Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 13:08
load_harmony
load_harmony is offline
ik heb even een vraagje, waarom komt het zo vaak voor dat overal dezelfde mensen worden gepest. i khoor vaak dat mensen die gepest zijn op de basisschool ook gepest worden op de middelbare school, ookal zitten ze met compleet andere mensen.

ligt dat dan aan die mensen die gepest worden, doordat ze zich op de middelbareschool te kwetsbaar op gaan stellen?? of is dit puur toeval of hoe zit dat?



ff BTW: pesten is altijd fout! dus ookal komt het door hoe het slachtoffer zich opstelt, de pester zit toch altijd fout! snappie?
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2003, 13:24
*Burning water*
*Burning water* is offline
Omdat het mensen met weinig zelfvertrouwen zijn, die niet van zich af durven of kunnen bijten, zijn die gepest worden. Een eerdere pest-ervaring kirkt je zelfvertrouwen ook niet erg op, denk ik.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 13:28
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Ik denk dat dat ligt aan degenen die gepest zijn ja. Niet dat ze er zelf echt iets aan kunnen doen, maar doordat ze vroeger zijn gepest hebben ze wel een jah andere houding ofzo. Ze zijn vaak onzekerder, en dat is dan ook te merken, waardoor ze opnieuw doelwit worden. Als ze op de middelbare school komen, zijn ze denk ik zo gewend om gepest te worden, dat ze zich hetzelfde opstellen als op de basisschool. Onzeker.

Bovendien hebben ze waarschijnlijk nooit echt heel veel vrienden gehad, waardoor ze sociaal ook anders zijn. Ze hebben minder geleerd om met veel (verschillende) mensen om te gaan. Maar dat hoeft niet zo te zijn.
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 13:34
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Nou, ik weet niet...
Ik denk dat het inderdaad ermee heeft te maken hoe degene die al eens gepest is zich gaat opstellen. Dit komt omdat hij/zij al vaak jarenlang gepest is, en zichzelf vaak 'slecht' gaat voelen. Ik zeg wel van, nou... ik weet niet. Maar eigenlijk kan ik uit eigen ervaring spreken. Op de middelbare school, 1e en 2e klas werd ik gepest. In de derde kwam ik in een totaal andere klas terecht, ik dacht, ik ga me nu niet kwetsbaar o.i.d. opstellen, maar gewoon vrolijk, gewoon zoals ik ben, en ik doe alsof ik zelfvertrouwen heb. Ja, op dat moment zette ik inderdaad een masker op... Maar de klas accepteerde/respecteerde me... Ik kreeg zelfs vrienden eigenlijk, heel veel vrienden... Later was dat masker geen masker meer, maar gewoon 'ik' Ik voelde me namelijk gewoon goed, onder die andere opstelling...
mja, dit klinkt vaag, maargoed.... Ik denk dus iid dat het wel degelijk met opstelling te maken heeft!

kus! wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 13:41
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Mensen die er vaak (altijd?) uitgepikt worden
als pispaaltje, hebben vaak zo'n uitstraling
die pesters uitdaagt om te pesten.
Onzekerheid, weinig zelfvertrouwen, nou,
best logisch als je vaker gepest bent,
maar dat maakt je juist gevoeliger om gepest te worden..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 13:54
***
*** is offline
ben 't zo'n beetje wel met eerdere replies eens, maar daarnaast denk ik dat mensen van de basisschool nog steeds roet in 't eten kunnen gooien op de middelbare, ook al zit je niet meer bij ze in de klas.
Ik probeerde namelijk met een schone lei te beginnen door aan te vragen of ik in een andere klas kon dan een aantal van m'n basisschool, mooi dat ze me nog zwart maakten bij m'n klasgenootjes...
Alhoewel ik in mijn geval 't geluk heb gehad dat mijn nieuwe klasgenootjes zichd aar niet al te veel van aantrokken
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 14:02
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
*** schreef op 05-04-2003 @ 14:54:
ben 't zo'n beetje wel met eerdere replies eens, maar daarnaast denk ik dat mensen van de basisschool nog steeds roet in 't eten kunnen gooien op de middelbare, ook al zit je niet meer bij ze in de klas.
Ik probeerde namelijk met een schone lei te beginnen door aan te vragen of ik in een andere klas kon dan een aantal van m'n basisschool, mooi dat ze me nog zwart maakten bij m'n klasgenootjes...
Alhoewel ik in mijn geval 't geluk heb gehad dat mijn nieuwe klasgenootjes zichd aar niet al te veel van aantrokken
jahh, ben ik ook wel met je eens
dat heeft mijn broertje ook
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 14:37
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Ja dit komt erg bekend voor, het komt idd denk ik door je houding. Van de 4 scholen waar ik heb gezeten ben ik ok 3 gepest, en steeds voor een andere reden. Eerst was het mijn donkerehuidskleur, toen was ik ineens homo, daarna vondt men mij dom en toen was ik weer te lang
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
load_harmony schreef op 05-04-2003 @ 14:08:
ligt dat dan aan die mensen die gepest worden, doordat ze zich op de middelbareschool te kwetsbaar op gaan stellen?? of is dit puur toeval of hoe zit dat?

ff BTW: pesten is altijd fout! dus ookal komt het door hoe het slachtoffer zich opstelt, de pester zit toch altijd fout! snappie?
Het ligt aan je opstelling tegenover de groep.
Als je je heel onzeker gedraagt zal je eerder gepest worden dan iemand die gelijk z'n mond opentrekt.
Nou hoef je niet gelijk heel fel te worden maar laat merken dat je geen pispaaltje bent.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 16:46
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik ben het eens met de mensen hierboven mij...
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:11
kleinedraak
Ik ben op middelbare en bassischool gepest zonder dezefde mensen zeg maar. Maar ja ik ben kwa uiterlijk nl. niet verandert en daar werd ik dus juist mee gepest(wipneus). En tsja daar kon ik nix aan doen. Mijn houding was absoluut niet kwetsbaar en de pesters van de bs-school waren op de middelbare ook opeens aardig......ook vaag *sterkte aan de mensen die gepest worden*
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:48
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik werd op de basisschool altijd gepest. Dat kwam vooral omdat ik nieuw was en te dik,dus dan ben je het pispaaltje. Ik durfde toen ook helemaal niks terug te zeggen en daarom ging het door.
Op de middelbare school veranderde 't. Ik leerde mensen kennen die echt heel aardig tegen me waren en daardoor ging ik me zekerder voelen. Mensen die wat gemeens zeiden gaf ik een grote bek, of ik negeerde ze totaal. Veel mensen weten nu dat ik een aardig meissie ben, maar dat ze niet met me moeten fukken omdat ik ze anders een bloedneus sla (is 1 keer gebeurd, maar toch).
Het heeft dus zeker met zelfvertrouwen te maken.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 01:14
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 05-04-2003 @ 14:08:
ik heb even een vraagje, waarom komt het zo vaak voor dat overal dezelfde mensen worden gepest. i khoor vaak dat mensen die gepest zijn op de basisschool ook gepest worden op de middelbare school, ookal zitten ze met compleet andere mensen.

ligt dat dan aan die mensen die gepest worden, doordat ze zich op de middelbareschool te kwetsbaar op gaan stellen?? of is dit puur toeval of hoe zit dat?



ff BTW: pesten is altijd fout! dus ookal komt het door hoe het slachtoffer zich opstelt, de pester zit toch altijd fout! snappie?
Ik hoop niet dat je het erg vindt maar ik wilde er even aan toevoegen dat het zelfs zo is dat de mensen die op school werden gepest, en later op de middelbare ook vaak gepest worden op de hogere school en zelfs op het werk en als ze bejaard zijn geworden.

Ik zal niet zeggen dat gepest worden je eigen schuld is. Maar het niet uit de cirkel breken is je eigen verantwoordelijkheid.

Hoe je dat doet is een ander onderwerp waar ik misschien nog eens een toppic over start of zo.

Is het okay dat ik dit toevoeg?
(oops nou heb ik het al gedaan)


groetjes....
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 12:33
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
idmind schreef op 06-04-2003 @ 02:14:
Ik hoop niet dat je het erg vindt maar ik wilde er even aan toevoegen dat het zelfs zo is dat de mensen die op school werden gepest, en later op de middelbare ook vaak gepest worden op de hogere school en zelfs op het werk en als ze bejaard zijn geworden.

Ik zal niet zeggen dat gepest worden je eigen schuld is. Maar het niet uit de cirkel breken is je eigen verantwoordelijkheid.

Hoe je dat doet is een ander onderwerp waar ik misschien nog eens een toppic over start of zo.

Is het okay dat ik dit toevoeg?
(oops nou heb ik het al gedaan)


groetjes....
mm, is dat zo?!! Nou, dan ben ik toch blij dat ik die cirkel heb doorbroken (ben 2 jaar gepest.... daarna niet meer, mja, zie mn replay) Pff, het is niet te hopen, maar er zit wel wat in inderdaad...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 13:19
Verwijderd
ik denk dat het met zelfvertrouwen te maken heeft en de instelling die je hebt.
ik merkte wel dat ik ouder werd.
op de basisschool werd ik veel gepest tot huilens toe en toen ik op de middelbare school kwam zat ik nog steeds bij mensen van mn basisschool in de klas en toen was ik echt een meelopertje, maar in de tweede dacht ik: rot toch allemaal op.. ik ben gewoon wie ik ben en dat moet je maar accepteren.. zo niet, dan heb je pech..

ownee.. ik werd toch een heel klein beetje gepest in de eerste omdat mn moeder persé zo'n ouderwetse schooltas moest geven waar ik van haar mee naar school MOEST.. en iedereen wees me na enzo en lachte me uit maar ik moest.. en ik ging er ook helemaal scheef van lopen en thuis moest ik dan huilen en toen zei mn moeder: laat ze maar lachen.. zet je erboven...
en toen ging ze me een keer ophalen en toen waren er van die bovenbouwers en die lachten me uit en toen had ze zoiets van: ja, dat kan ik mn kind eigenlijk niet aandoen..
goh wat was ik blij..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:19
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
het gebeurt vaak dat mensen die op de basisschool gepest zijn zich op de middelbare school gaan afzonderen en dan worden ze er vaak weer uitgeplukt. zo kom je een beetje in een vicieuze cirkel terecht..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:50
Verwijderd
Pestkoppen pakken altijd diegenen die het minst sterk in hun schoenen staan.
'k Ben zelf ook heeeel veel gepest, dacht dat ik weinig waard was, een kleinschalig minderwaardigheidscomplex, etc... Assertiviteitstraining gevolgd, zelfvertrouwen helemaal opgebouwd, en ik word sindsdien niet meer gepest . Kan ik iedereen aanraden..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-04-2003 @ 15:50:
Pestkoppen pakken altijd diegenen die het minst sterk in hun schoenen staan.
'k Ben zelf ook heeeel veel gepest, dacht dat ik weinig waard was, een kleinschalig minderwaardigheidscomplex, etc... Assertiviteitstraining gevolgd, zelfvertrouwen helemaal opgebouwd, en ik word sindsdien niet meer gepest . Kan ik iedereen aanraden..
jahh, dus WIE zijn er nou eigenlijk zwak....
die pesters toch...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2003, 15:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ja, pesters zijn heel zwak. Moet je maar eens proberen om terug te slaan en dan eens zo'n type keihard tegen de grond te krijgen. Dan gaan ze meteen naar de schoolleiding of pappie en mammie toe zodat je eens goed teruggepakt kan worden. Want hij deed toch helemaal niets...

Had mijn vriend laatst: een of ander pisventje noemde hem al twee jaar lang homo, zomaar om er eens lol mee te trappen. Toen mijn vriend naar de schoolleiding ging gebeurde er niets, toen het tot een gevecht kwam was het ineens zijn schuld.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-04-2003 @ 16:06:
jahh, dus WIE zijn er nou eigenlijk zwak....
die pesters toch...
Ja, maar die zijn daarnaast zo laf dat ze altijd uit een groep de minst sterke kiezen na zichzelf en dan gebruiken ze die als iemand om te pesten, om te voorkomen dat ze zelf gepest worden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:56
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
ik denk dat ze t gewoon aanvoelen wie er onzeker is. En meestal pakken ze iemand die er 'vreemd'of 'anders' uitziet.
en als je al op de basisschool gepest bent, word je onzeker enzo, waardoor ze jou eerder pakken denk ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Zonder titel
Verwijderd
7 09-02-2006 20:03
Levensbeschouwing & Filosofie Nietzsche
hans01
29 19-01-2006 16:33
Lifestyle Kleine enquete over kleding...
Suffocation
45 26-05-2005 22:51
De Kantine om welke situatie lag jij helemaal in een deuk?
Goeniegoegoe
77 17-12-2004 08:14
Psychologie waarom?
nogwatjuh
5 20-11-2002 07:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.