Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2003, 15:55
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik moet voor vrijdag een werkstuk over volleybal inleveren..ik heb wel al wat, maar echt veel kan ik niet vinden op internet. Heeft iemand nog tips?
Oud 31-03-2003, 17:25
Tofke_H
Tofke_H is offline
En laat me raden, je begint er nu pas aan?

Nouja... Om te beginnen, een kleinigheidje : Het is volleyball, dus met een e. Die fout maakte ik vroeger ook wel eens.

Je hebt dus verschillende soorten volleyball. Het klassieke game, beachvolleyball, zitvolleyball en minivolleyball. Die zou ik al zeker vernoemen, en daarbij overal een klein beetje uitleg.

Volleyball:
Verder kan je bijna letterlijk dit overnemen, maar dat zou ik niet doen, want een beetje slimme leerkracht gaat daar ook wel eens kijken.

Beachvolleyball:
hier

Minivolleyball:
hier

Zitvolleyball:
website

------

Nederlandse Volleybal Bond

Bondsinformatie
NeVoBo
Pelmolenlaan 19
Postbus 70
3440 AB Woerden
Telefoon: 0348-41 19 94
Fax: 0348-42 08 09

Factsheet:

Opgericht: 6 september 1947
Aantal leden: 135.611
Takken van sport/sportdisciplines:
- Volleybal
- Beachvolleybal
- Circulatie-minivolleybal
- Zitvolleybal

Algemeen
De NeVoBo staat in de top tien van grote sportbonden in Nederland. Bij de teamsporten wordt volleybal zelfs het meest beoefend na voetbal.
De NeVoBo kent een werkorganisatie en een bestuurlijke organisatie. De bestuurlijke organisatie wordt gevormd door het hoofdbestuur en de acht regiobesturen.

Het Nederlandse volleybal kent een grote populariteit. De goede prestatie van de nationale ploegen hebben hier veel aan bijgedragen. Zo won het Nederlandse herenteam tijdens de Olympische Spelen van 1996 in Atlanta behaalde de gouden medaille. Een jaar later werd de ploeg bovendien Europees Kampioen. De dames legde in 1995 al beslag op de eerste plaats van het EK.

----

en dan is de volgende url natuurlijk ook heel leuk, daar vind je massa's (!!!) links op : http://volleybal.pagina.nl/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten