Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 20:26
Cattus
Cattus is offline
Mijn wensen zijn:

Dat je vrede en rust mag vinden in een wereld die je niet altijd zult begrijpen.
Dat de pijn die je hebt gekend en de conflicten die je hebt ondergaan je kracht mogen geven om elke nieuwe situatie in je leven met moed en optimisme in de ogen te kunnen kijken. Altijd wetend dat er mensen zijn die liefhebbend en begripvol zijn, wanneer je je op het allereenzaamst voelt.
Dat je mag ontdekken dat er genoeg goedheid in anderen zit om te geloven in een wereld van vrede.
Dat een vriendelijk woord, een helende aanraking, een warme glimlach jou elke dag van je leven zal raken en dat jij deze geschenken net zo door zal geven als jij ze hebt ontvangen.
Herinner de warmte van de zon als de storm oneindig lijkt.
Leer díegene liefde die alleen maar haat kennen en laat deze liefde jou omhelzen als je de wereld instapt.
Dat de lessen van diegene die jij bewondert een deel van jou worden, zodat jij er ten allen tijden een beroep op kunt doen.
Onthoud dat het leven van diegenen die jij hebt aangeraakt en diegenen die jouw leven hebben aangeraakt altijd een deel van jou zijn, zelfs al waren de ontmoetingen minder dan jij had gewild. De inhoud van deze ontmoetingen zijn belangrijker dan de hoeveelheid of de vorm.
Dat je niet betrokken raakt bij materiële zaken, maar dat je in plaats daarvan de onmetelijke waarde van de goedheid in je hart koestert.
Vind elke dag tijd om de schoonheid en de liefde in de wereld om je heen te zien.
Realiseer je dat elke persoon onbegrensde mogelijkheden heeft, maar dat iedereen anders is op zijn/haar eigen manier.
Wat jij voelt als een gebrek in jouw aandacht voor anderen, zal in andere ogenblikken worden gecompenseerd, zonder dat je het misschien zelf beseft.
Wat jij voelt als een gebrek uit het verleden, zal één van jouw krachten worden in de toekomst.
Dat je je toekomst zult zien als eentje gevuld met beloftes en mogelijkheden.
Leer alles te zien als een waardevolle belevenis.
Dat je innerlijke kracht mag vinden om je eigenwaarde vast te zetten in jezelf en niet afhankelijk te zijn van andermans oordeel of prestaties.

Maar bovenal:
Dat je je altijd geliefd zult voelen door jezelf én anderen en dat je anderen ook lief hebt om de waardevolle persoon die zij in wezen zijn.
Oud 01-04-2003, 21:59
edgaar5000
edgaar5000 is offline
amen.

verschrikkelijk. ten eerste; door wie ben jij geïndoctrineerd? of ben je naar de EO-jongerendag geweest ofzo??
je stuk lijkt zo uit het werk van de zoveelste kerk-idioot gegrepen, lijkt me meer iets voor het godsdienstforum..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 11:46
Cattus
Cattus is offline
goed... bedankt voor de afkraking!
Oud 03-04-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
edgaar5000 schreef op 01-04-2003 @ 22:59:
amen.

verschrikkelijk. ten eerste; door wie ben jij geïndoctrineerd? of ben je naar de EO-jongerendag geweest ofzo??
je stuk lijkt zo uit het werk van de zoveelste kerk-idioot gegrepen, lijkt me meer iets voor het godsdienstforum..
Je kunt mensen ook in hun waarde laten en inhoudelijk commentaar op de tekst geven... in plaats van iedereen maar zomaar af te zeiken. Doe het dan zelf, als je het beter kan?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:27
edgaar5000
edgaar5000 is offline
Nee ik doe dit niet zelf want ik houd me niet met zoiets bezig. Bovendien heb ik niet gezegd dat het slecht is. Ik vind dat het niet op letteren thuishoort, dit is geen literatuur. Sorry dat je je zo afgekraakt voelt maar ik kan me er gewoon zo ontzettend over verbazen dat er van die naieve mensen zijn die zich met zoiets bezig houden. Of zoiets verzinnen, dan moet je wel een vaag wereldbeeld hebben. Het is niet in de eerste plaats mijn bedoeling om je af te zeiken maar omdat ik benieuwd ben wat je erop gaat zeggen, of vind je zelf niet dat het zo uit een religieus manifest kan komen?
En krummeltje, als ik iets storend vind dan mag ik dat best afzeiken, daar is dit een forum voor.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:51
Cattus
Cattus is offline
misschien is het wel een beetje religieus, maar als ik dit toch even kwijt wil!
Oud 03-04-2003, 20:09
Ieke
Ieke is offline
Religeus getinte verhalen morgen best op letteren. Het is een visie en dat kan je ook uit je verhalen laten komen.
Als je wil discussieren over religie dan ben je hier fout, maar als het om het verhaal gaat zit je hier goed. Duidelijk?

Heb het verhaal heel vluchtig gelezen, door mijn tentamenweek heb ik weinig tijd om goed op verhalen te reageren. Van het weekend wil ik wat van de schade inhalen.
Oud 03-04-2003, 20:51
Anne
Anne is offline
Citaat:
edgaar5000 schreef op 01-04-2003 @ 22:59:
of ben je naar de EO-jongerendag geweest ofzo??
De EO-Jongerendag is anders ontzettend leuk hoor.

Maar goed.

Waarom zou dit religieus getint zijn? Oké, ik vind het ook niet echt literatuur (volgens mijn maatstaven, maar daar moet je je niets van aan trekken), maar de religie kan ik hier niet heel erg in vinden, tenzij ik tussen de regels door lees.
Het is gewoon een mooie tekst, zeer waar ook en ik ben benieuwd waarom je hem geschreven hebt.
Oud 04-04-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
edgaar5000 schreef op 03-04-2003 @ 14:27:
Ik vind dat het niet op letteren thuishoort, dit is geen literatuur.
Er stáát geen literatuur op letteren!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 14:20
Anne
Anne is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-04-2003 @ 15:11:
Er stáát geen literatuur op letteren!
Waarom niet?
Oud 04-04-2003, 18:45
Cattus
Cattus is offline
ik denk dat ik hem geschreven heb omdat er goeie stukken tussen staan die heel mooi zijn en volkomen waar! Maar ik schreef het in een beetje rare bui dus weet het niet zo goed meer eigenlijk..
Oud 04-04-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 04-04-2003 @ 15:20:
Waarom niet?
nou, al die verhalen die hier neergezet worden, zijn geen literatuur - al zijn ze vaak wel mooi enzo... maar nou weet ik de definitie van literatuur ook niet echt, so don't shoot me.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:42
Anne
Anne is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-04-2003 @ 20:18:
nou, al die verhalen die hier neergezet worden, zijn geen literatuur - al zijn ze vaak wel mooi enzo... maar nou weet ik de definitie van literatuur ook niet echt, so don't shoot me.
Ik zie mijn verhalen wel als literatuur eigenlijk...
Oud 04-04-2003, 22:07
edgaar5000
edgaar5000 is offline
ja iek ook.. dat is wel een uitgangspunt met schrijven voor mij, ik probeer het wel een beetje te laten voldoen aan mij eigen ideeen over literatuur
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 11:11
;-)cow:-)boeh
;-)cow:-)boeh is offline
ik vind het wel mooi, ik wou dat iedereen zo dacht!!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 04-04-2003 @ 22:42:
Ik zie mijn verhalen wel als literatuur eigenlijk...
dat weet ik niet, ik zie weinig van je.
Ik die van mij niet, maar ik vind ze wel goed. *ego*
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 17:03
Vlooienband
Vlooienband is offline
Best wel mooi, zo'n idealistische wereld. Leuk geschreven.
Oud 07-04-2003, 19:00
Anne
Anne is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-04-2003 @ 15:48:
dat weet ik niet, ik zie weinig van je.
Dat klopt. Ik loop met een nieuw idee rond, maar wil er pas aan beginnen als ik weet wáár ik moet beginnen.
Oud 19-04-2003, 11:49
Verwijderd
is dit niet weer net zown gekopieërde forwardmail als je 'eigen verhaal over vriendschap' ??
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 07-04-2003 @ 20:00:
Dat klopt. Ik loop met een nieuw idee rond, maar wil er pas aan beginnen als ik weet wáár ik moet beginnen.
dat ken ik...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:11
thunder110
thunder110 is offline
Ach, literatuur is net zoals kunst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten