Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2003, 19:29
Verwijderd
duidelijk genoeg lijkt me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2003, 20:38
Verwijderd
Ik betaalde voor een uurtje bijles Duits ƒ35,-...maar die man was oud en erg goed. Jij bent niet zo oud en ik weet niet hoe goed je bent. Een gulden of 20/25 was toen volgens mij normaal. 'k denk dat je een euro of 10 wel kunt vragen...maar weet het natuurlijk ook niet helemaal zeker.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 12:19
Verwijderd
Minimaal een euro of 8? Ligt er inderdaad aan hoe goed je bent... en volgens mij zijn er ook niet zoveel mensen die wiskunde echt goed kunnen uitleggen... dus dan kan je wel meer vragen (tot 12 euro lijkt me redelijk)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 20:03
Verwijderd
Net ben ik er geweest. Er is echter nog niet over geld gesproken. Ik wordt zodadelijk gebeld of het doorgaat, zoja, dan wordt er een 2e afspraak gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 21:13
Thomas
Thomas is offline
10 - 12 Euro lijkt mij ook wel redelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 19:56
Studentje
Studentje is offline
Op welk niveau? Als jij een VWO'er bijles geeft in wiskunde B, dan is dat in mijn ogen meer waard dan dat je een VMBO'er wiskunde geeft. Voor de VWO'er kun je, als je goed bent, denk ik zeker 10 euro vragen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 18-04-2003 @ 20:56:
Op welk niveau? Als jij een VWO'er bijles geeft in wiskunde B, dan is dat in mijn ogen meer waard dan dat je een VMBO'er wiskunde geeft. Voor de VWO'er kun je, als je goed bent, denk ik zeker 10 euro vragen.
Het is voor een mavo-er 3e jaars.
Zelf heb ik mijn havo gehaald en zit nu in het 3e jaar van mijn 4-jarige opleiding op hbo-niveau.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 00:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik zou beginnen met iets van vijf euro per uur, als het je eerste klant is. Ervaring leert.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 01:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
vraag hem wat ie er voor wil geven en zeg jou prijs b.v. 15 euro komen jullie er samen best wel uit
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:22
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Ik schreef op 18-04-2003 @ 22:01:
Het is voor een mavo-er 3e jaars.
Zelf heb ik mijn havo gehaald en zit nu in het 3e jaar van mijn 4-jarige opleiding op hbo-niveau.
Dan denk ik dat zo'n zeven a acht euro gepast is. Begin dus met tien euro te vragen , en zie dan gewoon verder wat het wordt.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 14:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hmm, een vriendin van mij kreeg laatst bijles voor wiskunde. Ze zit in 4vwo wiskunde B(1) en kreeg bijles van een stagiar die dus nog in opleiding was (hbo of wo weet ik niet)
Dat koste €20 per uur...
Misschien kun je daar iets mee
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 18:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zelf vraag €6,00 voor 45 minuten wiskunde bijles.
Vriendinnen die ook bijles geven (in economie en engels) vragen 6,50 en 7,-
Ik vind de prijzen die hiervoor genoemd werden (€10,- en hoger) wel achterlijk hoog. D'r zit een verschil tussen bijles krijgen van iemand die het vak gestudeerd heeft en iemand die er toevallig goed in is.
Ook is vmbo of vwo niveau een groot verschil idd. Degene die ik bijles geef zit ook in 3 vmbo, dus das heel simpel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 19-04-2003 @ 19:40:
Ik zelf vraag €6,00 voor 45 minuten wiskunde bijles.
Vriendinnen die ook bijles geven (in economie en engels) vragen 6,50 en 7,-
Ik vind de prijzen die hiervoor genoemd werden (€10,- en hoger) wel achterlijk hoog. D'r zit een verschil tussen bijles krijgen van iemand die het vak gestudeerd heeft en iemand die er toevallig goed in is.
Ook is vmbo of vwo niveau een groot verschil idd. Degene die ik bijles geef zit ook in 3 vmbo, dus das heel simpel.
6,- voor 45 min., dus 8,- voor een uur, voor een 17-jarige.
Voor een 20-jarige (zoals mij dus) kom ik dan toch echt uit op boven de 10,- Zo achterlijk hoog is het dus niet, het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk om tussen de 10 en 12 euro te vragen.

Over precies een week doe ik een proefles, dan zal ik ook de verdiensten aan de orde brengen.
Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 14:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik schreef op 19-04-2003 @ 22:36:
6,- voor 45 min., dus 8,- voor een uur, voor een 17-jarige.
Voor een 20-jarige (zoals mij dus) kom ik dan toch echt uit op boven de 10,- Zo achterlijk hoog is het dus niet, het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk om tussen de 10 en 12 euro te vragen.

Over precies een week doe ik een proefles, dan zal ik ook de verdiensten aan de orde brengen.
Bedankt allemaal
Ik denk dat jij als 20-jarige net zo goed wiskunde bijles kan geven aan iemand uit 3vmbo als ik als 17-jarige. Of doe je een studie die met wiskunde te maken heeft? Dan is het anders natuurlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 18:15
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Bij ons op school kost het echt bakken vol geld. Ik geloof nog meer dan 20 euro per uur.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:02
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Je kan wel van alles vragen, maar de wiskunde verandert heel snel, zorg dus eerst dat je het op de goede manier uit kan leggen voordat je jezelf rijk rekent.

Wiskunde is een manier van denken, een methode van oplossen. Geen trucje om tot een goed antwoord te komen.

De begeleider moet zich kunnen verplaatsen in het denkproces van de leerling om te weten welke en hoeveel stappen de leerling moet nemen.

Om even aan te geven hoeveel mogelijkheden er zijn om een simpele som te benaderen:

25 * 2000 = 50000

25 * 2000 = (25 *1000) + (25*1000)

25 * 2000 = (10 * 1000) + (10 * 1000) + (5 * 1000)

25 * 2000 = (4*25) * 2000 = (100* 2000)/4

25 * 2000 = (2000/4) * 100 of + 2 nullen

25 * 2000 = (1/4 * 2000) * 100

25* 2000 = (0,25 *20) * 10000

Je moet dus precies weten hoe hij het uit moet rekenen omdat hij een manier van benaderen leert.

Nu weet ik ook wel dat het op dit niveau niet allemaal zo serieus is en dat hij het via een omweg ook wel red. Maar ik vind dat als je lesgeeft, je het moet doen om het lesgeven en dat het geld een leuke bijkomstigheid is.

Moraal van het verhaal, vraag wat jij denkt dat je waard bent.

Weet jij zeker dat je het goed uitlegt, zou ik meer vragen dan als je alleen even duidelijk maakt hoe hij het "beter" kan doen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.

Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 21:06.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 09:28
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 20-04-2003 @ 22:02:
Weet jij zeker dat je het goed uitlegt, zou ik meer vragen dan als je alleen even duidelijk maakt hoe hij het "beter" kan doen.
Dat is dus mijn sterke punt. Ik schijn dingen heel goed uit te kunnen leggen, op meerdere manieren, waardoor iemand het altijd wel snapt.
Regelmatig komen medestudenten naar mij toe omdat ze de uitleg van de docent niet snappen. Na mijn uitleg snappen het het vrijwel altijd. Kwestie van de stof zelf goed in kunnen zien, creatief zijn en inzien hoe je het inderdaad op verschillende manier kan uitlegen en/of verklaren.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:12
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Dan zou ik eerst een les met hem of haar doen en dan afhankelijk hoeveel baat hij of zij er bij heeft, je prijs bepalen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2003, 06:33
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef op 19-04-2003 @ 22:36:
Over precies een week doe ik een proefles, dan zal ik ook de verdiensten aan de orde brengen.
Bedankt allemaal
Citaat:
iamcj schreef op 21-04-2003 @ 15:12:
Dan zou ik eerst een les met hem of haar doen en dan afhankelijk hoeveel baat hij of zij er bij heeft, je prijs bepalen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 08:50
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Ik schreef op 22-04-2003 @ 07:33:
Ik ben geen forumbaas die alles leest, probeer ook maar te helpen hoor!
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:01
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 22-04-2003 @ 09:50:
Ik ben geen forumbaas die alles leest, probeer ook maar te helpen hoor!
Weet ik.
Waarom je je op je teentje getrapt voelt weet ik ook niet, maar ik bedoelde er iig niets lulligs mee. Liet alleen maar even zien dat ik het al gezegd had.

dus...wees alsjeblieft niet boos
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:21
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Grrr (rolleyes doen het nooit zo goed bij mij)
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:29
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 22-04-2003 @ 11:21:
Grrr (rolleyes doen het nooit zo goed bij mij)
daarom gebruik ik ze ook, omdat ze zo lekker arrogant overkomen
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:34
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Ik schreef op 22-04-2003 @ 11:01:
Waarom je je op je teentje getrapt voelt weet ik ook niet
Citaat:
daarom gebruik ik ze ook, omdat ze zo lekker arrogant overkomen
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:48
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 22-04-2003 @ 11:34:
precies, dat bedoel ik.
Eigenlijk weet ik het wel, maar ik laat het niet merken waardoor het resulteert in arragant lijkend gedrag.

maar ik ben wel heel erg lief, zie sig van A.S.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 17:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
nog ff terugkomend op het onderwerp:
(mijn vorige opmerking was trouwens niet lullig bedoeld ofzo)

ik merk zelf dat het heel veel scheelt aan wie je iets uit moet leggen. mijn vriendinnen snappen het ook altijd als ik iets uitleg omdat ze van de docent niks begrepen en dus dacht ik dat bij een leerlinguit 3vmbo helemaal makkelijk te kunnen, maar vergis je niet in het niveau!

ik heb die jongen namelijk eerst moeten uitleggen hoe je een vergelijking oplost. Geen moeilijke tweedegraadse ofzo, maar gewoon ééntje als:
8X + 2 = 18
Als je dan de stelling van Pythagoras als onderwerp hebt, wordt een functie als: 5² = (RHZ)² + 3² vrij lastig voor zo'n iemand.

Ook de som 7*8 kan hij niet zonder zijn rekenmachine oplossen, hoe gek dat ook klinkt. Iemand die bijles vraagt is vaak wel heel slecht in het vak, dus zelfs de simpele dingetjes (in mijn ogen dan) lukken niet.
Je zal het vast wel kunnen, maar het is wel handig als je op dat soort dingen voorbereid bent, want ik ging er in het begin van uit dat ie zulk soort dingen wel zou kunnen.
En tja, dan ga je ook begrijpen waarvoor hij een 1,5 had op z'n toets...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 14:46
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
linda85 schreef op 23-04-2003 @ 18:33:
..Iemand die bijles vraagt is vaak wel heel slecht in het vak..
offffff.. is heel gek op degene die bijles geeft
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 23-04-2003 @ 18:33:
nog ff terugkomend op het onderwerp:
(mijn vorige opmerking was trouwens niet lullig bedoeld ofzo)
oh, had ik ook neit zo opgevat.

Mijn opleiding (voedingsmiddelentechnologie) heeft inderdaad enigzins verband met wiskunde. Maar als je veel met wiskunde doet, erin studeert of wat dan ook, dat wil nog niet zeggen dat je goed bijles wiskunde kan geven.


Citaat:
linda85 schreef op 23-04-2003 @ 18:33:
ik merk zelf dat het heel veel scheelt aan wie je iets uit moet leggen. mijn vriendinnen snappen het ook altijd als ik iets uitleg omdat ze van de docent niks begrepen en dus dacht ik dat bij een leerlinguit 3vmbo helemaal makkelijk te kunnen, maar vergis je niet in het niveau!

ik heb die jongen namelijk eerst moeten uitleggen hoe je een vergelijking oplost. Geen moeilijke tweedegraadse ofzo, maar gewoon ééntje als:
8X + 2 = 18
Als je dan de stelling van Pythagoras als onderwerp hebt, wordt een functie als: 5² = (RHZ)² + 3² vrij lastig voor zo'n iemand.

Ook de som 7*8 kan hij niet zonder zijn rekenmachine oplossen, hoe gek dat ook klinkt. Iemand die bijles vraagt is vaak wel heel slecht in het vak, dus zelfs de simpele dingetjes (in mijn ogen dan) lukken niet.
Je zal het vast wel kunnen, maar het is wel handig als je op dat soort dingen voorbereid bent, want ik ging er in het begin van uit dat ie zulk soort dingen wel zou kunnen.
En tja, dan ga je ook begrijpen waarvoor hij een 1,5 had op z'n toets...
precies, dat bedoel ik. Daar ligt dan ook mijn (verwachte) sterke punt. Dat soort dingen uitleggen ben ik vrij goed ik. Als iemand een bepaalde uitleg niet snapt, dan kan ik het vaak op nog een paar andere manieren uitleggen. Dat is iets wat ik vaak bij docenten mis (op het hbo werd dit nog erger). Ze leggen het uit, maar ze kunnen dat maar op 1 manier. Naar mijn mening schuil de kracht van personen die goed bijles kunnen geven in het kunnen uitleggen van de stof op meerdere manieren en als die bijlesser het neit snapt een andere manier proberen zodat er altijd wel een manier is die wordt gesnapt.
...daarom komen waarschijnlijk ook zoveel medestudenten uit mijn klas naar me toe om uitleg te vragen...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 15:21
~blue christal~
Avatar van ~blue christal~
~blue christal~ is offline
Hoi, ik heb zelf wiskundebijles (heb alleen wiskunde A1, maar snap het gewoon écht niet), is van een gepensioneerde leraar. Hij vraagt er 10 euro voor, en een vriendin van mij heeft een lerares en die vraagt 12 euro...

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik aan andere bijlesgevers (weet het goede woord niet) kan komen? Want ik vind die man die ik nu heb echt niet fijn... Word me nog niet veel duidelijker. Via school regelen heeft geen zin, want dat doen ze niet meer in de 2de fase...
__________________
Come as you are, as a friend, as a lover, as an old enemy
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 00:03
Verwijderd
Citaat:
~blue christal~ schreef op 26-04-2003 @ 16:21:
Hoi, ik heb zelf wiskundebijles (heb alleen wiskunde A1, maar snap het gewoon écht niet), is van een gepensioneerde leraar. Hij vraagt er 10 euro voor, en een vriendin van mij heeft een lerares en die vraagt 12 euro...

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik aan andere bijlesgevers (weet het goede woord niet) kan komen? Want ik vind die man die ik nu heb echt niet fijn... Word me nog niet veel duidelijker. Via school regelen heeft geen zin, want dat doen ze niet meer in de 2de fase...
Gewoon zoeken bij google, Op iets als: wiskunde bijles (+naam woonplaats of eventueel een grote plaats bij jou in de buurt)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
~blue christal~ schreef op 26-04-2003 @ 16:21:
Hoi, ik heb zelf wiskundebijles (heb alleen wiskunde A1, maar snap het gewoon écht niet), is van een gepensioneerde leraar. Hij vraagt er 10 euro voor, en een vriendin van mij heeft een lerares en die vraagt 12 euro...

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik aan andere bijlesgevers (weet het goede woord niet) kan komen? Want ik vind die man die ik nu heb echt niet fijn... Word me nog niet veel duidelijker. Via school regelen heeft geen zin, want dat doen ze niet meer in de 2de fase...
Als ik jou was zou ik bij op het 'mededelingenbord' in de supermarkt een kaartje plaatsen, of een berichtje zetten in een regionaal blaadje. De eerste kan doorgaans altijd gratis, van de tweede mogelijkheid zijne r ook gratis, zoals het witte Weekblad (wordt op veel plaatsen bezorgd, maar toch regionaal door verschillende versies.)


...of met mij contact opnemen als je in omgeving Leiden/Zoetermeer woont
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:36
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 19-04-2003 @ 01:10:
ik zou beginnen met iets van vijf euro per uur, als het je eerste klant is. Ervaring leert.
precies
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:06
M@niac
Avatar van M@niac
M@niac is offline
Mijn broertje heeft dat ook, 10 € per uur
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 21:59
feline
feline is offline
Een euro of 8 lijkt me redelijk.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 22:07
Pugsley
Avatar van Pugsley
Pugsley is offline
Voor mijn bijles wiskunde vraagt mijn bijlesleraar 25 euro voor 2 uur. Het heeft tot nu toe zeker wel effect gehad dus een echt hoog bedrag kun je 't niet noemen.
__________________
Zo gaat dat tegenwoordig...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 07:38
Verwijderd
Als je 20 bent, neem ik aan dat je nog geen vak gestudeerd hebt. Dan kun je niet hetzelfde vragen als een docent of gepensioneerd docent. Iets minder dus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-06-2003, 09:59
ChillOut
ChillOut is offline
20€
__________________
It's better to burn out then to fade away...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Studeren University College #8
MizZoo
500 21-03-2011 22:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Toestaan fouten bij allochtone scholieren
T_ID
114 11-07-2009 18:50
Liefde & Relatie Vriendin voor de gek gehouden
FFS
18 28-06-2008 10:16
Algemene schoolzaken Blijven zitten..
ArtemisQ
18 16-07-2004 06:31
Huiswerkvragen: Exacte vakken HeLp mEt wIsKuNdE
TaRkAn_lOvEr
4 16-02-2004 13:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.