Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wat zou jij doen als je een gehandicapte kind zou krijgen?
terugstoppen ![]() a. ik hoop niet binnen een aantal jaren al zwanger te zijn en voor deze keuze te moeten staan b. ik denk niet, als het aan mij ligt, dat het überhaupt een keuze zou zijn. het is dan mijn kindje, waarschijnlijk een bewust keuze dus om zwanger te worden, ik zou wel schrikken omdat je toch het beste wilt voor je kindje, maar het zou geen optie zijn, denk ik, om het weg te laten halen... maar misschien als het beter is voor het kindje, als het kindje wordt geboren en veel pijn heeft ofzo, misschien zou ik er dan anders over denken. maar dit zou dus zeker in overleg gaan met mijn partner en de dokter maar trouwens, ik heb altijd zo`n hekel aan dit soort hypothetische vragen, stel dit en stel dat... ik heb er nu wel een mening over, maar ik denk dat ik pas echt kan zeggen wat ik zal doen, als ik daadwerkelijk in deze situatie zit. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
je kinden kunnen later, ook als ze niet gehadnicapt zijn gepest worden, diep in de probelem raken etc. Wie zegt dat als je kind niet gehandicapt is, je kind ook een normaal leven gaat leiden?
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat ligt aan de handicap, levensverwachting, hoe zijn/haar leven zou worden ed, maar een gehandicapt kind kan net zo gelukkig worden als ieder ander mens. Ik vind mezelf niet de persoon om over het leven en/of de dood van anderen te beslissen (met respect btw voor degenen die wel voor abortus zouden kiezen).
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
juist de reactie van de omgeving is van zeer groot belang bij gehandicapten
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
in zo'n situatie moet je het ook zeer serieus overwegen en bij de levensverwachting van hooguit één dag is het ook niet goed om alleen voor jezlef te kiezen maar ook ervoor kiezen dat het kind niet zn hele korte leven zo erg moet lijden voor iets wat toch niet haalbaar is
||
Citaat:
||
Citaat:
Als het leven echt erg zou worden, pijnlijk, vervelend, haast onverdraagbaar, weg laten halen dan.. Zielig, als je toch al weet dat het een rotleven krijgt, zou k proberen dat het te besparen ![]()
|
Ligt er maar net aan hoe erg, maar ik denk dat ik het in de meeste gevallen wel zou houden. Een gehandicapt kind is nog niet een ongelukkig kind, en ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt als het gaat om het plezier wat je er mee kan hebben
hmm, dit klinkt heel gek uit mijn mond, aangezien ik echt nooit kinderen wil ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het hangt natuurlijk van de mate en aard van de handicap af. Kijk, als een kind geboren wordt met aan één hand een vinger of twee minder, dan is er lijkt mij vrij weinig aan de hand. Dat belemmert zo'n kind niet een normaal, menswaardig bestaan te leiden.
Een ander verhaal wordt 't als het zonder benen geboren zal worden, of met twee hoofden (niet zo heel waarschijnlijk, maar goed, zum Beispiel ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat zou ik zo`n kind niet kunnen afnemen, ookal weet je dat het zwaar word, voor je kind en voor jezelf. Het kind zal pijn hebben, (dat heeft een normaal mens ook), maar eigenlijk zal het kind niet anders weten. Ik wet zeker dat ik het kind zou houden, je kunt er altijd wat leuks van maken! |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik zou het kind laten weghalen, zonder twijfel. Ik heb zelf al mijn hele leven met een bepaalde handicap moeten leven, dus ik weet hoe zwaar het is en hoe ongelukkig een kind er van wordt. Gehandicapte kinderen zijn voor mij dus not done. Het is ook veel beter voor zo'n kind dat de zwangerschap wordt afgebroken; het leven van dat kind zou sowieso toch niets betekenen of voorstellen.
Ripper
|
je bent een gore egoist als je abortus pleegt,
iemand die gehandicapt is is vaak gelukkiger als iemand die dat niet is. Gehandicapte mensen zijn meestal ook veel mee ecgt en oprecht, puur zeg maar oke je hebt verschillende manieren van gehandicapt zijn, maar ik zei ook vaak en niet altijd.
||
Citaat:
mijn broer was een van de vrolijkste en liefste mensen die ik gekend heb. en niemand is ooit zo recht voor zijn raap geweest oke hij was natuurlijk vaak heel erg lastig voor ons maar dat wil niet zeggen dat jij voor zo iemand waarvan je niet eens weet hoe hij gaat worden de stekker eruit kan trekken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Abortus Champs-Élysées | 261 | 17-05-2013 19:45 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hulp voor zwervers. hawleri_diva | 57 | 02-11-2008 20:06 | |
Liefde & Relatie |