Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2002, 13:18
Lightlady
Lightlady is offline
je ziet dat iemand dood wordt geslagen? Dit naar aanleiding van de dood van Rene Steegmans er stonden zoveel omheen en n iemand deed wat. Ik vidn dit best wel laf. Mijn vriendin is ook een keer in elkaar geslagen maar toen heb ik dr dus wel geholpen ik laat iemadn niet in elkaar slaan en er dan zelf toekijken ! Wat vinden jullie hiervan?
Oud 25-10-2002, 13:20
Quiana
Quiana is offline
Hangt ervan af hoe gevaarlijk
degene zijn die iemand in elkaar slaan.
Als er een groepje van 10 mensen,
met messen oid een vriend
van mij in elkaar slaan,
sorry, dan spring ik er niet tussen.
Ik bel 112, ga gillen als een gek,
ren waarschijnlijk rond als een
kip zonder kop,
maar er tussen springen.. nee.
Ik geef heel veel om mn vrienden,
maar de kans dat ik m daarmee
help is minimaal,
aangezien ik niet sterk genoeg ben
om tegen een groepje aan te kunnen.
*laflaflaf weet ik *
Oud 25-10-2002, 13:22
Lightlady
Lightlady is offline
Dr waren 2 jongens die een man aanvielen en dr stodnen tja uhm 20 man omheen? Ja kom op help die amn dan dan was hij niet dood geweest!!!! Laffe Nederlanders
Oud 25-10-2002, 13:23
PV
PV is offline
[off-topic] damn jij post irritant betamethason :/[/off-topic]

Ik weet 't niet, ik ben nog nooit in zo'n situatie geweest.. in je eentje begin je natuurlijk niks tegen meerderen (zeker niet als meisje zijnde), maar als d'r nog meer mensen in de buurt zouden zijn..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:25
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Hangt ervan af hoe gevaarlijk
degene zijn die iemand in elkaar slaan.
Als er een groepje van 10 mensen,
met messen oid een vriend
van mij in elkaar slaan,
sorry, dan spring ik er niet tussen.
Ik bel 112, ga gillen als een gek,
ren waarschijnlijk rond als een
kip zonder kop,
maar er tussen springen.. nee.
Ik geef heel veel om mn vrienden,
maar de kans dat ik m daarmee
help is minimaal,
aangezien ik niet sterk genoeg ben
om tegen een groepje aan te kunnen.
*laflaflaf weet ik *

tuurlijk blijf je niet staan kijken, dat is gewoon schandalig..

en het is begrijpelijk dat je er niet tussen springt, maar de dingen die je opnoemt zijn ook al heel goed, want door kabaal te maken trek je aandacht en daardoor is de kans altijd groot dat er meer mensen komen en gaan halen. alles is beter dan met een verbaasd gezicht gaan staan toekijken.
Oud 25-10-2002, 13:25
Miss Helena
Miss Helena is offline
Denk dat je dat nu niet zomaar kunt zeggen. Toen ik hoorde dat die jongen dood was geslagen, had ik zoiets van: kom op! jullie staan daar op je gemak rond te kijken, doe iets!
Maar als je daar eenmaal staat... Ik kan me ook wel voorstellen dat je zo euhm... 'in shock' bent dat je echt vastgenageld staat.
Oud 25-10-2002, 13:27
Piccola
Piccola is offline
Kijk, stel ik ben in mijn eentje.. Er is verder niemand in de buurt! En ik zie dat 2 jongens iemand helemaal aftuigen! Dan zou ik snel 1-1-2 ofzo bellen, maar dan spring ik er toch echt niet tussen hoor! Dan heb ik geen enkele kans en kunnen ze mij straks opvegen!

Maar in het geval van die jongen, waarbij dus een groot aantal mensen gewoon stonden toe te kijken.. Dat vind ik echt grof schandalig! Er had ingegrepen moeten worden, dan had die jongen nu waarschijnlijk nog gewoon geleefd!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:27
Lightlady
Lightlady is offline
Ik zei toch mijn beste vriendin is ook een keer in elkaar geslagen toen wa sik erbij maar toen heb ik dus wel geholpen en niet toestaan kijken. Dr waren 2 jongens die dr in elkaar wilden slaan maar ik ga niet toekijken. Never! Al zou ik dan zelf dood blijven heb ik misschien wel andere gered
Oud 25-10-2002, 13:28
skyscraper
skyscraper is offline
Echt wel er tussen springen, sowieso. Maakt niet uit of jezelf ook klappen krijgt, als je maar voor je vrienden op komt.
Oud 25-10-2002, 13:29
Lightlady
Lightlady is offline
Citaat:
Lightlady schreef:
Ik zei toch mijn beste vriendin is ook een keer in elkaar geslagen toen wa sik erbij maar toen heb ik dus wel geholpen en niet toestaan kijken. Dr waren 2 jongens die dr in elkaar wilden slaan maar ik ga niet toekijken. Never! Al zou ik dan zelf dood blijven heb ik misschien wel andere gered
Maar ja van de ene kant als er meer als 5 man staan en ik ben in mijn uppie dan zou ik er weer niet inspringen maar 2 man echt wel vooral als dr veel mensen omheen staan dan zet je hun missxchien ook aan tot helpen
Oud 25-10-2002, 13:32
Lindansje
Lindansje is offline
Ik ben nooit in zo'n situatie geweest, maar ik hoop dat ik me herinner dat je het beste 'brand' kunt roepen. Beter dan 'help er wordt iemand vermoord'.

Ik zou er niet zo snel tussen springen, aangenomen dat het twee volgroeide jongemannen zijn. Ik ben dan fysiek zwaar in het nadeel en ik denk niet dat het dan veel oplost als je er tussen gaat staan.
Oud 25-10-2002, 13:33
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Miss Helena schreef:
Denk dat je dat nu niet zomaar kunt zeggen. Toen ik hoorde dat die jongen dood was geslagen, had ik zoiets van: kom op! jullie staan daar op je gemak rond te kijken, doe iets!
Maar als je daar eenmaal staat... Ik kan me ook wel voorstellen dat je zo euhm... 'in shock' bent dat je echt vastgenageld staat.
een enkeling zal dat vast wel zijn, maar kom op je kan mij niet wijsmaken dat als er 20 man staan te kijken dat er echt niemand iets durft in te grijpen. ik weet nog goed een paar jaar geleden toen er een klein marokkaantje verdronk (hmm vraag me af hoeveel lui er nu denk hehe net goed ..) maar goed, die was dus aan het verdrinken, een kind van een jaar of 5 en er stonden gewoon bijna 100 man aan de kant te kijken, in de krant stond zelfs dat er een iemand was die het had gefilmt. dat is toch gewoon schandelig.. en zo gaat het vaak, volgens mij denken de meeste gewoon ow er staan genoeg mensen iemand anders zal wel helpen.. iedergeval daar lijkt het erg op.
Oud 25-10-2002, 13:40
Verwijderd
nee, 'k ben wel zo gek om te gaan schreeuwe en ertusse te gaan staan of politie belle of hale als die in de buurt zijn
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:50
BBEM
BBEM is offline
als je weet dat je de overhand kunt krijgen dan wel anders niet ... tja zelfbelang gaat voor dat van anderen bij mij
Oud 25-10-2002, 14:12
Lightlady
Lightlady is offline
Weet je wat pas erg is? Zo'n vent die op de tv is en zei hoe het gebeurde Ja lul ga um dan helpen ja sorry hoor. Ik zou me kapotschamen als ik op tv kwam en ik ging zeggen hoe het gebuerde echt wel
Oud 25-10-2002, 14:26
Yolcu
Yolcu is offline
Het is erg makkelijk om te zeggen 'ik zou wel ingrijpen', maar ik denk dat je op dat moment reageert op de manier die jou het beste lijkt. Door bv 112 te bellen, of door te gillen. Als jij staat toe te kijken hoe er iemand bewusteloos geslagen wordt, kun je ook overmand worden door angst, of gewoon radeloos worden en dus niet weten wat je moet doen. Paniekreacties.. Misschien keer je je hoofd wel weg, omdat je het niet kunt aanzien. Is dat laf? Nee, naar mijn mening is dat menselijk.

Tijdens vechtpartijen bij het uitgaan ben ik ook altijd erg bang, en spring ik er niet tussen. Het zijn ook nooit vrienden van me, misschien dat dat de situatie anders maakt.. Één keer was ik erbij toen een oudere man aangevallen werd, door een jonge gast. Toen ben ik er wel tussen gaan staan. Niet dat dat veel hielp, maar dat was een reactie (voor de volledigheid: ik ben een meisje van 1.60m.. ). Ik ben er toen tussenuit gehaald door een paar mannen, die mijn plaats innamen. Die oudere man is er gelukkig goed vanaf gekomen.

Daarbij is en blijft het een momentopname, René Steegmans was door een paar rake klappen met de blote hand (volgens de dader, die bekend heeft, zie het nieuws) bewusteloos geraakt, die klappen zijn waarschijnljk in een paar seconden uitgedeeld. Als je eenmaal door hebt wat er gebeurt, ben je al te laat.

En verder is het zooo makkelijk om te oordelen over anderen.. misschien stond die man die je op tv zag wel erg ver weg, of weet ik veel..
Oud 25-10-2002, 17:24
Lightlady
Lightlady is offline
Ja maar ik kan toch wel een beetje uit ervaring praten ivm muijn beste vriendin
Oud 25-10-2002, 21:08
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Hmmm, ik denk dat et een beetje aan de situatie ligt. Kijk, sta je daar alleen en et zijn allemaal 'grote jongens' met messen enzo.. ik denk niet dat ik er dan tussen zou durven springen. Ik zou gaan bellen, andere mensen erbij halen en schreeuwen enzo, maar ertussen springen, nee...

Staan er nou meer mensen omheen, dan zou ik eerder zoiets hebben van, shit ej, wie is hier nou sterker? Je bent niet alleen en dat geeft een veiliger gevoel.

Dan is er nog een andere situatie.. als het 1 van mijn vrienden betreft, zou ik er direct tussenspringen. Dit is misschien heel egoistisch dat ik dat dan wel meteen zou doen, maar tsja, toch is et zo...
Oud 27-10-2002, 14:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Misschien weet ik op het moment zelf niet wat ik moet doen, dan zou ik er misschien wel versteend bij staan en dan achteraf als ik hoorde of zag dat die persoon dood was zou ik dan spijt hebben dat ik niet eerder een ambulance had gebeld. Op het moment zelf lijk je dan zo machteloos, maar tis beter als je meteen een ambulance opbelt of politie inschakelt. Die twee jongens tegenhouden heeft geen zin, dan heb je groot kans dat je ook nog een paar dreunen krijgt.
Oud 27-10-2002, 14:44
M@rco
M@rco is offline
Ik zou er graag tussen springen, maar denk dat ik uiteindelijk toch eerder de politie zou bellen. Maar ja, eer dat die ter plaatse zijn... :/

Kijk, er tussen springen is wel heel leuk allemaal... maar wat heb je er aan als je zelf ook nog eens in elkaar wordt geslagen? Niets toch! En bovendien, als je tegenwoordig ergens iets van zegt ben je zelf gelijk de pineut. Zat laatst in de krant iets te lezen over een vrouw die iets had gezegd tegen een jongen die en lantaarnpaal o.i.d. aan het slopen was... kwamen er gewoon 20 gasten die vrouw en haar gezin aftuigen. :/ Kijk, dat werkt ook niet echt bemoedigend...
Reageren

Regels voor berichten