Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
We beoordelen iemands daad aan de hand van de waarde van het kapotgemaakte. Het kapotgemaakte is een leven. Maar dat leven van iedereen is gelijkwaardig. We beoordelen een mens immers niet naar zijn status, zijn vrienden en de mensen die om hem rouwen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen. En waar haal jij het recht vandaan om hem zijn verdiende straf te mogen doen toekomen? Als hij dertien jaar krijgt, heeft hij zijn verdiende straf al gekregen. Wij leven in een rechtsstaat, met regels, waar ook mensen als jij door beschermd worden. Als jij hem neerknalt, krijg je ook dertien jaar. Eerlijk is eerlijk. De tijd dat wij Balthasar Gerards op gruwelijke wijze executeerden omdat de persoon die hij neerschoot de vader des vaderlands was, ligt gogzijdegeloofdendegeprezen ver achter ons. Het zijn de persoon en de omstandigheden van de dader die de strafmaat bepaalt, niet de persoon van het slachtoffer. Ieder leven heeft evenveel waarde, ook dat van jou.
Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 12:15. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Voor dat laatste is Volkert niet aansprakelijk, dat heeft het tuig rondom Fortuyn op zijn geweten. Het strafrecht stelt je voor je daad verantwoordelijkheid, niet tegen de bredere gevolgen. Gelukkig maar, anders zou iedereen verantwoordelijk zijn voor iedere oncontoleerbare en onvoorspelbare kettingrectie die hij in gang zet door zijn daad. Een dergelijk c.s.q.n. redeneren is volstrekt niet bruikbbaar. Als Eva die appel niet had gegeten, zaten we hier ook niet. Maar daar kunnen we Eva niet op aanspreken. Je bent alleen verantwoordelijk voor de naar redelijkheid aan jouw daad toerekenbare gevolgen, die door jou wel voorzienbaar, zij het dan misschien onbedoeld, waren. En gezwollen retoriek als de democratie kapot maken, brrr, daar krijg ik jeuk van. Ik zie onmiddelijk Goebbels voor me.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind niet-linkse personen zeker niet meteen een nazi. Nazi's waren in die tijd, op die plaats. Veel van de ideeën die aan nazis worden toegeschreven zijn helemaal niet van hen afkomstig, maar alleen maar ook door hen nagevolgd. En ik ben zelf links noch rechts. Ik keur iedere moord af, ook die op Fortuyn. Ik vond hem wel wat hebben, tot op zekere hoogte. Als je het niet met iemand eens bent, ga je gewoon op een ander stemmen, simpel. Ik ben echter ook tegen het demoniseren van Volkert van der G, en ik vind de volkshaat die zich tegen hem richt een hele enge ontwikkeling. Ik gaf alleen maar weer wat wel of niet strafrechtelijk relevant is.
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Ach, goed dat je dat vantevoren even aangeeft. De rotte appels pik je er zo uit: je hoeft het niet eens te onderzoeken, ze lopen vanzelf wel tegen de lamp met dat soort stoere praat. Als er over dertien jaar iets met Volkert gebeurt hoop ik dat ze de IP- en tekstlogs van deze server nog hebben ![]() Citaat:
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof? Natuurlijk vermoordde Volkert Pim niet alléén omdat hij zijn mening gaf. Dan had hij Halsema, Rosenmöller en Melkert ook wel kunnen vermoorden. Het ging Volkert gewoon om de dreiging die uitging van Fortuyn: een populair, charismatisch demagoog die een groot deel van de bevolking achter zich dreigde te krijgen en op die manier veel invloed zou krijgen. Dat wilde hij voorkomen. Dat heeft níks met vrijheid van meningsuiting die zogenaamd geschonden zou zijn, te maken, maar gewoon met de beelden die iemand die al of niet gestoord is in zijn hoofd heeft. Zie mijn reactie in een ander topic hier ergens: niemand zou het erg hebben gevonden als Hitler in 1938 was neergeschoten. Nu doet zich een vergelijkbare situatie voor en ineens gilt iedereen moord en brand. Er is levenslang geëist, ik weet niet of hij dat krijgt, we zullen zien. Laat ik het zo zeggen: levenslang vind ik wel een hoge straf, maar geen buitenproportioneel hoge. Ik zou zelf eerder geneigd zijn voor vijftien jaar te gaan, maar in deze is de roep om vergelding van het volk zó sterk dat daar eigenlijk nauwelijks aan ontkomen kan worden, hoe jammer ik dat ook vind. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Whisaaiky #1135 Verwijderd | 500 | 25-09-2010 20:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Mujahideen | 500 | 07-09-2005 13:43 | |
Hoger beroep: 18 jaar voor Volkert van der Graaf Insane Juggalo | 115 | 24-07-2003 09:38 | |
18! Verwijderd | 253 | 23-04-2003 15:46 | |
Ik heb begrip voor Volkert (deel II) Kubstudent | 272 | 09-04-2003 10:36 | |
Ik begrijp Volkert Akites | 56 | 30-03-2003 21:44 |