Mensen zijn al eeuwen op zoek naar de definitie van liefde. Liefde is…? Iedereen wil deze vraag zó graag beantwoord hebben, maar waarom? En valt hij wel te beantwoorden? Ik ben op zoek gegaan naar het antwoord op mijn vragen. Is liefde er leuk uitzien, of draait liefde om het innerlijk? Ik besloot om deze laatste vraag eerst uit te gaan zoeken.
Zo kwam het dat ik op een mooie zaterdagavond uit ging in mijn slobberkleding, zonder make-up. Naar het café waar ik altijd te vinden ben. Ik zag er zó slonzig uit, dat ik mezelf amper herkende toen ik in de spiegel keek. Durfde ik mezelf wel zo te vertonen? Ik zou wel moeten, ik wilde ten slotte antwoord op mijn vragen.
Ik ging zitten aan de barkruk en bestelde een Smirnoff Ice. Nu maar kijken wat er zou gaan gebeuren. Twee uur en vier Smirnoff’s later ben ik verslagen weer naar huis gegaan. De kruk naast de mijne is de hele avond leeg gebleven… ’s Avonds in bed heb ik alles nog eens overdacht. Ik zag er niet uit, maar heb me wel charmant, sexy en zwoel proberen te gedragen. Geen resultaat.
Deel 1 van mijn experiment was afgerond, volgende week zou ik op mijn mooist gaan. De dagen verstreken en langzaam aan werd het weer zaterdag. Ik ben twee uur bezig geweest met de voorbereidingen, en best tevreden over mijn ‘look’. Weer naar mijn vaste cafeetje en kijken wat er van komt. Er bleek veel van te komen… die avond heb ik veel aanspraak gehad, maar ik besloot er niets mee te doen. Het was ten slotte een experiment. Toch kwam ik een heel leuke knul tegen, waar ik best meer mee zou willen. Hij zag er goed uit, had een leuke uitstraling en een stoer imago, helaas durfde ik er niet op af te stappen.
Weer thuis ben ik na gaan denken. Mijn experiment was gelukt, mijn hypothese bevestigt. Ik betrapte mezelf er op, dat ik het antwoord op mijn vraag zelf gegeven heb. Draait liefde om uiterlijk of innerlijk? Die knul, ik kende hem helemaal niet, ik heb ook geen kennis met hem durven maken. En toch viel ik op hem, door zijn voorkomen…