Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 11:26
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik heb morgen een spreekbeurt waar ik het publiek moet overtuigen van mijn stelling. Ik wil het gaan houden over ziekenhuizen.

Naar mijn mening zou het veel beter zijn als we heel veel particulieren ziekenhuizen zouden hebben. Geen wachtlijsten meer, en meer vrijheid.

Je hebt zeg maar de algemene ziekenwet, die dan betaald voor de algemene dingen. Maar alles wat je extra wil moet je zelf betalen.
Ik wil dit onderwerp doen omdat er op dit moment iemand in mijn familie is die vanwege kanker al op 21 jarige leeftijd zal sterven. Ik zou graag willen dat je je vrijwillig om de zoveel tijd kan laten testen op zulk soort dingen. Nu kan dat niet, omdat ten eerste de overheid dat nooit kan betalen voor iedereen, en dan heb je natuurlijk nog de wachtlijsten in de ziekenhuizen.

Ik moet er nog verder over nadenken, maar zouden jullie dat ook even willen doen.
Vertel waarom het idd goed zou zijn, of waarom je er juist helemaal tegen bent!
Oud 11-03-2003, 12:22
Verwijderd
niet

nou ten eerste omdat studenten die later dokter gaan worden alleen hun opleiding verder mogen doen in openbare ziekenhuizen. pas als ze zijn afgestudeerd kunnen ze in particulioere ziekenhuizen gaan werken.. dan is het wel belangrijk dat er genoeg openbare ziekenhuizen zijn

ten 2e omdat mensen zo worden voorgetrokken, en neit iedereen kan kiezen. Je word doorverwezen naar een ziekenhuis, dan moeten sommige maar het 'geluk' hebben particulier te kunnen

ten 3e omdat het duurder is..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 13:31
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
******** schreef op 11-03-2003 @ 13:22:
niet

nou ten eerste omdat studenten die later dokter gaan worden alleen hun opleiding verder mogen doen in openbare ziekenhuizen. pas als ze zijn afgestudeerd kunnen ze in particulioere ziekenhuizen gaan werken.. dan is het wel belangrijk dat er genoeg openbare ziekenhuizen zijn

ten 2e omdat mensen zo worden voorgetrokken, en neit iedereen kan kiezen. Je word doorverwezen naar een ziekenhuis, dan moeten sommige maar het 'geluk' hebben particulier te kunnen

ten 3e omdat het duurder is..
maar zouden zulk soort dingen niet veranderd worden als de particulieren ziekenhuizen zeg maar de 'standaard' word ! (*even de situatie in de VS als voorbeeld in mijn hoofd*)

Behalve dat duurder zijn natuurlijk. Daar doe je niks aan. Maar je krijgt er ook meer voor terug.
Oud 11-03-2003, 21:43
Thomas
Thomas is offline
Openbaar moet het blijven, omdat privatisering in deze sector op niets uit zal draaien. Laat ziekenhuizen voor iedereen zo toegangkelijk houden zoals het nu is.

Particulieren ziekenhuis zijn op zich goed, maar ik vind wel dat er openbare ziekenhuizen naast moeten blijven bestaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten