Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 12:49
m@rie
m@rie is offline
Vond je het examen moeilijker dan de (gewone) toetsen op school? Wat was je SE cijfer en je CE cijfer? Ik vroeg het me ff af.....
Advertentie
Oud 09-04-2003, 13:03
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Makkelijker. Er werd meer een beroep gedaan op je algemene ontwikkeling dan op specifieke feitenkennis. Dit is dus handig als je wel intelligent bent, maar ook lui.
Oud 09-04-2003, 13:55
Anne
Anne is offline
Ik vond het CE ook makkelijker. Het waren meer algemene vragen dan van die echte doordenkvragen. (bij geschiedenis dan)

Mijn CE-cijfers waren voor sommige vakken hoger (Engels, Frans, Nederlands, Duits), maar voor andere vakken weer lager (Latijn, wiskunde) dan mij SE-cijfers.

Hoewel bij het CE spelen altijd meer zenuwen mee spelen, moet je je daar niet druk om maken... het valt altijd mee.
Oud 09-04-2003, 15:13
GinnyPig
GinnyPig is offline
Bij het CE is er zoveel stof die aan bod komt, dat de vragen meestal niet zo diep op de stof ingaan zoals bij de SE's.

Dit was tenminste het geval bij wiskunde/natuurkunde/scheikunde/aardrijkskunde

Ik vond de meeste CE's dan ook makkelijker dan de SE's. Daar staat weer tegenover, dat je een stuk meer stof moet doornemen. Maar als ik er nu op terugkijk realiseer ik me wel dat ik toch zeker meer heb geleerd dan nodig was. Mijn CE-cijfers waren verder ook hoger dan mijn SE-cijfers.

Dit gaat overigens niet echt op voor Engels en Nederlands. De CE's daarvan zijn niet echt te vergelijken met de SE's... (En ja, mijn CE-cijfers voor die vakken waren lager dan mijn SE-cijfers :/ )

Andere vakken heb ik geen CE in gedaan.
Oud 09-04-2003, 15:22
maaike0
maaike0 is offline
Bij mij viel het CE flink tegen...maar was ook superzenuwachtig
Hieronder mn SE en CE cijfers:

SE - CE
Nederlands 7,8 - 5,8
Engels 5,6 - 3,8
Wiskunde B1 5,7 - 4,3
Natuurkunde 1 5,7 - 5,2
Scheikunde 1 6,7 - 4,3
Biologie 1,2 6,6 - 5,9
Management en organisatie 6,5 - 6,3

TStaat een beetje schots en scheef...maar goed hier ben ik dus mee gezakt...

Laatst gewijzigd op 09-04-2003 om 16:22.
Oud 09-04-2003, 16:06
Miess
Miess is offline
Bij mij waren de cijfers van de schoolonderzoeken en het centraal examen ongeveer gelijk (zat hooguit 0,3 punt verschil in), dit was bij de meeste klasgenoten ook zo. Zo hoort het ook vind ik, want er zijn scholen die hun schoolonderzoeken heel erg moeilijk maken zodat het cijfer van het centraal examen erg hoog wordt (kranten publiceren vaak de centraal eindexamencijfers, omdat ze vinden dat dat een goede vergelijking van scholen geeft, CSE=CSE immers) en er zijn ook scholen die dat andersom doen. Ik vind dit heel erg belachelijk, scholen die dat doen mogen ze wat mij betreft sluiten.
Oud 09-04-2003, 16:23
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Miess schreef op 09-04-2003 @ 17:06:
Bij mij waren de cijfers van de schoolonderzoeken en het centraal examen ongeveer gelijk (zat hooguit 0,3 punt verschil in), dit was bij de meeste klasgenoten ook zo. Zo hoort het ook vind ik, want er zijn scholen die hun schoolonderzoeken heel erg moeilijk maken zodat het cijfer van het centraal examen erg hoog wordt (kranten publiceren vaak de centraal eindexamencijfers, omdat ze vinden dat dat een goede vergelijking van scholen geeft, CSE=CSE immers) en er zijn ook scholen die dat andersom doen. Ik vind dit heel erg belachelijk, scholen die dat doen mogen ze wat mij betreft sluiten.
ja mee eens en toch was het niet zo dat onze schoolexamentoetsen allemaal erg makkelijk waren, waren vaak vragen van examenniveau en zo hoort het, maar op de een of andere manier zat ik ver onder mn schoolexamencijfers met mn centraal examen
Oud 09-04-2003, 23:39
Tampert
Tampert is offline
ik vond het CSE veel makkelijker dan de SE's.
Oud 10-04-2003, 10:26
Maurice
Maurice is offline
ik ging met 6 ZEVENS en 1 ZES mn examens in
ik kwam met 2 ZEVENS en 5 ZESSEN eruit.
Oud 10-04-2003, 10:32
Saltwater
Saltwater is offline
Het was erg en ik ben gezakt.
Dit jaar gaat 't beter, maar toch ben ik nog steeds
erg zenuwachtig voor de examens...
Oud 10-04-2003, 15:32
Verwijderd
ik vond allen het examen angels te moeilijk/lang (maar had uiteindelijk een 7,2, dus het viel mee). Latijn bv was een eitje: na zes jaar doodgegooid zijn met grammatica waren het -op twee vragen na- alleen maar begripsvragen, en de vertaling was een eitje.
ik had nog nooit een hele tekst samengevat en dat ging op het cse gesmeerd.
over het algemeen vond ik het cse niet bijster moelijk.
je moet misschien ff wennen aan het soort vragen, maar dat kan mbv oude examens

succes!
Oud 11-04-2003, 09:18
Anne
Anne is offline
Citaat:
Saltwater schreef op 10-04-2003 @ 11:32:
Het was erg en ik ben gezakt.
Dit jaar gaat 't beter, maar toch ben ik nog steeds
erg zenuwachtig voor de examens...
Jouw avatar!
Oud 11-04-2003, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 11-04-2003 @ 10:18:
Jouw avatar!
Die had rodina eerst ook

En ontopic...ik vond mijn CSE enorm simpel. Veel makkelijker dan de toetsen die je op school kreeg.

Ik stond voor het CSE gemiddeld een 6,2 voor al m'n vakken, en na het CSE had ik de volgende lijst (op diploma dus):

NE - 7
FA - 8
EN - 9
GS - 7
E1 - 7
E2 - 6
WA - 5

Gemiddeld precies een 7...dat klopte wel aardig met de bewering van al geslaagde vrienden die zeiden dat je op het CSE gemiddeld een punt hoger scoorde dan bij de schoolonderzoeken.

Laatst gewijzigd op 11-04-2003 om 11:38.
Oud 11-04-2003, 18:05
Studentje
Studentje is offline
CSE was veel makkelijker dan de SO's.
Oud 11-04-2003, 20:50
Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
Anneee schreef op 11-04-2003 @ 10:18:
Jouw avatar!
Help, wat is er met mijn avatar??!!!
Oud 12-04-2003, 09:26
m@rie
m@rie is offline
Als ik dit zo lees, denk ik dat ik het wel ga halen. Mijn laagste cijfer wat ik op het SE heb is een 5,3 voor aardrijkskunde. En ik mag op mijn eindlijst nog twee vijfen hebben.
Oud 13-04-2003, 12:33
Verwijderd
CE was idd makkelijker, alles wat je van de leraren op school kreeg was moeilijker. Hoewel ik de SO's ook niet echt heel moeilijk vond.. ik vind bijvoorbeeld het oefenen voor de samenvatting te moeilijk, niet hoger gehaald dan een 6 of zo, en bij het CE had ik inene een 8,9 (ik zeg niet dat het bij jou ook zo zal gaan, maar onze leraar Nederlands toen had echt veel moeilijkere dingen tijdens de gewone lessen dan bij SO's en dan was het CE weer makkelijker dan de SO's).
Oud 13-04-2003, 17:12
Basia
Basia is offline
hmm dit geeft me opzich wel hoop, maar van de tot nu toe gemaakte oefenexamens snapte ik dus echt niet veel !! bijv. van biologie: ik weet al die begrippen dus ECHT niet meer, dus dat wordt nog wel ff leren voor mij voor veel vakken...

verder zonder onvoldoendes mn examen in: laagste is 5,7 of hoger voor engels (ga ik nog herkansen) en verder 6 en hoger...
dus dat wordt hopelijk slagen voor mij...

Regels voor berichten