Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 14:31
Da wizzZ
Da wizzZ is offline
Hoeveel mp3's heeft iedereen?¿?

Ik zit nu op 4936... Het begint eindelijk wat te worden.
Ennuh, waaar zit iedereen met z'n mp3's? Misschien kunnen we een scholieren forum maken op soulseek. Waar we allemaal komen om onze mp3's uit te wisselen.

www.slsk.org voor als je nog geen soulseek hebt.
Oud 02-04-2003, 14:33
DeadNation
DeadNation is offline
Vrij weinig. Mp3's zijn lame. Ik prefereer vinyl/cd/tape.
Oud 02-04-2003, 14:45
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
160, vooral met Kazaa gedownload.

Hoezo zijn mp3's lame? Zijn peperdure cd's in jouw beleving dan leuk? En is vinyl en tape niet hééél erg ouderwets?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:46
Verwijderd
hmm..richting de 7500.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:47
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 15:45:
160, vooral met Kazaa gedownload.

Hoezo zijn mp3's lame? Zijn peperdure cd's in jouw beleving dan leuk? En is vinyl en tape niet hééél erg ouderwets?
Als je een "peperdure"cd koopt, verdient de artiest er ook nog wat aan.... en bovendien heb je dan ook het origineel!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Da wizzZ schreef op 02-04-2003 @ 15:31:
Hoeveel mp3's heeft iedereen?¿?

Ik zit nu op 4936... Het begint eindelijk wat te worden.
Ennuh, waaar zit iedereen met z'n mp3's? Misschien kunnen we een scholieren forum maken op soulseek. Waar we allemaal komen om onze mp3's uit te wisselen.

www.slsk.org voor als je nog geen soulseek hebt.
Laat gewoon ff iedereen z'n username neerplanten. Tijdje geleden ook al geweest maar wie weet dat mensen het toen gemist hebben of d'r een boel nieuwe sletzoek gebruikers bij zijn gekomen..

Mijn nick is Glow
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:50
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 15:45:

Grow a brain dude. Ouderwets schmouderwets. Superieure kwaliteit zul je bedoelen en peperdure cd's? Moet je maar geen kutmuziek gemaakt voor massaconsumptie(voor de verkoop dus) luisteren.
Oud 02-04-2003, 14:53
Carn
Carn is offline
5612
Oud 02-04-2003, 14:54
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Tsu schreef op 02-04-2003 @ 15:47:
Als je een "peperdure"cd koopt, verdient de artiest er ook nog wat aan.... en bovendien heb je dan ook het origineel!
Het grootste deel van de winst gaat naar de platenmaatschappij. En dan zijn er natuurlijk kosten om een cd'tje in een fabriek te drukken, en nog transportkosten omdat die zooi met vrachtwagens naar de winkeltjes gereden moet worden.

Die prijzen van de cd's zijn voor de gemiddelde scholier bijna niet op te hoesten. En wat is het voordeel van het hebben van het origineel?

Ik wil trouwens best wel legaal muziek kopen... maar dan wel tegen een normale prijs. Die platenmaatschappijen moeten sites oprichten waar legaal mp3'tjes te downloaden zijn voor lage kosten. Dergelijke sites zijn er al wel, maar ze zijn nog niet volwassen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:58
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 15:54:
Het grootste deel van de winst gaat naar de platenmaatschappij. En dan zijn er natuurlijk kosten om een cd'tje in een fabriek te drukken, en nog transportkosten omdat die zooi met vrachtwagens naar de winkeltjes gereden moet worden.

Die prijzen van de cd's zijn voor de gemiddelde scholier bijna niet op te hoesten. En wat is het voordeel van het hebben van het origineel?

Ik wil trouwens best wel legaal muziek kopen... maar dan wel tegen een normale prijs. Die platenmaatschappijen moeten sites oprichten waar legaal mp3'tjes te downloaden zijn voor lage kosten. Dergelijke sites zijn er al wel, maar ze zijn nog niet volwassen.
Vanaf morgen kun je 3 dagen lang gratis dingen downloaden...

En over die cd's... ik vind dat je die wel gewoon moet kopen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:58
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
DeadNation schreef op 02-04-2003 @ 15:50:
Grow a brain dude. Ouderwets schmouderwets. Superieure kwaliteit zul je bedoelen en peperdure cd's? Moet je maar geen kutmuziek gemaakt voor massaconsumptie(voor de verkoop dus) luisteren.
Bedoel je dat mp3's van lage kwaliteit zijn? Expliceer eens wat gedetailleerder.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:59
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 15:58:
Bedoel je dat mp3's van lage kwaliteit zijn? Expliceer eens wat gedetailleerder.
Waaruit maak je dat op?

Hij geilt alleen op vynil.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:01
Verwijderd
MP3 is inferieur vanwege de zware compressie maar gelukkig ben ik geen audiofiel en is mijn gehoor verre van absoluut dus vind ik MP3tjes prima. OGG is overigens ook dik in orde.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:02
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 15:54:

Dat vind ik nou weer lomp. No way dat ik ga betalen voor downloaden. Niet dat ik niet zou willen betalen voor muziek, maar dan wil ik wel 'n mooi cdtje en niet downloaden.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:02
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Tsu schreef op 02-04-2003 @ 15:58:
Vanaf morgen kun je 3 dagen lang gratis dingen downloaden...

En over die cd's... ik vind dat je die wel gewoon moet kopen.
Gratis downloaden? Waar?

Hoezo zou ik cd's kopen, als de platenmaatschappijen er beveiligingen opzetten zodat ik ze niet op mijn comp kan afspelen, en de prijzen idoot hoog zijn? Hoeveel heb jij dan wel niet te besteden?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 02-04-2003 @ 16:01:
MP3 is inferieur vanwege de zware compressie maar gelukkig ben ik geen audiofiel en is mijn gehoor verre van absoluut dus vind ik MP3tjes prima. OGG is overigens ook dik in orde.
Eindeloze discussie, maar veel audiofielen zijn simpelweg zeikerds en horen het verschil tussen 192kbs encoded in LAME en het origineel op cd echt niet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:05
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
eXo schreef op 02-04-2003 @ 16:02:
Dat vind ik nou weer lomp. No way dat ik ga betalen voor downloaden. Niet dat ik niet zou willen betalen voor muziek, maar dan wil ik wel 'n mooi cdtje en niet downloaden.
CD's brengen meer kosten met zich mee, zoals ik al eerder zei. Downloaden is dus goedkoper. Je kan het zelf toch ook op CD branden?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:06
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 16:02:
Gratis downloaden? Waar?

Hoezo zou ik cd's kopen, als de platenmaatschappijen er beveiligingen opzetten zodat ik ze niet op mijn comp kan afspelen, en de prijzen idoot hoog zijn? Hoeveel heb jij dan wel niet te besteden?
Je moet je wel eerst inschrijven, dan krijg je geloof ik iets van 30 credits en dan kan je voor die credits op een legale manier downloaden. (het was iets met download day ofzo... moet je zelf even opzoeken, het stond in de krant).

Cd's zijn ook duurder geworden, maar dat is bij alles zo. Ik vind nog steeds dat je gewoon cd's moet blijven kopen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:13
Verwijderd
3311

slskusername: Ufke
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 02-04-2003 @ 16:03:
Eindeloze discussie, maar veel audiofielen zijn simpelweg zeikerds en horen het verschil tussen 192kbs encoded in LAME en het origineel op cd echt niet.
Ja en daarom ben ik geen audioseksofiel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 02-04-2003 @ 16:13:
3311

slskusername: Ufke
Oeh ik ga 'ns kijken.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:18
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Tsu schreef op 02-04-2003 @ 16:06:
Je moet je wel eerst inschrijven, dan krijg je geloof ik iets van 30 credits en dan kan je voor die credits op een legale manier downloaden. (het was iets met download day ofzo... moet je zelf even opzoeken, het stond in de krant).

Cd's zijn ook duurder geworden, maar dat is bij alles zo. Ik vind nog steeds dat je gewoon cd's moet blijven kopen
Bedankt voor de tip, ik heb me net ingeschreven.

Natuurlijk zijn CD's duurder geworden door de euroinflatie, maar ook in guldens vond ik ze al veel te duur. ik vraag me toch echt af waar iedereen het geld vandaan haalt voor die CD's.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:19
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 16:05:
CD's brengen meer kosten met zich mee, zoals ik al eerder zei. Downloaden is dus goedkoper. Je kan het zelf toch ook op CD branden?
Ja tuurlijk zou downloaden goedkoper zijn. Maar:

Citaat:
Terror Koe schreef
Cd's zijn 1 van de geilste dingen die er zijn. Het geluid is goed (meestal...), je ziet nog eens iets van de/het artwork en niks ruikt lekkerder dan een nieuw cdboekje.
Bovendien staan een hoop originele CD's heel interessant.
En je kan reageren op een 'wat ik jouw laatste aanwinst/cd topic'
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:26
$@nd€r $@l@m@nd€r
WTF maakt het cd-boekje en het artwork nou weer uit? CD's kunnen trouwens kapot gaan mp3's niet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:27
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 16:26:
WTF maakt het cd-boekje en het artwork nou weer uit? CD's kunnen trouwens kapot gaan mp3's niet.
Dat maakt een cd interessant. Het heeft gewoon wat. Simpel. Voegt wat toe.

Mp3's niet kapot gaan? Jij hebt nog nooit van het fenomeen IBM harddisks gehoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2003, 15:29
$@nd€r $@l@m@nd€r
Tja... als je je HD formatteerd zijn ze natuurlijk weg. gewoon backups maken. Maar voor mij voegt een cd-hoesje niets toe, het is natuurlijk subjectief wat iedereen er van vindt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 16:29:
Tja... als je je HD formatteerd zijn ze natuurlijk weg. gewoon backups maken. Maar voor mij voegt een cd-hoesje niets toe, het is natuurlijk subjectief wat iedereen er van vindt.
Backuppen op cd's. Dude. Cd's konden kapot gaan remember?

Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:31
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
terror koe schreef op 02-04-2003 @ 16:06:
Cd's zijn de geilste dingen die er zijn. Het geluid is goed (meestal...), je ziet nog eens iets van de/het artwork en niks ruikt lekkerder dan een nieuw cdboekje.
Bovendien staan een hoop originele CD's heel interessant.
LP's zijn nog geiler vanwege artwork en inlays van een beetje behoorlijk formaat, de verrukkelijke geur van vinyl en hoezenkarton en het feit dat een hoop albums tweedehands te vinden zijn op plaat voor minder dan de helft van de prijs van een nieuwe cd.

En ontopic ik heb met mijn 2 k/s kabelmodempje zo'n 1500 mp3's bij elkaar gedownload.
Oud 02-04-2003, 15:33
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
terror koe schreef op 02-04-2003 @ 16:29:
Doe toch niet zo dom, idioot.
Het is maar de vraag wie er dom is, dit forum is er niet om mensen te beledigen .
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 16:33:
Het is maar de vraag wie er dom is, dit forum is er niet om mensen te beledigen .
Wel hoor, S@nder.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:42
$@nd€r $@l@m@nd€r
Dat is helemaal niet beledigend. Ik vraag alleen maar wat de toegevoegde waarde is van een cd-boekje en het artwork.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:44
]{ing
]{ing is offline
Ik heb in de eerste plaats graag mp3 omdat ik die nooit kwijt kan raken en ze altijd beschikbaar heb, zonder 20 cd koffers mee te moeten nemen. Ik ben mp3 gewend geraakt, zonder zou ik veel minder muziek luisteren..
Ik weet niet meer precies hoeveel mp3 ik in totaal heb (gedeelte staat op backup cd's) Op deze pc staat nu 82 gig, complete albums, vooral geruild en zelf geript. Het is makkelijk om 80 gig klotemuziek te verzamelen, maar des te moeilijker om een leuke collectie bij elkaar te zoeken. Daarom staat alles op cd's, mocht een van mijn harddisks ooit crashen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:45
Tsasil
Tsasil is offline
Ik snap niet wat er mis is met 12 pleuro neerleggen voor een CD, waar je de artiest mee steunt, het label mee steunt (want die doet als het goed is ook niet niks), waar je de lyrics erbij krijgt, waar artwork bijzit en je een mooi bedrukt CDtje bij krijgt die je ook nog eens ouderwets kunt draaien.

En dat heb je bij vinyl nog eens extra.

Kortom, downloaden is voor homeaux. Maar ik heb wel 25 gig aan mp3's
Oud 02-04-2003, 15:49
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
S@nder schreef op 02-04-2003 @ 16:42:
Dat is helemaal niet beledigend. Ik vraag alleen maar wat de toegevoegde waarde is van een cd-boekje en het artwork.
het voegt vaak wat toe aan de muziek...een diepere betekenis

plus dat covers ook nog eens heeeeel mooi kunnen zijn
Oud 02-04-2003, 15:50
Verwijderd
Daar is niks mis mee. Ware het niet dat cd's geen 12 pleuro zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:51
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
eXo schreef op 02-04-2003 @ 16:50:
Ligt er natuurlijk aan waar je ze haalt. En 12 pleuro vind ik een hele redelijke prijs.
Oud 02-04-2003, 15:52
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
eXo schreef op 02-04-2003 @ 16:50:
ligt er aan waar je koopt exo

kheb zat gave cd's gekocht voor 3 euro...orgineel

(o.a. foo fighters, suicidal tendencies. spineshank)
Oud 02-04-2003, 15:52
m'neer
m'neer is offline
In navolging van DeadNation en Tsu: doe mij ook maar de originele versies. 't Kost wat, maar dan heb je wat...
Zoals ik al eerder heb gezegd; ik heb een fetisjisme wat betreft boxsets, special en limited editions, en digipaks...

mp3'tjes zijn leuk als achtergrondmuziek bij 't pjoeteren; na m'n reguliere format c: heb ik er nu pas 'n slordige 210...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 02-04-2003 @ 16:52:
ligt er aan waar je koopt exo

kheb zat gave cd's gekocht voor 3 euro...orgineel

(o.a. foo fighters, suicidal tendencies. spineshank)
Ja daar hebbie gelijk in.

Maar nieuwe cd's zijn zelden 3 euro.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:54
Ketjing
Ketjing is offline
ik zit rond de 850 denk ik, gebruik ze meestal als achtergrond muziek.
Oud 02-04-2003, 15:55
Verwijderd
Ow ja en 't relaxte aan MP3 is dat ze van internet komen.

En op internet vind je alles.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:57
Verwijderd
ik heb er 8904 en ben er nu nog een paar aan het downloaden dus dat aantal blijft stijgen en stijgen.

alleen eigenlijk is het echt teveel als je kijkt naar het aantal dat ik ook echt luister. in m'n winamp playlist staan er zo'n 2300 en dat zijn voor het meest wel nummers die ik echt luister (maar nog steeds veels te veel)

van artiesten die ik echt goed vind koop ik meestal wel de cds, en dan probeer ik ook echt alle cds van ze origineel te hebben, ik heb nu bijv. alles van U2, Manic street preachers, muse, guns 'n roses, smashing pumpkins, placebo...
maar van sommige artiesten wil ik ook cds hebben gewoon omdat het supervette cds zijn voor de heb.
bruce springsteen - nebraska, sex pistols - nevermind the bollocks, queen - live in wembley 86 etc. etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:07
wabbit
wabbit is offline
ik heb er 10000 ofzo verdeeld over 2 computers, waarvan ook veel dubbel, mja, ook koop ik regelmatig nog cd's ( nu iets minder omdat me financien niet echt top zijn) mja meestal hoor ik een artiest van mp3 en besluit ik daarna om zijn/haar cd te kopen...dus het is wel ergens goed voor
Oud 02-04-2003, 16:31
Verwijderd
499 van geripte cd's
stuk of 10 andere
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:48
cerys
cerys is offline
ik heb echt geen idee. stuk of 6000 misschien?
Oud 02-04-2003, 16:48
DeadNation
DeadNation is offline
Niks zo goed als de naald op een mooie plak vinyl leggen. S@nder, of whatever the fuck je naam is, je bent een non-muziekliefhebber. Artwork niet belangrijk.....haha nee van je DJ Triesto cd's niet he. Download die maar lekker.....
Oud 02-04-2003, 16:59
Da wizzZ
Da wizzZ is offline
Ach jah... Ik start nu een nieuwe groep onder de naam:
[B]Scholieren Forum /Eens checken of dat gaat lopen. Kan er altijd meer worden uitgewisseld natuurlijk. :-) Zien we daar wel, hoeveel mp3's iedereen heeft. Hehehe...

Scholieren Forum --- Dag en nacht open op soulseek, zolang die fuckin' servers in de lucht blijven daaro.
Oud 02-04-2003, 17:11
Verwijderd
Hmm...heb dat Soulseek net geinstalleerd. Benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:06
NERD
NERD is offline
Ik heb iets van 4500 mp3's en ben vnl. op soulseek te vinden, en dan onder de naam "klerewipper"
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Da wizzZ schreef op 02-04-2003 @ 17:59:
[B]Ach jah... Ik start nu een nieuwe groep onder de naam:
Scholieren Forum /Eens checken of dat gaat lopen. Kan er altijd meer worden uitgewisseld natuurlijk. :-) Zien we daar wel, hoeveel mp3's iedereen heeft. Hehehe...

Scholieren Forum --- Dag en nacht open op soulseek, zolang die fuckin' servers in de lucht blijven daaro.
Goed idee ik zet 'm wel op autovisit.

'k heet wikked maar ik heb nooit boeiende mp3s ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten