Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2003, 21:29
Methuselah
Methuselah is offline
We leven toch al decennia lang in tijden van emancipatie? We leven in de 21ste eeuw for crying out loud! Waarom zou ik dan als man 't initiatief moeten nemen? Dat krijg ik altijd te horen van vriendinnen die me "op weg willen helpen". Ik ben verlegen als 't op meisjes leren kennen aankomt, ik ga me dan altijd idioot gedragen als ik als eerste contact maak...

Vrouwen: voldoe aan de plicht die je hebt in deze tijden, en neem zelf meer 't initiatief!

Verdorie toch
Oud 07-04-2003, 21:32
Verwijderd
Drie woorden: maatschappelijke-cultureel-historisch bepaalde rolverdeling.

Nouja, eigenlijk vijf.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 21:35
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2003 @ 22:32:
Drie woorden: maatschappelijke-cultureel-historisch bepaalde rolverdeling.

Nouja, eigenlijk vijf.
I know, maar ik revolteer!

Ze moeten maar kiezen: ofwel emancipatie op alle vlakken (lonen, respect, zelfstandigheid, durf bij relaties enzomeer) ofwel helemaal niet, maar niet alleen maar wat voor hen goed uitkomt!

Oud 07-04-2003, 21:44
Mark
Mark is offline
Nouja, ik vind het niet erg, als ik een vrouwtje heel ok vind, dan versier ik haar liever zelf. Als ik versierd wordt dan raak ik vaak in paniek.. beetje zenuwen..

Snow (die graag zelf initiatief neemt)
Oud 07-04-2003, 21:46
Briseïs
Briseïs is offline
Ik durf niet.

Oud 07-04-2003, 21:50
japie
japie is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 07-04-2003 @ 22:35:
I know, maar ik revolteer!

Ze moeten maar kiezen: ofwel emancipatie op alle vlakken (lonen, respect, zelfstandigheid, durf bij relaties enzomeer) ofwel helemaal niet, maar niet alleen maar wat voor hen goed uitkomt!

Face it...that's how its works....
Oud 07-04-2003, 21:57
Baxx
Baxx is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 07-04-2003 @ 22:29:
We leven toch al decennia lang in tijden van emancipatie? We leven in de 21ste eeuw for crying out loud! Waarom zou ik dan als man 't initiatief moeten nemen? Dat krijg ik altijd te horen van vriendinnen die me "op weg willen helpen". Ik ben verlegen als 't op meisjes leren kennen aankomt, ik ga me dan altijd idioot gedragen als ik als eerste contact maak...

Vrouwen: voldoe aan de plicht die je hebt in deze tijden, en neem zelf meer 't initiatief!

Verdorie toch
dit komt me bekent voor in de ooren vooral dat initiatief nemen echt iedere keer als ik een vriendin heb zeggen ze dat meer initiatief moet nemen ik probeer het ook vaak maar ik krijg zelfs dan ook vaak dat ze het zelf ook niet doen en ja daar durf ik dan niks van te zeggen omdat je denkt dat ikdan de volle lading krijcht

Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 22:00
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Darkstar schreef op 07-04-2003 @ 22:57:
dit komt me bekent voor in de ooren vooral dat initiarief nemen echt iedere keer als ik een vriendin zeggen ze dat en ik probeer het ook vaak maar ik krijg zelfs dan ook vaak dat ze het zelf ook niet doen en ja daar durf ik dan niks van te zeggen omdat je denkt dat je dan de volle lading krijcht
Ik niet snap. En ik toch niet zo dom.

Doe ook maar gymnasium
Oud 07-04-2003, 22:05
Baxx
Baxx is offline
owkee nog 1 keer ik ben licht dislecties ik word hier dus gek van ja of ik moet er een uur over doen maar daar heb ik de tijd niet voor

offe wat snap je niet

me hoop dat het zo iets beter is :

dit komt me bekent voor in de ooren vooral dat initiatief nemen echt iedere keer als ik een vriendin heb zeggen ze dat meer initiatief moet nemen ik probeer het ook vaak maar ik krijg zelfs dan ook vaak dat ze het zelf ook niet doen en ja daar durf ik dan niks van te zeggen omdat je denkt dat ikdan de volle lading krijcht

Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 22:05
bassgirl
bassgirl is offline
nou omdat ik ook niet op iemand af durf te stappen.. moet hij het maar doen he...
Oud 07-04-2003, 22:09
Briseïs
Briseïs is offline
Komt ie:

Citaat:
Darkstar schreef op 07-04-2003 @ 22:57:
dit komt me bekent voor in de ooren vooral dat initiarief nemen echt iedere keer als ik een vriendin Jij een vriendin? Wat doe jij met die vriendin? en is t dan jouw vriendin of gewoon zomaar ee vriendin? zeggen ze wie? dat dat je intiatief moet nemen? en ik probeer het initiatief nemen dus? ook vaak maar ik krijg zelfs dan ook vaak dat ze het zelf ook niet doen en ja daar durf ik dan niks van te zeggen omdat je denkt dat je dan de volle lading krijcht waarom? welke volle lading?
Zo beter?
Oud 07-04-2003, 22:11
Verwijderd
Omdat ik zelf geen initiatief durf te nemen. Daar ben ik te verlegen voor.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 22:16
Verwijderd
Citaat:

Verdorie toch
Ik neem altijd initiatief.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 10:05
Verwijderd
als ik weet dat die jongen mij ook leuk vind dan neem ik wel het initiatief (zo is het gegaan met mn vriend), maar als ik dat niet weet, dan wacht ik tot er een teken van hem komt ofzo.. al is het altijd wel leuker om versierd te worden..
kus
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:03
Manuzhai
Manuzhai is offline
Hmm, ik heb meisje gewoon keer initiatief laten nemen. Uiteindelijk kon ze het niet meer aan en begon ze me te zoenen. Kwestie van afwachten.

Eigenlijk durfde ik gewoon niet, maar dat terzijde.
Oud 08-04-2003, 11:16
Drizzt
Drizzt is offline
Mijn persoonlijke praktijkervaring vertelt me dat mannen inderdaad altijd het initiatief moeten nemen, zowel voor als tijdens de relatie. Vrouwen willen alleen emancipatie op de vlakken waar het ze goed uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:21
elledc
elledc is offline
Ik neem niet zo graag het initiatief omdat ik vaak merk dat de jongen dat zélf wil doen. De jongen wil meer een soort van gevoel hebben 'het is me gelukt haar te krijgen'. Plus het feit dat ik me wil gevleid voelen door de andere en ook, als ik het zelf doe, lukt het niet. (als meisje moet je maar eens proberen een jongen te tracteren en je krijgt direct blikken op je gericht alsof je 'makkelijk' te krijgen bent, daarom wacht het meisje liever af tot de jongen op haar af komt)

Ik wil dat de jongen er de moeite voor doet en ik wil ook zien hoe ver hij erin gaat, hoe graag hij me ziet.
Maar ik geef je wel gelijk, het moet niet van de ene kant komen maar van beide! Meisjes kunnen er gemakkelijker gebruik van maken bijvoorbeeld als ze getracteerd worden en dat kan je als jongen van tevoren niet echt weten.
Ik vind het wel belangrijk bijvoorbeeld dat de jongen de eerste stap zet, dat zou bij mij het best werken. En na die stap moet het van beide kanten komen.
Wees gewoon niet te verlegen, dan kom je automatisch wel los. Ik moet er wel bij zeggen; ik ken genoeg jongens die verlegen zijn en die dan een meisje vinden die wat losser is en op die manier vul je elkaar aan.

Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 11:23.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:21
Optima
Optima is offline
die vraga stel ik me ook weleens, maar an vuinuit vrouwelijk perspectief.

maarja, als zowel vrouwen als mannen uit protest geen stap ondernemen kom je in een soort stand-off waar er dus helemaal niets gebeurd
Oud 08-04-2003, 14:48
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 08-04-2003 @ 12:21:
(als meisje moet je maar eens proberen een jongen te tracteren en je krijgt direct blikken op je gericht alsof je 'makkelijk' te krijgen bent, daarom wacht het meisje liever af tot de jongen op haar af komt)
Tracteren? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Oud 08-04-2003, 15:04
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 08-04-2003 @ 15:48:
Tracteren? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
'n pint trakteren, er eentje geven...
Oud 08-04-2003, 15:06
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 08-04-2003 @ 16:04:
'n pint trakteren, er eentje geven...
Owja. Ben ook niet zo slim. Doe t ook nooit.
Oud 08-04-2003, 15:08
morlock
morlock is offline
Uit een zeer betrouwbare bron (lees "Discovery Channel"):

"Het idee dat mannen altijd het initiatief nemen is volkomen verkeerd. In 90% van de gevallen initieert de vrouw door zeer subtiele signalen te geven, bijvoorbeeld: korte blik, overdreven handgebaren, hand door het haar halen wanneer het haar goed zit, etc.
Hierna is het aan de man om naar de vrouw toe te stappen en verdere stappen te ondernemen"

Dit was een stukje uit het programma "Sex Sense". Vrouwen nemen dus toch meestal (bewust of onbewust) initiatief, hoewel de man altijd de moeilijkste stap dient te ondernemen. En dat laatste krijg je er waarschijnlijk toch niet uit. Da's altijd moeilijk met dingen die instinctief zijn.
Oud 08-04-2003, 15:17
Punkygirl
Punkygirl is offline
Hmm
Bij mij ligt het eraan..
Bij mijn huidige vriend heb ik het initiatief ( slecht geschreven volgens mij) genomen maare hiervoor deed ik dat nooit..

En zelf vind ik het wel leuk als de jongen ook wat initiatief neemt .. maar das mijn mening..
Oud 08-04-2003, 15:38
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
1) omdat IK meestal het lef niet heb
2) Omdat, die ene keer toen ik wel het lef had, iedereen me bekeek alsof ik het meest wanhopige kind ter wereld was! Blijkbaar vinden velen het toch nog altijd "normaler" als de jongen het meisje versiert.
Oud 08-04-2003, 15:43
sientjuh
sientjuh is offline
Ik heb mijn vriendje versierd... naja t lukte niet
Maar met zijn beste vriend had ik wel een goed contact en daardoor zijn we later toch weer bij elkaar terecht gekomen, op zijn initiatief. Hij heeft me daarna meegevraagd naar de bios en zo ist balletje gaan rollen. Hij heeft mij ook wel versierd dus eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2003, 16:48
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Als ik met iemand afspreek, ben ik meestal wel de eerst initiatief neemt met zoenen enzo. Dan draaien we er zolang omheen dat ik er gek van wordt.

Maar zomaar op iemand afstappen doe ik niet zo snel. Nouja, niet als ik diegene niet ken.

Maar bij gewoon vrienden/kennissen schuw ik niet om met ze te gaan praten of iets aftespreken.
Oud 08-04-2003, 17:46
DarkRaven
DarkRaven is offline
Ik neem soms wel het initiatief. Ik heb weleens een meisje geprobeerd te versieren, zij was gewoon TE lekker, maar was zo'n "giechelmeisje"

Meisjes moeten veel meer versieren! Als een meisje mij versierd voel ik me zo -->
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 17:49
DarkRaven
DarkRaven is offline
Trouwens, als je vaak versierd wordt je er steeds beter in en wordt je ook minder verlegen Oefening baart kunst
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:49
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
morlock schreef op 08-04-2003 @ 16:08:
bla
Dat vind ik dus echt onzin. Het geven van 'subtiele' signalen is iets heel anders dan daadwerkelijk initiatief nemen. Ik kan ook naar een meid lachen en wachten tot ze naar me toe komt... Da's geen kunst.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:50
Boef
Boef is offline
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 20:56
Bright Halo
Bright Halo is offline
Citaat:
ik ga me dan altijd idioot gedragen als ik als eerste contact maak...
Verander dat dan.

En waarom zouden ze initiatief nemen? Welke reden geef jij hen om initiatief te nemen?
Oud 08-04-2003, 20:59
Verwijderd
Omdat het nog veel enger is als ik het zelf moet doen

En ik bovendien vaak niet doorheb dat een jongen mij leuk vindt, tot hij initiatief toont. En ik, als ik verliefd ben, veel te schijterig ben om zelfs maar opvallend vaak naar hem te kijken, laat staan dat ik op hem af durf te stappen.
En - goed excuus - ik doe nooit dingen waar initiatief voor nodig zijn. Ik kom op de een of andere manier altijd in kietel-situaties terecht, half stoeien en dan sta je opeens te zoenen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:50
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Bright Halo schreef op 08-04-2003 @ 21:56:
Verander dat dan.

En waarom zouden ze initiatief nemen? Welke reden geef jij hen om initiatief te nemen?
Been there, tried that...

Emancipatie die zij allen zo hoog in 't vaandel dragen! Ofwel op alle vlakken, ofwel niet!
Oud 09-04-2003, 13:09
Verwijderd
volgens mij vinden jongens het leuker om te versieren, en ik vin het leuker om versierd te worden, dan weet ik tenminste zeker dat die ander mij ziet zitten...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten