Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 07:52
pienie
het geweld moet van de tv, en we krijgen lessen over normen en waarden...

Allemaal erg geweldig natuurlijk, maar hoe zit het nou met al die afslankapparatuur?!...
Worden jullie er niet gek van?!...

Een dagje tv en meteen vliegen de afslankreclames rond je oren, ga je naar de stad, dan zie je posters over een of ander afslankdieet, zet je 's avonds de tv aan krijg je tell sell met allerlei vage instrumenten waarmee je een strak buikje kunt creeeren, sla je een krant of een tijdschrift open eveneens hetzelfde...

Dat we het nog niet over de 'light' artikelen hebben gehad...

Moeten we dun zijn?!, is dat het 'voorbeeld'?!...Een grammetje vet is toch ook niet verkeerd?!...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2002, 08:14
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef:
Een grammetje vet is toch ook niet verkeerd?!...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 09:43
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik word er idd gek van. Het is precies voor vele mensen, vooral vrouwen, de nieuwste nationale sport geworden. Ik snap echt niet waarom zovele dat doen, zoals je zelf zegt: Een grammetje vet is toch ook niet verkeerd?! Sterker nog, kan mooier zijn dan zo'n panlat.
Oud 03-10-2002, 09:45
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
pienie schreef:
Met zo'n gedachtegang zou ik toch ernstig overwegen om met een diëtiste te bezoeken...
Oud 03-10-2002, 09:49
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
pienie schreef:
Uhm.. Nou, ik heb net een tompoes op...

Eigenlijk vind ik het allemaal wel meevallen, als je er op gaat letten is het misschien wel veel, maar dat doe ik niet.
Misschien maak jij je zelf ook wel druk om je figuur, en daardoor vallen al die reclames enzo je meer op.....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 10:35
pienie
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Uhm.. Nou, ik heb net een tompoes op...

Eigenlijk vind ik het allemaal wel meevallen, als je er op gaat letten is het misschien wel veel, maar dat doe ik niet.
Misschien maak jij je zelf ook wel druk om je figuur, en daardoor vallen al die reclames enzo je meer op.....
Ik ben gelukkig tevreden met mezelf...
Het irriteert me gewoon...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 10:36
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef:
Ik ben gelukkig tevreden met mezelf...
Het irriteert me gewoon...
Iedereen die je er over spreekt irriteert zich eraan, en toch blijft het beeld bestaan dat iedereen superdepuper slank moet zijn.

Liegen we gewoon niet? Willen we eigenlijk niet allemaal strak in het "pak" zitten?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 12:58
heldin
heldin is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Liegen we gewoon niet? Willen we eigenlijk niet allemaal strak in het "pak" zitten?
ik zou dat best willen, maar dan wel zonder moeite. ik vind eten gewoon te lekker om er zo op te moeten gaan letten, en ik ben ook zeker niet dik (heb gewoon maat 36-38). ik vind mezelf ook echt niet lelijk maar als ik zo'n heel mooi slank meisje zie ben ik wel eens jaloers. maar dus niet genoeg om er ook echt iets voor te doen. daarbij komt dat ik gewoon niet tenger gebouwd ben, dus ik zal nooit zooo slank kunnen worden, hoe weinig ik ook eet.

ik vind al die reclames wel te veel. ik zou bijna het idee aangepraat krijgen dat ik dun móet zijn, wil ik een leuk leven hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:19
Vice
Vice is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Ik vind persoonlijk slank best mooi en ik moet toegeven dat ik best tevreden met m'n maat 34 ben.
Maar ik doe echt niet aan de lijn en ik sport maar 1 keer in de week.

En die reclames vind ik behoorlijk eenzijdig. Je ziet alleen maar reclames om slanker te worden, maar niet om dikker te worden. Er zijn zat mensen die zich te dun voelen.
Oud 03-10-2002, 18:37
A*
A* is offline
ik vind van wel maar dat geld voor mezelf dus niet voor de rest van de bevolking.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:01
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef:

Ik kom er zelfs nog een paar te kort, kon ik ze er maar aankrijgen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:56
pienie
Citaat:
halve banaan schreef:
Iedereen die je er over spreekt irriteert zich eraan, en toch blijft het beeld bestaan dat iedereen superdepuper slank moet zijn.

Neej want mode word niet ontworpen door burgers, mode word ontworpen door mensen die er een slaatje uit weten te slaan...
Eerst was mollig in, toen heel dun, midden jaren 80 kwam het mollige ook weer een beetje terug, en nu zitten we weer bij dun...
En zo blijven de fashion-wannabees jojo-en...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 08:47
Slither
Slither is offline
Ach - ik heb 't voordeel dat ik eng veel kan eten en gewoon NIET dik wordt...

'k Drink alleen wél Cola Light, maar da's omdat ik 't lekkerder vind dan normale Cola.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 10:22
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik sta er vrij neutraal tegenover. Het is heel fijn voor dikkere mensen dat er zoveel manieren in de media komen om af te vallen. Maar ik vind het klote dat tegenwoordig bijna alle producteb 'light' zijn, en met minder calorieën. Ik wil zelf namelijk bijkomen, en dat lukt niet zo goed als alle dikmakende producten straks van de markt zijn. (Hoewel dat zo snel niet zal gebeuren)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 11:15
Verwijderd
Goede argumenten, heb ik niks tegen in te brengen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 11:37
Secreet
Secreet is offline
Denk dat het toch nooit goed is...mensen zijn nooit tevreden over zichzelf...ze zijn te dik of te dun, te lelijk (zie make up afdelingen) of te nagemaakt (plastische chirurgie?). Fotomodellen zijn nog het ergst van allemaal, want als er een paar mensen onzeker zijn (of worden gemaakt) zijn zij dat wel...Al zijn ze nog zo mooi en is iedereen jaloers op ze, alsnog zijn ze onzeker en vinden ze altijd wel iets aan zichzelf wat lelijk is...

Conclusie is gewoon dat mensen nooit tevreden zijn, er is altijd wel iets wat ze willen veranderen. maar eigenlijk is dat (tot bepaalde grenzen) maar goed ook, want wat moet je als je compleet tevreden bent...?
Oud 04-10-2002, 16:18
pienie
Citaat:
Secreet schreef:
Denk dat het toch nooit goed is...mensen zijn nooit tevreden over zichzelf...ze zijn te dik of te dun, te lelijk (zie make up afdelingen) of te nagemaakt (plastische chirurgie?). Fotomodellen zijn nog het ergst van allemaal, want als er een paar mensen onzeker zijn (of worden gemaakt) zijn zij dat wel...Al zijn ze nog zo mooi en is iedereen jaloers op ze, alsnog zijn ze onzeker en vinden ze altijd wel iets aan zichzelf wat lelijk is...

Conclusie is gewoon dat mensen nooit tevreden zijn, er is altijd wel iets wat ze willen veranderen. maar eigenlijk is dat (tot bepaalde grenzen) maar goed ook, want wat moet je als je compleet tevreden bent...?
of je bent tevreden maar word door alle ophef ontevreden gemaakt...

wat de plastische chirurgie betreft, mensen willen graag oud worden alleen zijn ze bang om oud te worden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten