Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2003, 18:25
Psychickje
Psychickje is offline
Heb sinds kort m'n rijbewijs... allemaal heel leuk, maar elke keer (of bijna elke keer) als ik in men auto wil stappen krijg ik een elektrische schok als ik aan de deur kom...of als ik de sleutel in het slot steek..... ook als ik uit de auto stap en de deur vastneem...

daarnet toen ik thuiskwam na een ritje met de auto... had ik geen schok gehad. Ik al helemaal blij tot ik de deur van men huis wou openen..... weer een schok!

Nu doet het niet zo'n pijn ofzo.... maar het is VERSCHRIKKELIJK lastig! En daarna blijft er meestal nog eventjes een kleine tinteling op de plaats waar ik de schok kreeg.....dus het is alles behalve leuk! Ik durf al bijna nergens meer aan te komen.... moet ook vrij belachelijk zijn als je aan je auto staat op een parking en dat je je deur aan de binnekant vastneemt om ze dich te gooien... of dat je of dat je van ver een keer met de sleutel tegen het slot tikt om te zien of je een schok krijgt.... echt stom s

Wat doe ik hieraan??
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:29
betamuis
betamuis is offline
Hm.. dat heb ik ook weleens als ik
met m'n lip tegen de kin van m'n vriendje kom..
Weet niet hoe dat komt, en ook niet wat je eraan kan doen.

Ben weer onnuttig bezig..
Oud 10-04-2003, 18:32
Psychickje
Psychickje is offline
Had ik dus ook..... ook weer toen ik net uit de auto stapte.... ik gaf men vriend een kus en we kregen allbei een schok op onze neus

Maar zo 1x is nog best OK, maar dit is elke keer.... elke dag....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:37
AK-47
AK-47 is offline
Ik heb er nooit last van gehad, maar wel van gehoord, ik had toevallig deze vraag gelezen van iemand op autoweek.nl,
daar staat het antwoord: Statische Electriciteit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:43
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 10-04-2003 @ 19:37:
Ik heb er nooit last van gehad, maar wel van gehoord, ik had toevallig deze vraag gelezen van iemand op autoweek.nl,
daar staat het antwoord: Statische Electriciteit
Dank je
Maareuhm... een strip onder je auto? koperdraad door je bekleding?
Dat het iets met kleding te maken kon hebben wist ik al.... vooral met schoenen dan... moet ik maar eens andere schoenen proberen.... maarja, niet m'n favoriete paar dan

Is dit trouwens niet ongezond, die schokjes?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Psychickje schreef op 10-04-2003 @ 19:43:
Over het hele verhaal kan ik je niet helpen, maar ik kan je wel verzekeren dat die schokjes absoluut niet schadelijk zijn.
Je hebt er misschien heel even last van tijdens de schok en daarna kan je weer ongestoord verder gaan.
De spanning en de stroomsterkte zijn zóó ontzettend klein dat het geen schade aan kan richten.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 19:40
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Psychickje schreef op 10-04-2003 @ 19:43:
Dank je
Maareuhm... een strip onder je auto? koperdraad door je bekleding?
Dat het iets met kleding te maken kon hebben wist ik al.... vooral met schoenen dan... moet ik maar eens andere schoenen proberen.... maarja, niet m'n favoriete paar dan

Ik denk niet dat het ongezond is, maar over die strip kan ik meer vertellen, als je een pc uitelkaar wilt halen, moet je eigenlijk een soort polsbandje kopen, waar je je in ontlaad, daardoor zal de pc niet door statische electriciteit stuk gaan (alles wat electronisch is is zeer gevoelig voor statische electriciteit).

Maar hoe het bij een auto is, ik heb geen flauw idee.

Zeker is dat ik vaak verhalen over statische electriciteit en auto's gehoord heb, lastig is het zeker, maar schadelijk, denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 19:51
Verwijderd
die aarddraad is dat zo'n draadje of iets wat over de grond sleept? als dat zo is, dan wou ik dat zegge ik zal altijd wel auto's met zo'n rare sliert achter hun auto en toen vertelde mn moeder een keer dat dat daarvoor was..
misschien bij jou aan de auto laten maken?
succes.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 19:58
G.T.C.
G.T.C. is offline
nou schadelijk is het zeker niet.

Ik weet niet of je het verschil tussen Spanning en stroomsterkte kent, maar de spanning opzich is niet zo schadelijk voor de mens. Je kan dan dus inderdaad zo'n schok krijgen wat even onprettig voelt maar voor de rest gebeurd er niks.
Het word pas gevaarlijk als er met grote snelheid (0,1 Ampere is vaak al dodelijk) stroom door je lichaam loopt. Maar dat gebeurd niet met die statische elektriciteit hoor . Daarvoor heb je te weinig energie bij je verzameld zeg maar. Dan kan het niet genoeg vermogen leveren. Alleen maar even een hoge spanning wat de schok veroorzaakt.

Een manier om het op te lossen is idd, een draad aan de carrosorie van je auto vast maken en dan over de grond laten slepen.
Oud 10-04-2003, 20:02
RDH
RDH is offline
er zijn speciale sleutelhangers voor te koop; deze houd je even tegen de carossorie en je vinger op het andere einde en er gaat kort een lampje branden...dan kan je de deur vastpakken zonder een opdonder te krijgen.

Ik pak tegenwoordig geen enkel portier meer vast maar gewoon op het glas.

Sleutelhangers zijn te koop bij hallfords geloof ik...

mzzls,

Remco
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 20:03
xliselottex
xliselottex is offline
heey
dat heb ik ook ALTIJD (niet als ik de contactsleutel erin steek zoals je wel aan mn leeftijd ziet ) ik *durf* de deur al helemaal niet dicht te doen aan dat randje, dus ik duw tegen het raam en dan nog met de mouw van mn jas/trui ertussen!!!
is inderdaad hoogst iritant, maar niet gevaarlijk ofzo volgens mij...
xxxjes Lotje
Oud 11-04-2003, 00:14
Verwijderd
das zo pokke vervelend
op mn werk moet ik soms van die plastic fusten oppakken...pak ik een container....TZZZZZT!! weer een schok
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 03:52
Verwijderd
Bluuuuuuuuuuuuuuuh tering schokken, ik raakte een vriend aan op zn voorhoofd in de film. Je zag de vonk en het deed hem zeer veel pijn, niet echt fijn ofzo. Words dr krankjorem van. bah
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 09:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zoiets heb ik nu ook! Als ik een auto uit stap, krijg ik telkens een schokje bij het aanraken van de deur. Geef ik daarna mijn vriend een kusje, dan krijgt die ook een schok van mij ...
Maar ik heb het ook als ik gewoon in huis een deur wil openen, of als ik naast iemand loop en die pakt mijn mouw vast... Van dat laatste heb ik trouwens behoorlijk veel last gehad: een paar uur later was een stukje van mijn armspier nog steeds verkrampt
Niet dat je hier zo veel aan hebt, *sorry*
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 10:16
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
Psychickje schreef op 10-04-2003 @ 19:25:
Heb sinds kort m'n rijbewijs... allemaal heel leuk, maar elke keer (of bijna elke keer) als ik in men auto wil stappen krijg ik een elektrische schok als ik aan de deur kom...of als ik de sleutel in het slot steek..... ook als ik uit de auto stap en de deur vastneem...

daarnet toen ik thuiskwam na een ritje met de auto... had ik geen schok gehad. Ik al helemaal blij tot ik de deur van men huis wou openen..... weer een schok!

Nu doet het niet zo'n pijn ofzo.... maar het is VERSCHRIKKELIJK lastig! En daarna blijft er meestal nog eventjes een kleine tinteling op de plaats waar ik de schok kreeg.....dus het is alles behalve leuk! Ik durf al bijna nergens meer aan te komen.... moet ook vrij belachelijk zijn als je aan je auto staat op een parking en dat je je deur aan de binnekant vastneemt om ze dich te gooien... of dat je of dat je van ver een keer met de sleutel tegen het slot tikt om te zien of je een schok krijgt.... echt stom s

Wat doe ik hieraan??
Mijn moeder heeft dit ook, alleen dan heel erg soms komen er zelfs gewoon vonkjes / vuur af. Ze is ermee naar de dokter geweest en die zij dat het idd via de auto in je lichaam komt. En dat het waarschijnlijk aan die onderdelen / lak ligt die er gebruikt is. Want mijn moeder heeft sinds 2 maandene en nieuwe auto en daarvoor had ze het nooit, maar nu heeft ze het ook in huis als ze bv de tv aanzet enzo
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:09
Bruut
Bruut is offline
je moet zon rubber dingetje kopen voor onder je auto, zo1 dat over de grond heen sleept! dan ist weg
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 13:59
ananas15
ananas15 is offline
Heej, dat had ik ook. Altijd als ik de autodeur wilde dichtslaan, ijzeren trapleuningen op school, deurklinken. Maar opeens was het gewoon weg, alsof de batterij leeg was!
Oud 11-04-2003, 14:05
Hardcore
Hardcore is offline
Heb ik ook altijd.
Oud 11-04-2003, 14:58
kastdeur
kastdeur is offline
dat heb ik nou áltijd als ik de reling van de trap vastpak van een h&m winkel, echt áltijd.

dus nu loop ik zonder de reling vast te houden naar beneden of omhoog
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten