Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 14:02
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Bij elke naam zie ik wel een typje voor me, dat komt door dat berichtje over die BrEeZaH-cultuur.. Die meiden heten volgens mij allemaal Rebecca, Denise, Desiree, Ramona..

En bij Sjonnie en Anita ziet ook iedereen wel een beeld.. Of bij Herbert-Jan, Maurits-Kees enz...

Zou je je ook gaan gedragen naar je naam? Stel je voor dat je al tot sjonnie ben veroordeelt omdat je ouders gewoon zo zijn en ze noemen je Herbert-Jan.. Zou dat dan iets veranderen aan de manier waarop je opgroeit?

Dan heb je als ouder wel een super-verantwoordelijkheid.. Al bij het kiezen van de naam... Kies je de naam omdat je hoopt dat iemand zo wordt als het typetje dat je bij de naam ziet?
Oud 25-08-2002, 14:05
Moist
Moist is offline
Hoe ziet een Anita er dan uit??

En nee, ik gedraag me niet naar mn naam (Frank - ik zou ook niet weten hoe een Frank zich zou gedragen... maar goed dat kan ook aan de naam liggen), en kzal er ook niet echt over nadenken als ik mn kind een naam geef.
Oud 25-08-2002, 14:12
miro
miro is offline
Ik ben het er wel mee eens dat je bij een naam meteen een typetje gaat bedenken (denk aan colin, djarvey, wesley, anita, angela, marie-louise, elody enz.) Maar hoe het komt weet ik niet. Dat in bepaalde "culturen" mensen nou eenmaal een bepaalde naam hebben is denk ik niet echt te verklaren. En dat er (heel veel) uitzonderingen zijn mag ook wel duidelijk zijn lijkt me.

Of ik me naar mijn naam gedraag weet ik niet. Ik heb immers een naam die bijna nooit voorkomt en waar dus niet een "standaard" persoon bij te bedenken is (mijn naam is Ran)
Oud 25-08-2002, 14:13
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef:
...Of bij Herbert-Jan, Maurits-Kees enz...

Oud 25-08-2002, 14:24
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Moist schreef:
Hoe ziet een Anita er dan uit??

Als je dat niet weet dan mis je toch wel een stukje opvoeding hoor.. De echte Anita woont samen met Sjonnie op een woonwagenkamp, is blond (echt danwel nep, als het nep is MET fikse uitgroei), heeft oorbellen waarvan jij dacht dat et fietswielen waren, heeft een lijntje om dr lippen en dan dr lippen in een lichtere kleur ofzo.. De echte Anita houd van witte pluizige konijntjes en kleding van de markt in goedkope stoffen, Anita houd ook van Sjonnie, hij brengt haar op zijn scooter die niet helemaaal koosjer is overal naar toe.. (als hij zin heeft) Sjonnie heeft ook meestal een oorbel..
Anita staat niet zo ver van Kees uit Flodder maar ze is heel anders, dom ja dat wel, wenkbrauwen weggehaald en twee dommige boogjes neergezet.. Anita is ook meestal een Bitch.

*dit is het standaart-model, hierop bestaan vele variaties
** dit is niet serieus bedoeld, net als alle alto's stinken..
***er is geen reden om je aangevallen te voelen als je anita heet

kortom, alle rechten voorbehouden
Oud 25-08-2002, 14:55
Maboq
Maboq is offline
ik heb welles bij een Anita in de klas gezeten.... die had lang blond haar, blauwe ogen, altijd vrolijk, super dom, lol
maar als ik nu ergen "Anita"zie staan denk ik altijd onbewust dat ze er dan zo ongeveer hetzelfde eruit moet zien... tries maar waar
Oud 25-08-2002, 15:11
girl18
girl18 is offline
hmmmmmmmmmmmz tja..
Oud 25-08-2002, 15:13
Shock
Shock is offline
Nah ik heb een kakker naam (Robbert-Jan), maar als ik ergens niet op wil lijken is het op een kakker...
alle anita's en johnnys die ik ken zijn btw ook niet ordinair ofzow, dus ik vind het een beetje onzin... net zoals een hoop andere vooroordelen btw
Oud 25-08-2002, 15:13
Toet0r
Toet0r is offline
hoe ziet een Anne dr dan uit??
Oud 25-08-2002, 15:18
Angellove
Angellove is offline
Ja, of een Angela dan? Try it..
Oud 25-08-2002, 15:20
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
Nah ik heb een kakker naam (Robbert-Jan), maar als ik ergens niet op wil lijken is het op een kakker...
alle anita's en johnnys die ik ken zijn btw ook niet ordinair ofzow, dus ik vind het een beetje onzin... net zoals een hoop andere vooroordelen btw
me broer heet ook RJ (ja Robbert-jan dus) maar das dus ook geen kakker ofzow (noemen we meestal ook gewoon RJ)
Oud 25-08-2002, 15:26
Kleine A*
Kleine A* is offline
ik vind dit een grapppige redenering

waar hoort een Aster bij dan?
Oud 25-08-2002, 15:31
Shock
Shock is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef:

me broer heet ook RJ (ja Robbert-jan dus) maar das dus ook geen kakker ofzow (noemen we meestal ook gewoon RJ)
sja hier ist meestal Rob ofzow, of voor sommigen ook Shock
Oud 25-08-2002, 15:51
2D
2D is offline
Citaat:
Angellove schreef:
Ja, of een Angela dan? Try it..
makkie ,bruin lang haar, slank, groene ogen. Houdt vooral van internetten, lezen en muziek. En heeft vaak lol.
Oud 25-08-2002, 15:57
Angellove
Angellove is offline
Thnx 2D, klopt helemaal! Geen enkel foutje

Bubaay *kiss*
Oud 25-08-2002, 15:57
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Een Boudewijn, iedereen stelt zich daar een mega kakker bij voor met ook alle gebruiken van dien.

Maar er zijn uitzonderingen, ik ken een Boudewijn en die gast is zo normaal als je maar kan bedenken. Heeft geen kapsones, is niet abnormaal rijk en gedraagt zich niet alsof hij alles heeft bereikt in plaats van zijn vader.

Zo hoor je maar weer, er zijn uitzonderingen. Maar ook echte stereotypes. Ik ken ook een Laurens-Frans. En die gast is dus echt de grootste kakker die er bestaat hahaha.
Oud 25-08-2002, 16:41
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
ik ken een Jean-Marie en die is dus totaal geen kakker
Oud 25-08-2002, 16:57
skyscraper
skyscraper is offline
Je gaat je toch niet gedragen naar je naam..... Dat is wel makkelijk voor ouders. OOOO we noemen het hendrik jan en we krijgen een perfect beleefd kindje
Oud 25-08-2002, 16:59
Kazanka
Kazanka is offline
http://www.kabalarians.com/html/surf-by.htm

de namen en een bijpassende beschrijving ofzow
Oud 25-08-2002, 17:34
Maboq
Maboq is offline
Aurelio

--------------------------------------------------------------------------------
Your name of Aurelio has created a most expressive nature, idealistic and inspirational, driven with a strong inner urge to be of service in some way that would uplift humanity as a whole. However, there is a tendency to assume too heavy a burden of responsibility for others, which leads to worry and undue concern. People with problems are drawn to you as they recognize you as one who has understanding and gives not only sympathy and comfort but provides also some constructive advice or assistance. You have a generous quality to your nature, but you must guard carefully against giving more than you receive or you will find yourself doing without because you have helped someone else. You love people, family, home, and friends and try to be a parent to the whole human race. While you have generally stable conditions in your personal life, you may experience some problems in business affairs through a tendency to be scattering and inattentive to details. Any health problems would show as tension in the nervous system brought on by worry.

----
uhm...... pcies mensen, ik doe alles voor jullie
Oud 25-08-2002, 17:37
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Janneke
--------------------
Your name of Janneke gives you the desire to understand and to help others but, at the same time you can become too involved in their problems and, as a result, worry too much. You desire a home and family of your own and have the ability to create understanding and harmony in family association as you are pliable, forgiving, and tactful. You love children and would not hesitate to care for any children who might need you. Whenever possible, you avoid argument and turmoil because you prefer not to face an issue if it means hurting anyone's feelings. You shrink from sordidness and poverty because you feel very deeply for anyone in unfortunate circumstances. Though you recognize your responsibilities, you are inclined to put things off until you are forced to take action. If given the opportunity, you could develop musical and artistic abilities. This name is a fairly healthy influence, although it does not give you as much vitality as many people have. Any tension centres in the fluid functions causing overweight, varicose veins, swelling of the legs and ankles, kidney trouble, bladder trouble, or female problems.
-------------------------------------------

Waaaah, het klopt ook nog!
Oud 25-08-2002, 17:39
Slither
Slither is offline
Citaat:
She-Devil schreef:
Bij elke naam zie ik wel een typje voor me...
OH GOD WAT BEN JIJ BEVOOROORDEELD!
Oud 25-08-2002, 17:40
Slither
Slither is offline
Citaat:
She-Devil schreef:

De echte Anita woont samen met Sjonnie op een woonwagenkamp...
Kleine correctie: je hebt 't niet over de échte Anita, maar over de stereotype Anita.

Elk mens is uniek, dus is er geen échte Anita.

Oud 25-08-2002, 18:45
Verwijderd
een goed voorbeeld als rijkeluis meisje die erg braaf is in amerika : vind ik altijd een Ashley
Oud 25-08-2002, 19:20
UnUsual
UnUsual is offline
Lieke

--------------------------------------------------------------------------------
The first name of Lieke leads you to assume considerable responsibility and to prefer to work independently, without direction or interference from others because you have very definite ideas of your own. Your mind is quick to comprehend and you can be depended upon to do any job well. Because you tend to be somewhat of a perfectionist, you might insist on doing too many things yourself instead of delegating jobs to others who might do less satisfactory work.

klopt dus ff mooi absoluut niet.

This name does make you quite direct and straight-to-the-point. Your verbal expression does not reflect your inner thoughts and feelings, and you often wonder why people react to what you say. The influence of this name does not promote the friendship that you desire or the relaxation and naturalness you should enjoy with people.

klopt wel een beetje, vooral die eerste zin

It is a name that makes you far too practical and serious-minded, and makes it difficult for you to act with spontaneity. You could suffer physically through head tension, with eye, teeth, or sinus problems, headaches, or mentally through worry.

dat klopt helaas meestal dan..

mja ik heet dus lieke en dat is niet speciaal en dat is maar goed ook. ik zou me niet anders gaan gedragen als ik bijvoorbeeld claire heette, dat vind ik echt pure onzin

en de namen die ik mijn kinderen wil geven zijn ook gewoon normaal, zoals mijn eigen naam, dus die zullen dan nergens last van krijgen.. ik wil ook niet uitgesproken namen geven
Oud 26-08-2002, 13:16
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Neu, ik kies gewoon altijd een leuke naam meer nie... iig een naam die op dat moment leuk is.
Oud 26-08-2002, 13:19
Gonzo
Gonzo is offline
Ik vind Michel een vrij neutrale naam
Oud 26-08-2002, 13:25
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Slither schreef:

Kleine correctie: je hebt 't niet over de échte Anita, maar over de stereotype Anita.

Elk mens is uniek, dus is er geen échte Anita.

Goedzo
Oud 26-08-2002, 13:34
Paulaah
Paulaah is offline
Nou.. ik geloof niet dat ik een type ben die bij mijn naam hoort..

Laat ik het niet hopen in ieder geval
Oud 26-08-2002, 13:40
Verwijderd
Daniel

Your name of Daniel has created a most expressive nature, idealistic and inspirational, driven with a strong inner urge to be of service in some way that would uplift humanity as a whole. However, there is a tendency to assume too heavy a burden of responsibility for others, which leads to worry and undue concern. People with problems are drawn to you as they recognize you as one who has understanding and gives not only sympathy and comfort but provides also some constructive advice or assistance. You have a generous quality to your nature, but you must guard carefully against giving more than you receive or you will find yourself doing without because you have helped someone else. You love people, family, home, and friends and try to be a parent to the whole human race. While you have generally stable conditions in your personal life, you may experience some problems in business affairs through a tendency to be scattering and inattentive to details. Any health problems would show as tension in the nervous system brought on by worry.

er klopt wel wat van
Oud 26-08-2002, 14:55
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
She-Devil schreef:
Bij elke naam zie ik wel een typje voor me, dat komt door dat berichtje over die BrEeZaH-cultuur.. Die meiden heten volgens mij allemaal Rebecca, Denise, Desiree, Ramona..

dank u
Oud 26-08-2002, 15:02
rabecca
rabecca is offline
gelukkig heet ik niet echt rabecca
(kelly....lekker veel verschil )
kan er niks aan doen maar kvind mij naam bij een sletje horen
Oud 26-08-2002, 15:02
Luca
Luca is offline
Hoe gedraagt een Lotte zich?
Oud 26-08-2002, 15:03
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
Luca schreef:
Hoe gedraagt een Lotte zich?
op het eerste gezicht zou je zeggen..
netjes maarja dat is natuurlijk onzin om zo te denken
Oud 26-08-2002, 18:14
Gwenniej
Gwenniej is offline
huh hoe moet een Chantalle zich in godsnaam dan gedragen ( Me)
Oud 26-08-2002, 18:19
Belle
Belle is offline
Your first name of Jessica has given you a responsible, expressive, inspirational, and friendly personality. Expression comes naturally to you and you are rarely at a loss for words; in fact, you have to put forth effort at times to curb an over-active tongue. Self-confidence has made it easy for you to meet people and you are well-liked for your spontaneous, happy ways. You sincerely like people and do not often experience loneliness; your work and home-life are likely filled with association You enjoy music and could have a fine singing voice; however, the study could be somewhat difficult because you do not find it easy to apply yourself to concentrated study for long periods. In this respect, this name is not altogether constructive; it creates a somewhat scattering influence which makes it difficult for you to finish what you start. This name brings disappointments and emotional involvements through being too sympathetic and easily influenced. As a result of your active nature, you have an appetite for quick-energy foods, which you could consume to excess. Health weakness appear as skin conditions, or as ailments relative to the liver.
Oud 26-08-2002, 18:37
SpiritX
SpiritX is offline
Koppel zulk soort naam/type combinaties eens aan de ouders die hun kind een naam gaven. De appel valt meestal niet ver van de boom...
Oud 26-08-2002, 18:55
Black Butterfly
Black Butterfly is offline
Daphne

Your first name of Daphne has given you a responsible, expressive, inspirational, and friendly personality. Expression comes naturally to you and you are rarely at a loss for words; in fact, you have to put forth effort at times to curb an over-active tongue.
*is stil meisje*
Self-confidence has made it easy for you to meet people and you are well-liked for your spontaneous, happy ways.
self-confidence???????? sure
You sincerely like people and do not often experience loneliness; your work and home-life are likely filled with association You enjoy music and could have a fine singing voice;
njah ben wel een muziekfreakje en ik schijn te kunnen zingen..
however, the study could be somewhat difficult because you do not find it easy to apply yourself to concentrated study for long periods. In this respect, this name is not altogether constructive; it creates a somewhat scattering influence which makes it difficult for you to finish what you start.
klopt gedeeltelijk...ik maak idd nooit iets af
This name brings disappointments and emotional involvements through being too sympathetic and easily influenced.
uh...jah
As a result of your active nature, you have an appetite for quick-energy foods, which you could consume to excess. Health weakness appear as skin conditions, or as ailments relative to the liver.
actief???? ik??? WHAHAHAHA
Oud 26-08-2002, 20:24
Severus
Severus is offline
De echte Johnny (Sjonnie of Djonnie, whatever) is inderdaad een niksnut. Hij ziet er meestal wel apetijtelijk uit, maar heeft erg veel praatjes en is egoïstisch en arrogant. Het is ook meestal een stoere bink, die veel flirt en dus veel aandacht heeft van de vrouwtjes (waar hij op kickt). Hij is ook onbetrouwbaar en heeft meestal sjofele kleding aan. Kortom, een echte macho, waar je niet van op aan kunt.

En ik kan het weten, want alle Johnny's die ik ken zijn zo!

Verder, als ik de naam Michelle hoor, moet ik altijd denken aan zo'n hoertje dat d'r hele gezicht onder zeker 3 lagen make-up heeft verstopt en op overdreven hoge hakken loopt. Hetzelfde geldt voor de Linda's, Anita's, Sabrina's en Denises.

Ripper
Oud 26-08-2002, 20:33
Severus
Severus is offline
Your name of Lucille has given you the desire for the best that money can buy: good clothes and refined surroundings, all the finer things of life, although you might be inclined to get things through the influence of others rather than through hard work.

Ja, dat klopt wel. Van mijn geld wil ik meestal dingen voor mijn eigen persoonlijke genot kopen, zoals eten of CD's (ja, ik ben erg hedonistisch ingesteld). Ik ben ook een lui type, dus ik houd niet van hard werken en kom liever aan dingen op de gemakkelijkere manier.

You always strive to create a good impression. You are pleasant and diplomatic, and seem to sense how others feel.

Dat klopt zeker. Ik wil altijd dat mensen me op een zo positief mogelijke manier zien. Ik ben ook erg intuïtief ingesteld, bepaalde dingen voel ik gewoon aan, dus ook bijvoorbeeld hoe mensen zich voelen. Zoiets heb ik heel gauw door.

You could do well in public relations work. You have a good business sense, but tend to procrastinate and get involved with people who could interfere with your carrying your endeavours to a proper close.

Klopt niet. Ik ben best wel verlegen en leef in een sociaal isolement. Mijn sociale vaardigheden zijn dus gebrekkig, waardoor ik het zeker niet goed zou doen in public relations. Een neus voor zaken heb ik al helemaal niet, ik kan namelijk niet goed logisch denken, omdat ik meestal mijn gevoel volg.

Although you have many good plans, can visualize their workings, and have the best of intentions, planning is often as far as you get.

Dat klopt helemaal.

Difficulty in coming to important decisions and a degree of passivity do not allow you the concentration and application required to attain positions of responsibility.

Klopt ook.

Your emotional nature at times does not allow you to be strictly impersonal in your relationships, and you experience entanglements that could prove awkward and embarrassing.

Helaas, dit klopt ook.

This name could affect your health through the kidneys, lower back, female trouble, poor circulation, or over-stoutness.

Dit kan kloppen. Ik voel meestal wel steken in de buurt van mijn nieren, en ook in mijn onderrug. Vrouwelijke problemen heb ik ook, onder andere minderwaardigheidscomplex. Een goede bloedcirculatie heb ik inderdaad niet, maar wat over-stoutness is weet ik niet.

Ripper
Oud 26-08-2002, 20:35
Jones
WHOHO! .. ik moet maar eens met me ouders gaan praten (Robert Jan) want ze hebben wat verkeerd gedaan..of ik heb wat verkeerd gedaan...
Oud 26-08-2002, 21:34
heavinly
heavinly is offline
wat als ze je naam niet kennen of schrijf 'm dan goed maar iig vind ik die site doelloos, omdat een ouder de naam bedenkt en het kind niet, toch? Dus ja.. maar iig, het is zeker zo dat ik bepaalde types bij namen bedenk, maar dat is alleen maar omdat ik iemand ken die zo heet en die zo'n type is. Ehm.. erg duidelijk dit.
Laat maar
Oud 26-08-2002, 21:49
Dminor
Dminor is offline
Meestal heb ik dat andersom, dan zie ik een figuur en dan denk ik: 'G0h, die heet vast Paula.' Of Thomas, of weet ik veel.
Oud 26-08-2002, 22:26
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
She-Devil schreef:

Hee!!!Ik heet Denise en ik ben geeeeeeeeen Breezah- doos!!
Nee, die heten meer Priscilla, Amanda, Anouschka en Angelica enzo
Oud 26-08-2002, 22:30
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
She-Devil schreef:

wenkbrauwen weggehaald en twee dommige boogjes neergezet.. Anita is ook meestal een Bitch.

Oh gelukkig, dan ben ik toch een Anita!! *juicht*
Oud 27-08-2002, 00:56
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef:
Die meiden heten volgens mij (...) Denise, (...)
Effe dimmen ja

Het is wel een feit, dat bepaalde sociale klassen hun kinderen vaker bepaalde (Engels-achtige) namen geven...Kevin, Danny, Marvin, Joel, Dylan, Justin, Kim(berly), Chantal, Jennifer, Charissa, Dioné, Natascha, Cindy, enz.enz.

Aan de andere kant zie je dat 'extreme' namen vaak gebruikt worden door ook weer een bepaalde klasse, namelijk de omhooggevallen, niet-gepromoveerde ex-studenten (beetje type ex-corps HBO'ers), met namen als Jan-Diederik, Willem-Frederik, Floris-Jan, of quasi-Franse meisjesnamen zoals Jeanette, Anne-Fleur, Marie-Claire, noem maar op...

Echte goede, stevige Nederlanse namen zijn Alex, Maurits, Hendrik, Jochem, Steven, Wouter, Diederik, Frits, Alfons, Gustaaf...
Oud 27-08-2002, 05:57
Verwijderd
hoe ziet een Jenny er dan uit??
Oud 27-08-2002, 08:34
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
Shadow Of Death schreef:
hoe ziet een Jenny er dan uit??
bij een jenny stel ik me een heel onschuldig lief rustig meisje voor
Oud 27-08-2002, 09:21
kastdeur
kastdeur is offline
blub...wat een geneuzel...
Oud 27-08-2002, 09:24
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
nare man schreef:

(beetje type ex-corps HBO'ers)
beetje jammere opmerking, als dat het enige is waar je m op kunt pakken
(tis duidelijk op wie je doelt namelijk)

en correct me if I'm wrong maar een tijd geleden in de namen-topics zag ik bij jou toch ook echt anne-fleur staan (en meer van dat soort) dus je kunt nu wel ff tof gaan lopen doen maar beetje ongegrond dus...

ontopic: namen kunnen ook heel misleidend zijn, zo is een vriend van me een enorme bal en hij heet ferry hehe, en zo ken ik een diederik die enorm boers is, dus het zegt niet altijd alles. maar in veel gevallen wel een beetje, en dan met name over de ouders.

Regels voor berichten