Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
wikunde a1 en a1/2: a1/2 behandeld meer onderwerpen, is best variabel qua onderwerpen, bijv kansberekening, statestiek en nog een zooi eco1 en eco 1/2: Bij eco 1/2 krijg je meer onderwerpen dan bij eco 1. Bij mij is eco 1/2 veel redeneringen en rekenen aardrijkskunde: nogal verschillende onderwerpen, bijv, migratie, klimaat, hoe de aarde 'werkt', en transport. T is voornamelijk leerwerk
||
Citaat:
wiskunde a1: makkelijker kan niet (maar het is al moeilijk genoeg ![]() wiskunde a12: dat is het volledige wiskunde a vak. Het is moeilijker en uitgebreider dan a1, en het duurt op de havo dan ook 2 jaar, hiervan heb je wel een landelijk examen. Je hebt ook nog wiskunde b, dat is meer de 'echte wiskunde' zoals ze het noemen. de a wiskunde tjah, daarin heb je procenten, statistiek, grafiekdinges en dat soort dingen, ook wel wat formules enzow, maar toch anders. economie1: dat heb ik dus, met mijn cultuur en maatschappij. Het is niet moeilijk, echt niet, heel oppervlakkig economie vind ik het eigenlijk. Vooral theorie en weinig sommen, bij ons dan.... economie12: dit heb ik niet, maar ik neem aan dat ze dieper op dingen in gaan, en dat je meer dingen moet berekenen?!! ak: NEE, absoluut niet gewoon in je hoofd stampen. Je moet nu, wat je op de onderbouw heb geleerd toepassen. Je hebt bijvoorbeeld een thema, hierover wordt wel wat verteld, maar je moet het proefwerk maken met behulp van een atlas. Vragen die je kan verwachten zijn; zoek in je atlas, die en die blz die bron op: Wat valt je hierin op? Waarom valt het je op? Is dit een probleem? Waarom wel/niet? en zo ja, hoe zou je dit oplossen? Dus nee, in je kop stampen zit er niet meer in! suc-6 ermee, hoop dat je er iets aan hebt kus! wendy
||
Citaat:
de onderwerpen die wij hebben is gewoon omgaan met de atlas, dus graden berekenen enz, de EU (hoe alles verdeeld is, waarom enzenzenz, maar dit moet je dan toepassen) migratie, en nog een onderwerp met mental maps enzow.... ook toepassen... misschien ligt het eraan dat ik havo doe en jij wat anders (vwo?)
||
Citaat:
![]()
|
ckv2/3 heb ik voor de verandering wél. ckv2 is kunstgeschiedenis, waar je dus vanalles over de schilderkunst, beeldhouwkunst en architectuur leert van de klassieke tijd, renaissance t/m nu. alle soorten kunst komen dus langs, expressionisme, impressionisme enz.
ckv3 is tekenen, handvaardigheid, muziek of drama. Afhankelijk van welke vakken je school biedt. wisa12 is net wat ingewikkelder als wia1. Ik vind niet dat we echt doorgaan op de stof van a1, 't is eerder gewoon nog wat extra stof. ec1 en ec12 verschillen volgens mij niet zo veel. ik heb ec1 gehad en wij behandelden daarbij precies hetzelfde als ec12 alleen na verloop van tijd gingen zij iets sneller waardoor ze ook een paar extra hoofdstukken gingen doen. Maar over het algemeen was het dus hetzelfde. en AK is bij ons één en al inzicht. dat ligt nogal aan de docent die vindt dat iedereen dat moet kunnen en dus heeft het leren totáál geen zin, je moet gewoon alles heel erg goed kunnen toepassen en overal moeilijk bij doordenken. dat is mij helaas niet gegeven, maar zo zijn er dus mensen die het heel simpel vinden, maar ook (bij ons héél veel) die het erg lastig vinden.
||
Citaat:
in de 4e en de 5e moet het toch echt over dit gaan: aardrijkskunde: nogal verschillende onderwerpen, bijv, migratie, klimaat, hoe de aarde 'werkt', en transport. T is voornamelijk leerwerk anders heb je problemen met je examen hoor want dan leer je het verkeerde! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en bij wi A1, heb je maar een jaar (havo) en wis a1,2 2 jaar... eerste jaar niet veel verschil... En ec 1.. heb je minder theorie dan bij ec 1,2.... maar wel dezelfde onderwerpen... En precies dezelfde soort sommen... Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 09:25. |
![]() |
||
Citaat:
kus! wendy
||
Citaat:
||
Citaat:
t is eigenlijk beide, bijvoorbeeld de klimaten ze staan zo in de atlas, maar ik moet ook weten welke eigenschappen een bepaald klimaat heeft. mental maps is echt nutteloos, vorige week een schoolexamen over Actieve Aarde en regionale beeldvorming (2 boeken). er was denk ik een halve vraag die over de regionale beeldvorming ging.
||
Citaat:
![]() ![]() is gecopyright weet je ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|