![]() |
|
Ik heb er nooit last van gehad, maar wel van gehoord, ik had toevallig deze vraag gelezen van iemand op autoweek.nl,
daar staat het antwoord: Statische Electriciteit |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maareuhm... een strip onder je auto? koperdraad door je bekleding? Dat het iets met kleding te maken kon hebben wist ik al.... vooral met schoenen dan... moet ik maar eens andere schoenen proberen.... maarja, niet m'n favoriete paar dan ![]() Is dit trouwens niet ongezond, die schokjes? |
![]() |
||
Citaat:
Maar hoe het bij een auto is, ik heb geen flauw idee. Zeker is dat ik vaak verhalen over statische electriciteit en auto's gehoord heb, lastig is het zeker, maar schadelijk, denk het niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
die aarddraad is dat zo'n draadje of iets wat over de grond sleept? als dat zo is, dan wou ik dat zegge
![]() misschien bij jou aan de auto laten maken? succes. |
![]() |
|
nou schadelijk is het zeker niet.
Ik weet niet of je het verschil tussen Spanning en stroomsterkte kent, maar de spanning opzich is niet zo schadelijk voor de mens. Je kan dan dus inderdaad zo'n schok krijgen wat even onprettig voelt maar voor de rest gebeurd er niks. Het word pas gevaarlijk als er met grote snelheid (0,1 Ampere is vaak al dodelijk) stroom door je lichaam loopt. Maar dat gebeurd niet met die statische elektriciteit hoor ![]() Een manier om het op te lossen is idd, een draad aan de carrosorie van je auto vast maken en dan over de grond laten slepen.
|
![]() |
er zijn speciale sleutelhangers voor te koop; deze houd je even tegen de carossorie en je vinger op het andere einde en er gaat kort een lampje branden...dan kan je de deur vastpakken zonder een opdonder te krijgen.
Ik pak tegenwoordig geen enkel portier meer vast maar gewoon op het glas. Sleutelhangers zijn te koop bij hallfords geloof ik... mzzls, Remco |
![]() |
|
heey
dat heb ik ook ALTIJD (niet als ik de contactsleutel erin steek zoals je wel aan mn leeftijd ziet ![]() is inderdaad hoogst iritant, maar niet gevaarlijk ofzo volgens mij... xxxjes Lotje
|
Zoiets heb ik nu ook! Als ik een auto uit stap, krijg ik telkens een schokje bij het aanraken van de deur. Geef ik daarna mijn vriend een kusje, dan krijgt die ook een schok van mij
![]() ![]() Maar ik heb het ook als ik gewoon in huis een deur wil openen, of als ik naast iemand loop en die pakt mijn mouw vast... Van dat laatste heb ik trouwens behoorlijk veel last gehad: een paar uur later was een stukje van mijn armspier nog steeds verkrampt ![]() Niet dat je hier zo veel aan hebt, *sorry* |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Hoe houden wij positiviteit vast Verwijderd | 25 | 02-09-2010 17:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zou de wereld beter af zijn zonder religie? Uice | 500 | 02-08-2010 10:22 | |
De Kantine |
Dan saai ik het wel weer... #916 Verwijderd | 500 | 17-03-2010 00:43 | |
Lichaam & Gezondheid |
Soort elektrische schokken in de hals? Love_Fulfilled | 17 | 13-04-2005 17:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hartmassage d.m.v. geluidstrillingen? Verwijderd | 27 | 04-10-2003 16:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
elektrisch epileren T.e.s.s | 17 | 23-02-2002 18:20 |