Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik zou het nu even niet weten... wereldvrede ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dus als ik jou 3 seconden gelukkig maak, en daarna afmaak, ben je de rest van je leven gelukkig geweest.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil natuurlijk graag dat m'n leven zo lang mogelijk duurt en m'n wens is dan dat ik al die tijd gelukkig zal zijn. Hoe lang m'n leven duurt daar heeft de wens helemaal geen invloed op. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is de geest niet toegestaan om meta-wensen te vervullen. Probleem is dat hij voor meta-wensen zijn meta-lamp zou moeten pakken om te wensen dat hij meer wensen zou mogen doen. Je snapt dat de meta-geest dan weer zijn meta-meta-lamp moet pakken om zo de meta-meta-geest tevoorschijn te toveren, die weer de meta-meta-meta-lamp moet pakken. Dit proces is niet redelijk.
||
Citaat:
we hadden het toen ook over dezelfde vraag. en hij kwam ook met het antwoord: 'gelukkig zijn'. Maar als jij gelukkig bent, maak je daar je omgeving ook gelukkig mee? Hij dacht van wel, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, want als gebeurtenis A jou gelukkig maakt, kan diezelfde gebeurtenis een hele goede vriend misschien zwaar ongelukkig maken, wat jou ook weer niet gelukkig maakt, maar omdat jij niet ongelukkig kunt zijn is hij dat ook niet en dus zou gebeurtenis A terug gedraaid moeten worden of niet gebeuren, waardoor jij weer niet gelukkig bent. Zo ga je dus maar door met deze cirkelredenatie en kom je altijd uit bij iets wat niet klopt! dus de wens om gelukkig te worden voor altijd is een wens die zelfs als er wensen in vervullig zouden kunnen worden gebracht een ding wat niet uitvoerbaar is. denk daar maar eens over na
|||
Citaat:
Maar die gebeurtenis hoeft een ander niet ongelukkig te maken.. En ik denk -hoop iig- dat een hele goeie vriend wel blij voor me zou zijn als ik ècht gelukkig ben. Citaat:
Maar kwil wel een periode gehad hebben waarin ik ècht gelukkig ben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wie zegt dat ik dan een wens in vervulling kan laten gaan? Mensen kunnen zoveel wensen, maar omdat men iets wenst hoeft dit daarom nog neit in vervulling te gaan. Indien iemand iets wenst, zal dit nooit direct in vervulling gaan. Indien iemand iets wenst, zou dit indirect in vervulling kunnen gaan. Dat valt dan te verklaren door het of het toeval, of doordat de persoon hiermee in gedachten loop en ernaartoe werkt, dit zelf wil, er energie in steekt, waardoor de wens in vervulling gaat. |
![]() |
||
Citaat:
1. geld maakt gelukkig 2. géén geld kan ongelukkig maken. Als je geld hebt betekent dat niet dat gelukkig bent. ALs je geen geld hebt, dan kan je dat wel ongelukkig maken, vanwege de zorgen die je hebt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Denk dat ik hele erge dwangneurose heb! xRoxy | 10 | 01-02-2013 20:49 | |
Liefde & Relatie |
E-cursus Vrouwen versieren jjohan | 3 | 09-01-2010 19:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
De Wraak van de Bloedelfen (Hoofdstuk 2) Ewuor | 11 | 16-02-2004 19:35 | |
Lifestyle |
Hoe staat jouw omgeving tegenover homoseksualiteit? starbelliedboy | 248 | 10-02-2003 21:22 |