Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 13:10
Shadina
Shadina is offline
Stel: Je bent zwanger(of je vriendin/vrouw is zwanger) en voordat ie geboren is.. kom je erachter dat het kindje gehandicapt is. Zou je het kindje dan houden.. of weg laten nemen??
Enne.. waarom??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2002, 13:11
Gothic
Gothic is offline
abortus
Oud 01-11-2002, 13:15
Paperz
Paperz is offline
in een plastic zakje stoppen en in de sloot gooien...

om eerlijk te zijn... geen idee...
maar goed, stel je hebt een kind van 2 jaar... die ff ontiegelijk van de trap flikkert, en de rest van ze leven in een rolstoel zit... wat doe je dan?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:18
WolterB
WolterB is offline
houden

hoef dr zelf niet over na te denken, zal dr natuurlijk wel over gaan praten.

maar waarom zou je een levend wezen bewust geen kans op leven gunnen?
Le weet niet hoe zwaar gehandicapt het kind zal zijn en of het voor de omgeving te zien is aan het uiterlijk.
ook geestelijk zijn er zeer veel verschillende gradaties, van bijna niet merkbaar tot het bijna niet zelf na kunnen denken.
je weet niet waaar jou kind in zal vallen, dus waarom weg laten halen?
Oud 01-11-2002, 13:18
Talon
Talon is offline
Citaat:
Paperz schreef:
maar goed, stel je hebt een kind van 2 jaar... die ff ontiegelijk van de trap flikkert, en de rest van ze leven in een rolstoel zit... wat doe je dan?
Oud 01-11-2002, 13:19
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Paperz schreef:

om eerlijk te zijn... geen idee...
Dan zou ik er wel gewoon voor zorgen. Maar als ik van tevoren zou weten dat ik een gehandicapte kind zou krijgen.. zou ik het laten wegnemen. Want ik zou er niet mee kunnen leven.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:21
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
WolterB schreef:
houden

hoef dr zelf niet over na te denken, zal dr natuurlijk wel over gaan praten.

maar waarom zou je een levend wezen bewust geen kans op leven gunnen?
Le weet niet hoe zwaar gehandicapt het kind zal zijn en of het voor de omgeving te zien is aan het uiterlijk.
ook geestelijk zijn er zeer veel verschillende gradaties, van bijna niet merkbaar tot het bijna niet zelf na kunnen denken.
je weet niet waaar jou kind in zal vallen, dus waarom weg laten halen?
Omdat als het toch wel in een erge vorm wordt.. dat je kind zelf ook wel problemen ermee zal hebben. Diegene ziet ook wel dat iedereen hem/haar aangaapt. En trouwens ik zou het zelf geeneens aankunnen.. een gehandicapt kind opvoeden. Daar heb je veel geduld enzo voor nodig.. en dat heb ik niet. Ik wil wel gewoon een normaal leven leiden.. en wil graag dat mijn kinderen later dat ook kunnen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:27
kastdeur
kastdeur is offline
Wat zou jij doen als je een gehandicapte kind zou krijgen?

terugstoppen

a. ik hoop niet binnen een aantal jaren al zwanger te zijn en voor deze keuze te moeten staan
b. ik denk niet, als het aan mij ligt, dat het überhaupt een keuze zou zijn. het is dan mijn kindje, waarschijnlijk een bewust keuze dus om zwanger te worden, ik zou wel schrikken omdat je toch het beste wilt voor je kindje, maar het zou geen optie zijn, denk ik, om het weg te laten halen...
maar misschien als het beter is voor het kindje, als het kindje wordt geboren en veel pijn heeft ofzo, misschien zou ik er dan anders over denken.
maar dit zou dus zeker in overleg gaan met mijn partner en de dokter

maar trouwens, ik heb altijd zo`n hekel aan dit soort hypothetische vragen, stel dit en stel dat...

ik heb er nu wel een mening over, maar ik denk dat ik pas echt kan zeggen wat ik zal doen, als ik daadwerkelijk in deze situatie zit.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:39
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Shadina schreef:
Omdat als het toch wel in een erge vorm wordt.. dat je kind zelf ook wel problemen ermee zal hebben.
hoe erg het is, kan niet precies van te voren worden vastgesteld.

Citaat:
Diegene ziet ook wel dat iedereen hem/haar aangaapt.
Het is logisch dat je kind er zelf problemen mee gaat hebben, zij/hij ziet zelf wel dat anderen anders zijn, maar je kunt het kind het proberen te laten begrijpen, zal wel veel tijd en moeite kosten, maar dat is de engie manier hoe je dat kunt laten beseffen.

Citaat:
En trouwens ik zou het zelf geeneens aankunnen.. een gehandicapt kind opvoeden.
Jíj wilt dat niet, maar stel dat je partner het niet vind kunnen om het kind weg te laten halen, wat hou je dan doen?

Citaat:
Daar heb je veel geduld enzo voor nodig
je hebt gelijk dat je veel geluld nodig hebt om zo'n kind op te voeden, maar je kan in zo'n geval ook hulp van instanties krijgen hoe je er mee om moet gaan en hoe je het kind een zo normaal mogelijk leven kunt laten lijden.

Citaat:
..en dat heb ik niet.
daar is aan te werken...

Citaat:
Ik wil wel gewoon een normaal leven leiden.. en wil graag dat mijn kinderen later dat ook kunnen.
en daarom heb je het ervoor over om een kind niet geboren te laten worden, omdat jíj een 'normaal' leven wilt leiden?
je kinden kunnen later, ook als ze niet gehadnicapt zijn gepest worden, diep in de probelem raken etc. Wie zegt dat als je kind niet gehandicapt is, je kind ook een normaal leven gaat leiden?
Oud 01-11-2002, 13:48
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
WolterB schreef:

*Ik zei ook ALS

Het is logisch dat je kind er zelf problemen mee gaat hebben, zij/hij ziet zelf wel dat anderen anders zijn, maar je kunt het kind het proberen te laten begrijpen, zal wel veel tijd en moeite kosten, maar dat is de engie manier hoe je dat kunt laten beseffen.

*En wat als je kind altijd verdriet heeft.. en het niet kan snappen??

Jíj wilt dat niet, maar stel dat je partner het niet vind kunnen om het kind weg te laten halen, wat hou je dan doen?

*Ik zou het echt weghalen.. wat hij er ook van vind. Ik zou hem proberen te overtuigen dat we het kind niet moeten houden.
En als hij het kindje echt wil.. dan zou ik van hem scheiden ofzo..

je hebt gelijk dat je veel geluld nodig hebt om zo'n kind op te voeden, maar je kan in zo'n geval ook hulp van instanties krijgen hoe je er mee om moet gaan en hoe je het kind een zo normaal mogelijk leven kunt laten lijden.

daar is aan te werken...

en daarom heb je het ervoor over om een kind niet geboren te laten worden, omdat jíj een 'normaal' leven wilt leiden?
je kinden kunnen later, ook als ze niet gehadnicapt zijn gepest worden, diep in de probelem raken etc. Wie zegt dat als je kind niet gehandicapt is, je kind ook een normaal leven gaat leiden?

Dat kan idd.. maar als je kind gehandicapt is.. is de kans groter.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:51
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ligt eraan hoe het leven van het kind er, naar verwachting, uit zou komen te zien. Ik zou het willen houden, maar als het geen leven is voor het kindje zou k abortus laten plegen
Oud 01-11-2002, 13:55
Verwijderd
Dat ligt aan de handicap, levensverwachting, hoe zijn/haar leven zou worden ed, maar een gehandicapt kind kan net zo gelukkig worden als ieder ander mens. Ik vind mezelf niet de persoon om over het leven en/of de dood van anderen te beslissen (met respect btw voor degenen die wel voor abortus zouden kiezen).
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:57
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Shadina schreef:
*En wat als je kind altijd verdriet heeft.. en het niet kan snappen??
dat is idd moeilijk

Citaat:
*Ik zou het echt weghalen.. wat hij er ook van vind. Ik zou hem proberen te overtuigen dat we het kind niet moeten houden.
En als hij het kindje echt wil.. dan zou ik van hem scheiden ofzo..
je wilt zelfs je relatie ervoor kapotmaken als je een gehandicapt kind zou krijgen

Citaat:
Dat kan idd.. maar als je kind gehandicapt is.. is de kans groter.
de kans is aanwezig dat het anders gaat worden, maar juist omdat gehandicapten vaak minder begaafd zijn, zijn ze vaak ook veel meer tevreden met kleinere dingen, tuurlijk ze zijn anders, maar zolang de omgeving het accpeteerd zijn er voor mij minder problemen

juist de reactie van de omgeving is van zeer groot belang bij gehandicapten
Oud 01-11-2002, 13:59
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef:
Wel ongeveer. Als ze voorspellen dat het kind geboren wordt met helse pijn, één dag leeft en alleen maar pijn heeft en dan sterft, dan vind ik het hard om een kind voor zo'n leven op de wereld te zetten. En ik weet ook niet of ik dat dan zou doen, ik zou het egoistisch vinden van mezelf (maar dat is mijn mening, wat een ander doet moet ie zelf weten). Maar mijn vriend heeft daar zeker ook nog wat over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:01
Verwijderd
Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden voor mijn kind als het zijn hele leven noodgedwongen 'anders' is en niet normaal kan functioneren. Dat wil ik het kind niet aandoen.

Abortus dus.

En dan maar hopen dat vrouwlief het eens ermee is..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:02
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
WolterB schreef:

je wilt zelfs je relatie ervoor kapotmaken als je een gehandicapt kind zou krijgen

Als hij perse dat kindje wil hebben.. tja.. dan gaat het een beetje moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:05
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wel ongeveer. Als ze voorspellen dat het kind geboren wordt met helse pijn, één dag leeft en alleen maar pijn heeft en dan sterft, dan vind ik het hard om een kind voor zo'n leven op de wereld te zetten. En ik weet ook niet of ik dat dan zou doen, ik zou het egoistisch vinden van mezelf (maar dat is mijn mening, wat een ander doet moet ie zelf weten). Maar mijn vriend heeft daar zeker ook nog wat over te zeggen.
ja, als ze zeggen dat het één dag leeft is wat heel anders, ik ging ervan uit dat dit nu niet het geval was.
in zo'n situatie moet je het ook zeer serieus overwegen en bij de levensverwachting van hooguit één dag is het ook niet goed om alleen voor jezlef te kiezen maar ook ervoor kiezen dat het kind niet zn hele korte leven zo erg moet lijden voor iets wat toch niet haalbaar is
Oud 01-11-2002, 14:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik vind mezelf niet de persoon om over het leven en/of de dood van anderen te beslissen.
Ben ik het mee eens. Maar ja, het kind kan het niet. Ik zou het kind niet kunnen verzorgen, het zou in een tehuis moeten of weet ik het wat, daar wordt het niet gelukkiger van, ik ook niet...
Oud 01-11-2002, 15:09
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat ligt aan de handicap, levensverwachting, hoe zijn/haar leven zou worden ed,
Idd
Als het leven echt erg zou worden,
pijnlijk, vervelend, haast onverdraagbaar,
weg laten halen dan..
Zielig, als je toch al weet dat het
een rotleven krijgt,
zou k proberen dat het te besparen
Oud 01-11-2002, 15:25
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ligt er maar net aan hoe erg, maar ik denk dat ik het in de meeste gevallen wel zou houden. Een gehandicapt kind is nog niet een ongelukkig kind, en ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt als het gaat om het plezier wat je er mee kan hebben

hmm, dit klinkt heel gek uit mijn mond, aangezien ik echt nooit kinderen wil
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 21:43
zozze
zozze is offline
ik zou het erg moeilijk vinden, maar toch houden.

denk ik.
Oud 02-11-2002, 12:33
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou het niet weten, zou liever willen dat mijn vriendin het zou weghalen.
Oud 02-11-2002, 15:43
Roos
Roos is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden voor mijn kind als het zijn hele leven noodgedwongen 'anders' is en niet normaal kan functioneren. Dat wil ik het kind niet aandoen.

Abortus dus.
Same here
Oud 02-11-2002, 15:49
Verwijderd
Het hangt natuurlijk van de mate en aard van de handicap af. Kijk, als een kind geboren wordt met aan één hand een vinger of twee minder, dan is er lijkt mij vrij weinig aan de hand. Dat belemmert zo'n kind niet een normaal, menswaardig bestaan te leiden.

Een ander verhaal wordt 't als het zonder benen geboren zal worden, of met twee hoofden (niet zo heel waarschijnlijk, maar goed, zum Beispiel ). Kort gezegd: als de kans dat het kind in z'n leven meer ellende zal meemaken dan plezier, dat het dus geen menswaardig bestaan zal kunnen leiden, dan zou ik voorstellen het niet geboren te laten worden, hoewel het voor mij als man natuurlijk altijd anders redeneren is dan voor een vrouw.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:50
Darkwell
Darkwell is offline
Citaat:
******** schreef:

Abortus dus.
Er zijn genoeg gehandicapten kinderen, die niet door hebben dat ze echt anders zijn dan aneren. Ze hebben zoveel lol!
Dat zou ik zo`n kind niet kunnen afnemen, ookal weet je dat het zwaar word, voor je kind en voor jezelf. Het kind zal pijn hebben, (dat heeft een normaal mens ook), maar eigenlijk zal het kind niet anders weten.
Ik wet zeker dat ik het kind zou houden, je kunt er altijd wat leuks van maken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 17:00
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik zou gewoon de zwangerschap uitdragen en heel veel van m'n kindje houden. Abortus is moord.
Oud 03-11-2002, 00:06
Severus
Severus is offline
Ik zou het kind laten weghalen, zonder twijfel. Ik heb zelf al mijn hele leven met een bepaalde handicap moeten leven, dus ik weet hoe zwaar het is en hoe ongelukkig een kind er van wordt. Gehandicapte kinderen zijn voor mij dus not done. Het is ook veel beter voor zo'n kind dat de zwangerschap wordt afgebroken; het leven van dat kind zou sowieso toch niets betekenen of voorstellen.

Ripper
Oud 03-11-2002, 01:39
Talon
Talon is offline
ik zou het garantiebewijs goed bewaren

en ik zou het zaad enz laten testen, om te kijken of die miskleun haar fout is of de mijne...
Oud 03-11-2002, 09:19
Tangaslip Jongentje
Tangaslip Jongentje is offline
Abortus, simpel... Ik laat mijn leven niet verpesten door een kind die veel te afhankelijk van je is. brrrrr, ik moet er niet aan denken.
Oud 03-11-2002, 09:46
Slither
Slither is offline
Citaat:
Tangaslip Jongentje schreef:
Abortus, simpel... Ik laat mijn leven niet verpesten door een kind die veel te afhankelijk van je is. brrrrr, ik moet er niet aan denken.
Father of the year, zullen we maar zeggen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:40
Kip187
Kip187 is offline
je bent een gore egoist als je abortus pleegt,
iemand die gehandicapt is is vaak gelukkiger als iemand die dat niet is. Gehandicapte mensen zijn meestal ook veel mee ecgt en oprecht, puur zeg maar

oke je hebt verschillende manieren van gehandicapt zijn, maar ik zei ook vaak en niet altijd.
Oud 03-11-2002, 10:42
Kip187
Kip187 is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Ik zou het kind laten weghalen, zonder twijfel. Ik heb zelf al mijn hele leven met een bepaalde handicap moeten leven, dus ik weet hoe zwaar het is en hoe ongelukkig een kind er van wordt. Gehandicapte kinderen zijn voor mij dus not done. Het is ook veel beter voor zo'n kind dat de zwangerschap wordt afgebroken; het leven van dat kind zou sowieso toch niets betekenen of voorstellen.

Ripper
niet waar dus he piet!
mijn broer was een van de vrolijkste en liefste mensen die ik gekend heb. en niemand is ooit zo recht voor zijn raap geweest
oke hij was natuurlijk vaak heel erg lastig voor ons maar dat wil niet zeggen dat jij voor zo iemand waarvan je niet eens weet hoe hij gaat worden de stekker eruit kan trekken.
Reageren

Regels voor berichten