Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2003, 13:03
Verwijderd
KNVB polst clubs over nieuwe opzet beker
16/4/2003 11:25

Als het aan de KNVB ligt krijgt het toernooi om de Amstel Cup komend seizoen een geheel nieuwe opzet. De profclubs hebben tot deze week de tijd om te reageren op voorstellen van de KNVB, zo meldt Voetbal International.
in de nieuwe opzet zou het poule-systeem zijn afgeschaft. In plaats van die gewraakte pouleduels zal er een voorronde komen, waarin amateurclubs en beloftenelftallen van de profclubs tegen elkaar spelen in uit- en thuisduels. De winnaars nemen deel aan de eerste ronde, waarin zij uitkomen tegen de profclubs. In die eerste ronde zouden slechts twee clubs niet van de partij zijn, te weten de ploegen die uitkomen in de Champions League. Vanaf de tweede bekerronde stromen zij in.

De nieuwe voorstellen zijn gedaan door het Technisch Platform, waarin de technische staf van de KNVB, CBV belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal, ENV Eredivisie NV en CED Coöperatie Eerste Divisie en adviseurs zoals Leo Beenhakker, Rinus Michels en Han Berger zijn vertegenwoordigd.

De huidige opzet van het bekertoernooi kreeg erg veel kritiek. Met name het poule-systeem en het late instromen van de zes Europese deelnemers wekte veel irritatie op.

Goeie zaak, de AmstelCup nu stelt niks voor. 6 clubs komen er pas bij de laatste 16 bij. En die poule-systemen vind ik ook niet alles.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2003, 13:40
Ketjing
Ketjing is offline
Zeker een goede zaak, dit is tenminste een stap in de goede richting, nu maar hopen dat straks iedereen al vanaf ronde 1 meedoet.
Oud 16-04-2003, 14:45
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Idd, ik vind het ook goed. Meer spanning.
Oud 16-04-2003, 15:50
Thomas
Thomas is offline
Meer kansen voor relatief zwakkere teams. Goed zaak, vind ik dat.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 16:04
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Uitstekende zaak...meer spanning en meer kansen voor ''mindere'' clubs. Goede zaak
Oud 16-04-2003, 16:05
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Goede zaak inderdaad dat toernooi van dit jaar sloeg echt alles
Oud 16-04-2003, 18:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kijk, dat vind ik nog eens een goede regeling ze hadden het poulesysteem ook wel kunnen houden (wel MET de Uefa Cup ploegen en de andere ploegen van de Eredivisie erbij) en meteen na de poules de Champions League ploegen erbij kunnen doen, en dat stomme schema in de laatste rondes afschaffen. Maar dit vind ik ook goed.
Oud 17-04-2003, 09:16
Verwijderd
ach uiteindelijk wordt de (s)top 3 toch wel voorgetrokken
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:23
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 16-04-2003 @ 14:40:
Zeker een goede zaak, dit is tenminste een stap in de goede richting, nu maar hopen dat straks iedereen al vanaf ronde 1 meedoet.
Nu maar hopen dat je volgend jaar richting Geusselt mag he

( best flauw... )

Trouwens werd eens tijd ook, het bekervoetbal in nederland zuigt enorm...zeker vergeleken met england
Oud 17-04-2003, 11:30
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
mooizo
het wordt de topclubs nu wel heel erg makkelijk gemaakt, wat zorgt voor weinig spanning
Oud 18-04-2003, 08:49
Smartie
Smartie is offline
IDD erg goed zo, alleen jammer dat er bij ons nooit amateur clubs een beetje ver komen, of ploegen uit de eerste divisie. (dan vergeet ik Ajax2 even voor het gemak ), Het zijn meestal toch ploegen die toch al Europees voetbal zouden spelen die ver komen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 11:54
Krugdinho
Krugdinho is offline
goede zaak
Reageren

Regels voor berichten