Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 22:27
Balance
Balance is offline
Mag een leraar een PO opgeven en achteraf vertellen dat het minimaal haalbare een 6,5 is en het maximaal haalbare een 7,5?

Dat deed een wiskunde docent bij ons namelijk, waardoor ik een 7 heb gehaald met 15% DOSSIERcijfer, terwijl ik een 9,3 stond.
Niet dat ik me te laag voel voor het halen van die 7 ofzo, maar als ik niet eens m'n cijfer in stand kón houden, vink het wel erg achterlijk...

dus mag het of niet?
Oud 02-04-2003, 22:42
Verwijderd
Ik snap dat een leraar niet of bijna nooit hoger geeft dan een 9 voor een werkstuk, maar alles lager dan een 7,5... da's wel lullig. Als je nou net hoge cijfers wilt voor bijvoorbeeld een loting voor je vervolgstudie.
Maar ik weet niet waar hij dat op gebaseerd heeft. Misschien is het zo dat je als je hoger wilt halen dan een 7,5 je meer moet dan een een goed werkstuk maken. Je moet dan mss wel een enquete, interview bij maken. Een echt onderzoek. Omdat niemand dat doet is een 7,5 misschien het maximaal haalbare. Maar als hij al van te voren in gedachten heeft van 'ze halen niet hoger dan een 7,5 hoe goed het ook is' dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het mag.
Bij ons op school doen ze het ook wel eens zo dat je het mag laten nakijken door een andere leerkracht en zien wat hij/zij ervan zegt. En dan weer de discussie aangaan...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 11:50
Thomas
Thomas is offline
Schandalig. Het beoordelen van werkstukken oid gaat altijd gepaard met de subjectieve mening van de docent. Ga maar na; wat is het verschil tussen een 7 en een 7,5? Dat verschil zal iedereen anders interpreteren, dus subjectief.

Ik vind dat de range tussen de cijfers 1 en 10 moet liggen, zoals het hoort. Maar als die docent dan toch iedereen een 7 oid geeft en je bent er niet tevreden mee dan kan je eens contact opnemen met je decaan en misschien kan die je aan de coordinator oid helpen.

Als je echt van mening bent dat het niet, waarom ga je er dan niet achteraan?!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 11:53
ingelke
ingelke is offline
Niet terecht dat zeker niet...maar ik zie het ook bij ons op school gebeuren (wij kunnen soms niet eens boven de zeven uitkomen) maar hoe je het ook probeert er is niks aan te veranderen...en ja inderdaad het word nog vervelender als je moet mee doen aan een loting voor je vervolgstudie
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 12:39
Angeles
Angeles is offline
Inderdaad raar, als je keihard werkt om een hoog gemiddelde te halen, zoals gezegd inderdaad bijvoorbeeld voor een toelating op een vervolgopleiding, dan is het nogal zuur en in mijn ogen ook behoorlijk onrechtvaardig als dat cijfer opeens daalt omdat die docent als regel heeft ingesteld dat een bepaald cijfer dat van invloed is op dat gemiddelde niet hoger kan zijn dan een 7,5.

Ik zou er gewoon eens met hem over praten als het voor jou een probleem oplevert. Het heeft niets te maken met dat je je te laag zou voelen voor een 7,5, het is gewoon niet erg leuk als je mooie hoge gemiddelde je op zo'n rare manier afhandig wordt gemaakt. Je kan altijd proberen er werk van te maken, niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:34
Sithan
Sithan is offline
Belachelijk...dat zou betekenen dat degene die er geen fluit aan gedaan heeft sowieso altijd maar 1 punt minder haalt dan degene die zich de pleures heeft gewerkt en een geweldig werkstuk heeft ingeleverd...dan is er toch geen duidelijk verschil tussen goed en slecht meer aanwezig
Oud 03-04-2003, 13:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Wawl schreef op 03-04-2003 @ 12:50:
Als je echt van mening bent dat het niet, waarom ga je er dan niet achteraan?!
kheb het maandag gehoord maar zit tot heden nog ziek thuis, vandaar. maar intussen kan in me d'r wel lichtelijk boos over maken, dus vandaar dat ik dit topic startte.

de beoordeling schijnt ook vrij simpel te zijn geweest, zo zou hij zelf hebben verteld dat de hoogte van het cijfer (een 6,5; 7 of een 7,5) afhing van het aantal bladzijden. dat gaf volgens hem wel een goede indicatie, wat ik uiteraard grootse onzin vind.
maar goed, dát ga ik sowieso bij die docent nog wel navragen.

maar of het überhaubt wel mág dat je maar een bepaalde hoogte (en laagte) voor je dossier kan halen wilde ik alvast even nakijken en navragen.

oh ja, ik ga geen studie met loting doen ofzo, dus echt ernstig is 't voor mij niet. maar goed, heb ik eindelijk eens een vak waarvan ik het presteer nooit lager dan een 9 te halen, heb ik zoiets...
Oud 03-04-2003, 14:52
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
wij stappen bij het minste of geringste al naar onze coordinator

maar serieus, schandalig. Ik heb zoizo een hekel aan verslagen enzo, ze zijn toch altijd lager dan je gemiddelde, bij mij dan.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:03
geen punt.
geen punt. is offline
Goh, ja, er gaat bij ons ook zoveel mis... Echt heel erg lullig als ze zoiets doen. Ik had een keer voor Aardrijkskunde PO een 8. Dat was het hoogste, hij zei dat hij heel tevreden was enzo, dus ik helemaal blij, maar hij sloot zijn praatje af met 'ja, hoger dan een 8 ga ik niet geven natuurlijk, dat zou te gek zijn'. Dan voel je je toch een beetje benadeeld, ook al ben je heel tevreden...
Oud 05-04-2003, 18:15
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
hoogste cijfer en het laagste cijfer wat ik tot nu toe gehaald heb op po's is een 7,3 (voor gym) en een 9,1(voor ANW) (havo 4)
maar het slaat nergens op dat het minimum cijfer een 6,5 is, dan kan je net zo goed een verslag inleveren van internet... ofzo iets.. of ff in 10 minuten een verslag in elkaar kwanselen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten