Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 07:23
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
Mogguh,

Gisteravond heb ik dus Red Hat 9 geinstalleerd, maar omdat daar standaard geen NTFS support in de kernel zit gebakken, heb ik, n.a.v. het lezen van enkele docs op internet, maar besloten om NTFS zelf mee te compileren

Goed, alles leuk en aardig, maar ik kwam er na de installatie dus achter, dat ik inderdaad wel de kernel source nodig had. Deze heb ik dus vanaf CD geinstalleerd, maar blijkbaar heeft deze mijn oude config file niet gehad ofzo? Anyhow, na compileren van de kernel en de hele meuk (geen backups gemaakt in /boot, ja, shoot me! ), ging 't dus een klein beetje fout

Blijkbaar kon ie 't filesystem niet mounten omdat EXT3 voor kernel version 2.4.20-8ntfs (= mijn eigen gebakken dus...) was gecompileerd, en niet voor 2.4.20-8.

Is daar nog een andere oplossing voor, of moet ik hiervoor de kernel weer opnieuw compileren? Ik kan ook RH er weer opnieuw opzetten, maar daar is geen uitdaging aan
Oud 03-04-2003, 07:48
Verwijderd
Je komt verwarrend over

Hoe kan je nou NTFS support meecompileren als de kernel source nog niet geinstalleerd is? Heb je zelf een source gedownload ofzo? Merkwaardig..

Nou goed, je komt er nu dus niet meer in? Heb je nog een bootfloppy gemaakt? Dan kun je booten vanaf deze en het root-systeem mounten, een chroot doen en de kernel hercompileren met Ext3 support. Vervolgens GRUB / LILO updaten en de hele hap rebooten.

Heeft RH trouwens niet nog een soort van resque CD?

*gebruikt uitsluitend Debian*
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 08:01
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
hehe nou ja het punt is, tijdens de installatie heb ik niet gekozen om de kernel source te installeren, had niet verwacht het nodig te hebben, en het bespaarde behoorlijk wat schijfruimte. Maar ja, voor NTFS support bleek ik die source dus wel nodig te hebben, deze heb ik dan ook vanaf CD geinstalleerd. Alleen nou weet ik niet of deze source nou een goeie config file heeft, eentje van mijn installatie (of hoe dat ook werkt??).

Ja RH heeft wel een rescue CD, daarmee kom ik er ook wel gewoon op, alleen ik wou ff weten of er ook een andere oplossing voor was Mwah moet d'r vanavond maar ff aan werken, zit nu op m'n werk

Thnx
Reageren

Regels voor berichten