Wat ik het nadeel vind van Novell, is dat ze aanraden om niet de grafische interface te gebruiken, dus moet je in de console gaan kloten met commando's om de server aan de praat te krijgen, ik denk dat dat voor een beginner erg vervelend is..
Windows 2000 heeft een gebruiks vriendelijke interface voor beginners met netwerken, maar toch bied het heel veel voor de echte profs..
Ik draai zelf thuis een Win2k server, ik heb er zelf nog nooit echt problemen mee gehad (ik draai natuurlijk geen zware programma's op de server

)
Wat ik wel irritant vind aan een Win2k Server is dat het veel klikken is met de muis, ik bedoel om een gebruiker rechten en permissions te geven ben je ongeveer een uur aan het klikken
Voor mijn ouders draai ik nu een Win2k server maar voor mezelf wil ik toch een Novell Server bouwen, ook omdat ik wel eens wil zien welk OS veiliger is, en ik ben stiekem wel benieuwd naar ZENworks
Voor een bedrijf is Novell denk ik beter, en dan vooral voor de kosten.. een Novell server met clients is veel goedkoper dan de veel kostende Win2k server