Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 19:13
Bull3tPr00f
Bull3tPr00f is offline
Ik heb een paar vraagjes voor mijn profielkeuze: wat houden de volgende vakken in:
-CKV2/3
-WiskundeA1
-WiskundeA12
-Economie12
-Economie 1
-Aardrijkskunde(gewoon stom in je hoofd stampen?)

Zoals jullie zien zit ik te twijfelen tussen Cultuur en maatchappij en Economie en Maatschappij.Daarom wil ik ook graag weten wat wiskunde A1 en A12 inhoud apart en ook bij economie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2003, 19:53
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
Bull3tPr00f schreef op 09-04-2003 @ 20:13:
Ik heb een paar vraagjes voor mijn profielkeuze: wat houden de volgende vakken in:
-CKV2/3
-WiskundeA1
-WiskundeA12
-Economie12
-Economie 1

Zoals jullie zien zit ik te twijfelen tussen Cultuur en maatchappij en Economie en Maatschappij.Daarom wil ik ook graag weten wat wiskunde A1 en A12 inhoud apart en ook bij economie.
Bij mij op school:
- ckv2/3 hebben wij niet, wij hebben alleen maar handvaardigheid
- wiskunde a1 heb ik zelf gehad en dat was echt supermakkelijk
- wiskunde a12 is moeilijker dan a1 en ook iets meer (dat is dus het verschil) je gaat dieper in op de stof
- economie 1 heb ik zelf en ik vind het best moeilijk
- economie 12 gaat dieper op de stof in en behandelen bij mij op school 2 onderwerpen meer dan economie1
- aardrijkskunde is niet gewoon stom in je hoofd stampen! Het is niet zo dat je plaatsnamen moet leren ofzo, het gaat meer bv om de grondsoorten en dat soort dingen. Sommige onderwerpen zijn makkelijk, andere iets moeilijker, maar het is goed te doen

Als je meer wil weten kan je misschien aan een leraar of vriend/vriendin vragen of je zijn/haar boeken in mag kijken van wiskunde en economie. Dan weet je hoe het er uit ziet. Of kijk ze in bij de bibliotheek (alleen te krijgen in grote bibliotheken zoals in rotterdam)

suc6 met kiezen!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 20:47
Stff
Stff is offline
Citaat:
-CKV2/3
-WiskundeA1
-WiskundeA12
-Economie12
-Economie 1

ckv2/3: heb k niet

wikunde a1 en a1/2: a1/2 behandeld meer onderwerpen, is best variabel qua onderwerpen, bijv kansberekening, statestiek en nog een zooi

eco1 en eco 1/2: Bij eco 1/2 krijg je meer onderwerpen dan bij eco 1. Bij mij is eco 1/2 veel redeneringen en rekenen

aardrijkskunde: nogal verschillende onderwerpen, bijv, migratie, klimaat, hoe de aarde 'werkt', en transport. T is voornamelijk leerwerk
Oud 09-04-2003, 21:31
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
-CKV2/3
-WiskundeA1
-WiskundeA12
-Economie12
-Economie 1

ckv 2/3 heb ik inderdaad ook niet, maar volgens mij ga je hier wat dieper op alle dingen in dan met ckv1.

wiskunde a1: makkelijker kan niet (maar het is al moeilijk genoeg ) Het is het minste wiskunde wat je kunt krijgen en iig op de havo sluit je het naar 1 jaar af, geen landelijk examen, alleen schoolexamens en een praktische opdracht.

wiskunde a12: dat is het volledige wiskunde a vak. Het is moeilijker en uitgebreider dan a1, en het duurt op de havo dan ook 2 jaar, hiervan heb je wel een landelijk examen.

Je hebt ook nog wiskunde b, dat is meer de 'echte wiskunde' zoals ze het noemen. de a wiskunde tjah, daarin heb je procenten, statistiek, grafiekdinges en dat soort dingen, ook wel wat formules enzow, maar toch anders.

economie1: dat heb ik dus, met mijn cultuur en maatschappij. Het is niet moeilijk, echt niet, heel oppervlakkig economie vind ik het eigenlijk. Vooral theorie en weinig sommen, bij ons dan....

economie12: dit heb ik niet, maar ik neem aan dat ze dieper op dingen in gaan, en dat je meer dingen moet berekenen?!!

ak: NEE, absoluut niet gewoon in je hoofd stampen. Je moet nu, wat je op de onderbouw heb geleerd toepassen. Je hebt bijvoorbeeld een thema, hierover wordt wel wat verteld, maar je moet het proefwerk maken met behulp van een atlas. Vragen die je kan verwachten zijn; zoek in je atlas, die en die blz die bron op: Wat valt je hierin op? Waarom valt het je op? Is dit een probleem? Waarom wel/niet? en zo ja, hoe zou je dit oplossen?

Dus nee, in je kop stampen zit er niet meer in!

suc-6 ermee, hoop dat je er iets aan hebt

kus! wendy
Oud 09-04-2003, 21:33
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Stff schreef op 09-04-2003 @ 21:47:

aardrijkskunde: nogal verschillende onderwerpen, bijv, migratie, klimaat, hoe de aarde 'werkt', en transport. T is voornamelijk leerwerk
bij ons helemaal niet... meer toepassingswerk zeg maar.....
de onderwerpen die wij hebben is gewoon omgaan met de atlas, dus graden berekenen enz, de EU (hoe alles verdeeld is, waarom enzenzenz, maar dit moet je dan toepassen) migratie, en nog een onderwerp met mental maps enzow.... ook toepassen... misschien ligt het eraan dat ik havo doe en jij wat anders (vwo?)
Oud 09-04-2003, 21:45
tacidvs
tacidvs is offline
Aardrijkskunde is gewoon het uit je hoofd leren van door anderen getrokken conclusies Het zelf-nadenkgedeelte bestaat eenvoudig niet.

En wiskunde A is onzin. Iets exacts vaag weergeven en behandelen... dwaas gebeuren.
Oud 09-04-2003, 21:46
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 09-04-2003 @ 22:45:
Aardrijkskunde is gewoon het uit je hoofd leren van door anderen getrokken conclusies Het zelf-nadenkgedeelte bestaat eenvoudig niet.
bij ons worden er geen door andere getrokken conclusies voorgezegd hoor
Oud 09-04-2003, 22:28
Balance
Balance is offline
ckv2/3 heb ik voor de verandering wél. ckv2 is kunstgeschiedenis, waar je dus vanalles over de schilderkunst, beeldhouwkunst en architectuur leert van de klassieke tijd, renaissance t/m nu. alle soorten kunst komen dus langs, expressionisme, impressionisme enz.
ckv3 is tekenen, handvaardigheid, muziek of drama. Afhankelijk van welke vakken je school biedt.

wisa12 is net wat ingewikkelder als wia1. Ik vind niet dat we echt doorgaan op de stof van a1, 't is eerder gewoon nog wat extra stof.

ec1 en ec12 verschillen volgens mij niet zo veel. ik heb ec1 gehad en wij behandelden daarbij precies hetzelfde als ec12 alleen na verloop van tijd gingen zij iets sneller waardoor ze ook een paar extra hoofdstukken gingen doen. Maar over het algemeen was het dus hetzelfde.

en AK is bij ons één en al inzicht. dat ligt nogal aan de docent die vindt dat iedereen dat moet kunnen en dus heeft het leren totáál geen zin, je moet gewoon alles heel erg goed kunnen toepassen en overal moeilijk bij doordenken. dat is mij helaas niet gegeven, maar zo zijn er dus mensen die het heel simpel vinden, maar ook (bij ons héél veel) die het erg lastig vinden.
Oud 10-04-2003, 09:07
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
... schreef op 09-04-2003 @ 22:33:
de onderwerpen die wij hebben is gewoon omgaan met de atlas, dus graden berekenen enz, de EU (hoe alles verdeeld is, waarom enzenzenz, maar dit moet je dan toepassen) migratie, en nog een onderwerp met mental maps enzow.... ook toepassen... misschien ligt het eraan dat ik havo doe en jij wat anders (vwo?)
.

in de 4e en de 5e moet het toch echt over dit gaan:

anders heb je problemen met je examen hoor want dan leer je het verkeerde!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 09:10
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 09-04-2003 @ 23:28:
ckv2/3 heb ik voor de verandering wél. ckv2 is kunstgeschiedenis, waar je dus vanalles over de schilderkunst, beeldhouwkunst en architectuur leert van de klassieke tijd, renaissance t/m nu. alle soorten kunst komen dus langs, expressionisme, impressionisme enz.
ckv3 is tekenen, handvaardigheid, muziek of drama. Afhankelijk van welke vakken je school biedt.
Dan heb ik ook ckv2 en ckv3. Het valt bij mij alleen allebei onder handvaardigheid. Ik heb 2 uur per week praktijk en 1 uur per week theorie (kunstgeschiedenis) NU 3 uur per week kunstgeschiedenis omdat daar het examen over gaat
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 09:22
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef op 09-04-2003 @ 20:53:
Bij mij op school:
- ckv2/3 hebben wij niet, wij hebben alleen maar handvaardigheid
- wiskunde a1 heb ik zelf gehad en dat was echt supermakkelijk
- wiskunde a12 is moeilijker dan a1 en ook iets meer (dat is dus het verschil) je gaat dieper in op de stof
- economie 1 heb ik zelf en ik vind het best moeilijk
- economie 12 gaat dieper op de stof in en behandelen bij mij op school 2 onderwerpen meer dan economie1
- aardrijkskunde is niet gewoon stom in je hoofd stampen! Het is niet zo dat je plaatsnamen moet leren ofzo, het gaat meer bv om de grondsoorten en dat soort dingen. Sommige onderwerpen zijn makkelijk, andere iets moeilijker, maar het is goed te doen

Als je meer wil weten kan je misschien aan een leraar of vriend/vriendin vragen of je zijn/haar boeken in mag kijken van wiskunde en economie. Dan weet je hoe het er uit ziet. Of kijk ze in bij de bibliotheek (alleen te krijgen in grote bibliotheken zoals in rotterdam)

suc6 met kiezen!

en bij wi A1, heb je maar een jaar (havo) en wis a1,2 2 jaar...
eerste jaar niet veel verschil...
En ec 1.. heb je minder theorie dan bij ec 1,2.... maar wel dezelfde onderwerpen... En precies dezelfde soort sommen...

Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 09:25.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:12
fib
fib is offline
economie 2 is meer de wiskundige economie, dus met meer berekeningen enzo
Oud 10-04-2003, 16:09
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef op 10-04-2003 @ 10:07:
.

nou, er valt nu nauwelijks wat te leren... echt heel irritant, je moet er maar opkomen... Gelukkig heb ik tot nu toe voldoendes gehaald en sta ik een 6,5 (had ook een 6,5 voor een dossiertoets...) Maargoed, het is te hopen dat we volgend jaar WEL leerwerk krijgen. Niet dat ik zo van leren houd.... maar ik vind het nog vreselijker helemaal onvoorbereid op de toets te komen (tenminste dat gevoel heb ik dan, als je niks echt kan leren....)

kus! wendy
Oud 10-04-2003, 18:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
.

bij ons is het hetzelfde als bij ...;) hoor. Opzoekwerk in atlassen en vervolgens verbanden leggen (die schijnbaar alleen de docent kent) en veel inzichtvragen. Maar wel over de onderwerpen die jij noemt hoor.
Oud 11-04-2003, 14:32
Snufje
Snufje is offline
Tip: Neem E&M, daar heb je in principe een stuk meer aan..! Of je moet een goede combinatie van extra keuzevakken maken..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 23:19
Stff
Stff is offline
Citaat:
... schreef op 09-04-2003 @ 22:33:
ik doe vwo,

t is eigenlijk beide, bijvoorbeeld de klimaten ze staan zo in de atlas, maar ik moet ook weten welke eigenschappen een bepaald klimaat heeft.

mental maps is echt nutteloos, vorige week een schoolexamen over Actieve Aarde en regionale beeldvorming (2 boeken). er was denk ik een halve vraag die over de regionale beeldvorming ging.
Oud 11-04-2003, 23:21
Stff
Stff is offline
Citaat:
.

ja, mijn tekst kopieren is niet moeilijk

is gecopyright weet je
Reageren

Regels voor berichten