Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2002, 13:33
Verwijderd
ok, wie vind dit nog meer?
+/-50€ is gewoon te duur, dat kan bijna niemand opbrengen om dat 1 keer per maand te doen...

dus die zgn miljoenenschade die de gamesindustrie lijd door kopieren valt volgens mij heel erg mee, er zijn zat mensen die zowiezo geen spel voor 50€ zouden kopen, dan zouden ze gewoon niet spelen, zoals me neefje...
maar door de prijzen te verhogen werken ze het alleen maar meer in de hand...
domme uitgevers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2002, 14:36
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ze moeten de prijzen wel verhogen om de gemiste inkomsten van het kopieren goed te maken...en vroeger waren die spellen 99,95...die 10 gulden (ongeveer), daar ga je dood aan zeker...nog een tip...koop niet elke maand een spel, maar koop een spel waar je lang mee doet
Je zegt wel dat het kopieren meevalt, maar dan moet jij eens goed het gamenews volgen, aangezien meerdere kleinere publishers al failliet zijn gegaan door het kopieren van hun spellen.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 15:39
Verwijderd
Dat is ook veel te duur, maar heb je ooit gehoord van een kopietje?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:29
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
ben ik het mee eens. daarom koop ik ook NOOIT games
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:38
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
€50 is te veel
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:39
Predjuh
Predjuh is offline
en over 10 jaar allemaal janken omdat paar grote gamebedrijven monopoly hebben en er helemaal geen goede games meer uitkomen..



goh... hoe zou dat nou komen ? simpele arme sloebers, zoek een baan ofzo dieven.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 18:45
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Predjuh schreef:
en over 10 jaar allemaal janken omdat paar grote gamebedrijven monopoly hebben en er helemaal geen goede games meer uitkomen..

goh... hoe zou dat nou komen ? simpele arme sloebers, zoek een baan ofzo dieven.
ik ben een student die net rond kan komen, terwijl ik werkweken van zo'n 60 uur maak (studie, bijbaantje). Beetje lompe opmerking dus.
Verder heb ik een laptop op de uni en een 100 Mbit internetverbinding... hoezo downloaden?

Ik download trouwens alleen spellen die ik toch niet gekocht zou hebben, de echt goeie spellen zal ik altijd kopen. Maar meer dan 3, 4 per jaar is gewoon niet op te brengen.....

met de stelling eens dus
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Predjuh schreef:
en over 10 jaar allemaal janken omdat paar grote gamebedrijven monopoly hebben en er helemaal geen goede games meer uitkomen..



goh... hoe zou dat nou komen ? simpele arme sloebers, zoek een baan ofzo dieven.
de meeste mensen die OP SCHOOL zitten, verdienen niet zoveel...

en dan is er nog een factor

WAAROM BRENGEN ZE GEEN DEMO's MEER UIT???

als er demo's komen dan:
- zijn ze bagger
- te kort zodat je nog nix weet
- veelste laat

ik ga geen 50€ als 'gokje' uitgeven.

dus fuck it.

wedden dat als ze de prijs zouden halveren dat ze er nog dikke winst op maken EN meer omzet maken?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 20:41
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Havock schreef:


wedden dat als ze de prijs zouden halveren dat ze er nog dikke winst op maken EN meer omzet maken?
niet meer omzet, dan moeten ze 2x zoveel verkopen....
De verkoop zou wel stijgen denk ik
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 22:30
Verwijderd
Te duur? No way, mensen werken maanden/jaren aan games en je gaat zeuren over het die 50euro? Als het een goed spel is is het 't geld zeker waard. Unreal & UT speel ik nu al 2,5 jaar en dat is toch heel wat gegame voor die 100gld die ik voor ze heb neergelegd.
En als je het toch nog te duur vind heb je een paar oplossingen...
1. Zoek een baan.
2. Game niet.
Je hebt geen 50€ voor een spel maar wel €300 voor een brander, of €300 voor een videokaart, of €1000 voor een pc...

Spellen kopieren = lam.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 22:57
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
spawn again schreef:
Te duur? No way, mensen werken maanden/jaren aan games en je gaat zeuren over het die 50euro? Als het een goed spel is is het 't geld zeker waard. Unreal & UT speel ik nu al 2,5 jaar en dat is toch heel wat gegame voor die 100gld die ik voor ze heb neergelegd.
En als je het toch nog te duur vind heb je een paar oplossingen...
1. Zoek een baan.
2. Game niet.
Je hebt geen 50€ voor een spel maar wel €300 voor een brander, of €300 voor een videokaart, of €1000 voor een pc...

Spellen kopieren = lam.
Eindelijk iemand die het met me eens is...
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 23:03
Frank
Avatar van Frank
Frank is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:


Eindelijk iemand die het met me eens is...
__________________
True in the game, as long as blood is blue in my veins
I pour my Heineken brew to my deceased crew on memory lane
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 02:20
Predjuh
Predjuh is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:


ik ben een student die net rond kan komen, terwijl ik werkweken van zo'n 60 uur maak (studie, bijbaantje). Beetje lompe opmerking dus.
Verder heb ik een laptop op de uni en een 100 Mbit internetverbinding... hoezo downloaden?

Ik download trouwens alleen spellen die ik toch niet gekocht zou hebben, de echt goeie spellen zal ik altijd kopen. Maar meer dan 3, 4 per jaar is gewoon niet op te brengen.....

met de stelling eens dus
wat een fucking onzin, ik moet ook doordeweeks naar school, en werk alleen op zaterdags, en zelfs IK hou geld over om me spelen legaal te kopen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 02:21
Predjuh
Predjuh is offline
Citaat:
Havock schreef:


de meeste mensen die OP SCHOOL zitten, verdienen niet zoveel...

en dan is er nog een factor

WAAROM BRENGEN ZE GEEN DEMO's MEER UIT???

als er demo's komen dan:
- zijn ze bagger
- te kort zodat je nog nix weet
- veelste laat

ik ga geen 50€ als 'gokje' uitgeven.

dus fuck it.

wedden dat als ze de prijs zouden halveren dat ze er nog dikke winst op maken EN meer omzet maken?
ooit gehoord van omruilen als je een spel niet leuk vind ?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 08:58
AMDFreak
Avatar van AMDFreak
AMDFreak is offline
ERhm... bij mij liggen spellen die ik heb gedownload vaak binnen 3 dagen al weer in de prullebak omdat ik ze dan niet meer speel..
__________________
Vrijgezelllll
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 09:09
Verwijderd
Citaat:
spawn again schreef:

Je hebt geen 50€ voor een spel maar wel €300 voor een brander, of €300 voor een videokaart, of €1000 voor een pc...

Spellen kopieren = lam.
Wat een belachelijke vergelijking. Echt onzinnig gewoon.

Zo kan ik ook nog wel een bedenken. Dus jij hebt wel 50 euro over voor een nieuwe game, maar geen 10 euro voor een biertje?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 09:30
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Predjuh schreef:


wat een fucking onzin, ik moet ook doordeweeks naar school, en werk alleen op zaterdags, en zelfs IK hou geld over om me spelen legaal te kopen
ja? moet jij ook 350 gulden huur betalen? En je eigen eten? En dan nog af en toe uitgaan? nee he? hou je bijdehante bek dan sukkel
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 10:10
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Jongens, houden we het wel een beetje gezellig?
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-04-2002, 10:50
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
spawn again schreef:
Te duur? No way, mensen werken maanden/jaren aan games en je gaat zeuren over het die 50euro? Als het een goed spel is is het 't geld zeker waard. Unreal & UT speel ik nu al 2,5 jaar en dat is toch heel wat gegame voor die 100gld die ik voor ze heb neergelegd.
En als je het toch nog te duur vind heb je een paar oplossingen...
1. Zoek een baan.
2. Game niet.
Je hebt geen 50€ voor een spel maar wel €300 voor een brander, of €300 voor een videokaart, of €1000 voor een pc...

Spellen kopieren = lam.
Offtopic

Wha, ik dacht al dat jij die ene was. Jij kent Lin toch wel? Jah, jij speelt bij haar in de band. Of nie ?

Ontopic:

Ik vind de spellen ook te duur. Ik heb idd wel dat geld over voor een brander en videokaart nog wel meer... Maar dat is omdat als je een brander koopt je op den duur veel kosten bespaart.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 11:24
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Koop Max Payne niet

is kort eentonig en laam


ik had het na 1 dag eraf geflikkerd weg €50
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 11:44
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef:
Koop Max Payne niet

is kort eentonig en laam


ik had het na 1 dag eraf geflikkerd weg €50
Max Payne roelt wel! Ik heb em namelijk gekopieert .
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 11:50
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Ik koop alleen spelen die ik goed. origineel en leuk vind. Demo's zuigen meestal idd. als ze er al zijn. Met mij is het meestal zo, dat ik gewoon illegale spelen speel, maar als ik ze echt leuk vind, dus dat ik ze langer dan een week speel, dat ik 'm koop.

Bij sommige maak ik een uitzondering en koop ik het gelijk, zoals spelen van blizzard. Omdat ik weet, dat die voor goede kwaliteit staan, en niet gewoon een spel in elkaar geflanst hebben voor het geld. ( *Heeft Warcraft III: Collectors Edition al paar weken geleden besteld. * )

Helaas is dat niet zo met het gros van de spelen, hebben ze een concept gestolen, niks nieuws toegevoegd, behalve 'mooie' graphics, en kunnen de makers daarvan van mij part doodvallen, 50 euro is gewoon veel te veel voor zoiets.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 11:51
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
*Blaat*
GVD, weer onder de naam van mijn vriendinnetje gepost. Kutboard.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Predjuh schreef:


ooit gehoord van omruilen als je een spel niet leuk vind ?
alsof je in 1 dag kan bepalen of een spel bagger is of niet..

en ik ben ook bezig met iets wat geld verslind: het rijbewijs...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Ik koop alleen spelen die ik goed. origineel en leuk vind. Demo's zuigen meestal idd. als ze er al zijn. Met mij is het meestal zo, dat ik gewoon illegale spelen speel, maar als ik ze echt leuk vind, dus dat ik ze langer dan een week speel, dat ik 'm koop.

Bij sommige maak ik een uitzondering en koop ik het gelijk, zoals spelen van blizzard. Omdat ik weet, dat die voor goede kwaliteit staan, en niet gewoon een spel in elkaar geflanst hebben voor het geld. ( *Heeft Warcraft III: Collectors Edition al paar weken geleden besteld. * )

Helaas is dat niet zo met het gros van de spelen, hebben ze een concept gestolen, niks nieuws toegevoegd, behalve 'mooie' graphics, en kunnen de makers daarvan van mij part doodvallen, 50 euro is gewoon veel te veel voor zoiets.
idd

van enkele developers kun je ervanuitgaan dat spellen een goeie kwaliteit hebben

blizzard, westwood

eigenlijk alleen maar goeie games (westwood moest paar keer verplichte uitmelkertjes maken, maar de uitgever is uiteindelijk ook de baas)

maar ik ben het ook eens met dat veel spellen mooie graphics hebben en weinig gameplay...
renegade is eigenlijk juist omgekeerd; graphics zijn niet helemaal up-to-date, maar heeft een zalige multiplaymode...

en halo bewijst dat het allebei kan.

ik heb liever dat ze een spel 2 jaar te laat uit brengen en dat ie ruled, als dat ze em extra lekker vroeg op de markt brengen twerijl ie nog niet klaar is/was.
dan krijg je het gezeik met patches
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 14:22
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
Predjuh schreef:


wat een fucking onzin, ik moet ook doordeweeks naar school, en werk alleen op zaterdags, en zelfs IK hou geld over om me spelen legaal te kopen
dan ga jij zeker nooit uit.... of je verdiend 50 euro per uur....


ik hebhet geld er wel voor.. Ik zit nu nog op school maar maak daarnaast ook nog minimaal 20 uur per week.... maar mijn prioriteiten liggen daarn niet. Ik heb vele hobbies.... en DVD's bijvoorbeeld zijn niet te downloaden... ja DivX mar dat is gewoon kut! De spellen kopieer ik wel... dan kan makkelijjk met mijn 'beroep'
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:24
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
Havock schreef:


alsof je in 1 dag kan bepalen of een spel bagger is of niet..

en ik ben ook bezig met iets wat geld verslind: het rijbewijs...
waar koop jij je spellen dan?? Bij de FRS kan je je spellen binnen 2 weken nog onruilen :?
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:24
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef:
Koop Max Payne niet

is kort eentonig en laam


ik had het na 1 dag eraf geflikkerd weg €50
das dus een van de spellen die ik het geld wel waard vind maarja...
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Retarded schreef:


waar koop jij je spellen dan?? Bij de FRS kan je je spellen binnen 2 weken nog onruilen :?
bij de frs kosten ze ook allemaal meer
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:23
Rareman2
Rareman2 is offline
Ik ben het met de stelling eens: games zijn te duur! Maar doordat die prijs zo hoog is, wordt er meer gekopieerd. Als ze de prijs gewoon omlaag doen, zal er waarschijnlijk minder gekopieerd worden. Net als bij de muziek-cd's.
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:42
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Havock schreef:
eigenlijk alleen maar goeie games (westwood moest paar keer verplichte uitmelkertjes maken, maar de uitgever is uiteindelijk ook de baas)

maar ik ben het ook eens met dat veel spellen mooie graphics hebben en weinig gameplay...
renegade is eigenlijk juist omgekeerd; graphics zijn niet helemaal up-to-date, maar heeft een zalige multiplaymode...
De allereerste Command & Conquer was gewoon tof. Daarna, alle opeenvolgende spelen die Westwood uitbracht, zag ik niet meer zitten. Teveel van hetzelfde. Alhoewel ik heb Emperor ook gekocht en vond ik wel leuk. Renegade heb ik niet gespeeld, maar ik ben ook beetje doodgekeken op 3D shooters.

Ik heb toevallig ook Civilization 3 gedownload gisteren; ik zag hem in de winkel liggen. Ik heb hem even gespeeld en ben gewoon weer tot de conclusie gekomen, dat het grotendeels Civilization 2 is (Die ik wel gekocht heb een paar jaar geleden) met betere GFX. Voel ik me niet schuldig om dat ik 'm illegaal heb.

Bedenk me nu, dat het eigenlijk wel cool is van Squaresoft; met elke FF hebben ze gewoon een ander soort battle system. Dat is gewoon vernieuwend. T'is niet zoals bij Civilization of al die tonnen 3D shooters; dat +- dezelfde gameplay erin zit, maar wel met nieuwe GFX.

.. "Final Fantasy"'s zijn ook spelen die ik gelijk koop zonder erbij na te denken ..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:38
-Octavius-
-Octavius- is offline
Ik heb natuurlijk gameboy advance spellen origineel, en goede spellen zoals Ut, SoF, Rollercoaster tycoon en natuurlijk laat ik Blizzard niet in de steek met mijn collectie:
WarCraft 1
WarCraft 2
WarCraft 2 Beyond the dark portal
StarCraft
StarCraft Brood War
Diablo1

(dit zijn alle spellen die ik orgineel hebt, verder heb ik ongeveer 5 spellen gekopieerd zoals: B&W en The Settlers, maar dat zijn spellen waarvan ik weet ohw die speel ik ongeveer een week of 2, en daarom koop ik die niet orgineel, alleen 'goede' spellen die ik langer als een maand of 2 speel kopp ik orgineel (net zoals WarCraft III die dit jaar uitkomt koop ik zowiezo orgineel)

Zo dat was mijn preek...
__________________
*Tomaten zijn onze vrienden!*

Laatst gewijzigd op 08-04-2002 om 11:42.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:48
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
-Octavius- schreef:
Blizzard
Geen Diablo II

shame on you
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:30
Predjuh
Predjuh is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:


ja? moet jij ook 350 gulden huur betalen? En je eigen eten? En dan nog af en toe uitgaan? nee he? hou je bijdehante bek dan sukkel
DAT IS MIJN FUCKING PROBLEEM TOCH NIET IDIOOT
heb ik jou gedwongen om op jezelf te gaan wonen zodat je geen games kan kopen ? rot op met je trieste gezeik want daar ben je zelf verantwoordelijk voor, als je er niet tegen kan dat je geen geld overhoud moet je bij jezelf te raden gaan, dan kan je 2 dingen gaan doen OF je gaat weer terug, of je zoekt er een baantje bij, maar niet de schuld bij mij of gamedevelopers gaan leggen omdat jij te fucking poor bent om een spel legaal te kopen.
ik kan ook geen ferrari betalen, geeft mij dat het recht om er 1 te stelen en te zeggen, ja ze maken het veels te duur en ik kan het niet betalen dus STEEL ik het, want dat is wat je doet idioot JE STEELT gewoon, je bent gewoon een trieste dief die in de bak hoort te zitten.

Laatst gewijzigd op 08-04-2002 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:35
Predjuh
Predjuh is offline
Citaat:
Retarded schreef:


dan ga jij zeker nooit uit.... of je verdiend 50 euro per uur....


ik hebhet geld er wel voor.. Ik zit nu nog op school maar maak daarnaast ook nog minimaal 20 uur per week.... maar mijn prioriteiten liggen daarn niet. Ik heb vele hobbies.... en DVD's bijvoorbeeld zijn niet te downloaden... ja DivX mar dat is gewoon kut! De spellen kopieer ik wel... dan kan makkelijjk met mijn 'beroep'
je bent ook niet echt slim he ? SINDS WANNEER RECHTVAARDIGD dat diefstal ?!??!?! ik zie mezelf al bij de rechter staan : Ja het is me prioriteit niet, dus steel ik het maar. wat is dat nou voor fucking onzin KEUZES heet zoiets, je MOET KIEZEN in je leven, je kan dus OF een dvd kopen, OF een spel en niet een spel kopen en een dvd STELEN of een dvd kopen en een spel STELEN. damn heb ik hier echt te maken met morons ? moet ik als fucking 17 jarig broekie jullie NORMEN EN WAARDEN gaan leren ?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:05
Kojiroh
Kojiroh is offline
Beetje lange post.

Games zijn te duur
Ja deuh, waarom zou anders iedereen kopieren.

En nog iets, het aantal goede games dat uitkomt is bijna nul.
En al helemaal die waar je lang mee doet.
Neem renegade of zo, dagje is genoeg.
Moet je daar dan 50 Euro voor lappen, nee bedankt.

De reden waarom de games industrie die prijzen vraagt is omdat ze nu het geld willen hebben, omdat ze het morgen waarschijnlijk niet meer krijgen.
Zodra een spel hier uit is, meestal zelfs ervoor staat het al op internet. Duzz die exemplaren die ze verkopen wille ze flink geld voor zien.

En waarom die kleine bedrijven de fles op gaan, 2 redenen.
1. Ze maken goede spellen maar krijgen door de omgekochte bladen(PU enzo) geen aandacht.
2. Het is bagger en ze verdienen het gewoon om de software markt uitgekicked te worden.

Neem nu Sir-Tech makers van Jagged Allience maar vooral de Wizardy serie. Falliet, waarom, de game markt is zo verpest door al die grote bedrijven met ruk spellen(EA meestal) dat achterlijke gamerz(ongeveer 85%(global scale)) toch klakkeloos 50 euro voor zooi op tafel pleurt. En duzz niet de spellen die wel goed zijn maar van kleinere firms komen die niet echt al te veel reclame kunnen maken kopen.
(let wel Jagged Alliance verkocht in Duitsland als een gek en heeft bij elk duits blad(dat zijn er VEEL) een waardering van meer als 80% gekregen.)

Duzz het word juist tijd dat de pc game markt een flink op zijn smoel gaat, hoe eerder hoe beter. Laat iederen maar kopieren wat ie wil. Het liefst zie ik dat van elk spel er maar 1 verkocht word en dat de hele markt es te voelen krijgt wat voor zooi ze verkopen. Dan zullen ze es leren dat een spel dat slecht is niet verkoopt.

En dan als de hele markt bijna dood is zullen ze es helemaal overnieuw kunne beginnen. Met alleen goede spellen, zonder bugs, domme AI, zwakke verhalen, achterlijke loop partijen, onduidelijke levels, en te hoge prijzen.

Laten we wel wezen het komt niet alleen door de industrie maar ook door de Nederlandse winkeliers zelf.
Bedoel komt hier een spel uit dan denken ze nog 2 jaar naar uitgave hetzelfde ervoor te kunnen vragen.
Bedoel als je al een spel orgineel wilt kopen, dan moeten ze het ook aantrekkelijk maken. Ook al die wannabee game bladen denken dat ze de goede spellen er zo uithalen. Het is allemaal onzin.
Vergelijk de nederlandse markt met het buitenland en je ziet dat de doorlooptijd veel te langzaam is. Bedoel alle spellen komen in NL bijna uit voor 50 euro. In het buitenland voor minder + prijsdaling na een paar maanden. Nederland kun je na een jaar het spel meestal voor geen gulden goedkoper halen.

Bedoel er zijn de afgelopen jaren genoeg firms falliet gegaan, maar het aantal zuig spellen neemt alleen toe.
Duzz kopier maar lekker raak. Het zal toch niet uitmaken.

Laatse beetje.

Ik koop alleen spellen als er:
1. Squaresoft, Konami, Blizzard (of Sit-Tech(R.I.P.) op staat.
2. Ik de fik versie versleten heb.

En Predjuh
Shut up. De normen en waarden waarmee jij denkt grootgeworden te zijn, zijn verouderd.

"Their is no black and white,
the world had become grey."

DVD's en spellen downloaden is normaal, iedereen doet het.
Het is ook niet anders, we leven in een maatschappij waar geld belangrijk is en waar je het niet wilt verspillen.
Als je voor die 45 euro aan kabel kosten alle spellen die gereleased worden kunt hebben dan haal je ze.
Als je die films kunt halen die je graag wil zien, dan doe je dat.
Niemand zal ermee zitten.
Dan maken ze maar minder winst, dan verkopen ze maar een paar CD's minder.

Who f**kin cares.

"The world as we know it has died.
Internet and technology have openend the doors to a new world.
A true global scaled world.
No longer binding mankind to it's region or country but letting it step beyond, crossing mountains and sea. Reaching every possible location to just find one thing.
Knowledge"

PS: Kids don't try this at home.
Monster posts zijn niet grappig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2002, 18:08
king112
Avatar van king112
king112 is offline
Citaat:
Kojiroh schreef:
Beetje lange post.

Games zijn te duur
Ja deuh, waarom zou anders iedereen kopieren.

En nog iets, het aantal goede games dat uitkomt is bijna nul.
En al helemaal die waar je lang mee doet.
Neem renegade of zo, dagje is genoeg.
Moet je daar dan 50 Euro voor lappen, nee bedankt.

De reden waarom de games industrie die prijzen vraagt is omdat ze nu het geld willen hebben, omdat ze het morgen waarschijnlijk niet meer krijgen.
Zodra een spel hier uit is, meestal zelfs ervoor staat het al op internet. Duzz die exemplaren die ze verkopen wille ze flink geld voor zien.

En waarom die kleine bedrijven de fles op gaan, 2 redenen.
1. Ze maken goede spellen maar krijgen door de omgekochte bladen(PU enzo) geen aandacht.
2. Het is bagger en ze verdienen het gewoon om de software markt uitgekicked te worden.

Neem nu Sir-Tech makers van Jagged Allience maar vooral de Wizardy serie. Falliet, waarom, de game markt is zo verpest door al die grote bedrijven met ruk spellen(EA meestal) dat achterlijke gamerz(ongeveer 85%(global scale)) toch klakkeloos 50 euro voor zooi op tafel pleurt. En duzz niet de spellen die wel goed zijn maar van kleinere firms komen die niet echt al te veel reclame kunnen maken kopen.
(let wel Jagged Alliance verkocht in Duitsland als een gek en heeft bij elk duits blad(dat zijn er VEEL) een waardering van meer als 80% gekregen.)

Duzz het word juist tijd dat de pc game markt een flink op zijn smoel gaat, hoe eerder hoe beter. Laat iederen maar kopieren wat ie wil. Het liefst zie ik dat van elk spel er maar 1 verkocht word en dat de hele markt es te voelen krijgt wat voor zooi ze verkopen. Dan zullen ze es leren dat een spel dat slecht is niet verkoopt.

En dan als de hele markt bijna dood is zullen ze es helemaal overnieuw kunne beginnen. Met alleen goede spellen, zonder bugs, domme AI, zwakke verhalen, achterlijke loop partijen, onduidelijke levels, en te hoge prijzen.

Laten we wel wezen het komt niet alleen door de industrie maar ook door de Nederlandse winkeliers zelf.
Bedoel komt hier een spel uit dan denken ze nog 2 jaar naar uitgave hetzelfde ervoor te kunnen vragen.
Bedoel als je al een spel orgineel wilt kopen, dan moeten ze het ook aantrekkelijk maken. Ook al die wannabee game bladen denken dat ze de goede spellen er zo uithalen. Het is allemaal onzin.
Vergelijk de nederlandse markt met het buitenland en je ziet dat de doorlooptijd veel te langzaam is. Bedoel alle spellen komen in NL bijna uit voor 50 euro. In het buitenland voor minder + prijsdaling na een paar maanden. Nederland kun je na een jaar het spel meestal voor geen gulden goedkoper halen.

Bedoel er zijn de afgelopen jaren genoeg firms falliet gegaan, maar het aantal zuig spellen neemt alleen toe.
Duzz kopier maar lekker raak. Het zal toch niet uitmaken.

Laatse beetje.

Ik koop alleen spellen als er:
1. Squaresoft, Konami, Blizzard (of Sit-Tech(R.I.P.) op staat.
2. Ik de fik versie versleten heb.

En Predjuh
Shut up. De normen en waarden waarmee jij denkt grootgeworden te zijn, zijn verouderd.

"Their is no black and white,
the world had become grey."

DVD's en spellen downloaden is normaal, iedereen doet het.
Het is ook niet anders, we leven in een maatschappij waar geld belangrijk is en waar je het niet wilt verspillen.
Als je voor die 45 euro aan kabel kosten alle spellen die gereleased worden kunt hebben dan haal je ze.
Als je die films kunt halen die je graag wil zien, dan doe je dat.
Niemand zal ermee zitten.
Dan maken ze maar minder winst, dan verkopen ze maar een paar CD's minder.

Who f**kin cares.

"The world as we know it has died.
Internet and technology have openend the doors to a new world.
A true global scaled world.
No longer binding mankind to it's region or country but letting it step beyond, crossing mountains and sea. Reaching every possible location to just find one thing.
Knowledge"

PS: Kids don't try this at home.
Monster posts zijn niet grappig.




gelijk heeft ie wel het aantal zuigspellen neemt alleen maar toe.
goede spellen die binnenkort uitkomen zijn
warcraft 3 unreal tournament 2 doom 3 en quake 4
nou ja binnekort
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:12
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef:

gelijk heeft ie wel het aantal zuigspellen neemt alleen maar toe.
goede spellen die binnenkort uitkomen zijn
warcraft 3 unreal tournament 2 doom 3 en quake 4
nou ja binnekort
En vergeet Divine Divinity niet!!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:41
king112
Avatar van king112
king112 is offline
als die makers willen dat er niet gekopieerd wordt moeten ze maar veiligheid erop zetten zoals cd key,s
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:48
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
king112 schreef:
als die makers willen dat er niet gekopieerd wordt moeten ze maar veiligheid erop zetten zoals cd key,s
Dat zít erop, maar daarvoor hebben we weer wel wat anders.

C L O N I N G

En als er een andere manier is om piraterij tegen te gaan, komt er ook weer een andere manier om tóch weer te kopieren...

Laatst gewijzigd op 08-04-2002 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:49
Kojiroh
Kojiroh is offline
Staan er al op
Beveiliging helpt niet en als ze die erop zetten gaan ze de spellen nog duurder maken omdat we voor elke toei die hun met de cd doen doorberekenen op de consument.

BTW: Valt jullie niks op, de dozen gaan van groot en van karton naar klein plastci.
Zelfde met de boekjes, groot en best veel bladzijdes naar 1 blaadje met "manual is on install disc" ofzo.

Maar we betalen gewoon nog hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Kojiroh schreef:
Staan er al op
Beveiliging helpt niet en als ze die erop zetten gaan ze de spellen nog duurder maken omdat we voor elke toei die hun met de cd doen doorberekenen op de consument.

BTW: Valt jullie niks op, de dozen gaan van groot en van karton naar klein plastci.
Zelfde met de boekjes, groot en best veel bladzijdes naar 1 blaadje met "manual is on install disc" ofzo.

Maar we betalen gewoon nog hetzelfde.
Ja, viel mij ook al op!
Die irritantje DVD hoesjes!
Koop je een spel, bestaat die uit 4 (!!!) CD's (Emperor), zittie in 1 DVD hoesje, waar 2 CD's in kunnen, en worden de overige 2 er gewoon bij in geflikkerd!

Slechte zaak!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:08
king112
Avatar van king112
king112 is offline
ja maar als je zo een cd key gaat clooning zoals je dat noemt kan er maa een online spelen dus voor online spelletje is het wel goed voor de veiligheid van de spelletjes
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:14
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
king112 schreef:
ja maar als je zo een cd key gaat clooning zoals je dat noemt kan er maa een online spelen dus voor online spelletje is het wel goed voor de veiligheid van de spelletjes
Mag ik je eraan herinneren dat ze bij Warcraft III *zo* ver gingen dat er voor de demo gewoon Fake battle net servers opgericht werden.

Die gaan echt niet CD keys nakijken, lijkt me.

..

De cracking world gaat verder dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:18
Shrappers
Shrappers is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
en vroeger waren die spellen 99,95...
Nee, vroeger waren ze 89.95.... Die 99.95 is twee jaar geleden de standaard geworden ofzo.

Ik leen meestal het spel/een kopie van het spel van een vriend, en als ik het goed vind koop ik het zelf. Vind ik wel zo fatsoenlijk tegenover de spelmakers en de uitgever. Blizzard maakt goede spellen, dus die heb ik meteen gekocht trouwens...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:21
wyner
wyner is offline
Ik weet nog de tijd dat ik Space Quest II: Vohaul's Revenge kocht voor 129 florijnen... kwam naast de "handleiding" een stripboekje bij, en een kleurencatalogus van Sierra...

Als je de spellen te duur vindt dan wacht je gewoon tot ze lager geprijst in de budget bak zitten... 60 gulden is prima voor een spel als Half-Life, wat nu samen met OpFor, Blue Shift en C-S zit. Heb UT:GOTY vorig jaar op de kop getikt voor 15 gulden... je moet er wel geduld voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:27
king112
Avatar van king112
king112 is offline
ik ben mijn starcraft cd key kwijt zeg maar hoe ik nu gewoon online kan spelen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:34
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
king112 schreef:
ik ben mijn starcraft cd key kwijt zeg maar hoe ik nu gewoon online kan spelen
En dat verkondig je leuk in dit topic?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:41
king112
Avatar van king112
king112 is offline
ja hij beweerd dat je dat zo makkelijk kan doen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:22
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
king112 schreef:
ik ben mijn starcraft cd key kwijt zeg maar hoe ik nu gewoon online kan spelen
Daar heb je al een topic voor geopend
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Enquetes voor game over drugs
Verwijderd
1 15-02-2010 15:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Pirate Bay moet binnen tien dagen sluiten'
T_ID
263 30-11-2009 15:23
Software & Hardware High-end PC
Verwijderd
14 04-07-2006 13:39
Verhalen & Gedichten Het land van...
Verwijderd
52 21-11-2005 09:13
Games [Discussie] B.I.G, wat vinden jullie ervan?
Jolt
122 25-02-2005 22:05
Games prijs van games vroeger
$@nd€r $@l@m@nd€r
45 03-03-2004 18:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.