 23:15
Nietzman
Nietzman is offline
owjah... als vegatarier kan ik de quorn-meuk aanraden check de supermarkt!

of falafel... maar dat is meer kant-en-klaar.... (gemalen kikkererwten) Das vega-fastfood ala hamburgers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2002, 23:17
Verwijderd
Citaat:
je$u$ crust schreef:

Het is nu misschien beter maar ik heb een paar jaar geleden wel eens zo'n "vervanger" gegeten, dat was echt niet te eten. Volgens mij hebben veel mensen dat in hun kop zitten. Of had ik toen een rare vervanger ofzo

En ja ik heb ook de "lekkere" vervangers weleens gegeten, je moet toch wat als je bij de appie die dingen bijvult...

Ben btw niet vegetarisch.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 23:20
Verwijderd
Citaat:
je$u$ crust schreef:

ik heb het wel geprobeerd.

2 jaar geleden

op kamp... nou fantastisch
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 23:48
als het ware salsa
als het ware salsa is offline
Citaat:
nietzman schreef:

Neen.

Meneer is 'te stoer' om iets vegatarisch te zijn... heeft iets met het opkroppen van jeugdtraumas (veel gepest) te maken. dat uit hij nu in zijn dikke, stoere 'panser...' heel interesant hoor, volg zijn postgedrag maar eens... je lacht je echt he_le_maal ziek....
als je respect verwacht van mensen moet je ook respect tonen
hij vindt het niet lekker
en gelijk heeft hij
Oud 27-07-2002, 00:08
Verwijderd
Citaat:
nietzman schreef:

Neen.

ja, ben je al ziek?

mooi.

wat dacht je van even langskomen om het in me gezicht te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 00:52
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
weet je wat ook lekker is.. nou ja tis eigenlijk geen vleesvervanger, maar ik gebruik het wel voor vlees te vervangen (duidelijk? )

die kaasburgers van Maaslander. zitten per 2 verpakt en ik vind ze super lekkerr

en stukjes van Quorn (roerbak) zijn ook lekker
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 09:36
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Havock schreef:
wat dacht je van even langskomen om het in me gezicht te zeggen?
Hoezo?
Wou je de discussie met me aangaan of had je iets volwasseners in gedachten?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 10:49
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
nietzman schreef:

Hoezo?
wahahaha kindjes!
Oud 27-07-2002, 12:35
Verwijderd
Citaat:
nietzman schreef:

Hoezo?
eerder je uitlachen om die taal van je.

je gedraagt je als een bajaarde man

ja, ik ben misschien niet zo intelligent als jij, omdat jij waarschijnlijk gymnasium doet ofzo... so what?

ik ben beter in andere dingen, als jij dat niet kan inzien, dán ben je dom...

en wat dat gepest op school betreft, ik heb idd nog een oude rekening te vereffenen meteen niet nader genoemd persoon...

aan de andere kant, het viel wel mee.

en anders spreken we toch eens gewoon op "de mat" af?
geen leukere manier om geschillen te beslissen dan een potje matten , op de sportieve manier, that is.

maar ja, ik neem aan dat jij daar neit bekend mee bent
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:51
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Havock schreef:
eerder je uitlachen om die taal van je.

je gedraagt je als een bajaarde man

ja, ik ben misschien niet zo intelligent als jij, omdat jij waarschijnlijk gymnasium doet ofzo... so what?
Integendeel scheetje... Ik ben maar een simpel MBO-ertje Multimedia vormgeving met als vooropleiding slechts een VBO diploma, omdat ik de talen (Frans/Duits) niet aankon...

Zo zie je maar weer dat algemene ontwikkeling en socialiteit vrij weinig met opleiding te maken heeft....

Citaat:
ik ben beter in andere dingen, als jij dat niet kan inzien, dán ben je dom...
Like wat? Dom stoer praten? Kleine meisjes pesten? Je toekomstige vrouw mishandelen? Een grote bek opzetten tegen iedereen? Met iedereen willen vechten? Op de vuist gaan met je toekomstige baas als je geen opslag krijg? Totaal geen vorm van 'tact' beheersen?

Citaat:
en wat dat gepest op school betreft, ik heb idd nog een oude rekening te vereffenen meteen niet nader genoemd persoon...
Trouwens..... Maakt dit jou niet een heel erg voorspelbaar persoon? Ik kijk zo door dat panser van je heen....

*Iets mompelt over vergeven en vergeten*
Citaat:
aan de andere kant, het viel wel mee.
Nou dan, laat het rusten en gedraag je eens een keer normaal.
Citaat:
en anders spreken we toch eens gewoon op "de mat" af?
geen leukere manier om geschillen te beslissen dan een potje matten , op de sportieve manier, that is.
En dan? :?

Jongen.... je moet eens leren dat je geweldadige instelling je echt nergens brengt.... Hoe wil je dat later doen? Mensen zullen je vreemd aankijken als je iedereen waar je het niet mee eens bent meteen op de neus gaat lopen timmeren.
Citaat:

maar ja, ik neem aan dat jij daar neit bekend mee bent
Tuurlijk wel. Ik kijk toch ook tv?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 16:10
Verwijderd
Citaat:
nietzman schreef:

Like wat? Dom stoer praten? Kleine meisjes pesten? Je toekomstige vrouw mishandelen? Een grote bek opzetten tegen iedereen? Met iedereen willen vechten? Op de vuist gaan met je toekomstige baas als je geen opslag krijg? Totaal geen vorm van 'tact' beheersen?

sinds wanneer sla ik iedereen in elkaar?
ik kan mezelf heel goed beheersen, en dat van me vrouw mishandelen, dat zou ik nooit doen, kleine meisjes pesten,..... nah, ik zoek uitdagingen

Trouwens..... Maakt dit jou niet een heel erg voorspelbaar persoon? Ik kijk zo door dat panser van je heen....

*Iets mompelt over vergeven en vergeten*

das alleen van toepassing voor iemand die ik mag.

Nou dan, laat het rusten en gedraag je eens een keer normaal.

En dan? :?

Jongen.... je moet eens leren dat je geweldadige instelling je echt nergens brengt.... Hoe wil je dat later doen? Mensen zullen je vreemd aankijken als je iedereen waar je het niet mee eens bent meteen op de neus gaat lopen timmeren.

doe ik ook niet, maar zoals ik al zei: ik vecht voornamelijk uit zelfverdediging, als ik met iemand een ehm.... woordenwisseling heb, gaat het hooguit over tot "intimideren".... reden voor ontslag bij kutbaantje bij de ptt.... me net aangenomen chef die een jaar jonger is als ik, dacht mij ff rond te kunnen commanderen...

fout.

ik laat me door niemand in het burgerleven rondcommanderen, als ze het vragen, wil ik het best doen, maar kom niet aan met "doe dit, doe dat"

die vent stond erop dat zijn rooster aangepast werd, zodat hij vroeger naar huis kon als ik.... dacht ie nog dak em in elkaar ging slaan ook

ben wel gek, maar niet achterlijk om iemand zo op ze bek te slaan.

Tuurlijk wel. Ik kijk toch ook tv?
ik kijk niet naar kungfu filmpjes en sta dat vervolgens na te doen.... ik teer op jiu jitsu, mzv (militaire zelfverdediging, en een hele reeks vuile trucjes waar je u tegen zegt
en het is kennelijk ook dat iemand die een gezonde interesse voor militair spul heeft, hier ook gelijk voor gewelddadig wordt aangezien, dat heeft het balletje heir met mij aan het rollen gebracht, alleen face it, militair spul is beter, mooier, enz. als burgerspul (ik heb helemaal niks met alles wat burger.... is)

en zoals ik al vaak aanhaalde: ik vecht alleen maar uit zelfverdediging of als sport.
als zelfverdediging wordt ik er vaak gewoon in gedwongen, ik werk volgens het 3 waarschuwingen principe, voorbeeld: iemand begint te duwen, je legt hem uit dat je geen problemen zoekt, blabla, hij gaat door.... dan zeg je nogmaals, "wat moet je nou dan?", en dan gaat het wat agressiever worden... fine, suits me, op dat punt blijf ik ook niet gewoon zitten ofzo maar wordt het dus het "wat moet jij dan?" patsstelling.

meestal lopen ze dan weg, gewoon omdat ze je grenzen opzoeken, maar als ze willen vechten:
IK LOOP NIET WEG VOOR SITUATIES WAARIN IK KAN WINNEN

laat ik mezelf niet toe.
dat noem ik "weglopen voor problemen"...
tuurlijk, tegen 3 man of meer ga ik niet vechten, ben geen spartan

leg jij nou eens uit wat er fout is aan de "niet wegrennen" mentaliteit?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 20:16
Verwijderd
Nogal offtopic dit...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:24
Verwijderd
Citaat:
KontraDix schreef:
Nogal offtopic dit...
hij begon
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 08:25
Onlyme
Onlyme is offline
Slotje
Oud 28-07-2002, 11:09
Optima
Optima is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:

je KAN verantwoord gezond en makkenlijk vegetarisch eten...

ik doe het al mijn hele leven...

ZO dom om jezelf zo onstervenlijk belachenlijk te maken door je uit te spreken over iets waar je duidenlijk geen KAAS van hebt gegeten....
ik zeg toch oom niet dat je NIET verantwoord eet als vegetarier. maakt mij het wat uit, al vreet je jezelf dood aan sojabonen.

ik vind dat je je ONSTERFELIJK BELACHELIJK maakt door uit zogenaamde sympathie voor dieren geen vlees te eten.

en als je een betoog wilt hebben je kunt er een krijgen
Reageren

Regels voor berichten