![]() |
|
Hoi!
![]() Ik zou graag willen weten hoe je foto's kunt de-comprimeren, als dat mogelijk is. Op de website van mijn school worden een aantal foto's geshowd (zoals bijvoorbeeld deze), maar ze zijn gecomprimeerd zodat ze gemakkelijker te laden zijn. ![]() Ik heb een aantal van die foto's opgeslagen op mijn computer, en zou ze nu graag willen de-comprimeren, zodat ze veel beter te bekijken zijn ('t liefst zou ik het niveau willen halen dat de foto's hadden voordat ze gecomprimeerd werden). Wie weet hoe ik dat moet doen? Ik heb Adobe Photoshop, Jasc Photoshop en Adobe Imageready, dus als ik dat met een van die 3 photo-editing programma's moet doen, dan is dat geen probleem. ![]() Nogmaals, kan iemand me a.u.b vertellen hoe ik die foto's kan de-comprimeren? Alvast duizendmaal dank! ![]() ![]() Groetjes, Ripper
|
![]() |
|
Je kan een JPEG plaatje naar BMP of TIFF converteren met Paintshop Pro of Photoshop.
Maar zoals Desecrator al zei verandert dit niets aan de kwaliteit; het blijft precies hetzelfde plaatje, maar dan neemt het 8 keer zoveel ruimte in. Maar als die JPEG goed is gemaakt zie je nauwelijks verschil tussen het origineel, ligt eraan in welke kwaliteit je het opslaat (van 0 tot 100, 0 = slechts, 100 = best).
|
Dat kan dus niet nee. Net als je een zak chips leegeet, die chips krijg je ook niet meer terug
![]() Die foto in je post lijkt me trouwens niet zozeer zwaar gecomprimeerd, maar eerder gewoon verkleind en gelijk opgeslagen (daar wordt het ook niet echt mooier van). Misschien dat anders degene die de foto's op de site heeft gezet, je de originelen kan geven? ![]()
||
Citaat:
![]()
|
dan zie je elfjes
![]()
||
Citaat:
Waarschijnlijk ligt dat niet aan de compressie maar aan het feit dat de foto's aanzienlijk verkleind zijn. Nu moet ik heel eerlijk zijn dat ik niet wist dat je de compressiesterkte van JPG foto's kon instellen. Ik wil de dame iig voorstellen om de eigenaar vand e foto's te raadplegen om het orgineel. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[PHP] Automatisch foto's comprimeren? Angmar | 6 | 21-08-2005 12:49 |